Actualitate
FOTO: Proiect al Organizaţiei Somelierilor din România, susținut de compania „Jidvei”. Cursuri pentru personal hotelier, de restaurant şi din vânzări
Un proiect derulat de Organizaţia Somelierilor din România (OSR), prin care s-a urmărit instruirea personalului din hoteluri, de restaurant sau vinoteci, oameni din vânzări și distribuția de vin, în prezentarea produselor de profil, a fost susţinut în acest an de una dintre companiile cele mai renumite a industriei vinului românesc, “Jidvei”.
Zeci de ospătari, distribuitori și personal din industria ospitalității din București, Cluj-Napoca și alte localități au beneficiat de cursuri, predate de către membrii și colaboratorii OSR din țară, care parte din colectivul școlii de somelieri, Somm Academy.
Unul dintre obiectivele importante ale “OSR”, difuzarea culturii Eno-gastronomice, al consumului responsabil de vin, dar și al comportamentului în restaurante, s-a încheiat, marţi, la Cluj-Napoca cu înmânarea diplomelor de somelier unui număr de 25 de cursanți.
Aspectul cel mai important al turismului, sau mai bine spus al Industriei Ospitalității, din orice țară, constă în prezentarea diverselor preparate, asocierea acestora cu vinurile autohtone, servirea și explicațiile corecte depre cum de obțin și cum se realizează aceste produse, transmit organizatorii.
O asemenea cultură, esențială pentru buna desfășurare a activității, dar și pentru fidelizarea clienților și îndrumarea lor către calitate și nu către cantitate, se dobândește în timp sau se învață în școli speciale, necesitând un personal pregătit și bine instruit de către adevărați maeștri ai acestei meserii: somelăria.
Beneficiind de o colaborare cu lectori și personal calificat Somm Academy, școala OSR caută să difuzeze această cultură și să instruiască cât mai mult personal hotelier, de restaurant sau vinoteci, oameni din vânzări și distribuția de vin, lucru care nu este posibil fără a avea o susținere din partea celor care cunosc importanța dobândirii acestor “mici secrete”, fundamentale în desfășurarea unei activități atât de importante: munca zilnică cu clientul, turistul sau amatorul de vin și mâncare gourmet.
Anul 2015 a făcut ca una dintre companiile cele mai renumite a industriei vinului românesc, “Jidvei”, să-și pună amprenta asupra susținerii acestui proiect.
Zeci de ospătari, distribuitori și personal din industria ospitalității din București, Cluj-Napoca și alte localități, au beneficiat de aceste cursuri, care au fost predate de către membrii și colaboratorii OSR din țară, care parte din colectivul școlii de somelieri, Somm Academy: profesor Dorin Popa, USAMV Oradea, Liviu Grigorică, lector universitar și oenolog la mai multe crame din țară, prorector al Univesității Bioterra din București Cătălin Gălan, somelierii Crișan Septimiu – cel care a ridicat, la nivel de artă, restaurantul Graf din Oradea, somelierul Răzvan Demian – distribuitorul unui important producător din Italia, somelierii Iștvan Pentek, Răzvan Cruceanu, Deac Lucian, membrii ai OSR, organizație condusă de către Marian Timofti.
Colaborarea cu somelierul Laurențiu Achim Avram, președintele Federației Somelierilor din România, cât si alţi colaboratori care și-au dat acordul pentru instituirea unei adevărate şcoli de “Arta a serviciilor” din restaurante şi nu numai a fost cel mai bine închegat proiect al OSR.
Toate aceste eforturi s-au concluzionat, la Cluj-Napoca, cu înmânarea diplomelor de absolvire a școlii de somelieri, eveniment la care au participat atât membrii companiei Jidvei, cea care a susținut proiectul, lectorii de la Somm Academy, cât și reprezentantul comisiei de examinare din partea ANC Cluj, Alexandru Țucudean, lector la școlile de profil din mai multe orașe din țară.
“Mulțumind susținătorilor și tuturor celor care s-au implicat în desfășurarea corectă a cursurilor și a evenimentului final, nu ne rămâne decât să le spunem tinerilor absolvenți că <greul abia cum începe>.
Fac parte dintr-o industrie în care toată viața trebuie să-ți updatezi conostințele despre produsele pe care le prezinți; lucrează cu persoane, mentalități, gusturi și pretenții diferite unul de altul, o altă updatare necesară a fi efectuată zilnic. Pot influența, în bine, gustul și educația eno-gastronomică, pot aduce mari beneficii produselor viticole și preparatelor autohtone.
Nu depinde decat de ei ca să-și fidelizeze clienții, să crească concurența între locațiile la care lurează (un mare beneficiu pentru consumator), să evolueze și să se autodepășescă în meseria pe care și-au ales-o”, a declarat Marian Timofti, preşedinte OSR 2011.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News