Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Gunoaiele menajere din 16 localităţi din judeţul Alba, neridicate de o săptămână. Conflict între primari şi operatorul de salubritate


Publicat

IMG-20170117-WA0008Criza gunoaielor se întoarce în judeţul Alba. În 16 localităţi din judeţul Alba, Salprest nu a mai ridicat deşeurile de săptămâna trecută. Dacă reprezentanţii operatorului de salubritate susţin că nu mai pot oferi serviciul din cauza condiţiilor de rentabilitate, respectiv a abonaţilor puţini şi a taxei de mediu, cerând primăriilor să colecteze banii, unii edili spun că nu pot interveni în acest sens.

Un nou blocaj în activitatea de salubritate în judeţul Alba. Situaţia a fost sesizată de primarul din Ciugud, Gheorghe Damian, care a participat marţi la o întâlnire la Prefectura Alba, alături de edili din localităţile vizate, jurişti de la Instituţia Prefectului şi conducerea Salprest.

Într-un comunicat de presă, Primăria Ciugud descrie situaţia: “În urmă cu o săptămână, operatorul de salubritate, Salprest, a refuzat să mai ridice gunoiul menajer, astfel că primarii, împreună cu jurişti din cadrul Prefecturii Alba au încercat să ajungă la un consens cu conducerea Salprest.

IMG-20170117-WA0007Marți, 17 ianuarie 2017, după o întâlnire de peste trei ore, în care s-a încercat găsirea unor soluții pentru dezamorsarea acestei crize, nu s-a ajuns la niciun rezultat. Directorul Salprest Alba, Petru Constantinescu, a refuzat orice conciliere, motivul invocat de reprezentanţii operatorului de salubritate fiind acela că nu încasează bani de la toţi locuitorii, ceea ce conduce la neridicarea gunoiului menajer în cele 16 comune și orașe.

Mai precis, operatorul de salubritate acuză faptul că, în foarte multe cazuri, contractul încheiat cu o gospodărie nu reflectă realitatea din teren (n.a. contractul este încheiat pe o persoană sau două, iar la adresa respectivă locuiesc mai multe persoane)”.

Potrivit sursei citate, primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian, a afirmat că primarii sunt deschiși să efectueze un recensământ în fiecare comună sau oraș, unde operează Salprest, pentru a identifica precis numărul persoanelor care locuiesc efectiv în aceste localităţi, respectiv în gospodării.

IMG-20170117-WA0006“Efectuarea recensământului ar putea duce la o reglare a prețului, care ar putea să și scadă, iar, după finalizarea acestuia, Salprest ar urma să refacă contractele conform datelor reale. Directorul Salprest Alba, Petru Constantinescu, nu a fost de acord cu această propunere, spunând că primăriile ar trebui să colecteze banii care să fie virați mai apoi către operatorul de salubritate”, se mai arată în comunicat.

”Ce vrea conducerea Salprest nu este posibil, deoarece, conform contractelor de delegare, operatorul de salubritate trebuie să încheie contracte, să crească numărul acestora şi să încaseze banii. Cu toate acestea, Salprest Alba dă însă vina pe primării pentru că nu ridică gunoaiele menajere. Riscăm să ajungem într-o situație gravă. Edilii din Alba sunt deciși să facă o sesizare la ANRSC pentru nerespectarea contractelor şi, în cele din urmă să le rezilieze”, a declarat primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian.

Potrivit primăriei Ciugud, cel mai probabil și în această săptămână gunoaiele menajere vor rămâne neridicate în cele 16 unități administrative din Alba.

Este vorba despre localităţile Ciugud, Cricău, Sîntimbru, Galda de Jos, Stremț, Vințu de Jos, Mihalț, Crăciunelu de Jos, Bucerdea Grânoasă, Săsciori, Daia Română, Ighiu, Șibot, Pianu de Jos, Săliștea și orașul Teiuș.

Petru Constantinescu, director Salprest: “Ne-am blocat total. Nu ne putem plăti furnizorii”

Contactat de Alba24, directorul Salprest, Petru Constantinescu a oferit explicaţii:

“Ne-am blocat. Nu ne putem plăti furnizorii, primăriile sunt greşit informate de către Prefectura Alba, bănuiesc. Zice că taxa de mediu nu se plăteşte. Dar eu am hârtii că este obligatorie taxa. Sunt foarte puţini abonaţi în aceste localităţi şi este vorba despre distanţe mari, ce prepun costuri ce trebuie acoperite, motorină pentru maşini etc. Sunt sub 30% de abonaţi, comparativ cu populaţia declarată la preluarea serviciului de salubritate în aceste localităţi”, a declarat Petru Constantinescu.

Acesta a precizat că lucrează cu 7-8 maşini, pentru 19.000 de locuitori. “Nu este rentabilitate. Am cerut primarilor să ne dea abonaţii şi să vină în garanţie, pentru plata serviciului. Noi am depus 450.000 de lei garanţie că plătim facturile, la Sibiu (deşeurile sunt transportate la halda de deşeuri de la Cristian – n.r.). Ne-am blocat total”, a mai spus Constantinescu.

Directorul Salprest a precizat că a încercat să rezolve problema abonaţilor, fără succes. “Am 9 casieri, am mers în localităţi, dar sunt diferite situaţii. Fie oamenii nu sunt acasă, fie nu răspund, fie spun că nu au bani. Primarii ar trebui să intervină pentru sprijin. Se poate institui o taxă de salubritate, astfel încât să fie garantate nişte sume cu care noi să ne putem desfăşura activitatea”, a menţionat directorul.

Potrivit acestuia, în cele 16 localităţi, serviciul este plătit de 19.000 de clienţi faţă de aproximativ 60.000 cât ar trebui să fie abonaţi.

“Pe z ice trece intrăm în colaps şi mai tare. Ne-am chinuit cu această situaţie, mă plâng de doi ani că sunt puţini abonaţi şi că nu este rentabil. Numai promisiuni am avut din partea primarilor. Maşinile lucrează 2 ore pe zi. Se plimbă, din 20 de case pe o stradă, au de ridicat de la 5. Nu am vrut să mărim tarifele la cei care au abonamente, nu e corect să plătească ei mai mult”.

Directorul spune că trebuie rezolvată şi problema plăţii taxei de mediu de 80 de lei plus TVA pe tona de deşeuri depozitate la groapa de gunoi, prin hotărâri de consilii locale.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Târgul de Crăciun de la Sibiu se va ține și în această iarnă, în plină pandemie de COVID-19. Ce spun organizatorii

Publicat

Tradiționalul Târg de Craciun din Sibiu, care anual atrage zeci de mii de vizitatori, va avea loc și în acest an, chiar dacă rata de infectare cu COVID-19 a ajuns în municipiu la 3.74 la mia de locuitori. 

Potrivit reporterilor de la oradesibiu.ro evenimentul ajuns la a 14-a ediție, va avea loc în perioada 13 noiembrie 2020 – 3 ianuarie.

Ediția din acest an este anunțată a fi „adaptată pentru a putea oferi siguranța necesară vizitatorilor și spațiu suficient pentru distanțare”.

„În contextul provocărilor din cauza Cornavirusului, ediția 2020 va fi una adaptată pentru a putea oferi siguranța necesară vizitatorilor și spațiu suficient pentru distanțare. Suprafața evenimentului a fost lărgită considerabil, adăugând și Piața Mică și Str. Nicolae Bălcescu la zona de vizitat.

Spațiile de plimbare din Piața Mare sunt lărgite, zona de gastronomie organziată cu locuri suficiente pentru stat la masă (în picioare) iar purtarea măștii va fi obligatorie. În rest, atmosfera va fi în continuare una feerică și pozitivă, ca să intrăm în spiritul Sărbătorilor”, anunță organizatorii.

Conform acestora, peste 100 de expozanți vor fi prezenți în Centrul Sibiului pentru a oferi experiențe plăcute vizitatorilor, iar pentru cei mici sunt pregătite diverse atracții printre care se numără Atelierul lui Moș Crăciun, un patinoar în aer liber dar și Parcul lui Moș Craciun.

Spectaculoasele proiecții realizate pe fiecare clădire din Piața Mare vor fi din nou prezente. Proiecțiile sunt renumite deoarece transformă centrul orașului într-un loc de poveste.

Rata de infectare cu Sars Cov-2 în județul Sibiu este de 2,51 la mia de locuitori, iar în municipiul reședință de județ aceasta se cifra luni, 27 octombrie, la 3,75.

sursă: oradesibiu.ro

sursă foto: Facebook – Târgul de Crăciun de la Sibiu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Încep reducerile de personal în administrație: La Consiliul Județean Bihor jumătate din angajați vor fi dați afară

Publicat

Noul președinte al Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, fostul primar al Oradiei, a anunțat în prima conferință de presă restructurări masive în cadrul instituției. 

Mai exact, Bolojan a anunțat că de la 1 decembrie vor mai lucra în instituție doar 88 de angajați, din cei 174 deoarece 86 vor fi concediați. 

La Consiliul Județean Alba sunt pe statele de plată ale instituției 180 de angajați, potrivit transparenței veniturilor salariale din luna septembrie.

Potrivit ebihoreanul.ro noul Ilie Bolojan a afirmat că multe persoane plătite de CJ efectiv nu aveau „obiectul muncii”, dar primeau lefuri mari, fondurile de salarizare cumulând 270.000 euro lunar, ba şi bonusuri de până la 50% pentru participarea în număr mare la proiecte europene cu mize mici.

”La Consiliul Judeţean trebuie să facem din mers două lucruri: pe de o parte o schimbare de curs, o nouă orientare care să însemne reorganizarea activităţii instituţiei, aşa încât să economisim banii bihorenilor, stoparea rispiei şi orientarea CJ spre bihoreni, în paralel cu încercarea de a face tot ce ţine de noi pentru dezvoltarea economică a judeţului şi creşterea nivelului de trai al bihorenilor”, a spus noul preşedinte al CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în prima sa conferinţă de presă susţinută în această funcţie, pe care a preluat-o cu o săptămână în urmă.

Consecvent celor anunţate încă din campania electorală, când a comparat CJ cu o maşină care consumă mult şi numai pentru propriile necesităţi, Bolojan a afirmat că „suntem nevoiţi să reorganizăm instituţia” şi „să depolitizăm activitatea CJ”.

Concret, Bolojan a spus că în prima şedinţă a CJ după alegerile din 27 septembrie, care va avea loc joia aceasta, va supune votului (şi având în vedere că grupul PNL deţine majoritatea simplă necesară, proiectul va fi şi votat) reducerea organigramei aparatului propriu al instituţiei.

Asta înseamnă „reducerea personalului de la 174 de posturi (n.r. – efectiv ocupate din cele 195 existente în organigramă), aşa încât din 1 decembrie ne propunem să rămânem cu 88 de angajaţi”.

Bolojan le-a spus jurnaliştilor că a făcut o analiză „cantitativă” a muncii personalului CJ şi „am constatat câteva chestiuni care nu pot fi contestate”, prima fiind faptul că „în aproape toate compartimentele schema de personal era supraîncărcată”, iar o alta că „sunt structuri întregi fără obiect de activitate”, dând ca exemplu structura care, scriptic, se ocupa de gestionarea ariilor protejate, în condiţiile în care „de peste doi ani gestionarea acestora o face o autoritate a statului, iar angajaţii structurii aveau în realitate alte însărcinări”.

Noul preşedinte al CJ Bihor a spus că, în unele cazuri, oamenii nici nu au spaţiu corespunzător în birouri, fiind prea mulţi.

De asemenea, Bolojan a arătat că a găsit un adevărat CJ paralel, adică „o direcţie de turism vizavi de teatru (n.r. – Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică)”, dar şi o alta vizavi de Primărie (n.r. – Agenţia pentru Managementul Destinaţiei), ironizând că „de aceea nu s-au terminat lucrările în Piaţa Ferdinand la timp că erau cozi de turiști” de care se ocupau aceste structuri.

Pe de altă parte, Bolojan a spus că a identificat şi „direcţii care au fost scoase din aparatul propriu al CJ pentru a li se pierde urma”.

Citește toată știrea pe: ebihoreanul.ro

sursă foto: ebihoreanul.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SURSE: Comisarul șef al Inspectoratului Județean de Poliție din Alba, confirmat cu COVID-19

Publicat

Comisarul șef al Inspectoratului Județean de Poliție Alba, Florin Dogaru, a fost testat pozitiv pentru COVID-19, potrivit surselor alba24.ro. 

De asemenea, până în acest moment, peste 30 de polițiști ai Inspectoratului Județean de Poliție Alba au fost confirmați cu coronavirus, mai susțin sursele alba24.ro.

Ce se întâmplă dacă un membru al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba este confirmat cu COVID-19

Contactat de alba24.ro, prefectul județului, Nicolae Albu, a declarat că dacă un membru CJSU este confirmat pozitiv pentru coronavirus, acesta va fi înlocuit temporar de înlocuitorul de drept din instiuția pe care o reprezintă.

Marți în județul Alba au fost confirmate în ultimele 24 de ore, 64 de cazuri de COVID-19. Numărul total de îmbolnăviri de la începutul pandemiei a ajuns la 4385, în județul Alba.

De asemenea, 1.545 persoane au fost declarate vindecate și s-au înregistrat 129 decese. Luni, în Alba au fost prelucrate 345 de probe. Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 99.387.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Lidl a anunțat data deschiderii noului magazin din centrul municipiului Alba Iulia. Au mai rămas doar câteva zile

Publicat

Noul magazin Lidl din centrul municipiului Alba Iulia va fi inaugurat oficial în data de 5 noiembrie. Ridicat pe amplasamentul fostei piețe SIFOR, clădirea are o conformație particulară, de clădire de birouri P + 2E, cu magazinul situat la parter.

Pe fațada acestuia sunt amplasate mai multe imagini cu clădiri și monumente istorice din Cetatea Alba Carolina. 

Accesul auto și pietonal se va face din strada Tudor Vladimirescu. În cadrul proiectului au fost propuse două intrări, direct din stradă, cu relație de dreapta.

Incinta va avea o platformă carosabilă pentru accesul auto și parcarea autovehiculelor. Au fost prevăzute un număr de 109 locuri de parcare, dintre care 6 pentru persoanele cu dizabilități.

Magazinul va fi deschis de luni până sâmbătă între orele 07:00 – 22:00 și duminica între orele 08:00 – 20:00.

Acesta este cel de-al doilea magazin Lidl deschis în Alba Iulia. Primul, aflat la în zona intersecției dintre B-dul Revoluției 1989 și strada Lalelelor, a fost inaugurat în luna noiembrie 2013.

Reamintim faptul că un al treilea magazin Lidl se află în prezent în construcție la Alba Iulia, pe B-dul Republicii, lângă Bazinul Olimpic, lucrările fiind într-un stadiu avansat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate