Connect with us
Publicitate

Actualitate

Criza Volkswagen: Furnizorii de componente auto se pregătesc de reduceri semnificative de costuri. Încă un soft suspect, pe maşinile din 2016

Publicat

volkswagen Furnizorii de componente auto din Germania se pregătesc de reduceri semnificative de costuri, în contextul scandalului Volkswagen. Compania ar intenționa să facă economii de trei miliarde de euro pe seama furnizorilor săi, majoritatea producători de componente auto.

În altă ordine de idei, Volkswagen le-a dezvăluit autorităților de reglementare din SUA că există încă un soft suspect instalat pe modelele diesel ce urmau să fie lansate în 2016, care operează diferit față de softul care a provocat cel mai mare scandal din istoria companiei germane. De asemenea, a anunțat amânarea lansării noilor modele.

Volkswagen a confirmat pentru Associated Press că există ‘dispozitive auxiliare de control al emisiilor’ care operează diferit față de softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare la modelele companiei din perioada 2009 — 2015.

Catalizatorul pentru controlul poluării se încălzește mai rapid datorită noului soft, îmbunătățind performanța dispozitivului care separă amestecul de ceață și fum produs de oxidul de azot în gaze mai puțin poluante.

Grupul german Leoni, specializat în producția de cabluri auto, care deține fabrici și în România, și-a redus estimările privind veniturile și marjele de profit, în 2015 și 2016, deoarece “vânzările către unii clienți nu vor fi probabil la nivelul previzionat anterior”. Compania nu a specificat la ce clienți se referă și a refuzat să facă referire la Volkswagen, apreciind că ar fi “o speculație” crearea unei astfel de conexiuni.

“Cazul Volkswagen nu are nimic de-a face cu ajustările estimărilor noastre”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al companiei, Sven Schmidt, adăugând că nu vede un impact al scandalului VW asupra afacerilor Leoni.

Marți, acțiunile Leoni au scăzut cu aproape o treime la Bursa de la Frankfurt, tendință înregistrată și în rândul altor furnizori de componente auto, cum ar fi Rheinmetall.

Cele mai expuse sunt afacerile din unele regiuni ale Germaniei, cum ar fi landul Saxonia Inferioară, unde este sediul central al Volkswagen, în orașul Wolfsburg. ‘Aproximativ 200.000 de oameni lucrează pentru producătorii de componente și furnizorii lor. Aceste cifre nu includ alte servicii conexe legate de industria auto’, a afirmat premierul landului Saxonia Inferioară, Stephan Weil.

Ca și în cazul Leoni, mulți alți producători de componente încă speră că efectele scandalului vor fi limitate sau vor reuși să găsească comenzi de la alte companii.

“Ne vindem componentele către diferiți producători”, a afirmat Boris Mutius, purtător de cuvânt al producătorului de scaune Grammer, care generează o cincime din venituri de la Volkswagen.

Producătorul de componente pentru pompe și motoare SHW, care generează 40% din vânzări de la Volkswagen, a anunțat: “Producția noastră și comenzile nu s-au modificat. Contractele noastre cu VW sunt pe termen lung și nu au fost modificate”.

Dar analiștii avertizează că Volkswagen va încerca să facă presiuni asupra furnizorilor săi încercând să-și reducă costurile.

“Evident, VW trebuie să facă economii substanțiale și va încerca să facă asta prin intermediul furnizorilor. dar am dubii că va reuși să obțină succes, furnizorii germani sunt prea mari pentru ca VW să-și dicteze condițiile, cazul Continental și Bosch, sau prea mici pentru a supraviețui în cazul reducerii veniturilor”, a apreciat Ferdinand Dudenhoeffer, profesor la centrul de cercetare auto de la Universitatea Duisburg.

Volkmar Denner, șeful furnizorului german de piese auto Robert Bosch GmbH, a declarat că până acum nu vede nici o schimbare a pieței mașinilor diesel în urma scandalului VW. Acesta a adăugat că VW nu a demarat discuții pentru a solicita prețuri mai scăzute, după ce presa a anunțat că VW intenționează să facă economii de trei miliarde de euro pe seama furnizorilor săi.

Luna trecută, Bosch a anunțat că a livrat componente (așa numitele sisteme de injecții common rail) pentru mașinile diesel Volkswagen pe care ar fi fost instalate în SUA sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

“Noi producem componente conform specificațiilor primite de la Volkswagen. Responsabilitatea pentru aplicarea și integrarea componentelor este de competența Volkswagen”, se arată în declarația Bosch.

Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Potrivit unor surse interne, VW ar putea înregistra pierderi pe ansamblul acestui an deoarece va suporta cea mai mare parte a costurilor provocate grupului Volkswagen de scandalul falsificării testelor de poluare. Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face față costurilor acestui scandalul, însă potrivit surselor citate de Reuters cea mai mare parte a acestor costuri vor fi trecute în conturile VW.

În România, la Blaj, Bosch a inaugurat în 2007 două unități de producție pentru tehnică liniară și o unitate de producție în domeniul auto. În 2014 a fost inaugurat și un centru de dezvoltare și cercetare pentru tehnologia auto. La Blaj compania are 1.200 de angajați, la care se vor adăuga alți 300, iar până în 2020 firma dorește să ajungă la 2.000 de salariați. Pe plan global, Bosch are peste 300.000 de angajați și 350 de filiale în mai mult de 50 de țări.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate