Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cum ajung unii pacienți să plătească de două ori pentru dreptul la sănătate. Tratament decontat sau achitat integral?

Publicat

Un pacient român s-a văzut nevoit să-și plătească integral tratamentul pentru boala cronică de care suferă, deși este asigurat, iar medicamentele de care are nevoie pot fi compensate.

Este o situație care se petrece la nivel național, iar oamenii s-au obișnuit deja cu acest lucru, deși nu ar trebui. 

Subiectul a fost prezentat pe larg, în exclusivitate de DigiFM.ro

Totul a început prin agravarea colitei ulcerative, o boală inflamatorie intestinală de care suferă bărbatul și pentru care se afla deja într-un tratament de lungă durată.

În urmă cu mai bine de două luni, medicul de familie i-a eliberat lui Ionuț T. o rețetă în baza căreia să aibă asigurate medicamentele pentru 90 de zile, doar că la mijlocul perioadei afecțiunea s-a agravat și a fost nevoie de o ajustare.

A consumat medicamentele mai repede, la recomandarea medicului

A fost trimis la un gastroenterolog, care i-a triplat dozajul substanței active și i-a înmânat un raport medical cu care să poată obține de la medicul de familie o nouă rețetă. De aici au început problemele.

Fiind vorba de aceeași substanță activă, pacientul a epuizat de trei ori mai repede pastilele pe care le lua deja, așa că s-a întors la medicul de familie pentru o nouă rețetă. Lucrurile nu au mai fost simple…

”Nu vă putem elibera o altă rețetă până nu expiră cea pe trei luni pe care o aveți în prezent. Nu îi permite programul de la CNAS domnului doctor”, i-au transmis cei de la cabinetul medicului de familie.

Același răspuns l-a primit și de la cabinetul medicului specialist, cel care i-a modificat schema de tratament.

”Nu vă poate ajuta domnul doctor, căci nu are cum să obțină din sistem o nouă rețetă. Puteți, în schimb, să vă plătiți dumneavoastră medicamentele, la farmacie, pe cost integral”, a găsit soluția o doamnă amabilă de la celălalt capăt al convorbirii telefonice.

Plată dublă pentru tratament

Astfel, pacientul cu contribuția la asigurările de sănătate achitată la zi s-a văzut nevoit să plătească încă o dată pentru tratament doar pentru că boala a îndrăznit să i se agraveze într-un moment total inoportun.

Cazul lui nu este singular. O mulțime de pacienți se plâng pe grupurile de socializare că au întâmpinat aceeași situație.

”Da, și pe mine m-a avertizat medicul de familie, că îmi ridic rețeta pe 3 luni pe riscul meu, pentru că orice modificare a schemei de tratament o voi plăti din buzunarul propriu. Este o mizerie”, povestește Alexandra A.

”Am pățit și eu treaba asta, nu cu atât de multe pastile, dar tot am fost neliniștită și a trebuit să trag de ele, am luat doză mai mică astfel încât să îmi ajungă până la următoarea rețetă.

Nici rețetă necompensată nu mi-a dat… Am avut noroc că a fost vorba de maximum 10 zile”, scrie Bianca V.

”Eu am pățit aceeași chestie și m-am învățat minte. Merg la medic în fiecare lună, ca să se plictisească de mine, spune Vasilica T„, făcând haz de necaz.

Care este realitatea

Toate aparențele indicau că mult-hulitul „sistem” de la CNAS trebuie să fie de vină, el era acuzat că nu le permite medicilor să elibereze o altă rețetă. Doar că realitatea e alta.

Legislația prevede că în cazul apariției unui episod de boală acută – deci când apare o agravare a afecțiunii – medicul de familie poate elibera un bilet de trimitere la un specialist, iar specialistul poate modifica schema terapeutică complet sau o poate completa și astfel pacientul beneficiază de o a doua prescripție medicală în cadrul aceleiași perioade pentru care a fost eliberată prima.

Medicul specialist poate elibera chiar el această prescripție sau poate transmite prin intermediul pacientului către medicul de familie o scrisoare medicală cu noua schemă de tratament, în baza căreia medicul de familie eliberează noua prescripție medicală, explică purtătorul de cuvânt al Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate, Mihaela Tănase.

Așadar, problema nu e nici de software, nici de lege, și nu e la CNAS. E la medicii care susțin că „nu se poate”.

”Dacă eu trimit un pacient la gastroenterolog, acela trebuie să îl consulte, să-i elibereze o scrisoare medicală, o rețetă compensată și concediu medical, dacă este nevoie.

În scrisoarea medicală se explică medicului de familie dacă s-a modificat tratamentul și cât timp trebuie să îl ia mai departe. Fiecare medic care vede un pacient trebuie să-și finalizeze actul medical cu o rețetă compensată.

Ce trebuia făcut

Dacă medicul gastroenterolog ar fi eliberat rețeta compensată conform contractului, atunci pacientul nu ar mai fi fost privat de dozele necesare”, a declarat, pentru Digi FM, președintele Asociației Medicilor de Familie București-Ilfov, dr. Sandra Alexiu.

Medicul specialist care i-a ajustat tratamentul lui Ionuț T. nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale în raport cu Casa de Asigurări de Sănătate.

Nu a completat formularul-tip de scrisoare medicală cu toate datele necesare, nu a emis rețetă compensată, ci doar un „Raport medical” cu câteva informații privind numele medicației și date referitoare la clinică și, de aici, „imposibilitatea” de a i se elibera pacientului o nouă rețetă pentru a-și continua tratamentul.

În situația lui Ionuț T. sunt o mulțime de alți pacienți care, subit, au nevoie de noi tratamente deși au deja o rețetă valabilă.

Mulți nu cunosc că „Nu se poate!” trădează o lipsă de cunoștință a legislației din partea medicului sau poate doar o lipsă de atenție în completarea unor hârtii care au puterea de a schimba o viață, în bine sau în rău.

Cei care se confruntă cu astfel de situații sunt sfătuiți de reprezentanții CNAS să facă sesizări la casa de asigurări de sănătate de care aparțin.

Astfel, nimeni nu va mai fi pus în situația de a plăti de două ori pentru… dreptul la sănătate.

Sursă: DigiFM.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Bărbat din Baia de Arieș, reținut pentru distrugere, profanare de morminte și tulburarea ordinii și liniștii publice. Ce a făcut

Publicat

politie, IPJ, masina politie, girofar, politie ziua

Un bărbat de 45 de ani din Baia de Arieș a fost reținut și este cercetat pentru distrugere, profanare de morminte și tulburarea ordinii și liniștii publice.

Măsura a fost luată marți de polițiștii de investigații criminale din oraș. Bărbatul este acuzat că pe fondul unor neînțelegeri pe care le-ar fi avut cu un cunoscut, în perioada iunie – august 2022, l-ar fi amenințat și i-ar fi distrus cauciucurile mașinii și alte elemente din caroserie și ar fi dat foc unei căpițe de fân.

Acesta s-ar fi manifestat violent și ar fi adresat injurii la adresa aceleiași persoane și în timpul unei liturghii la care participau mai mulți membrii ai comunității.

Totodată, bărbatul ar fi scos crucea unui mormânt și ar fi lovit o altă cruce, nemulțumit fiind că i s-a refuzat participarea la o activitate de curățare a mormintelor dintr-un cimitir, din cauza stării avansate de ebrietate.

În cursul zilei de miercuri, 10 august, bărbatul reținut va fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Câmpeni, pentru dispunerea măsurilor legale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

De ce riscă un turist dosar penal după o vizită la Cetatea Sarmizegetusa. Ce a făcut, ”din plictiseală”

Publicat

Un bărbat din Pitești riscă dosar penal după ce și-a scris numele pe un monument istoric la Cetatea Sarmizegetusa. Acesta le-ar fi spus jandarmilor că a făcut acest gest din plictiseală.

Jandarmii hunedoreni au fost sesizați prin Serviciul de urgență 112 că un bărbat și-a scris numele pe unul dintre blocurile de piatră aparținând zidului vechi al Cetății Sarmizegetusa. Patrula de jandarmi s-a deplasat la fața locului, iar, împreună cu arheologul prezent la cetate, au sesizat că pe o piatră din zidul acesteia erau scrijelite mai multe nume, transmite Jandarmeria Hunedoara.

Potrivit sursei citate, bărbatul a fost întrebat cu privire la motivul pentru care a distrus monumentul istoric. Le-a spus jandarmilor că nu există un motiv anume, ci că a făcut-o din plictiseală.

Jandarmii au întocmit actele de sesizare sub aspectul săvârșirii infracțiunii de distrugere, care au fost predate polițiștilor pentru a se continua cercetările.

Sarmizegetusa Regia este monument UNESCO și este unul dintre cele mai importante obiective turistice din România. Vechea capitală a Daciei pre-romane a fost înfiinţată în urmă cu peste două milenii. Se află în Munţii Orăştiei, la poalele Vârfului Godeanu (1.656 metri), considerat de unii dintre istorici „muntele sfânt al dacilor“.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de stat pentru IMM-urile afectate de pandemie. Când se lansează apelul

Publicat

Comisia Europeană a aprobat schema de ajutor de stat pentru Măsura 4.1.1., prin care sunt puse la dispoziție 358 milioane de euro pentru refacerea capacității de reziliență a micro-întreprinderilor și IMM-urilor.

Lansarea apelului va avea loc la 23 august 2022 și se va încheia pe data de 29 august 2022, ora 23:59:59. Apelul se va încheia pe data de 29 august 2022, ora 23:59:59.

Comisia Europeană a anunțat aprobarea schemei de ajutor de stat pentru România în valoare de 358 milioane de euro pentru susținerea întreprinderilor în contextul pandemiei de COVID-19, precizând că aceasta respectă condițiile prevăzute în cadrul temporar.

Prin această măsură sunt sprijinite investițiile destinate capacităților de prestare de servicii și retehnologizării, în vederea refacerii capacității de reziliență, prin Acțiunea 4.1.1. – Programul Operațional Competitivitate.

Executivul european a concluzionat că măsura este necesară, adecvată și proporțională pentru a facilita dezvoltarea anumitor activități economice care sunt importante pentru redresarea durabilă a economiei, în conformitate cu articolul 107 alineatul (3) litera (c) din TFUE și cu condițiile prevăzute în cadrul temporar.

Astfel, Comisia a aprobat măsura în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat.

„Primim o nouă veste bună din partea Comisiei Europene. Schema de ajutor de stat pentru una dintre măsurile prin care suntem alături de mediul de afaceri a fost aprobată.

Vorbim despre finanțări prin care sprijinim refacerea capacității de reziliență microîntreprinderilor și IMM-urilor, prin realizarea de investiții pentru dezvoltarea capacităților de producție sau prestare de servicii, dar și pentru retehnologizare.

În ultimele trei luni am lansat măsuri de 1,5 miliarde de euro pentru sprijinirea mediul de afaceri, care este fără doar și poate coloana vertebrală a economiei românești, iar până în acest moment toate se implementează conform așteptărilor”, a transmis ministrul Marcel Boloș.

Ce este Măsura 4.1.1

Ajutorul se acordă în cadrul Programului Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, în conformitate cu schemele de ajutor de minimis și de stat aprobate în condițiile art. 24 din OUG nr. 82/2022, cu modificările și completările ulterioare.

Valoarea schemei de ajutor de stat prin aplicarea mecanismul de supracontractare prevăzut de legislația în vigoare este de 358.140.596 euro. În funcție de numărul și calitatea proiectelor depuse, bugetul poate fi majorat până la 400 milioane euro, în conformitate cu prevederile europene.

Proiectele aferente Măsurii 4.1.1 vor finanța investiții destinate retehnologizării, în vederea refacerii capacității de reziliență și vor avea ca activități eligibile:

a) modernizarea/echiparea/racordul la utilități publice/eficiență energetică a infrastructurilor de tip clădiri specifice aferente capacităților de producție/servicii existente, precum și pentru alte categorii de cheltuieli aferente infrastructurilor specifice de producție/servicii pentru care nu este necesară obținerea de autorizații de construire în conformitate cu legislația specifică în vigoare;

b) dotarea cu echipamente, utilaje specifice, mobilier specific, dotări IT, inclusiv pentru eficiență energetică necesare activității de producție și servicii precum și alte achiziții de bunuri de această natură care sunt necesare capacităților de producție/servicii existente.

Ce trebuie să știe cei care vor să aplice

Reamintim că pentru proiectele care intră sub incidența ajutorului de minimis valoarea finanțării nerambursabile este de minim 50.000 euro și maxim 200.000 euro, iar pentru proiectele care intră sub incidența ajutorului de stat valoarea finanțării nerambursabile este de minim 50.000 euro și maxim 500.000 euro.

Potențialii beneficiari se pot înrola în aplicația IMM Recover pentru pregătirea documentelor începând cu data de 16 august 2022, dată la care începe perioada de preînscriere.

Lansarea apelului de proiecte și depunerea propunerilor de proiecte în aplicația informatică IMM Recover va avea loc pe data de 23 august 2022.

Înregistrarea şi transmiterea cererilor de finanțare (proiectelor) în aplicația electronică IMM Recover, împreună cu toate anexele solicitate prin Ghidul solicitantului se vor face începând cu data de 23 august 2022, ora 10.00, pentru o perioadă de 7 zile calendaristice.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Bacalaureat 2022: a doua sesiune începe marți, 16 august. Modele de subiecte, reguli pentru candidați și calendarul examenului

Publicat

examen

Bacalaureat 2022, sesiunea a doua: prima probă scrisă va fi marți, 16 august. Din Alba sunt așteptați să participe la examen peste 500 de candidați. Primele rezultate vor fi cunoscute în 31 august, iar cele finale în 3 septembrie.

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte, teste de antrenament și bareme din ultimii ani. Matematică, Română, Fizică, Anatomie

BACALAUREAT 2022 – reguli la examen

  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea. Candidaţii au obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop. Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate nu sunt primiţi în examen.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
  • Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi în alte obiecte de depozitare personale sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
  • Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Candidaţii care încalcă regulile menţionate sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încălcarea regulilor privind interzicerea manualelor/altor surse de informare, a telefoanelor/altor gadgeturi și a comunicării cu alții/copierea va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen”, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale.

Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim pot părăsi sala de examen fără a primi subiectele. Candidaţii primesc subiectele numai dacă părăsesc sala după expirarea timpului maxim destinat desfăşurării probelor scrise.

Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Apoi, candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate are drept consecinţă măsurile menţionate.

Supraveghere audio-video

Sălile de examen și cele de multiplicare a subiectelor sunt supravegheate audio-video.

Comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise.

În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen.

Dacă, în urma verificărilor, se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen.

Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Corectarea lucrărilor

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu un punct, este calculată nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, fiind înregistrată în catalogul de bacalaureat.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi profesori evaluator este mai mare de 1 punct, acestea nu se transcriu pe lucrare şi se procedează astfel:

  • preşedintele comisiei nominalizează alţi doi profesori evaluatori pentru recorectarea lucrării
  • după finalizarea recorectării lucrării, notele acordate de fiecare din cei patru evaluatori se trec pe lucrare şi se semnează de către evaluatori
  • preşedintele comisiei calculează nota finală din cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note – valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note – valori centrale. Media rezultată reprezintă nota finală pe care o trece pe lucrare şi semnează.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, în situaţia în care, după desecretizarea lucrării, se constată o diferenţă de notare mai mare de 1,5 puncte, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, lucrarea se resecretizează şi este transmisă spre a fi reevaluată altor doi profesori evaluatori.

Nota definitivă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

Contestații

Candidaţii care depun contestaţii completează şi semnează o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica nota iniţială prin creştere sau descreştere, după caz.

Comunicarea rezultatelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele şi prenumele candidaţilor şi care au fost distribuite candidaţilor, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susţinută de aceştia.

Comunicarea rezultatelor

Pentru comunicarea notelor obţinute la examenul naţional de bacalaureat, înainte de etapa de depunere şi soluţionare a contestaţiilor, comisiile din unităţile de învăţământ/centrele de examen tipăresc lista rezultatelor examenului de bacalaureat care cuprinde: codul candidatului, unitatea de învăţământ de provenienţă, judeţul, promoţia, forma de învăţământ absolvită, specializarea, notele obţinute la fiecare probă scrisă, media sau menţiunile „reuşit”/”respins”/”neprezentat”/”eliminat din examen”, după caz.

Comisiile din unităţile de învăţământ – centre de examen tipăresc lista rezultatelor finale după contestaţii ale candidaţilor anonimizaţi şi o afişează, conform calendarului, cu semnătura preşedintelui şi a secretarului comisiei din centrul de examen, la avizierul unităţii de învăţământ şi pe website-ul acesteia.

Rezultatele examenului naţional de bacalaureat ale candidaţilor anonimizaţi sunt afişate şi pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei şi a inspectoratelor şcolare.

Bacalaureat 2022 – sesiunea a doua – organizarea examenului în Alba

Din județul Alba, sunt 558 de candidați înscriși la a doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2022. Dintre aceștia, 336 vor susține proba E.d) – la alegere în funcție de profil și specializare.

Din totalul candidaților înscriși, 384 sunt din promoția curentă.

În județul Alba, sunt organizate trei centre de examen:

  • Colegiul Economic ”D.P. Marțian” Alba Iulia
  • Colegiul Național ”Titu Maiorescu” Aiud
  • Liceul ”Horea, Cloșca și Crișan” Abrud

CALENDAR actualizat BACALAUREAT 2022 – sesiunea august-septembrie

  • 18-25 iulie: înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august: Proba obligatorie a profilului – prova E.c) – proba scrisă
  • 18 august: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 22-23 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 24 august: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 25 august: Evaluarea competențelor digitale — proba D
  • 26-29 august: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C, astfel:
  • 26 august – proba de înțelegere text audiat, urmată de proba scrisă
  • 29 august – proba orală pentru toate limbile de circulație internațională studiate pe parcursul învățământului liceal
  • 31 august: Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00 – 18:00
  • 1-2 septembrie: Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie: Afișarea rezultatelor finale

Bacalaureat în Alba – datele din sesiunile anterioare

La prima sesiune Bacalaureat 2022, 1.701 candidați (76,7%) promovat examenul din totalul de 2.219 candidați. Au fost patru medii de 10, după contestații. Pentru promoția curentă, rata de reușită a fost 80,56% (79,27% în 2021), iar pentru promoțiile anterioare – 28,74% (39,37% – în 2021). Au fost 13 candidați eliminați din examen.

Vezi TOP LICEE în ALBA după rezultate finale BACALAUREAT 2022

La a doua sesiune de Bacalaureat de anul trecut, rata de promovare era 31,71% (33,27% în 2020), după primele rezultate – 137 candidați promovați din 517 înscriși; cea mai mare medie 8,91. Au fost înregistrate 178 de contestații (majoritatea la Română, Matematică și Biologie), iar ulterior rata a urcat la 36,6% (încă 21 candidați promovați).

Calcularea mediei la Bacalaureat

Pentru fiecare candidat care a obținut cel puțin nota 5 (cinci) la toate probele scrise de examen, se calculează media generală de bacalaureat ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, din notele obținute la respectivele probe.

Nu se calculează media generală de bacalaureat pentru candidații care nu au promovat una sau mai multe probe, care nu s-au prezentat la toate probele sau care au fost eliminați de la o probă.

Media de promovare a examenului de Bacalaureat este de cel puțin 6 la probele scrise.

Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții, cumulativ:

  • recunoașterea/echivalarea/ susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea
  • obținerea mediei 6 (cel puțin) la probele scrise

foto: pixabay.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax