Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Festivalul Internațional Alba Jazz: Primul eveniment – concert Caffe Noir. Surprize, mister şi muzică de calitate la Alba Iulia


Publicat

IMG_9336Începe Festivalul Internațional Alba Jazz, ediția a IV-a, la Alba Iulia. În această seară, de la ora 19.00, va avea loc primul eveniment, un concert de jazz standards susținut de trupa Caffe Noir la Framm’s, în Cetatea Alba Carolina.

Duminică, 24 mai, organizatorii festivalului au pregătit o surpriză, după ora 21.00, în spațiul din jurul scenei. Aceștia au preferat să nu divulge alte detalii până atunci, singurul ”scăpat” fiind faptul că surpriza are legătură cu un trandafir roșu. ”Gândiți-vă ce simbolizează un trandafir roșu în muzică” a precizat directorul al Centrului de Cultură „Augustin Bena”, Daniela Floroian.

Festivalul Internațional Alba Jazz este o marcă înregistrată a județului Alba. ”O marcă înregistrată care an de an se dezvoltă, an de an acordă capătă atât noi activități în cadrul festivalului cât și noi nume. Deja primim noi cereri ca artiștii să vină în festivalul nostru”, a transmis Daniela Floroian.

Directorul artistic al Festivalului Internațional Alba Jazz, Laura Orian a transmis că Festivalul Internațional Alba Jazz se află printre primele patru evenimente de acest gen din țară.

La Alba Iulia începe astfel cea de-a patra ediție a Festivalului Internațional Alba Jazz. Așa cum îi spune și numele, jazz-ul va aduce din nou trei zile de spirit și energie în Cetatea Alba Iuliei. Peste 40 de artiști, membri ai unor trupe profesioniste de jazz din Israel, SUA, Europa și România sunt invitați să concerteze la Alba Iulia.

Citește și 22-24 mai: Festivalul Alba Jazz, ediția a patra. Peste 40 de artiști vor concerta în Cetatea Alba Carolina. Invitații și PROGRAMUL

La cea de-a patra ediție, Alba Jazz s-a axat mai mult pe muzicieni tineri și originali care creează, cântă, compun și scot albume în formații consacrate și mai puțin pe artiști care activează în diverse proiecte.

Dacă ar fi ca la fiecare ediție Alba Jazz să existe un instrument privilegiat, anul acesta ar fi chitara, pe motiv de „cel mai cântat instrument”. Chitariști români și străini vor putea fi ascultați pe scenele festivalului, dar și la workshop-uri instrumentale.

În acest an, scena principală va fi amplasată între Muzeul Unirii și Sala Unirii. În plus, vor avea loc concerte indoor și outdoor la Framm’s, ateliere de jazz la Sala Unirii și Liceul de Artă Regina Maria.

Invitatul special al ediției este Shai Maestro Trio (Israel/New York), o apariție originală, profundă și spectaculoasă. La doar 29 de ani, Shai Maestro a cântat pe cele mai mari scene ale lumii, alături de muzicieni de renume mondial. Doar un exemplu de colaborare semnificativă ar fi cea cu contrabasistul israelian Avishai Cohen, cu care a concertat în întreaga lume și a realizat patru albume.

Alături de Shai, în festival vor putea fi ascultați Sanem Kalfa și George Dumitriu din Turcia și Olanda, o combinație savuroasă între muzica tradițională orientală și jazz, Ana Cristina Leonte Quintet, Cristian Soleanu Organ Trio, Radu Vâlcu, Mihai Iordache Septet, Sebastian Spanache Trio, Luiza Zan și Peter Sarik, Souptrip, JazzyBit, Joncol Quatro.

OMAR SOSA _cuba , la Alba Jazz 2013Cea de-a IV-a ediție a Festivalului Internațional Alba Jazz păstrează, pe lângă concerte, câteva puncte devenite deja tradiție. Fiecare zi a festivalului va începe cu un Jazz Coffee – o întâlnire cu discuții alături de artiști invitați în festival, vineri, sâmbătă și duminică, ora 12.00, la Framm’s.

Pentru că jazz-ul nu se oprește odată cu programul concertelor, muzica va continua în stil liber în fiecare seară a festivalului, începând cu ora 23.00, la Framm’s. Jam session-urile festivalului de jazz înseamnă, pentru artiști, momente de creație și relaxare, plăcerea de a se juca cu instrumentele lor alături de artiști cu care poate nu cântă în mod obișnuit, iar pentru public, acestea sunt privilegiul de a asista la un act muzical colectiv, imprevizibil, irepetabil, neconvențional.

RICHARD GALLIANO (franta) la Alba jazz 2013De asemenea, atelierele de jazz sunt în plină desfășurare și în acest an. Pentru că publicul unui festival de muzică conține întotdeauna și elevi sau tineri care vor să performeze, pe viitor, pe scenă, Alba Jazz a rezervat pentru toți aceștia un spațiu al întâlnirii cu mari artiști de jazz și chitară clasică, cu care au marea șansă de urma cursuri de compoziție, de găsire a drumului în cariera muzicală sau workshop-uri instrumentale.

În 2015, la ediția a IV-a a Alba Jazz, profesori vor fi pianistul Lucian Ban din New York și diverși chitariști invitați printre care Gabriel Guillen, Britta Schmitt si Carles Guisado.

Festivalul Internațional Alba Jazz este organizat, în acest an, sub egida Centrului de Cultură „Augustin Bena”.

„Faceți o vizită Festivalului, fără grabă, fără să vă gândiți la <<jazz>>, ci doar veniți cu încrederea că muzica pe care artiștii ne-o împărtășesc, ne face mai buni, mai fericiți, mai umani. Misterul muzicii de jazz ne oferă acea libertate de creație de care avem nevoie pentru a ne înălța ca și oameni. Nu e ușor dar nici greu, e o chestiune de atitudine. În patru ediții de festival, Alba Jazz a primit credibilitate și note foarte frumoase din partea artiștilor români și străini, intrând astfel în circuitul marilor festivaluri de gen din lume. Anul acesta vom avea ca și cap de afiș la Alba Jazz un om și un artist foarte valoros,  Shai Maestro, născut în poporul ales și care trăiește acum în Mecca Jazz-ului, New York. De acum încolo, nu mai putem spune că suntem la început. Doresc să mulțumesc artiștilor, organizatorilor și publicului pentru toate darurile lor”, a transmis Laura Orian, director artistic al Festivalului Internațional Alba Jazz.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Elevii de peste 16 ani ar putea avea prioritate la vaccinare împotriva Covid-19, în etapa a treia. Precizări Valeriu Gheorghiță

Publicat

Medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul Campaniei Naționale pentru Vaccinare împotriva Covid-19, spune că se ia în calcul ca, în etapa a III-a, elevii de peste 16 ani să aibă prioritate la vaccinare, având în vedere că vor da examene.

„În condițiile în care, desigur, vom avea suficiente doze. Evident că sunt o categorie importantă având în vedere că se adună din punct de vedere social, ajung în clase, stau împreună, au examene care trebuie să se dea cu prezență fizică. Este o situație pe care o luăm în calcul”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță la Antena3.

Campania de vaccinare pentru personalul din învățământ a început în data de 24 februarie și urmează să se încheie în 10 martie. Personalul din învățământ a fost introdus pe lista de prioritate la vaccinare în etapa a II-a.

sursă: antena3.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2021: Modelul fișei de înscriere pentru admiterea la liceu, în acest an. Calendar

Publicat

elevi liceu

Unitățile de învățământ au primit modelul fișei de înscriere a elevilor la liceu, pentru anul școlar 2020-2021. Primele probe de admitere vor fi cele de aptitudini.

Comisia națională de admitere a transmis tuturor școlilor modelul fișei de înscriere în clasa a IX-a din anul școlar 2020-2021, potrivit edupedu.ro.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, clasa a VIII-a. Testele din setul al treilea, publicate de minister

Potrivit calendarului oficial, admiterea la liceu începe în 19 mai cu eliberarea de către școli a anexelor fișelor de înscriere pentru elevii sau absolvenții care doresc să participe la probe de aptitudini.

Fișa de admitere la liceu poate fi descărcată de AICI.

Anexa fișei de înscriere poate fi descărcată de AICI.

Reamintim că ministerul a modificat numărul maxim de elevi într-o clasă.

  • învățământ liceal cu frecvență zi, filiera tehnologică și învățământ profesional, inclusiv dual – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera teoretică – 26 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență zi filiera vocațională, profil sportiv, teologic, pedagogic, precum și la învățământul liceal de artă – 24 de elevi;
  • învățământ liceal cu frecvență seral și frecvență redusă – 28 de elevi
  • învățământ liceal cu frecvență seral, filiera tehnologică, ciclul superior – 28 de elevi;
  • învățământul postliceal – 28 de elevi

S-a mai modificat și numărul minim pentru clasele organizate cu predare în limba maternă, pentru minorități, de la minimum 5 elevi, la minimum 3.

CALENDAR admitere la liceu 2021

Probele de aptitudini

24-25 mai 2021 Înscrierea pentru probele de aptitudini

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de aptitudini

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de aptitudini / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale de la probele de aptitudini

Probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

24-25 mai 2021 Înscrierea candidaților la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

26-28 mai 2021 Desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

31 mai 2021 Rezultatele de la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă / Depunerea contestațiilor

4 iunie 2021 Rezultatele finale

Admiterea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în liceele de masă

8 februarie 2021 Obținerea certificatului de orientare școlară și profesională emis de Centru Județean/al Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE/CMBRAE), care atestă existența unei cerințe educaționale speciale a elevului

8 februarie 2021 Depunerea și înregistrarea de către părinte/reprezentant legal la școala de proveniență a certificatului de orientare școlară și profesională emis de CJRAE/CMBRAE, în vederea înscrierii

10 mai 2021 Afișarea locurilor distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu CES (1-2 locuri/fiecare clasă/grupă pentru fiecare filieră/profil/specializare/domeniu de pregătire/calificare).

12 aprilie – 18 iunie 2021 Ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate

8-9 iulie Completarea opțiunilor în fișele de înscriere

12 iulie Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES și comunicarea rezultatelor candidaților

Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere

Prima etapă de repartizare computerizată și admitere la liceu

7 iulie 2021 Anunțarea ierarhiei la nivel județean și la nivelul Bucureștiului a absolvenților clasei a VIII-a

8-14 iulie 2021 Absolvenții clasei a VIII-a completează opțiunile în fișele de înscriere, împreună cu părinții și asistați de diriginți

16 iulie 2021 Repartizarea computerizată la liceu a absolvenților clasei a VIII-a. Comunicarea rezultatelor. Afișarea în școlile gimnaziale a listei cu locurile neocupate în liceele de stat din județ

17-20 iulie 2021 Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care au fost repartizați

Cum se calculează media de admitere folosită la admiterea la liceu 2021

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Calculul mediei de admitere la liceu se face astfel:

MA = 0,2 x ABS + 0,8 x EN

unde

MA = media de admitere

ABS = media generală de absolvire a claselor V-VIII

EN = media generală obținută la Evaluarea Națională

sursa: edupedu.ro

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu. Precizări de la spitalul din Alba Iulia

Publicat

UPU Alba Iulia

Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba au deschis un dosar penal in rem pentru neglijență în serviciu, în cazul morții suspecte a unui pacient internat la Centrul de Recuperare Galda de Jos. 

Pacientul, un bărbat de 63 de ani, a fost bătut în noaptea de 25 ianuarie, de alți doi pacienți, unul în vârstă de 45 de ani și altul de 29 de ani. 

A doua zi a fost transportat la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, unde i s-a pus diagnosticul de contuzie la șoldul stâng. 

Peste 2 săptămâni, bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne cauzate de o ruptură de splină, susțin sursele alba24.ro.

Există suspiciuni că în timpul bătăii, bărbatul ar fi fost lovit în zona splinei. Cauza decesului a fost descoperită abia la autopsie de către medicul legist.

Reprezentanții Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia au transmis, la cererea reporterilor alba24.ro, investigațiile clinice care au fost făcute de medicii unității medicale, asupra bărbatului, în data de 26 ianuarie. 

Cazul a fost făcut public de alba24.ro, în data de 5 martie, în momentul în care magistrații Tribunalului Alba au admis propunerea procurorilor de a-i interna, provizoriu, într-un alt centru de recuperare, pe cei doi pacienți care l-au bătut pe bărbat.

CITEȘTE AICI: DECES SUSPECT la spitalul din Galda: Pacient bătut, consultat pentru dureri la șold, MORT din cauza unei hemoragii interne

În urma unei expertize psihologice s-a dovedit că pacienții-agresori nu au avut discernământ când l-au bătut pe cel de al treilea.

Poziția Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia

”În data de 26.01.2021, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia a fost adus un pacient de la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos, de către un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

Acesta prezenta un traumatism cranio-cerebral minor (TCC), fără pierderea conștienței, hematom la nivelul ochiului stâng și traumatism la nivelul șoldului stâng. Pacientul a fost adus la ora 10.33 și preluat la ora 10.40, imediat după înregistrarea în UPU și prelevarea testului COVID-19.

A fost examinat de către medicul de serviciu din cadrul UPU. În urma examinărilor, se stabilește diagnosticul de TCC minor de grad 0, cu hematom periorbital stâng și contuzie șold stâng, la care se adaugă diagnosticul cu care a fost internat la Centrul de Recuperare și Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos.

După consultația de specialitate, se efectuează investigații clinice, radiologice și de laborator, iar în urma acestora se menține diagnosticul menționat.

Medicul UPU solicită un consult ortopedic de specialitate. În urma acestuia se confirmă diagnosticul de contuzie șold stâng, indicându-se conduita terapeutică și tratamentul de urmat.

Pacientul este externat la ora 13.10, conștient, cooperant”, au transmis pentru alba24.ro, reprezentanții unității medicale.

Ce informații sunt cunoscute până în acest moment

Pacientul a fost bătut, în 25 ianuarie, în jurul orei 23.00, de alți doi pacienți. Potrivit reprezentanților DGASPC Alba, conflictul a fost aplanat de infirmieri și de o asistentă medicală.

În noaptea scandalului, bărbatul bătut a fost consultat la cabinetul medical al centrului. A doua zi, acesta acuza dureri la piciorul stâng și a fost trimis la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia, prin serviciul 112.

Acesta a ajuns pe secția UPU a spitalului din Alba Iulia și, potrivit reprezentaților DGASPC, a fost investigat radiologic, imagistic și i s-au recoltat analize de laborator. Diagnosticul a fost contuzie șold stâng.

Bărbatul a fost consultat și de un medic ortoped, au transmis, pentru alba24.ro, reprezentații Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

După consultul realizat de medicii spitalului din Alba Iulia, pacientul a fost trimis înapoi la Galda de Jos.

Decesul

După două săptămâni de la incident și consultul de la UPU Alba Iulia, în 7 februarie, bărbatul a decedat. Reprezentații DGASPC Alba Iulia au transmis, pentru alba24.ro, detalii despre evenimentele din Centrul de la Galda de Jos, din ziua în care bărbatul a decedat.

Potrivit acestora, la centru a sosit un echipaj de ambulanță pentru a consulta un alt pacient.

Personalul medical a solicitat ca și bărbatul în cauză să fie consultat, deoarece acuza dureri abdominale.

După efectuarea consultului, medicul de pe ambulanță a recomandat tratament cu Metoclopramid, Nospa și Algocalmin.

Două apeluri la 112 în câteva minute

Seara, la ora 23.16, s-a solicitat din nou serviciul 112 pentru bărbatul în cauză, deoarece acuza dureri abdominale, starea lui fiind alterată.

La ora 23.24, s-a reapelat serviciul 112, deoarece bărbatul a intrat în stop cardio-respirator, iar personalul de serviciu a început manevrele de resuscitare.

La fața locului a sosit imediat un echipaj de poliție și la ora 23.41 a sosit echipajul de ambulanță. Medicul a decis că bărbatul este în stop cardio-respirator neresuscitabil și a declarat decesul acestuia.

La ora 00.51, la Centrul din Galda de Jos a sosit din nou echipajul de poliție, însoțit de reprezentați IML Alba Iulia, conform procedurilor legale cu privire la decesul în unități rezidențiale, au precizat reprezentații DGASPC Alba, pentru alba24.ro.

Surse apropiate anchetei au declarat pentru alba24.ro că bărbatul a decedat din cauza unei hemoragii interne, cauzate de o ruptură de splină.

Potrivit surselor alba24.ro, ruptura de splină a fost descoperită abia la autopsia realizată de medicul legist.

Inițial, o anchetă a fost începută pentru infracțiunea de loviri cauzatoare de moarte, dar în urma unei expertize s-a stabilit că cei doi bărbați care l-au bătut pe pacient nu aveau discernământ la data comiterii faptelor.

Aceștia au fost internați într-un alt centru de recuperare, la cel din Ștei.

Extras din minuta pe scurt a Tribunalului Alba: ”(…) dispune internarea medicală provizorie a suspecţilor: (…) cercetați pentru loviri sau vătămări cauzatoare de moarte, (…) într-o unitate specializată de asistenţă medicală, până la însănătoşire sau până la ameliorarea care înlătură starea de pericol ce a determinat luarea măsurii (…)”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vaccinarea în etapa a treia. Care sunt pașii pentru programare și ce poți face dacă nu poți ajunge în ziua respectivă

Publicat

O listă de așteptare pentru vaccinarea anti-COVID se deschide în 15 martie, în a treia etapă de imunizarea, cea pentru populația generală.

Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății, a explicat cum ne putem programa

„Vin doze semnificativ mai crescute și putem trece la etapa a treia, la ultima etapă, în care absolut oricine care se încadrează în recomandările pentru vaccinurile existente se poate programa.

Cum se face acest lucru? Dacă până în momentul de față se programau la un centru de vaccinare, în funcție de locurile pe care noi le deschideam care erau, evident, în oglindă cu numărul de vaccinuri pe care noi le primeam, din acest moment, de pe 15 martie, mai precis, practic se deschide o listă de așteptare.

Astfel, oricine își dorește să se vaccineze nu mai trebuie să aștepte și să urmărească deschiderea de noi sloturi, distribuția acestora etc.

Concret, se va întâmpla în felul următor: când se intră, platforma rămâne aceeași, vaccinare-covid.gov.ro, astfel că după 15 martie cine dorește să se înscrie pe o listă de așteptare va intra pe platformă și va selecta un centru pentru că nu este o listă de așteptare globală, aferentă procesului de vaccinare în general.

Va fi câte o listă de așteptare pentru fiecare centru de vaccinare. Omul intră pe platformă, evident, își creează un cont, identifică un centru de vaccinare și se înregistrează pe lista de așteptare a respectivului centru.

Foarte important e că vom putea vedea câte persoane sunt în fața noastră.

Poate acesta va fi unul dintre criteriile care va sta la baza selecției unui centru sau al altuia.

În momentul în care centrul este deschis, persoanele vor fi notificate prin sms, astfel încât fiecare persoană va ști data la care se va putea vaccina în centrul ales.

Deci vorbim despre o listă de așteptare a fiecărui centru.

Pentru etapa a treia nu mai contează vârsta nu mai contează nimic, este ultima etapă, cea generală, la care ne-am dorit cu toții să ajungem”, a explicat Andrei Baciu în exclusivitate pentru dcnews.ro.

Secretarul de stat a explicat ce se întâmplă atunci când o persoană nu poate ajunge la vaccinare.

„Există posibilitatea de a-ți menține beneficiul câștigat prin înscrierea pe lista de așteptare. Evident că se pot întâmpla astfel de situații, cu atât mai mult cu cât nu știm imediat ziua în care ne vom vaccina și centrul.

O persoană care se află într-o astfel de situație va trebui să facă câțiva pași foarte simpli.

În primul rând, trebuie să intre pe platformă în același mod în care s-a programat și să selecteze o altă dată sau un alt centru.

Evident că ordinea și prioritatea vor fi păstrate, o persoană care este într-o astfel de situație nu va fi trimisă la coada listei și să fie nevoită să mai aștepte.

Platforma va găsi soluții pentru zile sau centre similare, deci practic nu se va pierde locul de așteptare pe listă”, a spus Andrei Baciu.

Anularea programării inițiale se va face automat, centrul fiind înștiințat de numărul de vaccinuri necesare.

„Platforma nu permite 2 programări distincte pentru același CNP, pentru a nu irosi doze, pentru a nu-i pune în situații dificile nici pe cei din centrele de vaccinare, pentru că asta ar însemna ca echipele din centrele de vaccinare să aibă o doză în plus pe care nu trebuie să o irosească”, a mai spus acesta.

sursă: dcnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate