Eveniment
FOTO: Construcția podului de la Oarda de Sus, scoasă la licitație pentru a treia oară. Costul investiției, majorat
Lucrările de construcție a unui pod din beton peste Valea Orzii, în cartierul albaiulian Oarda, au fost scoase la licitație pentru a treia oară. La primele două licitații nu s-a prezentat nimeni, astfel că Primăria a majorat valoarea investiției, motivând creșteri semnificative ale prețurilor practicate pe piață la materiale și manoperă.
Primăria Alba Iulia a lansat luni, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru fazele: autorizarea executării lucrărilor de construire (D.T.A.C.), proiect tehnic (P.T.), detalii de execuție (D.D.E.), caiete de sarcini (C.S.), asistență tehnică din partea proiectantului și execuţia propriu-zisă a lucrărilor pentru obiectivul de investiții: Construire pod din beton peste Valea Orzii pe strada Victoriei – cartier Oarda, în municipiul Alba Iulia.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 1.235.519,52 de lei.
Citește și Construcția podului la Oarda de Sus, cu grinzi de la pasajul de cale ferată. Costul investiției, majorat. Care este motivul
Reamintim faptul că proiectul inițial a fost aprobat în octombrie 2019, cu valoarea totală a investiției de 1.107.100,43 lei (inclusiv TVA), adică 232.892,36 euro, din care lucrări construcții-montaj în valoare de 908.985,63 lei (191.216,45 euro). Durata de realizare a proiectului a fost estimată la 9 luni.
Au fost demarate procedurile de atribuire a lucrărilor, însă nu au fost depuse oferte, nici la procedura desfășurată în februarie-martie 2020 și nici la a doua, din aprilie-mai 2020, potrivit primăriei. Astfel că a fost necesară actualizarea cifrelor după ce „au intervenit majorări semnificative ale prețurilor practicate pe piață pentru material și a crescut costul manoperei, potrivit indicatorilor statistici”.
Strada secundară care face legătura dintre strada Victoriei și strada Haiducilor traversează Valea Orzii pe un pod din beton (boltă) cu o deschidere de 5,7 metri și lungimea totală de 9,5 metri. Suprastructura podului este realizată în anul 1943 dintr-0 boltă dublu încastrată, realizată din beton. Podul se află într-o stare avansată de degradare, ceea ce pune în pericol siguranța traficului rutier și pietonal. Nu există trotuare și nici parapete de protecție, se arată în proiectul inițial.
Administrația locală a ales varianta construirii unui pod nou, studiul de fezabilitate fiind finalizat în septembrie 2019. Infrastructura și suprastructura podului vor fi demolate și se va face pod din beton armat cu o singură deschidere de 18 metri între culei, prin folosirea grinzilor de la pasajul peste calea ferată din Partoș (dezafectat în 2011), puse la dispoziție de Primăria Alba Iulia. Lungimea totală a podului va fi de 21,2 metri, cu parte carosabilă de 6 metri și trotuar de 1,5 metri.
Principalele caracteristici tehnice ale investiției (capacități):
- Dimensiuni în plan: S = 1.540 mp
- Lungimea sectorului de drum modernizat: 0,115 km;
- Rampe pod în lungime de L = 193,80 m și pod în lungime de 21,20 m
- Lățimea platformei rampelor: 4,0 – 5,0 m;
- Lățimea carosabilului pe rampe: 2 x 3,00 – 2 x 2,50 m;
- Lățimea carosabilului pe pod: 2 x 3,00 m;
- Trotuar minim 1 x 1,50m
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News