Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

DEFINITIVAT 2021: 18 contestații depuse în ALBA după publicarea primelor rezultate. Notele finale, în 28 iulie


Publicat

sediul ISJ Alba

În județul Alba au fost depuse 18 contestații după publicarea primelor rezultate la Definitivat 2021. Miercuri, 28 iulie, vor fi comunicate notele finale.

Potrivit situației IȘJ Alba, sunt înregistrate 4 contestații depuse de către candidați care au susținut proba scrisă pentru învățământ primar, 3 la Matematică și câte una sau două pentru educatori, Limba și literatura română, Limba engleză, Limba franceză, Mecanică, Geografie.

Anul acesta, în Alba, au fost două medii de 10.

Vezi și FOTO: Profesori de 10 din ALBA. TOP 10 MEDII în județ după rezultatele la Definitivat 2021. Rata de promovare la examen, 76,61%

Alți 52 de candidați au obținut medii peste 9.

Rata de promovare a concursului este de 76,61%. Dintre cei 124 de profesori, 95 au luat medii peste 8.

Județul Alba se află pe locul 7, în clasamentul național în funcție de rata de promovare a examenului.

Vezi și Rezultate DEFINITIVAT 2021: ALBA, pe locul 7 după rata de promovare a examenului. Situația din țară

Proba scrisă a fost organizată pentru 140 de candidați la 29 de specializări în Alba. Majoritatea candidaților înscriși au fost de învățământ preșcolar în limba română (58 de candidați), învățământ primar (17 candidați), educație fizică și sport (12 candidați), matematică (10 candidați).

La proba scrisă din această sesiune au fost prezenți 133 de candidați (95%) din cei 140 înscriși. Dintre aceștia, 9 candidați s-au retras. Nu au fost lucrări anulate în centrele de evaluare.

Din totalul celor 124 de candidaţi cu lucrări evaluate, 73 de candidați au obținut note situate pe segmentul 8 – 10. Dintre aceștia, 4 candidaţi au fost notați cu 10 la proba scrisă, iar 15 candidați au primit note între 9,50 și 9.99 la această probă. De asemenea, 38 de candidați au avut note între 5 și 7,99. Cu note sub 5 au încheiat proba scrisă 10 candidați.

Concursul de definitivat reprezintă un examen de intrare și avansare în cariera didactică. Examenul poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate a avut o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Vezi integral DEFINITIVAT 2021: Toate detaliile despre examenul din 14 iulie

Pentru promovarea examenului de definitivare în învăţământ, candidatul trebuie să obţină:

  • minimum 8 media aritmetică a notelor finale la inspecții și portofoliu
  • nu mai puțin de 7 la fiecare din probele respective
  • nota minimă de promovare a examenului este 8

Calendarul examenului național de Definitivat 2021:

14 iulie 2021 – Susținerea probei scrise

21 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor

21 – 22 iulie 2021 – Înregistrarea contestațiilor

22 – 28 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor

28 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

28 iulie – 2 august 2021 – Transmiterea tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați către Ministerul Educației și Cercetării

2 – 9 august 2021 – Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației și cercetării

Evaluarea lucrărilor – Definitivat 2021

Pentru evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor se constituie centre de evaluare a lucrărilor scrise, respectiv de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare centre de evaluare – CEV, respectiv centre de contestaţii – CC.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea respectivă este evaluată de un al treilea evaluator, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu procedura specifică privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor. Cel de-al treilea evaluator trece nota pe lucrare în spaţiul rezervat şi semnează în dreptul notei acordate. Nota finală acordată lucrării este media aritmetică a notelor acordate de cei 3 evaluatori. În acest caz, pe lucrare, în spaţiul rezervat notei finale, se calculează şi se trece media respectivă, validată prin semnătura preşedintelui.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliu, iar NS reprezintă nota la proba scrisă, toate notele fiind obţinute de candidat în sesiunea de examen curentă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Soluționarea contestațiilor – Definitivat 2021

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată la soluţionarea contestaţiei.

În cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată la soluţionarea contestaţiei şi nota acordată la evaluarea lucrării este mai mare de 1,5 puncte, lucrarea este reevaluată de alţi doi evaluatori, nominalizaţi prin decizie a inspectorului şcolar general, în conformitate cu prevederile procedurii specifice privind evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor.

Rezultatul acestei ultime evaluări este definitiv, reprezintă nota finală acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei şi poate fi atacat numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei de examen să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

ALBA IULIA: Zona de dezvoltare economică de pe centura municipiului, un vis îndepărtat. Precizările primăriei legate de termene

Publicat

Dezvoltarea zonei economice în partea de est a municipiului Alba Iulia, în proximitatea Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, este în faza declarațiilor și a promisiunilor.

Primarul din Alba Iulia, Gabriel Pleșa, a anunțat în urmă cu o lună că ”în curând vor fi scoase la licitație 13 loturi pentru investitori”.

În realitate însă, potrivit chiar informațiilor furnizate de primărie, ar putea fi vorba despre ani întregi. 

Declarația legată de licitarea celor 13 loturi vine în condițiile în care nici măcar Primăria Alba Iulia nu deține prea multe detalii legate de viitoarea zonă de dezvoltare industrială.

Potrivit unui răspuns al instituției la o solicitare a Alba24.ro, înainte de a concesiona sau vinde parcelele respective, primăria va realiza infrastructura (inclusiv utilitățile). Iar acest lucru este încă departe.

Citește și FOTO: Zonă de dezvoltare economică pe 340.000 mp la Alba Iulia, lângă Autostrada Sebeș-Turda. Anunțul primarului Gabriel Pleșa

Reprezentanții instituției au răspuns unor întrebări adresate de Alba24, legate de etapele pe care trebuie să le străbată înființarea zonei de dezvoltare, înainte de a fi exista la propriu, dar și despre termenele stabilite.

În legătură cu graficul de realizare al zonei de devoltare și de enumerarea etapelor care trebuie străbătute până la atribuirea terenului, primăria a răspuns că aceste informații sunt parte a viitorului PUZ.

”Estimăm ca până la sfârșitul anului să finalizăm Planul Urbanistic Zonal, iar în anul 2022 să finalizăm indicatorii tehnico-economici pentru realizarea infrastructurii și să pornim lucrările în zonă”, se arată în răspuns.

Abia apoi poate fi realizată infrastructura, fără de care nu se va face concesiunea.

De asemenea, reprezentanții administrației locale spun că prețurile de pornire pentru vânzarea sau concesionarea terenurilor se vor stabili conform pieței și vor fi supuse dezbaterii, în viitor.

”Cel mai probabil o să alegem formula de concesionare a terenului pe o perioadă de aproximativ 3 ani, perioadă în care operatorul economic are dreptul de a demara investiția, iar la finalizarea acesteia având posibilitatea de a achiiționa terenul”, au răspuns aceștia.

Instituția nu a stabilit deocamdată condițiile exacte de selectare a companiilor care vor să investească în zonă.

Utilități

Utilitățile vor se vor realiza anterior concesiunii sau vânzării terenurilor.

Reprezentanții primăriei spun că ”orizontul de timp pentru finalizarea utilităților în zonă este anul 2023”.

Aceștia nu au deocamdată idee de costurile pe care le implică realizarea infrastructurii tehnice, însă precizează că este vorba despre aproximativ 1.300 de metri liniari de infrastructură de transport și tehnico-edilitară.

”Orice început este greu și sunt conștient că așteptările sunt mari. Au trecut puțin peste 6 luni de la preluarea actualului mandat și știu că răbdarea multora se apropie de final.

Cu toții vrem să vedem proiecte duse la bun sfârșit, dar și proiecte noi, care să creeze plus valoare, locuri de muncă noi și un magnet pentru cei care își doresc să trăiască în Alba Iulia.

Pentru că acestea toate înseamnă dezvoltare! Iar o dezvoltare sănătoasă astăzi înseamnă sustenabilitate, coerență, eficiență și o latură puternică verde în orice proiect economic sau edilitar-urban” a explicat primarul Gabriel Pleșa, în urmă cu o lună.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernul dă OUG pentru a abroga prevederile privind debranşarea și deconectarea clienţilor rău-platnici la utilități

Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în ședința de joi, prin ordonanţă de urgenţă, abrogarea unei prevederi care stabileşte că pe perioada stării de alertă operatorii de transport şi distribuţie energie electrică şi gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situaţia în care este incident un motiv de debranşare/deconectare amână efectuarea acestei operaţiuni până la încetarea stării de alertă.

„Prezentul proiect de act normativ are drept scop abrogarea prevederilor articolului 72, alineat (1) din OUG nr. 70/2020, în vederea revenirii la prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a OUG nr. 70/2020, care permit – în condiţii contractuale reglementate – deconectarea clienţilor finali rău-platnici.

De asemenea, este avută în vedere şi includerea unei perioade de tranziţie de 90 de zile, în timpul căreia clienţii finali care au beneficiat de prevederile articolului 72, alineat (1) ale OUG nr. 70/2020 nu pot fi deconectaţi pentru debitele restante aferente perioadei de aplicabilitate ale respectivelor prevederi, aceştia având posibilitatea să identifice, împreună cu prestatorii de servicii din domeniile energie electrică şi/sau gaze naturale şi în funcţie de situaţia proprie, soluţii pentru achitarea debitelor restante”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de act normativ.

DOCUMENT: Textul integral al Ordonanței de Urgență poate fi consultat AICI.

FOTO: Pixabay

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare și echipamente IT pentru procesul de învățare online

Publicat

Elevii și dascălii din comuna Săsciori vor beneficia de tablete școlare, laptopuri, videoproiectoare, table interactive și alte echipamente IT pentru școala online. Valoarea totală a echipamentelor este de peste 1,3 milioane de lei. 

Primăria Săsciori a lansat marți, 3 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente IT, respectiv tablete pentru uz școlar, laptopuri, sisteme all-in-one, table interactive, tablete grafice, router wireless, video proiector, ecran de proiecție, camera web videoconferință, în cadrul proiectului „Asigurarea accesului elevilor de la nivelul comunei Săsciori la procesul de învățare online prin furnizarea tabletelor școlare și a altor echipamente IT pentru activități didactice”.

Valoarea totală este estimată la 1.368.291,22 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, de echipamentele IT ar urma să beneficieze elevii și cadrele didactice de la Școala Gimnazială Săsciori, Școla Primară „Duvlea – Zdrenghe” Sebeșel, Școala Primară Căpâlna, Școala Gimnazială Loman, Școala Gimnazială „Ion Raica” Răchita, Școala Primară Pleși și Școala Primară Tonea.

Conform evidențelor școlare, efectivul total de elevi ai unităților de învățământ este 669, din care 564 vor urma să beneficieze de tablete pentru uz școlar cu abonament la internet timp de 24 de luni. Tabletele vor fi date în folosința elevilor pe bază de procese verbale de predare – primire, încheiate cu reprezentanții legali sau tutorii elevilor.

Achiziția este împărțită pe două loturi, astfel:

Lotul 1 – tablete școlare cu internet

  •  tablete școlare cu internet – 564 buc.

Lotul 2 – echipamente IT de uz școlar

  • laptop – 54 buc.
  • sistem all-in-one – 39 buc.
  • cameră web videoconferință – 39 buc.
  • proiector – 37 buc.
  • ecran proiecție (cu suport perete) – 37 buc.
  • tablă interactivă – 21 buc.
  • router wireless – 39 buc.
  • tabletă grafică – 31 buc.

„Decizia achiziționării echipamentelor IT a apărut ca urmare a crizei pandemice creată de virusul Sars-Cov-2, pentru a evita o creștere rapidă cu acest virus și pentru a crea condițiile necesare pentru buna desfășurare a procesului educațional online”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

FOTO: Motociclist căzut într-o râpă, într-o pădure din apropiere de Aiud. Victima a fost dusă la spital

Publicat

Detașamentul de pompieri Aiud a fost solicitat să intervină pentru acordarea primului ajutor medical și extragerea unei persoane căzute într-o râpă cu motocicleta, în zona pădurii Sloboda, aproape de municipiul Aiud.

La sosirea forțelor de intervenție la locul solicitării, motociclistul era căzut într-o râpă de aproximativ 10 metri și prezenta dureri lombare cu radiere în membrele inferioare.

Victima, conștientă cu funcții vitale normale, a fost imobilizată de către echipajul SMURD și extrasă cu targa lopată din râpa respectivă.

După ce victima a fost extrasă și predată echipajului SMURD, forțele de intervenție trimise la fața locului au extras și autovehiculul (motocicleta) victimei.

Victima, persoană de sex masculin se află în afara oricărui pericol, aceasta fiind transportată la CPU Aiud.

Sursă: ISU Alba

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate