Actualitate
FOTO: Elevi şi profesori de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia, în schimb de experienţă în Germania
Şase elevi și trei profesori de la Școala Gimnazială „Avram Iancu” din Alba Iulia participă, în Germania, la un schimb de experiență și de bune practici alături de parteneri din Spania, Olanda, Turcia și Polonia.
În perioada 20-24 martie, se desfăşoară proiectul „Pupils teach pupils”, prin programul Erasmus+. Elevii sunt însoțiți de coordonatoarea proiectului, prof. Diane Popa și de profesorii Anca Mocanu și Ioan Cristinel Roman-Negoi.
Participanții din cele șase școli partenere se află în această săptămână la Școala din Schermbeck, în regiunea Renania de Westfalia, în cadrul celei de a doua mobilități, după cea din Spania, din luna decembrie 2018, ocazie cu care atât elevii, cât și profesorii coordonatori vor participa la activitățile organizate de școala gazdă.
Proiectul inedit ”Pupils Teach Pupils’’, din cadrul Erasmus+ al Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu” din Alba Iulia i-a reunit pe toți partenerii implicați și i-a pus pe elevii români în postura de dascăli pentru colegii lor de aceeași vârstă, din cinci țări participante: Gesamtschule Schermbeck – Germania; IES Padre Moret-Irubide, Pamplona – Spania; Szespol Szkol nr. 1 im Marii Sklodowskiej-Curie Wyszkowie, din Wyszkow, – Polonia; Yuksel Bahadir Alayli Bilim va Sanat Merkezi din Selcuklu – Turcia și Mondial College din Nijmejen – Olanda, care este și coordonatorul proiectului Erasmus+, ” Pupils Teach Pupils”.
Elevii de la Școala Gimnazială ”Avram Iancu” din Alba Iulia au avut de susținut o lecție de istorie și au ales ca subiectul să includă elemente de istorie culturală, dar și de istorie a artei, deoarece în mediul școlar european și internațional lecțiile sunt realizate din perspectivă interdisciplinară. Subiectul l-a constituit Renașterea în țările nordice, cu accent pe arta flamandă, avându-l în prim plan pe Pieter Breughel, artist și grafician olandez/flamand din secolul al XVI-lea. Elevii din Polonia au pregătit o lecție despre poezie și literatură, alegând să vorbească despre poetul lor Adam Mickiewicz. Elevii spanioli au ales ca subiect „Energia eoliană în agricultură”, aceștia realizând scheme matematice pentru a calcula viteza și direcția vântului, necesare pentru alimentarea turbinelor eoliene.
Vizita reprezintă, de asemenea, și un schimb cultural între elevi, care sunt găzduiți la familiile elevilor din școala organizatoare, fiind, totodată, o bună ocazie de a cunoaște tradițiile și obiceiurile participanților la această întâlnire, dar și de a-și îmbogăți orizontul cultural.
Obiectivul principal al proiectului ”Pupils Teach Pupils” este de a dezvolta abilități de viață în rândul elevilor prin implicarea acestora în procesul de predare în fața colegilor lor, prin folosirea unor strategii didactice și metode interactive în timpul schimbului de bune practici între școlile partenere.
„Pentru elevii noștri această experiență este complet indedită, deoarece ei sunt în postura de a juca rolul profesorului în fața colegilor de aceeași vârstă. Trebuie să fie dinamici, spontani, interctivi și dispuși să comunice și să negocieze dificultățile sau provocările acestei posturi de dascăli. Entuziasmul și energia lor sunt întotdeauna benefice mediului de învățare, chiar dacă limba de predare este engleza”, a transmis coordonatoarea proiectului, prof. Diane Popa.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News