Connect with us
Publicitate

Eveniment

Grupul de firme Oprean va deschide la Sebeș un Depozit Logistic de 6.500 mp. Investiţie de 8 miloane de euro

Publicat

Grupul de firme Oprean intră pe piața de servicii logistice, prin construirea unui depozit în care a investit 8 milioane de euro. Acesta este poziționat strategic foarte aproape de autostrada A1 în direcţia spre Deva, vizavi de fabrica Daimler „Star Transmission”.

Terenul a fost achiziţionat în 2016, iar construcţia propriu-zisă a început în 2019, lucrările fiind finalizate la sfârşitul anului trecut. Centrul are o suprafaţă utilă de 6.500 mp și o înălţime interioară de 11 m. Anexat s-a ridicat o clădire de birouri cu o suprafaţă utilă de 2.000 mp, intenţia fiind aceea de a reloca aici sediile celor două societăţi de transport înfiinţate sub holdingul Oprean: GV (Grosse Vehne) & Oprean Logistics SRL si Oprean SRL.

Pe lângă cele două clădiri, construcţia presupune și o platformă betonată de circa 35.000 m2 pentru extinderi ulterioare.

Depozitul respectă cele mai pretenţioase standarde din domeniul automotive, industrie în care este specializat joint-venture-ul GV & Oprean, însă Ioan Oprean și-a dorit de mult extinderea activităţii pe segmentul logisticii, astfel că managementul depozitului, format din Anamaria Oprean și un reprezentant al partenerului german, este deschis și către alte industrii.

Pentru design și funcţionalitate, compania românească a apelat la o echipă de consultanţi din Germania, care a dezvoltat si centrul logistic al Grosse Vehne din Germania. Proiectul de arhitectură si construcţia propriu-zisă au fost realizate de companii româneşti.

”Echipa de constructori a mai ridicat în judeţul Sibiu un alt centru logistic specializat în automotive, al unui partener cu care lucrăm”, a declarat Ioan Oprean pentru revista Tranzit.

Potrivit sursei citate, în total, investiţia s-a ridicat la 40 de milioane de lei și a presupus un parteneriat între compania românească și cea germană, administratorul centrului fiind GV & Oprean Imobiliare, o societate mixtă înfiinţată pe modelul deja existent al GV & Oprean Logistics.

Investiţia include și un echipament de spălare automată a ambalajelor metalice folosite în industria automotive, similar cu dotarea depozitului partenerului din Germania, care oferă acest serviciu în ţara de origine. Maşina are o capacitate de 500-600 de ambalaje/oră.

*Accent pe securitate și siguranţă

Pentru că a fost gândită pentru depozitarea de produse de mare valoare, clădirea a fost construită după normative riguroase, cu accent pe normele de securitate și siguranţă împotriva incendiilor. Acesta este și motivul pentru care pereţii sunt din beton, nu din metal, o specificitate care nu mai există acum decât la un singur depozit din România. Măsura a fost luată pentru că produsele ce vor fi depozitate aici vor fi ”sensibile și cu valoare mare”, compania preferând să nu își asume riscuri.

În plus, noul centru logistic poate găzdui și materiale inflamabile, precum uleiuri si lubrifianţi, având sisteme de tratare a apelor uzate.

Pandemia de coronavirus a afectat însă finalizarea depozitului, care urmează să fie configurat la interior în funcţie de clienţii pentru care se va lucra.

Regulile de securitate au fost implementate conform specificităţii din transport, având în vedere faptul că GV & Oprean SRL transportă cu precădere componente auto.

Accesul în incintă se face prin două porţi din fier înalte de 2 m, fiecare vehicul fiind identificat video pentru ca numărul maşinii să corespundă cu baza de date. În interiorul si exteriorul depozitului există, de asemenea, camere video și senzori de mişcare.

Serviciile logistice vor fi oferite în completarea celor de transport, urmând să funcţioneze la Sebeş si un centru de cross-docking, unde se vor face consolidări pentru partidele de grupaje care pleacă din România către depozitul organizat similar de Grosse Vehne la Stuttgart, în Germania.

*Activitate redusă la 50%

Inaugurarea centrului logistic din Sebeş fusese programată pentru 1 aprilie, însă evenimentul a fost amânat de criza pandemică în care a intrat România, alături de Europa, astfel că cele câteva persoane care fuseseră deja angajate sunt în prezent în şomaj tehnic, la fel ca întreg personalul societăţii mixte GV & Oprean Logistics – circa 200 de salariaţi dintr-un total de aproximativ 350, atât cât numără cele două societăţi de transport: ”Mai lucrăm pe intracomunitar cu circa 40% din flota Oprean si 10% curse tur-retur pe Marea Britanie”, a explicat Ioan Oprean.

Din informările oficiale pe care le-a primit de la parteneri, fabricile s-ar redeschide la finalul lui aprilie, însă Ioan Oprean consideră că abia în vară reîncepe lucrul cu adevărat.

”În automotive am fost nevoiţi să întrerupem de tot activitatea, iar pe restul segmentelor funcţionăm la circa 50% din capacitate, însă preţurile sunt mai mici. Am văzut nişte declaraţii ale unor organizaţii patronale din industria alimentară, care spuneau că au crescut preţurile la alimente din cauza transportului. Nu este nimic adevărat, toată lumea a scăzut preţul cu 7-10%, iar eficienţa curselor a fost mai mică din cauza cozilor la frontiere”, explică Ioan Oprean.

Sursa: Tranzit – revista afacerii de transport și logistică

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate