Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Destinaţii de vacanță | Halkidiki, Grecia: distracţie, legende şi o mare superbă. Prețuri pentru toate buzunarele


Publicat

vacanta grecia

Din ce în ce mai mulţi români adoptă obiceiul de a cumpăra din timp pachetele de vacanţă, profitând de reducerile acordate de agenţiile de turism. Aşa numitul „early-booking”, adică înscrierile timpurii câştigă tot mai mult teren, iar motivul este simplu: locurile disponibile sunt multe, deci poţi alege din foarte multe variante, iar preţurile sunt cu cel puţin 30% mai mici pentru rezervările făcute acum faţă de cele din preajma startului de sezon.

Alba24 și Agenția Vacanța din Alba Iulia vă prezintă săptămânal câte o destinaţie de vacanţă şi preţuri valabile pentru respectiva destinaţie la momentul publicării articolului.

În această săptămână vă prezentăm o parte a Greciei continentale foarte apreciată de români pentru marea superbă, variantele de cazare pentru toate buzunarele şi posibilităţile de distracţie multiple.

GRECIA- Halkidiki

Halkidiki este o peninsulă situată în centrul Macedoniei. Peninsula are o suprafaţă de 3000 kmp, cele trei braţe ale sale – Kassandra, Sithonia (sau Loggos) şi Muntele Athos (Agio Oros – Muntele Sfânt) – întinzându-se în Marea Egee. Un loc de o frumuseţe extraordinară, unic în Grecia.
Relieful creşte în altitudine de la vest la est; astfel, la cele mai mici altitudini, câmpiile fertile se găsesc pe primul braţ – Kassandra. Sithonia – al doilea braţ are înălţimi de cca 800 m, în timp ce masivul Athos depăşeşte 2000 m.

Cele trei braţe care intră în Marea Egee fac din Halkidiki regiunea cu cea mai mare întindere de coasta de pe Grecia continentală. Se estimează că litoralul peninsulei are peste 500 km şi cuprinde toate formele de relief: plaje lungi cu nisip, stânci şi pini, golfuri pitoreşti, masive stâncoase impresionante. Halkidiki nu are râuri, motiv pentru care marea care înconjoară peninsula este una dintre cele mai curate din Grecia.
Principalele ocupaţii ale locuitorilor peninsulei sunt: agricultura, apicultura, pescuitul, silvicultura, mineritul, turismul şi, într-o mică măsură, creşterea păsărilor şi animalelor domestice.

Obiective turistice

Peştera de la Petralona
Peştera de la Petralona, împodobită cu stalactite şi stalagmite, s-a format pe versantul vestic al muntelui calcaros Katsika (cca 700 m înălţime), la 300 m desupra nivelului mării. Peştera a fost observată de unul din localnicii din satul învecinat şi a devenit cunoscută pe plan internaţional când un alt localnic a descoperit un craniu. Cercetările arheologice au dovedit că acel craniu de Archanthropus (Homo sapiens arhaic) are cam 700.000 de ani, ceea ce îl face cel mai bătrân european descoperit până acum.

Muntele Athos
Muntele Athos, cunoscut şi sub numele de Muntele Sfânt, adăposteşte comunitatea monahală semi-autonomă, formată în totalitate din bărbaţi. Muntele Athos este centrul religiei ortodoxe – o zonă de mister, contemplare şi izolare. Mănăstirile de pe Muntele Athos funcţioneaza aproape în aceeaşi manieră, de peste 1000 ani.
Cei 1.500 de locuitori ai mănăstirilor păstrează ora bizantină şi calendarul Iulian.
Pe acest tărâm sacru – pe care se spune că ar fi păşit Fecioara Maria – sunt admişi în fiecare an, ca vizitatori, maxim 120 de ortodocşi greci şi 10 străini. Un decret dat pe la mijlocul secolului XI interzice femeilor să intre în singurul stat monahal din lume.
Olynthos
Anticul Olynthos, cel mai important centru politic din Halkidiki în perioada clasică, se află pe două dealuri: pe dealul din sud se află un oraş fondat în secolul VII î.Ch, distrus apoi de perşi în 479 î.Hr. Pe dealul din nord se află oraşul clasic, construit în sistem Hippodameian, cu străzi largi şi înguste care se intersectează şi formează blocuri arhitecturale regulate.

Mormântul Macedonian de la Potidea
Potidea a fost construit in 600 î.Hr de colonişti din Corint. A jucat un rol important în războaiele persane, rebeliunea împotriva Primei Ligi Ateniene din 432-31 î.Hr. a fost unul din motivele care au dus la Războiul Peloponezian. Oraşul a fost ocupat în repetate rânduri de atenieni şi spartani şi în cele din urmă a fost devastat de Filip al II-lea, în anul 356 î.Hr.
În 316-15 î.Hr, Kassandru a întemeiat un nou oraş în acelaşi loc, numit acum Kassandria şi care s-a dezvoltat în perioadele elenă şi romană.
Săpăturile arheologice au scos la iveală obiecte din perioada arhaică, elenă şi clasică: ceramică, fragmente de fortificaţii, cimitire.

Antica Stageira
Locul de naştere al lui Aristotel, marele filosof al antichităţii şi profesorul lui Alexandru cel Mare, a fost întemeiat în 655 î.Hr de coloniştii din Andros. După războaiele persane a intrat în Prima Ligă Ateniană, în anul 424 î.Hr s-a răsculat împotriva acesteia şi în războiul peloponezian a devenit aliatul spartanilor împotriva atenienilor. Mai târziu, oraşul a intrat în Liga Halkidică şi în 348 î.Hr a fost capturat de regele Filip al II-lea.
Se spune că locuitorii din Stageira au transferat rămăşiţele lui Aristotel în Stageira, le-au îngropat acolo şi au făcut un festival în cinstea lui, numit „Aristotelia”. Săpăturile recente au scos la iveală fortificaţiile din perioada clasică ale oraşului, excelent conservate, diferite clădiri publice din Agora, un sanctuar arhaic, case din perioadele clasică şi elenă, dar şi fântânile oraşului.

Toroni
Toroni se află în sud-vestul braţului Sithonia. A fost întemeiat în secolele VIII-VII î.Hr. În anul 480 a ajutat perşii în expediţia lor împotriva lui Xerxes, care pornise împotriva Greciei şi câţiva ani mai târziu au devenit membri ai aliaţilor Atenei. În timpul războiului peloponezian oraşul a fost câmpul de luptă al atenienilor şi spartanilor.

Posibilităţile de cazare în Halkidiki sunt multiple şi adaptabile oricărui buget

Puteţi alege de exemplu Hotelul „Macedonian Sun” de 3 stele, unde 7 nopţi de cazare cu demipensiune, cu transport individual, va costa doar 139 de euro de persoană la început de sezon sau un hotel de 4 stele cum este Hotel „Afitis”, la care un sejur de 7 nopţi cu demipensiune vă poate costa începând cu 346 de euro de persoană, fără transport.

Iar dacă bugetul vă permite şi doriţi să fiţi răsfăţaţi în vacanţă, puteţi alege un hotel de 5 stele cu servicii de All Inclusive cum este Hotel „Sithonia Beach” unde 7 nopţi de cazare costă începând cu 407 euro de persoană.

Informaţiile şi ofertele din acest advertorial ne-au fost furnizate de Agenţia „Vacanţa”, singura agenţie de turism cu sediul în Alba Mall.

Puteţi solicita oferte concrete pentru concediul Dvs. direct la sediul agenţiei, telefonic la numărul 0724 559 444 sau completând formularul „Cere oferta!” de pe site-ul www.agentiavacanta.ro

ADVERTORIAL Alba24.

surse foto: mareea.ro, visitgreece.gr, wikipedia

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

SCANDAL la Blaj: Un tânăr care trebuia să stea în carantină a ieșit afară și a spart geamul unei benzinării. De la ce a pornit

Publicat

politie noaptea

Un scandal la o benzinărie din Blaj a avut loc în noaptea de 21 spre 22 ianuarie. Mai exact, un tânăr care a venit din Franța și care trebuia să stea în carantină, a ieșit afară, a mers în benzinăria respectivă, și a început un scandal cu unul dintre angajați. 

În timpul scandalului, tânărul a spart cu pumnul unul dintre geamurile benzinăriei. 

Potrivit IPJ Alba, în noaptea de 21/22 ianuarie 2021, în jurul orei 01.00, polițiștii din Blaj au fost solicitați să intervină la o stație de carburanți din oraș unde un tânăr a spart un geam.

Din primele cercetări a rezultat că între angajatul stației și un tânăr de 18 ani, din Blaj, a avut loc o discuție contradictorie, context în care tânărul a lovit cu pumnul un geam al stației. Cu ocazia verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că tânărul ar fi trebuit să fie la domiciliul său, ca urmare a carantinării, după ce a revenit din Franța.

Față de el, polițiștii au luat măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 1.000 de lei, în conformitate cu prevederile Legii 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea pandemiei de COVID 19, iar fapta de distrugere face obiectul cercetărilor în cadrul unui dosar penal.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cinci șoferi au rămas fără permise joi, după ce s-au angajat în depășiri neregulamentare pe drumurile din Alba

Publicat

Cinci conducători auto au rămas joi fără permis pentru că s-au angajat în depășiri neregulamentare. În urma unor astfel de manevre, în anul care a trecut, în județul Alba, și-au pierdut viața 3 persoane, iar 8 au fost rănite grav. Activitățile polițiștilor pentru creșterea siguranței rutiere continuă. La sfârșitul acestei săptămâni se va acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Potrivit IPJ Alba, joi, 21 ianuarie, polițiștii rutieri din județul Alba, sprijiniți de polițiștii de ordine publică au acționat, în principal, pentru depistarea conducătorilor auto care au pus în pericol siguranța traficului rutier prin faptul că s-au angajat în depășiri în zone în care această manevră este interzisă și semnalizată prin marcaje și indicatoare rutiere.

Polițiștii au depistat 5 conducători auto care au efectuat această manevră fără să țină seama de interdicții și i-au sancționat cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei, iar complementar a fost luată măsura suspendării permiselor de conducere pentru o perioadă de 30 de zile.

În anul 2020, în județul Alba, depășirea neregulamentară a fost cauza de producere a 8 accidente grave de circulație în urma căra 3 persoane și-au pierdut viața, 8 au fost rănite grav, iar 9 au fost rănite ușor.

La sfârșitul acestei săptămâni polițiștii vor acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Șoferul surprins pe contrasens pe autostrada A3 acum câteva zile, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat

Publicat

Șoferul care mergea pe contrasens acum câteva zile,pe autostrada A3, Gilău-Turda, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat. Asociația Pro Infrastructură cere implicarea autorităților.

Bărbatul a intrat greșit pe autostrada, între Gilău şi Turda  și-a continuat drumul pe banda a doua, chiar dacă de mai multe ori a fost la un pas de accident.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură se pare că șoferul a făcut accident cu o mașină care circula regulamentar, la câteva secunde după ce a fost filmat.

 

Menținându-și sensul de mers pe banda a doua iar un alt șofer care circula regulamentar l-a ocolit în ultimul moment, evitând un accident cu consecințe grave.

La câteva secunde după ce a fost surprins pe filmare, șoferul inconștient a implicat într-un accident. Bărbatul a intrat în coliziune frontală cu o altă mașină. Din fericire nu au fost consecințe grave.

 

Asociația Pro Infrastructura cere intervenția autorităților, explicând pe pagina oficială de Facebook aceste fenomen, care se pare că este des întâlnit pe autostrăzile din România.

,,Circulația pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulți șoferi ajung din greșeală în această situație chiar și în Germania sau SUA.

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!”

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect constient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze.

La prima vedere autoritățile nu au ce face ca să evite astfel de cazuri, că doar nu putem lua măsuri pentru fiecare șofer care încalcă legea în mod grosolan.

Dar acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem așadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă.

Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!

Asociația Pro Infrastructura cere Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa revizuiască semnalizarea rutieră în noduri.

De asemenea cerea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen.

Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi” se arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Sursa: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Flavius Lazăr

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Economiei promite ZERO TAXE pe salariul minim, din 2022. ”Românii fac salariul aproape jumi-juma cu statul”

Publicat

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim, angajaţii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul, de aceea, din 2022, va începe aplicarea măsurii privind zero taxe pe salariul minim în diferite sectoare ale economiei, afirmă ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Mediului de Afaceri, Claudiu Năsui.

“Primesc zilnic mesaje şi comentarii care întreabă despre măsura pe care deja o promovăm de mai bine de doi ani, respectiv #zerotaxepesalariulminim.

Vezi și Ministrul Economiei: Casele de marcat puse în funcțiune sunt deductibile din impozit. Măsura se aplică pe perioada 2018-2021

Am vorbit constant despre asta: cea mai mare problemă economică a României este sărăcia. Povara fiscală mare asupra celor mai mici salarii este una dintre cauzele majore ale gonirii românilor de pe piaţa oficială a muncii şi chiar din ţară.

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE

Prea mulţi oameni trăiesc în sărăcie cu toate că muncesc 40 de ore pe săptămână. România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE, românii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul. La fiecare leu câştigat, statul opreşte aproape 45 de bani.

Acest lucru ar fi mai uşor de tolerat dacă serviciile oferite în schimb ar fi unele impecabile, însă adevărul este că, pe lângă taxarea dureroasă a muncii, românii mai plătesc şi TVA, accize şi alte taxe şi impozite.

Citește și Ministrul Economiei: Introducem IMPOZIT ZERO pe salariul minim din agricultură. Măsura ar putea fi aplicată începând din 2021

Acestea sunt câteva din motivele pentru care ne-am luptat să cuprindem această măsură în programul de guvernare. Ceea ce am obţinut nu este ideal, dar este un început: din 2022 vom începe aplicarea măsurii în diferite sectoare ale economiei”, a scris ministrul, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Claudiu Năsui: “Suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă

El a adăugat că “suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă (procentul de oameni care, deşi au un salariu, nu se ajung cu banii de la o lună la alta) şi pe al doilea loc la numărul de oameni aflaţi în sărăcie sau risc de sărăcie, la mică diferenţă faţă de Bulgaria.

“Lucrurile acestea nu se rezolvă reinventând roata şi testând iar soluţii care au eşuat în trecut. De asemenea, soluţia nu este creşterea salariilor din pix prin decrete de stat.

Pentru a avea cu adevărat un impact pozitiv, trebuie să venim cu reforme curajoase ce pun contribuabilul pe primul loc. Netaxarea primilor 2.230 de lei (sau cât este salariul minim) pentru fiecare angajat este un mare pas în asigurarea bunăstării tuturor românilor”, a explicat Năsui.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate