Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cum se vor acorda eșalonările la plată: Se includ și sumele stabilite de alte autorități, transferate în administrarea ANAF

Publicat

Finanțele propun extinderea sferei de acordare a eșalonării la plată și la alte categorii de obligații fiscale, excluse în prezent. Se propune să se includă și sumele stabilite de alte autorități, a căror administrare a fost transferată Agenției Naționale de Administrare Fiscală după emiterea unei decizii de eșalonare la plată.

De asemenea, „și sumele ce au făcut obiectul unui act administrativ a cărui executare a fost suspendată anterior emiterii deciziei de eșalonare la plată și pentru care, în timpul eșalonării, a încetat suspendarea, cu constituirea garanțiilor corespunzătoare”, se arată într-un Proiect de Ordonanță. Proiectul clarifică și uneori simplifică modul în care eșalonările pot fi acordate.

„Se ia în considerare faptul că prima categorie de sume nu reprezintă o transmitere de creanțe, spre recuperare, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, ci o <predare> de titluri ca urmare a transferului de competență. Sumele ce au făcut obiectul unui act administrativ a cărui executare a fost suspendată anterior emiterii deciziei de eșalonare la plată și pentru care, în timpul eșalonării, a încetat suspendarea, pot fi solicitate la eșalonare după ce suspendarea actului administrativ încetează și după ce organul fiscal comunică contribuabilului înștiințarea de plată în care sunt înscrise obligațiile fiscale pentru care a încetat suspendarea”, se arată în nota de fundamentare care însoțește proiectul.

Ce mai arată proiectul:

– în scopul eșalonării la plată, organul fiscal comunică contribuabilului şi decizia referitoare la obligațiile fiscale accesorii, aferente obligațiilor fiscale înscrise în înștiințare. Se reglementează procedura de solicitare a eșalonării acestor sume, procedură care presupune depunerea de către contribuabil, în termenul de plată pentru menținerea eșalonării, a cererii de eșalonare.

– în caz contrar, sumele respective reprezintă condiție de menținere a valabilității eșalonării în derulare.

– în cazul respingerii cererii, contribuabilul trebuie să achite obligațiile fiscale condiție (obligațiile de a căror plată depinde menținerea valabilității eșalonării la plată), în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de respingere.

– apare reglementarea instituției retragerii cererii de acordare a eșalonării la plată, în sensul că un contribuabil poate să renunțe oricând, până la emiterea deciziei de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale, la dreptul sau de a beneficia de această facilitate, fără a i se îngrădi dreptul de a depune, ulterior, o nouă cerere de acordare.

– extinderea excepției de la obligația de constituire a garanțiilor și la alte entități care administrează bunuri din domeniul public sau privat al statului sau al unităților adminstrativ-teritoriale, inclusiv unităților subordonate sau aflate sub autoritatea acestora (institute de cercetare, de drept public și instituții de învățământ superior de stat);

– modificarea procentului suplimentar al valorii garanției în situația în care bunurile sunt ipotecate și în favoarea altor creditori (maximum 16% față de 32% cât este în prezent);

– reglementarea regulii referitoare la procentul suplimentar al garanției care se poate lua în calcul în cazul în care, pe parcursul derulării eșalonării la plată, se solicită înlocuirea sau redimensionarea garanției, în sensul că acesta este cel în vigoare la data înlocuirii/redimensionării, ținându-se cont, totodată, de perioadă de timp rămasă din eșalonarea la plata acordată;

– extinderea condiției de menținere a valabilității eșalonării la plată și în ceea ce privește îndeplinirea obligației de declarare până la data de 25 a lunii următoare scadenței prevăzute de lege;

– reglementarea instituției renunțării la eșalonarea la plată și regimul juridic al acesteia, în sensul că pe perioada de valabilitate a unei eșalonări, contribuabilul poate renunța în orice moment la această facilitate fără ca organul fiscal să emită o decizie de constatare a pierderii valabilității eșalonării, dacă notifică organul fiscal printr-o cerere de renunțare la eșalonarea la plată și dacă achită obligațiile fiscale rămase din eșalonarea la plată, până la data la care intervine, potrivit legii, un caz de pierdere a valabilității eșalonării. În cazul în care contribuabilul nu respectă aceste condiții, organul fiscal emite decizia de constatare a pierderii valabilității eșalonării la plată a obligațiilor fiscale, cu toate efectele ce decurg din această pierdere;

Sursa: hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax