Connect with us
Publicitate

Actualitate

UPDATE: Exproprierea terenurilor de pe tronsonul de cale ferată Coşlariu-Sighişoara, pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern. Vezi DESPĂGUBIRILE din Alba

Publicat

Pe ordinea de zi a şedinţei Guvernului de miercuri se află proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes naţional, „Reabilitarea liniei CF Braşov-Simeria”, componentă a Coridorului IV paneuropean.

UPDATE: Hotărârea a fost adoptată de Guvern, în şedinţa de miercuri.

Lucrările se desfăşoară pentru a asigura circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, pe secţiunile Coşlariu-Sighişoara şi Coşlariu-Simeria.

Prin proiectul de act normativ se propune aprobarea declanşării procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării, amplasamentul lucrării, lista proprietarilor/deţinătorilor imobilelor aşa cum rezultă din evidenţele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi ale unităţilor administrativ – teritoriale, precum şi aprobarea sumelor individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică “Reabilitarea liniei CF Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160 km/h, secţiunea Coşlariu – Sighişoara”, în valoare totală

de 3.289.248,09 lei, pentru un număr total de 1.134 de imobile (terenuri şi construcţii) în suprafaţă totală de 599.804 m.p şi 1.492 m.l., prevăzute în anexa nr. 2, se arată în textul motivării proiectului.

Pe lista din Anexa 2, se află şi imobile şi terenuri din judeţul Alba, pe raza localităţilor Valea Lungă, Mihalţ şi Sântimbru. Vedeţi, mai jos, în foto ataşat, lista proprietarilor din judeţul Alba. Lista cuprinde proprietarii sau deţinătorii imobilelor şi sumele individuale aferente despăgubirilor.

În textul proiectului se precizează că sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării prevăzute la art. 1, situate pe raza localităţilor Sighişoara, Daneş, Dumbrăveni, Micăsasa, Valea Lungă, Mihalţ şi Sântimbru, sunt în cuantum total de 3.289.248,09 lei şi sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor la capitolul 84.01.04 – „Transport feroviar”, paragraful 84.01.04.01 – „Transport pe calea ferată” pentru Compania Naţională de Căi ferate „C.F.R.” – S.A., din cadrul titlului de cheltuială 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, articolul 56.03. „Programe din fondul de coeziune (FC).

Sumele individuale prevăzute la art. 4 se virează de către Ministerul Transporturilor, în termen de cel mult 90 de zile de la data solicitării acestora, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR” – S.A. la dispoziţia proprietarilor de imobile, pentru lucrarea de utilitate publică prevăzută la art. 1, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condiţiile legii, se mai precizează în textul proiectului.

În luna februarie 2013, Ministerul Transporturilor a semnat cu CFR SA un contract de finanțare în valoare de 4,98 miliarde de lei (1,13 miliarde euro) pentru reabilitarea unui tronson de cale ferată cu o lungime de 89,5 kilometri, cuprins între Sighișoara și Coșlariu, parte a Coridorului IV Paneuropean.

Contractul este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 740 milioane euro și prevede reabilitarea a 89,5 kilometri de linie dublă electrificată de cale ferată. Lucrările de modernizare au început în martie-aprilie 2012 și se vor încheia în iunie 2015.

După finalizarea lucrărilor trenurile de călători ar trebui sa atingă o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă vor ajunge până la 120 de kilometri pe oră.

Modernizarea celor 31 de kilometri de cale ferată din Alba presupune lucrări de consolidare, de reabilitare a podurilor şi podeţelor şi construcţia unora noi, lucrări de electrificare şi energoalimentare, de telecomunicaţii, precum şi reablitarea clădirilor şi spaţiilor pentru instalaţiile tehnologice, a peroanelor şi amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi.

Din 14 octombrie, până în 30 noiembrie, trecerea la nivel cu calea ferată de pe strada Mărășești a fost închisă din cauza unor lucrări de modernizare a liniilor de tren de pe tronsonul Vințu de Jos – Coșlariu. În prezent drumul este deschis şi se circulă fără probleme.

CFR a selectat la începutul anului consorțiul Alstom Transport – Alcatel Lucent România – PAS 97 pentru lucrări de modernizare a secțiunilor de cale ferata Coșlariu (Alba) – Simeria (Hunedoara) si Coșlariu – Sighișoara (Mureș), cu o oferta de 498,2 milioane lei, fără TVA.

Pentru localitățile Atel (Sibiu) și Coşlariu (Alba), pe o porțiune de 66,2 km, loturile loturile au fost adjudecate de Impresa, respectiv asocierea Aktor-Arcada.CFR valoarea totala a cestora fiind de 1,43 miliarde lei (334 milioane euro) fără TVA.

Consorţiul format din firmele Swietelsky (Austria), Strabag (Austria), Alstom (Franţa), Arcada (controlată de Spiru Mantu şi Mihai Humă), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu, Sorin Vulpescu) şi Transferoviar Grup (Călin Mitică) vor reabilita tronsonul de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria pentru suma de 1,35 de miliarde de lei (302 milioane de euro).

DESCARCĂ AICI  Lista expropierilor de pe tronsonul Coșlariu-Sighișoara

 

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate