Connect with us
Publicitate

BLAJ

FOTO: Computer tomograf în valoare de 200.000 de euro, pus în funcțiune la Spitalul Municipal Blaj


Publicat

După mai multe luni de aşteptare, din cauza formalităţilor necesare pentru obţinerea autorizaţiilor de funcţionare, noul computer tomograf al Spitalului Municipal Blaj a fost oficial pus în funcţiune joi, 2 noiembrie. Aparatul a costat aproximativ 200.000 de euro şi este, până acum, principala investiţie din cadrul programului multianual „1.000.000 euro pentru sănătatea blăjenilor, 1.000.000 euro în aparatură de performanţă la Spitalul Blaj”, derulat de Primăria şi Consiliul Local Blaj, în perioada 2016-2018.

Începând din această lună, blăjenii şi locuitorii din zonă nu vor mai fi nevoiţi să meargă în alte localităţi pentru a efectua investigaţiile medicale pe care le oferă un computer tomograf de ultimă generaţie. Secţia radiologie din cadrului spitalului blăjean oferă acum cele mai complexe investigaţii medicale de acest tip, odată cu punerea în funcţiune a noului computer tomograf, achiziţionat încă din luna ianuarie. Din păcate, procedurile stufoase şi greoaie de autorizare a noului computer tomograf au împiedicat pacienţii din zonă să beneficieze de serviciile acestuia, în condiţiile în care întreaga secţie de radiologie era pregătită pentru a onora astfel de investigaţii medicale încă din primăvară. Această întârziere a fost scoasă în evidenţă, cu ocazia ceremoniei de inaugurare, atât de către managerul spitalului blăjean, dr. Mihai Nemeţi, cât şi de către primarul municipiului Blaj, Gheorghe Valentin Rotar.

Aflat la final de mandat, având în vedere că limita de vârstă nu îi mai permite să fie în continuare manager al Spitalului Municipal Blaj, dr. Mihai Nemeţi a declarat:

„Sincer să vă spun, acum trei-patru ani mi se părea o utopie ideea ca Spitalul Municipal Blaj să beneficieze de un computer tomograf nou, performant. Acum vedem că acest lucru a fost posibil şi cred că deja se poate observa modul cum arată acum întreg compartimentul de radiologie, care a fost dotat, pe lângă acest tomograf, cu un aparat Roentgen digital, cu un ecograf Mindray performant, cu un aparat scopic, un compartiment care satisface acum toate pretenţiile medicilor din spital şi necesităţile pacienţilor din zonă. Nu era posibil acest lucru fără ajutorul Primăriei Blaj, în mod special al domnului primar Rotar, care a promis şi s-a ţinut de cuvânt, respectiv că administraţia locală va aloca un buget necesar corespunzător dezvoltării spitalului, o dezvoltare care să ţină pasul cu dezvoltarea urbei şi a localităţii. Perspectivele sunt mari, planurile sunt mari, am început cu acest tomograf, care a costat în jur de 200.000 euro şi care este până acum, putem spune, cireaşa de pe tort în ceea ce priveşte programul derulat de administraţia blăjeană, din care  am mai achiziţionat aparatură medicală, dar de valoare financiară mai mică. Îmi pare rău doar de faptul că, din cauza birocraţiei, aparatul nu a putut fi folosit, deşi a fost montat încă din luna februarie. Sper ca cei de la Casa Judeţeană de Sănătate să programeze acest computer tomograf în investigaţiile medicale decontate, astfel încât cât mai mulţi asiguraţi să beneficieze de serviciile acestuia.”

La rândul său, primarul Gheorghe Valentin Rotar a ţinut să evidenţieze munca factorilor implicaţi în buna funcţionare a spitalului blăjean şi a dat asigurări că investiţiile în aparatura medicală nu se vor opri aici:

„Un motiv de bucurie este faptul că, în sfârşit, aparatul este pus în funcţiune. Sunt nemulţumit însă de faptul că, din cauza birocraţiei, acest aparat nu a putut fi folosit în ultimele şapte luni, pentru că, deşi era montat, a trebuit să obţinem o serie de autorizaţii, procedurile acestea fiind foarte greoaie şi, din păcate, cei afectaţi au fost oamenii care aveau nevoie de investigaţii medicale de specialitate, care au fost puşi astfel pe drumuri, din cauza sistemului de autorizare. Vreau să felicit întreaga conducere a Spitalului Blaj şi întreg colectivul de cadre medicale, care au făcut, pot spune, minuni aici, într-un spital care deserveşte peste 50.000 de locuitori din zonă, într-un oraş cu 20.000 de locuitori. Am arătat că suntem capabili să avem la Blaj unul dintre cele mai frumoase spitale din ţară, la standarde moderne, raportat la celelalte localităţi de nivelul nostru. Din 2008 Spitalul Municipal Blaj nu a mai primit bani de investiţii în aparatură medicală sau pentru dotare şi nu înţeleg de ce, toate investiţiile fiind făcute doar din bugetul local al Blajului. Oricum, vom continua investiţiile la Spitalul Municipal Blaj prin programul ‘1.000.000 euro pentru sănătatea blăjenilor, 1.000.000 euro în aparatură de performanţă la Spitalul Blaj’ chiar dacă va fi depăşită această sumă, pentru că vrem să asigurăm tot ceea ce este necesar, astfel încât să fie îndeplinite condiţiile pentru a avea un act de sănătate corect, la nivelul pretenţiilor din ziua de astăzi, aşa cum este normal în orice comunitate.”

În acest an, pe lângă computerul tomograf, printre investiţiile făcute de Primăria Blaj la Spitalul Municipal Blaj se află achiziţionarea unui ecograf doppler în valoare de 153.000 de lei, a unei mese de operație, la acelaşi preţ, cumpărarea unui aparat de anestezie în valoare de 76.000 de lei și a altor echipamente, care, însumat, reprezintă peste 1,5 milioane de lei.

Programul de finanţare multianuală „1.000.000 euro pentru sănătatea blăjenilor, 1.000.000 euro în aparatură de performanţă la Spitalul Blaj” a fost lanasat, oficial, pe 24 martie 2016 şi are ca obiectiv realizarea de achiziţii publice, în condiţiile legii, pentru dotarea Spitalului Municipiului Blaj, în perioada 2016 – 2018, cu aparatură de înaltă performanţă.

Pe 24 martie 2015, Spitalul Municipal Blaj, care deserveşte peste 50.000 de locuitori ai zonei Târnavelor, devenea primul spital din judeţul Alba acreditat, cu calificativ maxim.

Nicu Goga



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

”Alba-neagra” în ancheta militarului mort la Alba Iulia: Procurorii militari AU DECLINAT dosarul către Parchetul din Alba

Publicat

al

Răsturnare de situație în cazul militarului mort prin electrocutare, pe 23 noiembrie 2018, în gara CFR din Alba Iulia. Ancheta pentru stabilirea morții nu doar că bate pasul pe loc, dar cel mai probabil a fost reluată de la zero. 

După aproape un an și jumătate de cercetări, procurorii Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj au declinant dosarul către Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba. 

Procurorii din Alba au considerat că este un conflict negativ de competență și au solicitat Parchetului General să stabilească cine este în putere să cerceteze moartea militarului Orosz Alexandru.

După aproape doi ani de la moartea acestuia, procurorii Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție au stabilit definitiv că Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba este competent să cerceteze moartea militarului.

Acum la doi ani de la tragicul incident, dosarul a ajuns la Serviciul de Investigații Criminale al Inspectoratului Județean de Poliție Alba, sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Alba.

CITEȘTE ȘI: Niciun vinovat la doi ani de la moartea prin electrocutare a unui militar în gara CFR din Alba Iulia. Dosarul zace la PM Cluj

Potrivit anchetatorilor dosarul la Alba a ajuns de aproximativ o lună și momentan este o cercetare in rem pentru ucidere din culpă.

Mai exact de la doi ani de la moartea militarului nu a fost stabilită încă cauza morții de justiția din România.

Cele mai recente informații oficiale oferite de reprezentanții procurorilor militari pentru alba24.ro, datau din 11 iulie, dar la 6 zile dosarul a fost trimis către procurorii din Alba.

CITEȘTE ȘI: Dosarul militarului mort în gara din Alba Iulia zace de aproape doi ani la Parchetul Militar. Procurorii spun că încă cercetează

Ce s-a întâmplat pe 23 noiembrie 2018

În ziua respectivă, militarul era însărcinat să coboare un tip de tanc dotat cu baterie antiaeriană, denumit Gepard, de pe o garnitură de tren. O banalitate pentru cineva cu experiența sa, care număra mulți ani de armată și o misiune în Afganistan.

Doar că, atunci când a urcat pe mașinărie, cei 27.000 de volți din rețeaua electrică de deasupra l-au lovit în plin.

Trupul i-a luat foc, spre disperarea camarazilor săi și, acolo, pe peronul gării din Alba Iulia, s-a sfârșit.

După momentul electrocutării, s-au derulat scene greu de descris. Colegii militarului au început să urle şi să strige pentru întreruperea energiei electrice. Câţiva s-au urcat pe tanc şi au reuşit să stingă focul ce a cuprins hainele lui Alexandru, iar apoi să îl coboare pe colegul lor pe peronul din beton.

Nu au putut, însă, să facă nimic mai mult. Minute în șir, în jurul lui Alexandru, camarazii au plâns în hohote, în așteptarea grea a echipelor de salvare, care nu mai aveau pe cine salva. Oameni, altfel duri, neajutorați în fața situației în care erau puși.

Imediat după sosirea echipajelor ISU și ale criminaliștilor, zona a fost securizată, iar controlul a fost preluat de Armată. La fel și comunicarea legată de ce s-a întâmplat.

La un moment dat, în zonă au apărut un civil în vârstă care a izbucnit în plâns și pe care soldații l-au întâmpinat cu lacrimi și îmbrățișări. Atmosfera era atât de încărcată încât nici unul dintre jurnaliștii aflați în zonă nu a dorit să filmeze scena, considerând-o un eveniment intim, probabil de familie.

Potrivit procedurilor, ar fi fost cerută întreruperea energiei la dispeceratul naţional al CFR, care gestionează aceste situaţii, care a transmis că solicitarea a fost aprobată şi pusă în aplicare.

Cel puțin așa credeau militarii.

În realitate, însă, întreruperea alimentării cu energie electrică nu a avut loc. Alexandru Orosz s-a urcat pe tanc, unde a manevrat o antenă şi a atins firul de înaltă tensiune.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul anunță joi Planul Național de Redesare și Reziliență: cum vor fi cheltuite cele 30 de miliarde de euro de la UE

Publicat

Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va fi prezentat public joi de către Guvern.

„Este un plan amplu şi vom avea peste 30 de miliarde de euro din fonduri europene pentru a finanţa măsurile din acest plan. Este o măsură foarte largă care se referă şi la reforme, şi la măsuri de infrastructură şi la multe sectoare care trebuie să fie şi modernizate, dar şi redresate”, declara, la sfârşitul săptămânii trecute, preşedintele Klaus Iohannis.

El menţiona că, după prezentare, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă va fi dezbătut public „pentru a putea îngloba toate opiniile care sunt pertinente”.

Ulterior, planul va fi prezentat la Bruxelles şi anul viitor va începe finanţarea.

Evenimentul de lansare va avea loc joi seara, la el urmând să participe prim-ministrul Ludovic Orban şi membrii Guvernului.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

MESAJE de Sfântul Stelian. Ce nume sunt sărbătorite astăzi. Semnificațiile zilei în care este pomenit ocrotitorul copiilor

Publicat

Pe 26 noiembrie, credincioșii îl pomenesc pe Sfântul Stelian, cunoscut și ca ocrotitorul copiilor.

Sfântul Stelian s-a născut în secolul al VI-lea, la Adrianopolis, în provincia Paflagonia din Asia Mică (pe teritoriul Turciei de astăzi), într-o familie foarte bogată.

A donat averea săracilor și s-a făcut monah, retrăgându-se în pustiu, într-o peșteră, unde primea hrană de la îngeri.

A primit darul tămăduirii, adică darul de a vindeca de diverse boli.

”Într-o zi, a venit in popor o boală aducătoare de moarte și mureau într-una pruncii, iar părinții rămâneau fără de copii. Știind mai mulți de nevoitorul și pustnicul Stelian, au început a-l lua mijlocitor înaintea lui Dumnezeu, pentru vindecarea copiilor. Maicile care s-au rugat Sfântului Stelian au dobândit alți prunci, iar pruncii bolnavi au fost tămăduiți.

Sfântul Cuvios Stelian Paflagonul este pictat în mod obișnuit cu un copil în brațe, pentru neobosita sa misiune de a-i apăra pe cei mici, ajutându-i în mod special pe copiii bolnavi”, scrie crestinortodox.ro.

Ce nume se sărbătoresc de Sfântul Stelian

Stelian; Steliana; Stela.

Semnificația numelui

Stelian provine din cuvântul grecesc „stylos”, care înseamnă „stâlp”. Numele „Stela” înseamnă “stea, astru”.

Numele grecesc „Stylianos” își are originea în viața unui pustnic creștin, Simion, care a trăit în secolul al V-lea d.Hr și care și-a petrecut viața în vârful unui stâlp.

Mesaje de Sfântul Stelian

  • Sfântul căruia îi purtați numele să vă ocrotească în fiecare zi, să vă aducă liniște și pace și să nu lase ca speranța să se stingă din suflet. La mulți ani cu împliniri și momente frumoase în viitor!
  • La mulți ani! Sfântul Stelian să te călăuzească mereu!
  • Ne gândim cu toții la tine și, pentru ca astăzi este o zi specială, îți uram un sincer „La mulți ani”!
  • La mulţi ani cu lumină, pace și binecuvântare!
  • Astăzi este o zi specială pentru tine. La mulți ani! Să ai parte doar de fericire, iar drumul vieții să te poarte acolo unde îți dorești
  • Cu ocazia zilei tale onomastice iti doresc sa ai parte numai de lucruri bune: sanatate, iubire, bucurii si momente frumoasa alaturi de cei dragi. La multi ani!
  • Dorințele să devina realitate, sperantele să devină împliniri și orice cădere un pas înainte. La multi ani!
  • Cu ocazia sărbătorii de astăzi, primiți un călduros „La mulți ani”! Să aveți parte de multa sănătate, multe realizări si tot ce va doriți, alături cei dragi!
  • Redescoperă sentimentele sincere ce ți se adăpostesc în suflet, fii mai bun cu cei ce au nevoie de dragoste și sprijin. La mulți ani! 

Un cer albastru fără nori

În calea ta sa fie

Să ai în viață numai flori

Noroc și bucurie!

La Mulți Ani!

surse: crestinortodox.ro, libertatea.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 4.800 de persoane verificate la intrările și ieșirile din localitățile carantinate din Alba. Valoarea amenzilor aplicate

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Au continuat și controalele pe timp de noapte și s-a acționat în filtre amplasate la intrarea în/ ieșirea din cele 6 localități carantinate.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 239 de polițiști și polițiști locali, alături de lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 45 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 419 mijloace de transport, din care 57 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 7.895 de persoane.

Echipele de control au depistat și sancționat 116 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 73 care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 4.250 lei.

În filtrele constituite la intrările / ieșirile celor 6 localități carantinate (Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud) precum și pe raza acestora au acționat 169 de forțe de ordine care au controlat 4.874 de persoane și 3.557 de autovehicule.

Au fost depistate și sancționate 106 persoane care nu au putut justifica motivul deplasării, în conformitate cu noile restricții de circulație.

Scopul controalelor este de a limita răspândirea infecției cu noul coronavirus, iar cu sprijinul cetățenilor sperăm ca la finalul celor două săptămâni pentru care a fost instituită carantinarea, acesta să fie îndeplinit.

Pentru verificarea motivului deplasării persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea forțelor de ordine, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere.

Declarația pe proprie răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.

Declarația poate fi prezentată în format letric (suport hârtie) sau pe un dispozitiv electronic.

Cetățenii pot prezenta și o declarație scrisă de mână, dar care să cuprindă mențiunile anterioare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate