Connect with us
Publicitate

Eveniment

CRITERII şi CONDIŢII pentru accesarea finanţărilor nerambursabile de la Primăria Alba Iulia, în 2015. Buget de 800.000 lei

Publicat

bani la banca Pentru anul 2015, din bugetul local al municipiului Alba Iulia, sunt rezervaţi 800.000 de lei pentru acordarea de finanţări nerambursabile pentru activităţi non-profit. Priorităţile vor fi în domeniul educaţiei, culturii, turismului şi sportului. Regulamentul, criteriile, condiţiile, documentele necesare şi programul pentru aceste finanţări intră la aprobare în Consiliul Local în şedinţa din 30 ianuarie.

Potrivit regulamentului, contractul de finanţare nerambursabilă se atribuie prin selecţie publică de proiecte; pe parcursul unui an, pot fi organizate mai multe astfel de selecţii. Finanţările nerambursabile nu se acordă pentru activităţi de dezvoltare a infrastructurii solicitantului, cu excepţia situaţiei în care este o componentă indispensabilă proiectului, situaţie constatată de comisia de evaluare. De asemenea, finanţarea se acordă pentru acoperirea parţială a unui proiect în baza unui contract încheiat între părţi, se arată în regulamentul propus spre aprobare.

Pentru acelaşi domeniu, un beneficiar poate contracta o singură finanţare nerambursabilă, în decursul unui an. În cazul aplicării pentru mai multe proiecte din acelaşi domeniu, trebuie precizată ordinea în funcţie de importanţă.

Dacă un beneficiar contractează mai multe finanţări, într-un an, pe domenii diferite, de la aceeaşi autoritate finanţatoare, nivelul finanţării nu poate depăşi o treime din totalul fondurilor publice alocate programelor aprobate anual în bugetul autorităţii respective.

Propunerea de proiect are caracter ferm şi obligatoriu din punct de vedere al conţinutului şi trebuie să fie semnată, pe propria răspundere, de solicitant sau o persoană împuternicită legal de acesta.

Bugetul proiectului va fi prezentat exclusiv în lei (RON) şi va rămâne ferm pe toată durata de îndeplinire a contractului.

Documente necesare Documentele pe care orice organizaţie non-profit, asociaţie sau fundaţie trebuie să le prezinte sau să le completeze pentru accesarea acestor finanţări sunt cererea de finanţare, formularul de buget, declaraţia solicitantului, formularul pentru raportări intermediare şi finale, declaraţia de imparţialitate, categorii de cheltuieli eligibile, CV, declaraţia de confidenţialitate şi imparţialitate şi contract de finanţare.

Documentaţia completă pentru persoane fizice şi juridice, în foto ataşat.

Criteriile de acordare a finanţărilor nerambursabile, potrivit Regulamentului:

Proiectele sunt de interes public local

Este dovedită capacitatea organizatorică şi funcţională a beneficiarul finanţării prin:

– experienţă în domeniul administrării altor programe şi proiecte similare;

– capacitatea resurselor umane de a asigura desfăşurarea programului sau proiectului la nivelul propus;

– experienţă de colaborare, parteneriat cu autorităţile publice, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţară şi din străinătate, după caz.

La acordarea punctajului vor fi consiferate ca prioritare:

– relevanţa proiectului propus, prin raportare la obiectivele programului

– relevanţa proiectului propus, pentru nevoia identificată, la nivel local

– claritate şi realism în alcătuirea planului de acţiune

– claritatea, relevanţa şi corelarea bugetului cu activităţile propuse

– dimensiunea impactului prevăzut

Criteriile specifice de evaluare:

– capacitate de realizare: 20%

– consitenta tehincă 15%

– experienţa solicitantului şi a persoanelor nominalizate în CV: 15%

– soliditate financiară: 15%

– rezultate aşteptate: 10%

– durabilitatea programului sau proiectului cultural: 25%

Nu sunt selecţionate proiectele aflate în una din următoarele situaţii:

– documentaţia prezentată este incompletă şi nu respectă prevederile privind documentaţia solicitanţilor

– au conturile bancare blocate

– solicitanţii nu au respectat un contract de finanţare anterior (în acest caz le va fi suspendat dreptul de apatricipa la atribuirea de finanţare pe o perioadă de un an)

– solicitanţii au declarat declaraţii inexacte la o participare anterioară

– solicitanţii nu şi-au îndeplinit obligaţiile de plată exigibile a impozitelor taxelor şi contribuţiilor către bugetul de stat, local, precum şi al asigurărilor sociale de stat

– solicitanţii furnizează informaţii false în documentele prezentateâsolicitanţii fac obiectul unor proceduri de dizolvare sau de lichidare ori se află deja în dizolvare sau lichidare în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Alte prevederi:

Contractul se încheie în termen de maximum 60 de zile de la data comunicării rezultatului sesiunii de selecţie a proiectelor.

Monitorizarea contractelor se face de către o comisie numită prin dispoziţia primarului.

Partea de cofinanţare (contribuţia de minimum 10% din valoarea totală a finanţării) pe care trebuie să o asigure beneficiarul poate fi sută la sută în bani sau cel puţin 50 la sută în bani şi restul de 50 la sută în natură (ex: salariile pentru resursele umane implicate în proiect care au deja un contract la funcţia de bază, raportat la numărul de ore lucrate în proiect; munca voluntară – pentru estimarea valorii muncii voluntare se va avea în vedere volumul de timp alocat, durata şi valoarea unitară; preţurile unitare utilizate se vor calcula în funcţie de datele oficiale în vigoare etc).

Plăţile către benficiar se pot face în tranşe, în anumite condiţii.

Derularea finanţării:

– avans: 80% din valoarea finanţată, după semnarea contractului de finanţare şi după ce solicitantul a înaintat scrisoarea din partea trezoreriei care să certifice deschiderea contului special pentru proiect, precum şi extrasul de cont care să dovedească faptul că solicitantul a virat în contul proiectului contribuţia proprie.

plata finală: 20 % din valoarea finanţată, după îndeplinirea de către beneficiar a tuturor obiectivelor prevăzute în proiect, prezentarea şi aprobarea de către autoritatea finanţatoare a raportului de activitate final şi a raportului financiar final, dar nu m ai târziu de 5.12.2015.

Dacă, pentru îndeplinirea obligaţiilor contractuale, beneficiarul achiziţionează, din fonduri publice nerambursabile, produse, lucrări sau servicii, procedura de achiziţie este cea prevăzută de OG 34/2006 privind atribuirea contractului de achiziţie publică a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Pe parcursul derulării contractului, solicitanţii au obligaţia să depună raportări intermediare şi finală, iar autoritatea finanţatoare poate face verificări.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate