Connect with us
Publicitate

Economie

Cum pot fi obținute certificatele de rezidență fiscală fără deplasare la sediile ANAF. Detalii pentru contribuabili

anaf

Publicat

ANAF reamintește modalitățile prin care contribuabilii pot obține certificatele de rezidență fiscală fără a mai fi necesară deplasarea la sediile instituției.

Pentru obţinerea fără deplasare la organele fiscale din cadrul ANAF a următoarelor documente:

  • certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România;
  • certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente;
  • certificate de rezidență fiscală pentru persoane fizice rezidente în România și certificate privind atestarea impozitului plătit în România de persoane fizice nerezidente completate pe formulare emise de statele cu care România are încheiate convenţii/acorduri de evitare a dublei impuneri (de ex. formularul german Bescheinigung EU_EWR, formularul olandez Inkomensverklaring, etc.)

contribuabilii au la dispoziţie

SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV), serviciu electronic oferit de ANAF pe site-ul www.anaf.ro, prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică între contribuabili şi ANAF.

Cererile pentru eliberarea certificatelor mai sus menţionate pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro secţiunea Servicii Online/ Declaraţii electronice/ Descărcare declaraţii şi pot fi depuse prin link-ul Depunere Declaraţie Unică şi alte formulare SPV-PF afişat în aceeaşi secţiune.

Pentru înregistrarea persoanelor fizice în Spaţiul Privat Virtual (SPV)

  • pe bază de user și parolă
  • fără deplasare la ghişeu

se accesează site-ul www.anaf.ro secţiunea SPV > ”Înregistrare în Spaţiul Privat Virtual” – Persoane fizice, rubrica „Înregistrare utilizatori persoane fizice”> „Înregistrare cu parolă”, selectându-se la „Tipul de aprobare”:

”Verificare număr înregistrare decizie”: în cazul în care contribuabilul are documente primite de la ANAF (o decizie de impunere, o decizie referitoare la obligaţii accesorii sau alte documente emise începând cu 2013, din lista afişată în momentul selectării acestui tip de aprobare), se introduce în câmpul ,,Număr document”, numărul imprimat în partea de sus a documentului.

sau

”Identificare vizuală on-line (Sistem video)”: prin intermediul serviciului Programări online, selectând după completarea câmpurilor necesare înregistrării, data și ora la care se doreşte a fi inițiată procedura de identificare vizuală online.

Serviciul “Spaţiul Privat Virtual” conferă următoarele avantaje:

– este simplu de utilizat şi accesibil permanent (24 din 24 de ore)

– nu implică nici un cost

– poate fi accesat de pe orice dispozitiv mobil cu conexiune la internet

– permite transmiterea de declaratii

– permite primirea electronică a documentelor şi actelor administrative fiscale

– nu necesită deplasarea la organul fiscal sau la oficiul poştal pentru a primi un act administrativ fiscal

– permite vizualizarea obligațiilor de plată.

Pentru a beneficia de îndrumare şi asistență cu caracter general, în domeniul fiscal, contribuabilii pot apela Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-Center la numărul de telefon: 031.403.91.60.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate