Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, trimis în judecată într-un dosar de delapidare și tăieri ilegale de arbori

Publicat

sinea

Directorul Direcției de Sănătate Publică Alba, Dumitru Alexandru Sinea, a fost trimis în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj pentru complicitate la fals intelectual în formă continuată, complicitate la delapidare în formă continuată și tăiere fără drept de arbori.

Alături de Sinea, în dosarul de delapidare mai au calitatea de inculpați încă trei persoane: Stâncel Ioan, Mărcuș Mircea Gheorghe și Marinescu Nicolae.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Deva, în data de 6 noiembrie, iar momentan se află în stadiul de măsuri și excepții de cameră preliminară.

Părți civile în dosarul de delapidare sunt Regia Națională a Pădurilor – Direcția Silvică Alba și Ocolul Silvic Blaj.

UPDATE: Potrivit unor informații Alba24, Mărcuș Mircea Gheorghe, trimis în judecată pentru delapidare, fals intelectual și uz de fals, este consilier superior în cadrul Gărzii Forestiere Cluj, având o funcție de control în ceea ce privește exploatările forestiere.

În 7 octombrie, magistrații Curții de Apel Alba Iulia, au admis o cerere a procurorilor Parchetului Judecătoriei Blaj, care au cerut ca în situația în care, persoanele din dosar vor fi trimise în judecată, dosarul să se judece la o instanța din afara județului Alba. Instanța desemnată a fost Judecătoria Deva.

dosar sinea

Potrivit unor surse judiciare, motivul pentru care s-a luat această decizie, ar fi că una dintre persoanele din dosar, ar avea o rudă apropiată la conducerea unei instanțe din Alba.

CITEȘTE ȘI: Dosarul penal în care este implicat directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, se va putea judeca la o instanță din afara județului

Reprezentanții Judecătoriei Deva, au transmis pentru Alba24.ro că procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj i-au trimis în judecată pe:

1. Stâncel Ioan, pentru săvârşirea infracţiunilor de:

– delapidare în formă continuată (5 acte materiale),

2. Mărcus Mircea Gheorghe, pentru săvârşirea infracţiunilor de:

– delapidare în formă continuată (3 acte material);

– fals intelectual în formă continuată  (6 acte materiale),

– uz de fals în formă continuată (6 acte materiale),

3. Marinescu Nicolae, pentru săvârşirea infracţiunilor de:

– delapidare în formă continuată (2 acte materiale),

 – fals intelectual în formă continuată (3 acte materiale),

– complicitate la delapidare în formă continuată,

4. Sinea Dumitru Alexandru, pentru săvârşirea infracţiunilor de:

– complicitate la fals intelectual în formă continuată (5 acte materiale);

 – complicitate la delapidare în formă continuată,

– tăiere, fără drept, de arbori

 

CITEȘTE ȘI: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Reamintim că, la sfârștitul anului 2017, în data de 12 decembrie, actualul director DSP Alba, Alexandru Sinea a fost reținut pentru 24 de ore, iar apoi plasat sub control judiciar, pentru a fi cercetat alături de alte șapte persoane, într-un dosar de delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori, cu un prejudiciu de peste 450.000 de lei.

Momentan, dosarul înregistrat pe rolul Judecătoriei Deva nu a primit un prim termen de judecată, fiind în stadiul de măsuri și excepții de cameră preliminară.

CITEȘTE ȘI: Marea tăcere din instituțiile publice: Anchetă ”la secret” în cazul blocului din Alba Iulia unde s-a electrocutat un muncitor

Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal persoanele cercetate sau judecate beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Interdicția de a solicita copii după acte, extinsă la instituții locale sau companii de utilități. Legea anti dosar cu șină

Publicat

Camera Deputațilora a adoptat miercuri un proiect prin care interdicția de a solicita copii după acte emise de instituții publice este extinsă și la nivel local, nivel de universități și companii de utilități.

Practic, se interzice dosarul cu șină prin lege, spune ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja.

„Această inițiativă completează un proiect de anul trecut prin care instituțiile centrale au interdicția de a solicita copii după acte emise de instituții publice, astfel încât acum vom avea această interdicție și la nivel local, și la nivel de universității și la nivel companii de utilități. De asemenea, în urma unui amendament, practic se interzice dosarul cu șină prin lege.

De asemenea, am interzis prin propunerea noastră xeroxurile din instituțiile publice, pentru că, inclusiv în 2022, la Sectorul 1 ești trimis în cadrul Administrație de taxe locale să îți faci xerox și trebuie să plătești și copia și pixul. Este un pas de normalitate”, afirmă în plenul Camerei Deputaților Sebastian Burduja.

Inițiativa legislativă a fost adoptată de Camera Deputatilor cu 241 de voturi „pentru” și 13 abțineri.

Ce prevede propunerea legislativă

„Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016, în sensul instituirii în sarcina instituţiilor publice, organelor de specialitate ale administraţiei centrale şi locale şi persoanelor juridice de drept privat, care au obţinut, potrivit legii, statut de utilitate publică sau sunt autorizate să presteze un serviciu public, a unei obligaţii de a pune la dispoziţia cetăţenilor, în mod gratuit, în format fizic pe hârtie sau în format electronic, pe pagina de internet proprie, modele de formulare sau cereri aferente serviciilor furnizate.

Potrivit iniţiatorilor, demersul legislativ urmăreşte eficientizarea prestării serviciilor publice, reducerea timpilor în relaţia cu publicul şi respectarea principiului accesibilităţii serviciilor publice”, se menționează în raportul Comisiei pentru administrație publică.

Senatul este for decizional.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Legea prin care copiii au acces liber pe terenurile de sport din curtea școlilor, aprobată în Parlament. De când va fi aplicată

Publicat

Proiectul USR pentru acces liber pe terenurile de sport din școli, „astfel încât copiii să aibă posibilitatea de a se juca într-un mediu sigur”, a fost adoptat, din nou, de Parlament. În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a legii, unitățile de învățământ vor fi obligate să introducă în regulamentele de funcționare.

„Între riscurile obezității infantile, lipsa infrastructurii sportive publice și dependența dată de ecrane, copiii trebuie să aibă opțiunea desfășurării unor activități recreative în condiții de siguranță și, pe cât posibil, cât mai aproape de casă.

Curtea școlii este locul ideal pentru a oferi copiilor șansa de a se îndrăgosti de sport și mișcare. Curtea școlii este șansa unei copilării sănătoase. Salut susținerea colegilor parlamentari și solicit directorilor de școli și autorităților locale să găsească voința și resursele necesare pentru a permite copiilor accesul gratuit pe terenul de sport din curtea școlii cu aceeași bunăvoință cu care găsesc soluții atunci când închiriază contra cost sala de sport din școală”, declară deputatul USR Tudor Pop, inițiatorul legii.

Proiectul adoptat miercuri de Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională

Proiectul adoptat miercuri de Camera Deputaților, în calitate de Cameră decizională, a fost depus de USR în iunie 2022, după ce o primă lege cu obiect similar a fost blocată de Guvernul Ciucă printr-o sesizare la Curtea Constituțională.

„Ca urmare, porțile școlilor au rămas închise cu lacătul și milioane de copii au fost forțați să se joace în continuare printre mașini, în locuri periculoase. Odată promulgată legea, accesul în spațiile și terenurile de sport exterioare ale unităților de învățământ va fi permis și gratuit tuturor copiilor și tinerilor cu vârsta peste 18 ani care urmează cursurile învățământului liceal sau profesional.

În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a legii, unitățile de învățământ vor fi obligate să introducă în regulamentele de funcționare prevederi privind accesul și modul de utilizare a spațiilor și terenurilor de sport, precum și orarul de acces, după orele de program, în zilele libere și în timpul vacanțelor școlare.

Cu doar 8% dintre români care practică un sport, România este codașă între statele Uniunii Europene în ceea ce privește practicarea sportului și mișcării. Situația a fost agravată de pandemie, când lipsa activităţii fizice şi a relaţionării socio-afective a generat efecte negative asupra dezvoltării şi stării de bine a copiilor, prin inactivitate şi sedentarism, prelungirea timpului de utilizare a diverselor ecrane, afectarea somnului şi alimentaţiei”, se menționează în finalul comunicatului USR.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Mai multe localități din Alba rămân joi fără apă potabilă, timp de aproape jumătate de zi. Care este motivul

Publicat

Mai multe localități din Alba vor rămâne joi, 8 decembrie fără apă potabilă. Sucursala Blaj anunță consumatorii ca în data de 08 decembrie 2022, între orele 9.00-14.00, se vor efectua lucrări de mentenanță la conducta de alimentare cu apa potabilă DN600.

Astfel se va întrerupe furnizarea apei potabile în localitățile: Cistei, Bucerdea Grânoasă și Crăciunelu de Jos. De asemenea, pe parcursul efecturii lucrărilor este posibil să apară scăderi ale presiunii în rețeaua de distribuție și în localitatea Obreja cât și în zonele mai înalte ale localității Mihalț.

Rugăm consumatorii să își asigure rezerva de apă necesară pe perioada întreruperii iar la reluarea furnizării pot aparea local depășiri ale parametrului turbiditate, situație în care rugăm clienții, să folosească apa numai în scop menajer.

Eventualele perturbații, precum și zona în care apar pot fi semnalate imediat Dispeceratului Alba Iulia la numarul de telefon : 0258 – 834501, în vederea intervenției.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șoferii vor trebui să acorde prioritate în trafic mașinilor Salvamont aflate în misiune. Legea, adoptată de Camera Deputaților

Publicat

Serviciile publice Salvamont / Salvaspeo au fost incluse în rândul structurilor care au dreptul de a utiliza mijloace speciale de avertizare luminioasă și sonoră în intervențiile pe care le desfășoară.

O propunere legislativă pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost adoptată miercuri, 7 decembrie, de Camera Deputaților, în calitate de cameră decizională. Legea merge la promulgare la președintele României.

Astfel, șoferii vor trebui să acorde prioritate în trafic mașinilor Salvamont aflate în misiune, care vor putea folosi girofarul cu lumină albastră și semnalele acustice.

„Modificarea alin. 2 a articolului 32, litera b), prin includerea serviciilor publice Salvamont / Salvaspeo în rândul structurilor care au dreptul de a utiliza mijloace speciale de avertizare luminioasă și sonoră, vor da un avantaj major acestor servicii în efortul de a asigura promptitudinea intervențiilor derulate și vor spori șansele de supraviețuire și recuperare a victimelor accidentelor în care aceste servicii sunt abilitate să intervină.

În același timp riscul profesional crescut la care acest gen de salvatori sunt expuși, prin însuși specificul mediului în care acționează și a tehnicilor de salvare utilizate, va fi diminuat prin îmbunătățirea condițiilor de deplasare în siguranță, în regim de urgență, spre locul intervențiilor”, se arată în expunerea de motive.

„Prin actul normativ aprobat astăzi, practic, se corelează prevederile legale care nominalizează structurile Salvamont ca servicii de salvare și urgență medicală, coordonate administrativ de către Consiliile județene și locale, iar operațional de Departamentul pentru Situații de Urgență al M.A.I., prevederi prin care acestea pot achiziționa, deține și utiliza legal autospeciale de intervenție și ambulanțe – dotate din fabricație și omologate cu mijloace de semnalizare acustică și luminoasă, cu legislația care nominalizează instituțiile care au dreptul de a utiliza aceste mijloace de semnalizare pentru deplasarea în regim prioritar pe drumurile publice în situații de urgență.

În conformitate cu H.G. 77 din 2003 privind instituirea unor măsuri pentru prevenirea accidentelor montane și organizarea activității de salvare în munți, serviciile Salvamont, sunt instituții publice, organizate ca servicii publice de interes local sau județean, și desfășoară activitate de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți, salvare care, în conformitate cu art. 1 cuprinde căutarea persoanei dispărute, acordarea primului ajutor medical in caz de accidentare și transportarea accidentatului sau a bolnavului la prima unitate sanitară.

Pentru aceasta, același act normativ, în anexa 1, pct. 3, ”Baremul minim de dotare al echipei Salvamont cu echipament și materiale pentru intervenție, salvare și transport al bolnavilor și turiștilor accidentați în zona montană”, acordă dreptul serviciilor Salvamont de a achiziționa și deține autospeciale de intervenție și ambulanțe, vehicule care sunt dotate din fabricație și omologare cu mijloace de semnalizare acustică și luminoasă, acest lucru fiind deja realizat de structurile salvamont din țară, iar, în acest moment, prin Ministerul de Interne – Inspectoratul general pentru Situații de Urgență, există în derulare un proiect prin care serviciile Salvamont vor fi dotate cu ambulanțe pentru transport pacienți cu caracteristici care să le permită intervenția în teren montan”, au transmis reprezentanții Salvamont România.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax