Administrație
Cum poate Alba Iulia să devină o atracție turistică puternică? Vezi ce sfaturi dă expertul Michael Kreft von Byern, director al Europa Park
Cum ar putea orașul Alba Iulia să devină o puternică atracție turistică? Acesta a fost subiectul unei conferințe susţinute duminică la Alba Iulia de către Michael Kreft von Byern, președintele Comitetului de Turism al Camerei de Comerț și Industrie Germania și reprezentant al consiliului de administrație Europa Park, al doilea ca mărime din Europa. Cu o experiență de peste 25 de ani în turismul de înalt nivel, acesta le-a oferit autorităților locale și județene câteva sfaturi și sugestii pentru dezvoltarea turistică a „capitalei de suflet a României”.
La eveniment au participat primarul Mircea Hava, președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, administratorul orașului, Nicolaie Moldovan, administratorul județului, Sorin Bumb, șefa Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Alba Iulia, Silvia Moldovan.
În introducerea conferinței, Michael Kreft von Byern a explicat că prezența sa la Alba Iulia nu înseamnă că aici se va construi un mare parc de distracții, însă, din experiența sa, el poate împărtăși autorităților câteva elemente și strategii de dezvoltare turistică. Expertul a proiectat un film despre Europa Park, inițial o întreprindere familială care a început prin a fabrica trenulețe și carusele din lemn și care, în urmă cu 30 de ani a devenit un parc turistic. Acesta și-a început discursul prin descrierea modului în care Europa Park a ajuns, în prezent, la un număr de 4,5 milioane de turiști pe an, descriind totodată strategiile de dezvoltare turistică, adaptabile și la orașul Alba Iulia.
Acesta a explicat că, în primul rând, pentru o atracție turistică, este important ca grupul țintă să aibă un spectru foarte larg, să se adreseze tuturor categoriilor de persoane, în special familiilor, iar pentru o dezvoltare durabilă a turismului, pentru ca turiștii să se întoarcă în oraș, este nevoie de inovații și investiții permanente.
Cum turismul poate oferi o mulțime de locuri de muncă, este necesar ca oamenii care lucrează în toate domeniile să fie profesioniști și dedicați, pentru a putea oferi servicii de calitate.
Inovația a fost unul dintre cuvintele cheie punctate de expert: orașul trebuie să ofere atracții deosebite pe tot parcursul anului, în fiecare dintre cele patru anotimpuri, pentru ca „turiștii să poată vizita, la Alba Iulia, un oraș diferit de 4 ori pe an”. De asemenea, strategiile elaborate ar trebui să fie originale, unice, să nu poată fi preluate și folosite și de alte orașe.
Evenimentele diverse, bine organizate și bine mediatizate, cu artiști profesioniști, sunt, de asemenea, atrăgătoare de turiști, a explicat von Byern. Câteva elemente care nu pot lipsi dintr-o destinație turistică atractivă sunt serviciile gastronomice de bună calitate și bine prezentate, un sistem comercial în zona turistică, servicii de cazare la standarde internaționale și calitatea detaliilor. Ca un exemplu bun, acesta a menționat statuile de bronz din Cetate, care sunt o surpriză plăcută pentru vizitatori.
Una dintre sarcinile grele propuse de expertul turistic primarului Mircea Hava, pentru transformarea orașului Alba Iulia într-o atracție turistică este mobilizarea tuturor forțelor din comunitate în aceeași direcție, a forțelor politice, economice, culturale, sociale.
Mircea Hava: „Fiți siguri că vom reuși să îi adunăm pe toți cei care vor să se adune”
„Știm că este o sarcină grea, așa cum a fost și să începem toate aceste lucruri, în care foarte mulți nu au crezut. Am întâlnit oameni care au crezut în ce am făcut până acum și împreună am realizat ceea ce am realizat. Fiți siguri că vom reuși să îi adunăm pe toți cei care vor să se adune pentru acest scop. Și la această oră există foarte mari gelozii din partea unora care nu au investit în Cetate <Eu de ce nu am investit în Cetate și a investit numai cineva?> Porțile sunt deschise pentru toată lumea. Eu aș fi cel mai fericit dacă ar veni cineva să ia toată partea de nord, dar să o aducă cel puțin la nivelul din partea de sud. Avem o mare bogăție pe care trebuie să o exploatăm. Și asta facem. Adunăm oameni, îi convingem să vină aici să investească”, a spus primarul Mircea Hava.
Ion Dumitrel: „Nu facem negocieri politice cu nimeni pentru dezvoltarea turistică”
„Dezvoltarea turistică a județului Alba și a orașului Alba Iulia nu trebuie să fie subiect de negociere politică. Nu facem negocieri politice cu nimeni pentru dezvoltarea turistică, sau pentru orice alt tip de dezvoltare. Sperăm ca politicienii de doi bani să ne lase în pace, să ne facem treaba”, a adăugat Ion Dumitrel.
Convins de potențialul turistic al orașului Alba Iulia, Michael Kreft von Byern a explicat că procesul dezvoltării turistice a unui oraș este unul îndelungat, ce poate dura 10-20 de ani. „Important este să îndrăzniți să încercați tot felul de noutăți, să nu vă fie teamă de greșeli”, le-a sugerat acesta autorităților.
Michael Kreft von Byern a fost prezent în Alba Iulia ca urmare a unei invitații din partea autorităților locale, ce a avut ca scop îmbogățirea strategiilor de dezvoltare turistică, prin sfaturile unui expert în domeniu. În finalul conferinței, oaspetele a primit din partea primarului Mircea Hava o diplomă, un album de colecție cu municipiul Alba Iulia și un album de prezentare turistică și istorică a României.
Vă prezentăm câteva fotografii cu Europa Park:
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Mihai
vineri, 07.06.2013 at 22:20
Voi sunteti normali la cap? ati restaurat cetatea sa promovati cultura si istoria sau faceti Las Vegas?