Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Din 1 iulie: Înscrieri la CREŞELE din Alba Iulia, pentru anul școlar 2015-2016. CALENDARUL și ACTELE NECESARE


Publicat

copil-cresaDe la 1 iulie, încep înscrierile la creșele din Alba Iulia. Părinții trebuie să depună dosarul cu toate actele necesare înscrierii copiilor, la Primăria Alba Iulia, până în 10 iulie.

În Alba Iulia sunt diponibile peste 100 locuri la cele două creşe de stat, respectiv cea din Ampoi I, de pe strada Livezii şi cea din zona Cetate, de pe strada Alexandru cel Bun.

Din 1 iulie încep înscrierile, pentru anul școlar 2015 – 2016, la creșele din Alba Iulia. Cuantumul costului mediu lunar de întreținere pentru copiii care frecventează creșele din cadrul Direcției Creșe va fi de 803,25 lei/copil/lună respectiv 38,25 lei/copil/zi.

Valoarea contribuției părinților / reprezentanților legali ai căror copii beneficiază de serviciile creșelor din subordinea Direcției Creșe se stabilește după cum urmează:

– pentru părinții / reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 7,65 lei/copil/zi, rotunjit la 8 lei

– pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat peste 700 lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 3,82 lei/copil/zi, rotunjit la 4 lei

– pentru părinții/ reprezentanții legali care au un singur copil în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 3,82 lei/copil/zi, rotunjit la 4 lei

– pentru părinții / reprezentanții legali care au doi sau mai mulți copii în familie și au un venit mediu lunar brut cumulat între 225 și 699 lei, cuantumul contribuției zilnice va fi de 1,91 lei/copil/zi, rotunjit la 2 lei

Diferența dintre contribuția zilnică a părinților/reprezentanților legali și alocația zilnică de hrană (în cuantum de 12 lei/copil/zi) va fi suportată de bugetul local.

Calendarul înscrierilor la creșele din Alba Iulia:

1-10 iulie – preluare dosare la Primăria Alba Iulia

13-23 iulie – evaluarea dosarelor de comisia de înscrieri

24 iulie – afișarea listelor cu copiii admiși în creșe

27-29 iulie – depunerea contestațiilor la sediul Primăriei Alba Iulia

30- 31 iulie – analizarea contestațiilor

1-11 septembrie – prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului.

Acte necesare înscrierii copilului în creșă:

1. Cererea de înscriere – solicitanții depun o singură cerere cu o singură opțiune;

2. Copie de pe certificatul naștere al copilului;

3. Copie de pe actele de identitate ale părinților sau reprezentanților legali, certificatele de naștere ale fraților minori și, după caz, copie a hotărârii de plasament sau de încredințare în vederea adopției;

4. Adeverința de venituri brute pe ultimele 6 luni, pentru fiecare dintre părinți sau reprezentanți legali, cu precizarea valabilității contractului de muncă;

5. Adeverința de la medicul de familie, în care să se menționeze că respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrarea în creșă;

6. Adeverință de la facultate (cu mențiunea că este student la zi);

7. Certificatul de deces/sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic/hotărâre de plasament;

8. Adeverință pentru copiii (frații) care frecventează grădinița în apropiere (Grădinița cu program prelungit nr. 13 sau 14);

9. Sentința de încredințare copii, de stabilire a pensiei alimentare, definitivă și irevocabilă;

10. Certificatul fiscal de la Direcția de Venituri care să ateste că nu au datorii restante (inclusiv amenzi) la ultimul terment de plată a anului în curs – respectiv 31 martie;

11. Act doveditor privind suspendarea raportului de muncă;

12. Decizia privind aprobarea acordării dreptului privind indemnizația pentru creșterea copilului;

13. Copia după certificatul de căsătorie;

14. Orice act care dovedește uniunea consensuală;

15. Declarație de la notar cu privire la veniturile realizate în străinătate (unde este cazul);

16. Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctajul aflat în criterii.

Pentru locurile sociale se depune și certificatul de încadrare în gradul grav de handicap și acte care să demonstreze situația de urgență sau, după caz, situația în care copilul este cu risc de separare de familie/abandon.

AICI model de cerere pentru dosarul de înscriere

Condițiile de acces în creșă pentru cazurile sociale

Criteriile privind accesul în creșe pentru cazurile sociale se aprobă dacă se încadrează în una din situațiile:

1. Venit de până la 142 lei/membru de familie și să se afle în evidența Direcției de Asistență Socială Alba Iulia cu următoarele beneficii de asistență socială: VMG, ASF, Cantina, beneficiar al serviciilor Centrului pentru adăpostire a victimelor violenței în familie pe perioada instituționalizării părintelui, ambii părinți/părintele unic proveniți din instituții de ocrotire;

2. Un membru de familie (părinte, copil) încadrați în gradul grav de handicap;

3. Situații de urgență (exemplu moartea subită a părinților/reprezentanților legali, accidente);

4. Situații de abandon / separare de familie.

Pentru toate cazurile sociale se efectuează anchetă socială. După încadrarea într-unul din cazuri și efectuarea anchetei sociale, dacă se depășește numărul de locuri pentru cazurile sociale aprobate se aplică criteriile privind punctarea cererilor de înscriere a copiilor în creșele municipiului Alba Iulia.

Criterii de departajare:

– Ambii părinți/părintele unic să aibă loc de muncă/student la zi – 10 puncte;

– Un părinte lucrează iar al doilea fără loc de muncă/cu raportul de muncă suspendat sau părinte unic cu raport de muncă suspendat – 5 puncte;

– Ambii părinți fără loc de muncă/părinte unic fără loc de muncă – 0 puncte;

– Situația familială: familie monoparentală – 10 puncte, familie biparentală (căsătoriți, uniune consensuală) – 5 puncte;

– Numărul de copii în întreținere: un copil – 2 puncte , doi copii – 4 puncte, trei copii sau mai mulți – 6 puncte;

– Frați care frecventează deja creșa sau grădinița care funcționează în imediata apropiere/aceeași clădire cu creșa – 3 puncte;

– Copii gemeni/tripleți (se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) – 5 puncte;

– Solicitanții să nu aibă datorii restante (inclusiv amenzi) la ultimul termen de plată a anului în curs – 5 puncte;

Criteriile de departajare se vor aplica doar în cazul în care numărul de solicitări va depăși numărul de locuri disponibile pentru înscrieri. Pentru departajarea celor care au același punctaj se va ține cont de ordinea datei de depunere a cererilor.

Condiții eliminatorii:

Nu se vor înscrie în creșă copiii la care unul dintre părinți se află în concediu pentru creșterea copilului în situația următoare: copii care împlinesc vârsta de 1 an sau 2 ani, în funcție de opțiunea aleasă, începând cu luna martie a anului școlar nu vor putea fi înscriși în creșe în anul respectiv.

Nu se vor lua în calcul cererile părinților (ambii părinți/părinte unic), care nu au domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia și au prioritate cererile părinților/reprezentanților legali care au domiciliul cât mai apropiat de creșa unde se solicită înscrierea copilului.

Nu se vor înscrie în creșă copii pentru care medicul de familie nu eliberează adeverință medicală cu textul sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă.

În momentul intrării în colectivitate, dosarul copilului admis va fi completat cu următoarele acte:

1. Avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie cu 24-48 de ore înainte de a începe frecventarea unității

2. Fișa imunizării întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății

3. Analize medicale: examen coprobacteriologic, coproparazitologic și exudat faringian

4. Adeverințe de venituri brute pe ultimele 6 luni, precum și alte acte doveditoare de venituri (în cazul unor modificări apărute în situația familială în perioasa dintre înscriere și intrarea în colectivitate).



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Patru din zece români și-au redus consumul de carne. Câți spun că țin post. Studiu

Publicat

Patru din zece români spun că și-au redus consumul de carne în ultimele 12 luni, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post, potrivit unui studiu.

92% din consumatorii de carne consumă carne de două ori pe săptămâna, cel puţin. Cu toate acestea, nu sunt puţini nici cei care susţin că şi-au redus consumul de carne în ultimul an (39%).

“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – şi asta nu ca opţiune pentru a posti. Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu şi lung, cu aceşti potenţiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.

Şi pentru că se apropie Postul Paştelui, tot din studiu aflăm că 36% din respondenţi susţin că ţin post din când în când, iar 61% dintre aceştia au în vedere produse din carne vegetală pentru perioadele de post.

Vezi și POSTUL PAȘTELUI 2021: Când începe cel mai lung și aspru post din an. Interdicțiile perioadei și zilele cu dezlegare la pește

9 din 10 români cumpără carne cel puţin o dată pe săptămână.

Tinerii cumpără carne cu o frecvenţa mai mare comparativ cu cei mai în vârstă. La cea mai recentă achiziţie, 87% dintre cumpărătorii de carne declara că au cumpărat carne neprocesată în timp ce 36% au au optat pentru mezeluri. Diferenţa dintre cele două categorii de carne este mai vizibilă în rândul celor mai în vârstă (45-59 de ani).

91% dintre aceştia au optat pentru carne neprocesată la ultima cumpărătură, pe când doar 33% pentru mezeluri.

Preferinţele faţă de tipul de carne variază tot în funcţie de vârstă. Există o probabilitate mai mare ca cei tineri să cumpere carne din pui (79% din cumpărătorii de 18 – 24 de ani) în timp ce categoria celor mai în vârstă să aleagă mai des carne de porc (72% din cumpărătorii de 45-59 de ani).

În ceea ce priveşte capacitatea de a influenţa alegerea magazinului, carnea neprocesata este în top, 67% dintre cumpărători spunând că acest tip de carne a contat cel mai mult pentru alegerea magazinului unde să meargă la cumpărături.

Carnea gătită în casă este consumată cel mai des (75%) şi pare că ocupă un loc central în meniul zilnic al românilor. Originea locală inspiră calitate ridicată în categoria “food”, în general, şi în legătură cu carnea în special.

Studiul s-a desfăşurat online, în perioada octombrie- noiembrie 2020. Eşantionul cuprinde 1000 de respondenţi, utilizatori de internet, din mediul urban, cu vârstă cuprinsă între 18-59 de ani.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 81 de cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în municipii, orașe și comune din județ

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 81 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba miercuri, 3 martie.

De la începutul pandemiei, 15.831 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba. Dintre acestea, 14412 de persoane au fost declarate vindecate. De asemenea s-au înregistrat 425 decese.

Marți, în Alba au fost prelucrat 744 probe (387 la SJU si 357 la DSP). Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 172979.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (54 cazuri noi)

Alba Iulia – 25

Aiud – 10

Sebeș – 6

Blaj – 4

Cugir – 4

Ocna Mureș – 4

Câmpeni – 1

Rural (27 cazuri noi)

Ighiu – 3

Lunca Mureșului – 3

Mihalț – 3

Unirea – 3

Valea Lungă – 3

Șona – 2

Șugag – 2

Cricău – 1

Doștat – 1

Jidvei – 1

Pianu – 1

Rădești – 1

Sâncel – 1

Șibot – 1

Vințu de Jos – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (17 februarie – 2 martie) 2,35 (anterior 2,38).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 417 cazuri – 5,45 (anterior 5,58)

Teiuș – 18 cazuri – 2,48 (anterior 3,16)

Sebeș – 100 cazuri – 3,04 (anterior 3,34)

Aiud – 38 cazuri – 1,49 (anterior 1,46)

Cugir – 31 cazuri – 1,20 (anterior 1,28)

Ocna Mureș – 19 cazuri – 1,36 (anterior 1,14)

Blaj – 26 cazuri – 1,25 (anterior 1,30)

Abrud – 5 cazuri – 0,95 (anterior 0,95)

Câmpeni – 5 cazuri – 0,67 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 1 caz – 0,26 (anterior 0,52)

Zlatna – 3 cazuri – 0,38 (anterior 0,38)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 17 februarie – 2 martie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 30 cazuri – 11,39 (anterior 11,39)

Mihalț – 23 cazuri – 7,02 (anterior 6,11)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Doștat – 4 cazuri – 3,91 (anterior 2,93)

Unirea – 15 cazuri – 3,04 (anterior 2,43)

Crăciunelu de Jos – 6 cazuri – 2,80 (anterior 2,80)

Lunca Mureșului – 7 cazuri – 2,71 (anterior 1,93)

Berghin – 5 cazuri – 2,61 (anterior 2,61)

Valea Lungă – 8 cazuri – 2,52 (anterior 1,58)

Pianu – 9 cazuri – 2,51 (anterior 2,23)

Cricău – 5 cazuri – 2,49 (anterior 2,49)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Livezile – 3 cazuri – 2,46 (anterior 2,46)

Ciugud – 8 cazuri – 2,45 (anterior 2,76)

Rădești – 3 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Lopadea Nouă – 6 cazuri – 2,29 (anterior 2,29)

Șibot – 5 cazuri – 2,05 (anterior 2,05)

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Apel al autorităților: Persoanele care nu pot ajunge să facă vaccinul, să anunțe. Nici o doză nu trebuie irosită

Publicat

Andrei Baciu, vicepreşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor de Vaccinare, a declarat că dozele de vaccin sunt limitate și nu trebuie irosite. De aceea, persoanele care nu se pot prezenta la centrele de vaccinare când sunt programate, sunt rugate să anunțe acest lucru.

Potrivit procedurilor, dacă rămân doze de vaccin împotriva Covid-19 care nu sunt folosite, personalul din centrele de vaccinare trebuie să sune persoane programate în zilele următoare.

Prioritate trebuie să aibă, însă, persoanele vulnerabile, care sunt imunizate în etapa a II-a a campaniei de vaccinare, a declarat Andrei Baciu.

„Cred că în fiecare centru de vaccinare s-a întâmplat o astfel de situație. Știm ce trebuie să facem, apelăm pe cineva de-a doua zi. Nu vrem să aruncăm doze sub nicio formă”, a spus acesta.

Astfel, persoanele care nu se pot prezenta în ziua și la ora la care au fost programate la vaccinare pot suna la call center, la numărul 021.414.442. Acestea vor fi, de asemenea, reprogramate.

Sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Școala Gimnazială din Abrud va fi reabilitată și modernizată. Proiectul tehnic, lansat la licitație. LISTA lucrărilor propuse

Publicat

Corpul principal al Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Abrud va fi reabilitat și modernizat. De asemenea, se propune construirea unei anexe și a unui depozit de lemn, dar și amenajarea unui teren de sport și a incintei. Primăria Abrud a lansat miercuri o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție.

Primăria Abrud a lansat miercuri, 3 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru realizarea proiectului tehnic și a detaliilor de executie, verificarea tehnică de calitate și întocmire aviz, asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul „Reabilitare si modernizare clădire (corp principal Școala Gimnazială), desființare centrală termică, construire anexă și depozit de lemn, amenajare teren sport și incintă”.

Valoarea totală estimată este de 232.076,78 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se propun următoarele lucrări de bază: 

Reabilitare și modernizare corp principal – Școala Gimnazială

Se propune reabilitarea și modernizarea clădirii pentru crearea unui spațiu care să permită desfășurarea în condiții optime a activităților educaționale.

În acest scop se propun următoarele intervenții: reparații șarpantă și învelitoare; termosistem; intervenții la interiorul clădirii; intervenții la exteriorul clădirii.

  • înlocuirea elementelor din lemn deteriorate ale șarpantei și ignifugarea lor, înlocuirea învelitoarei, jgheaburilor și burlanelor, aplicarea de folie hidroizolantă peste noua astereală, înlocuirea șipcilor și contrașipcilor,
  • termoizolarea pereților exteriori cu vată bazaltică de 15 cm, termoizolarea soclului cu polistiren ignifugat de 5 cm,
  • refacerea finisajelor, pardoselilor, peretiilor interiori, refacere balustradă interior,

  • mascarea conductelor de instalații,
  • recompartimentarea zonei bibilioteci și refuncționalizarea laborator chimie în cabinet medical,
  • montare glaf la exteriorul ferestelor,
  • înlocuirea obiectelor sanitare, amenajare grup sanitar și refacere rampe de acces pentru persoane dizabilități,
  • realizarea de instalații cu rol de securitatea la incendiu,

Construire depozit lemne

Se propune realizarea unei clădiri pentru depozitarea necesarului de lemne cu regimul de înălțime P (pentru încălzirea spațiilor interioare din incinta și obținerea apei clade) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm. (zidaria portantă va fi realizată din cărămidă ecologică). Șarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Clădirea va fi prevăzută cu trotuar de gardă, cu panta spre exterior de 2 %.

Finisaje exterioare: tencuieli decorative (culoare alb) și tâmplărie PVC alb cu geam termopan.

Finisaje interioare: tencuieli driscuite, zugrăveli lavabile, ciment sclivisit.

Construire anexă (ct, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport)

Se propune realizarea unei anexe cu regimul de înălțime P (în care se va amplasa centrala termică, atelier, vestiare și depozit pentru terenul de sport) având un sistem constructiv mixt din cadre de beton armat și zidărie portantă de 25 cm.

Zidurile interioare de compartimentare se vor realiza din cărămidă de 25 cm, 15 cm respectiv 12 cm. Şarpanta se va realiza din lemn de răşinoase, ecarisat și ignifugat și va sprijini pe placa de beton armat de peste parter, iar învelitoarea va fi din țiglă ceramică.

Construire teren sport acoperit

Se propune realizarea unui teren de sport acoperit, având o structură metalică (profile rectangulare din oțel) pe care este tensionată o pânză PVC cu inserție textilă, impermeabilă, de culoare gri, în vederea protejării terenului de intemperii (ploaie, zăpadă, vânt, soare, etc.), laterealele fiind închise cu perdea culisantă, pe o înălțime de 2 m. Pe toată suprafața terenului se va realiza o placă slab armată de beton, pe care va fi aplicat gazon sintetic.

Amenajare incintă (refacere împrejmuire, amenajare alei și zone verzi)

Se propune corectarea sistematizării verticale a terenului din incintă, pentru dirijarea apelor pluviale. Se va reface împrjmuirea incintei, având înălțimea de 1,20 m la limita de proprietate dinspre strada Cloșca, respectiv 2 m pe restul conturului incintei.

Gardul va fi realizat din stâlpi metalici și panouri din fier forjat. Aleile din incintă vor fi realizate cu dale de beton, montate în șapă de beton, prevăzute cu pante pentru direcționarea apelor pluviale.

Zonele verzi vor fi amenajate cu gazon de trafic intens.

Desființare centrală termică existentă

Clădirea în care este amplasata centrala termică este într-o stare avansată de degradare. Aceasta este propusă pentru desființare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate