Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De ce vin turiştii în România şi cât cheltuie în ţară. Date statistice din primele 9 luni ale anului


Publicat

piata cetatii concert Alba Fest 2015_imagini aeriene craiu_1Aproape 2 milioane de turişti străini s-au cazat în România, în primele 9 luni ale anului. Au cheltuit, în medie, 2391,5 lei/ persoană. Au venit, în principal, pentru afaceri, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii.

Potrivit INSSE, numărul de turişti nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică collective, în perioada ianuarie – septembrie, a fost de 1.929.000, iar cheltuielile acestora s-au ridicat în total la 4.613,2 milioane lei.

Principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România, în perioada ianuarie – septembrie l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (56,6% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 57,3% din total.

Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenţi în România l-a reprezentat călătoriile în scop particular (43,4% din numărul total de turişti nerezidenţi), dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe (61,3%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (53,1%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (92,7%). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 16,6% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,1%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 38,3% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri 34,5%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 54,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces in parcuri de distractii, targuri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 52,7 % din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 51,5% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism iar 30,5% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (73,6% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 14,3%, urmate de autocare şi autobuze cu 10,3%, alte mijloace ( tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,8%.

Situaţia este similară şi pe trimestrul trei al anului 2016. Principalul motiv al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (53,3% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând 57 % din total.

Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenţi în România l-a reprezentat călătoriile în scop particular (46,7% din numărul total de turişti nerezidenţi), dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe 63,3%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (53,1%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (90,7%). Cheltuielile turiştilor nerezidenţi în restaurante şi baruri au fost de 17,0% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 11,4%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 40,2% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri 34,0%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 50,9% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 44,1% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul nerezidenţilor sosiţi în România, 50,9% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism iar 31,9% si-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiştii nerezidenţi pentru a sosi în România a fost avionul (71,6% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 15,1%, urmate de autocare şi autobuze cu 11,7%, alte mijloace ( tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,6%.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O nouă licitație pentru finalizarea rețelei de canalizare din Șibot și Balomiru de Câmp. Valoarea investiției, majorată

Publicat

Primăria Șibot caută un constructor pentru continuarea și finalizarea lucrărilor la rețeaua de canalizare menajeră din localitățile Șibot și Balomiru de Câmp. În acest sens a fost lansată o nouă licitație, luni, 25 ianuarie. Față de licitația anterioară, lansată în luna septembrie 2020, valoarea totală estimată a fost majorată de la 7,6 milioane de lei la 11,7 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Șibot a lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o nouă licitație pentru continuarea lucrărilor la rețeaua de canalizare menajeră și stații de epurare din Șibot și Balomiru de Câmp.

Valoarea totală estimată este de 11.706.266,37 de lei, fără TVA. 

Reamintim faptul că în primăvara anului 2019, în urma unei proceduri inițiate în SEAP a fost atribuit contractul de lucrări către un ofertant (Aria Construct SRL din Alba Iulia). Pe parcursul derulării lucrărilor au apărut neînțelegeri în ceea ce privește execuția racordurilor aferente rețelei de canalizare, executantul refuzând execuția acestora. În aceste condiții a fost necesară rezilierea contractului și reluarea procedurii pentru restul de executat din cadrul investiției. Procentual a fost executat aproximativ 1,2% din valoarea investiției.

În baza contractului de lucrări reziliat s-au decontat lucrări în valoare de 105.994,91 de lei, fără TVA. Din valoarea decontată inițial, a fost returnată suma de 6.415,08 lei, fără TVA, rezultând valoarea plătită aferentă contractului inițial de 99.579,83 de lei, fără TVA.

În 9 septembrie 2020 a fost reluată procedura de achiziție publică, valoarea totală fiind estimată la circa 7,6 milioane de lei, fără TVA, însă nu s-a prezentat nici un ofertant fapt pentru care aceasta a fost anulată automat de către sistemul SEAP.

Citește și Rețeaua de canalizare din Șibot și Balomiru de Câmp, din nou la licitație. Constructorul inițial a refuzat execuția racordurilor

Comuna Șibot a înaintat către proiectant solicitarea de a reanaliza bugetul proiectului – devizul general în situația în care valorile estimate nu mai corespund valorilor de piață actuale (ținând cont de faptul că evaluarea proiectului datează din anii 2016 – 2017). În urma evaluării, proiectantul a transmis noul deviz al investiției care a fost aprobat prin hotărârea Consiliului Local Șibot nr. 51 / 02.12.2020.

Indicatori tehnici ai investiției

Localitatea Șibot: 

– total lungime rețea de canalizare – 11.743 ml

– total lungime conductă refulare – 2.110 ml

– număr de cămine de vizitare – 392 buc.

– subtraversări de drumuri – 3

Localitatea Balomiru de Câmp:

– total lungime rețea de canalizare – 4.581 ml

– total lungime conductă refulare – 1.260 ml

– subtraversări de drumuri – 9 (din care o subtraversare de autostradă)

– subtraversări de cale ferată – 2

– subtraversări cursuri de apă – 6

– subtraversare rețea de gaz – 1

– racorduri – 750 buc.

– cămine de vizitare – 392 buc.

– stații de pompare ape uzate – 5

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Bărbatul din Fărău dispărut în urmă cu două săptămâni, găsit decedat la patru kilometri de locuința sa. Ce s-ar fi întâmplat

Publicat

Ioan Gatea, bărbatul de 74 de ani din comuna Fărău, dispărut de mai bine de două săptămâni, a fost găsit decedat, marți, 26 ianuarie. 

Corpul neînsuflețit al bătrânului a fost descoperit de un cioban care a sunat la 112 și a anunțat autoritățile.

Potrivit reprezentanților IPJ Alba, acesta a fost găsit la o distanță de aproximativ 4 kilometri față de locuință, căzut într-un șanț cu apă, în zona Podului Sânbenedict.

Momentan, nu sunt suspiciuni că moartea bărbatului ar fi fost violentă. Nu s-au identificat urme de violență pe trupul acestuia.

Teoria anchetatorilor este că bărbatul s-ar fi împiedicat și ar fi căzut în șantul cu apă.

VEZI ȘI: VIDEO: Bătrânul din Fărău dispărut în urmă cu o săptămână nu a fost găsit. Polițiști și voluntari participă la căutări

În zona respectivă au fost efectuate căutări, dar la acel moment apa în șant era mai mare și trupul bărbatului nu a fost observat.

Totuși, trupul acestuia va fi supus unei necropsii, iar un medic legist va stabili care a fost cauza morții.

Context

La data de 7 ianuarie 2020, în jurul orei 09,00, Poliția Orașului Ocna Mureș a fost sesizată de către un bărbat din comuna Fărău, cu privire la faptul că, în seara zilei de 6 ianuarie, socrul său, GATEA IOAN, de 74 de ani, a plecat de la locuința sa din Fărău și nu a mai revenit.

VEZI ȘI: FOTO VIDEO: Acțiune de amploare pentru găsirea unui bărbat de 74 de ani din Fărău. Poliția face apel la cetățeni

Timp de mai bine de două săptămâni polițiști, voluntari și localnici l-au căutat pe bărbat, dar fără succes.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: La Ocna Mureș vor fi construite două blocuri sociale cu câte 16 apartamente fiecare. Cum vor arăta

Publicat

În orașul Ocna Mureș vor fi construite două blocuri sociale noi, cu câte 16 apartamene fiecare, care vor asigura condiții decente de locuire persoanelor defavorizate din oraș. Valoarea totală a investiției este de peste 7,4 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Ocna Mureș a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru construcția a două blocuri sociale pe str. G. Barițiu și pe str. Ștefan cel Mare din oraș.

Valoarea totală estimată este de 7.484.608,59 de lei, fără TVA. 

Proiectul prevede construirea a două blocuri sociale noi, identice ca și functiune și alcătuire, care să conțina următoarele spații:

  • subsol: 24 boxe de depozitare;
  • parter: hol acces în scară, hol, scară, camera pentru cărucioare cu o suprafață utilă de 4.69 mp, un apartament cu o cameră cu suprafață utilă de 39.86 mp format din: hol, cameră de zi , bucătărie, baie, cămară și un balcon; 3 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52.76 mp formate din: cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, cămară, hol și două balcoane;
  • etajul 1: hol, scară și 4 apartamente cu două camere cu suprafața utilă de 52.57 mp format din: hol, cameră de zi, dormitor, bucătărie, baie, debara, cămară si două balcoane;
  • etajul 2 și mansardă: idem

Clădirile propuse vor avea un regim de înălțime: S+P+2E+M. Suprafața construită a fiecărei clădiri este de 312,17 mp, iar cea desfășurată de 1.280,69 mp.

Stuctura de rezistență se va compune din:

  • fundații continue din beton simplu;
  • elevații din beton armat;
  • pereți portanți din zidărie de cărămidă de 30 cm grosime la exterior și de 20 cm grosime la interior;
  • planșee din beton armat rezemate pe ziduri prin intermediul unor centuri din beton armat.

Intrarea în pod se face prin intermediul unui chepeng aflat deasupra podestului de la mansardă. Accesul pe verticală se realizează prin intermediul unei scări din beton armat pentru fiecare scară. Acestea sunt finisate cu gresie antiderapantă. Parapetul scărilor va fi metalic format din piese verticale, simple, repetate și vopsite cu vopsea de ulei. Mana curentă a parapetului va fi din lemn.

Implementarea măsurilor de eficiență energetică în clădiri va duce la îmbunătățirea condițiilor de viață ale ocupanților, prin:

  • îmbunătățirea condițiilor de confort interior;
  • reducerea consumurilor energetice;
  • reducerea costurilor de întreținere pentru încălzire;
  • reducerea emisiilor poluante generate de producerea, transportul și consumul de energie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de persoane sancționate în Alba pentru că nu au respectat măsurile de protecție individuală. Acțiune la Alba Iulia

Publicat

Peste 2000 de persoane au fost verificate în județul Alba, ultimele 24 de ore și amendate peste 60, pentru nerespectarea normelor de protecție individuală. Alte două au fost sancționate pentru că au încălcat restricțiile de deplasare.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid-19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat, 196 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 59 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 106 de mijloace de transport, din care 32 de mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.057 de persoane. De asemenea, au fost verificate 67 de  obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 66 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și două care nu a respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Alba Iulia, au fost legitimate 327 persoane, au fost verificate 100 de autovehicule și au fost aplicate 19 sancțiuni pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Recomandăm tuturor cetățenilor să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri. Acțiunile de control vor continua”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate