Connect with us
Publicitate

Administrație

Haos și posibile ilegalități în actele unei asociații din Alba Iulia. Datorii de peste 300.000 de lei în patru ani

www.instantstreetview.com

Publicat

Nereguli, chiar posibile ilegalități și o datorie de peste 300.000 de lei la bugetul de stat și furnizorii de servicii, toate la Asociația de proprietari numărul 11 din Alba Iulia. În urma unui control al Primăriei, inspectorii au descoperit o posibilă practică nelegală de încasare a banilor ce funcționa încă din anul 2014.

Asociația nr. 11, ce reuneşte locatari din 17 scări de bloc, cu 329 de apartamente ( pe strada Vasile Goldiș), a fost verificată în luna iunie de către inspectorii Compartimentului Relații cu Asociațiile de Proprietari din cadrul Primăriei Alba Iulia.

În urma verificărilor ce au durat aproximativ două săptămâni, inspectorii au descoperit mai multe nereguli în organizarea şi funcţionarea asociaţiei. Au scos la iveală o posibilă practică nelegală de încasare a banilor locatarilor.

Potrivit raportului de control, asociaţia de proprietari nu a întocmit registrele de contabilitate obligatorii (registrul-jurnal, registrul-inventar) şi nici registrele specifice asociaţiei, şi anume registrul pentru revidenţa fondului de reparaţii, registrul pentru evidenţa fondului de rulment, registrul pentru evidenţa fondului de penalizări, situaţia soldurilor elementelor de active şi pasiv. Singurele registre şi formulare întocmite de administrator sunt registrul de partizi, registrul de casă şi listele de plată, se arată în raport.

“Reprezentanţii asociaţiei au întocmit situaţia proprietarilor restanţieri la plata cheltuielilor de întreţinere, la data de 29 mai 2018, rezultând o sumă restantă în valoare de 142.633 lei (aferentă perioadei 2012-2018), precum şi o sumă de 26.146 lei aferentă unor situaţii particulare (licitaţii efectuate de bănci, cazuri sociale etc), restanţe declarate de către contabil ca fiind nerecuperabile.

Asociaţia a perceput sporadic penalităţi proprietarilor restanţieri în valoare de 0,2% pe zi de întârziere, însă nu există nicio evidenţă a acestui fond, încasat până la momentul de faţă (momentul controlului – n.r.)”, potrivit documentului citat.

În actul menţionat se evidenţiază datorii ale asociaţiei la data de 29 mai 2018, astfel:

SC APA CTTA SA, Sucursala Alba Iulia: 76.214, 41 lei

SC Polaris M Holding SRL: 4.000 de lei

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Alba: 308.036 lei (restanţe şi accesorii pentru perioada 2014-2018).

Inspectorii au mai menţionat că, în urma actelor verificate, “se constată că restanţele locatarilor, în sumă de 168.780 lei (conform situaţiei întocmite de către reprezentanţii asociaţiei) sunt mult mai mici decât restanţele către furnizori (260.379 lei), rezultând o diferenţă de 91.599 lei”. Reprezentanţii Primăriei consideră, de asemenea, că „fondul de rulment constituit în 2015, în valoare de 32.100 lei, precum şi fondul de penalităţi, a cărui valoare nu a putu fi stabilită, au fost cheltuite pentru diverse plăţi efectuate, şi nu pentru achitarea facturilor de utilităţi”.

Inspectorii au mai constatat că, în perioada 2014-2018 s-au efectuat cheltuieli de termoizolare blocuri, de reparaţii şi îmbunătăţiri asupra proprietăţii comune, în valoare de 272.591 lei, dar s-a repartizat în regii doar suma de 130.018 lei, rezultând o diferenţă de 142.573 lei de clarificat.

Aceştia mai precizează că nu au primit de la administrator vreun document justificativ prin care să poată verifica restanţe declarate de acesta pentru reabilitare blocuri din partea proprietarilor, în sumă de 73.925 lei.

Inspectorii amintesc că în registrul de partizi sunt numeroase însemnări în creion şi perioade în care nu sunt înregistrate chitanţele de încasare.

Când a fost verificat registrul de casă, la data de 22.05.2018, inspectorii au descoperit că nu era întocmit la zi, „ci doar până la data de 30.03.2018, astfel, la finalul programului de încasări s-a verificat numerarul în casierie, administratorul prezentând suma de 1.623,75 lei”.

Inspectorii au cerut completarea la zi, iar după prezentarea documentelor, în iunie, au constatat că „registrul de casă a fost întocmit fictiv”.

„Au fost modificate datele de pe duplicatul chitanțelor de încasare în special al celor din data de 22.05.2018, ziua controlului, pentru a putea fi înregistrate ulterior încasării, cu scopul de a se diminua soldul în casă. Dovada: ultima chitanță de încasare din 22.05.2018 a fost chitanța originală cu nr 908, însă în registrul de casă aceasa a fost înregistrată la data de 29.05.2018, în schimb în registrul de casă întocmit la data de 22.05.2018 soldul scriptic este de 481,89 de lei, iar ultima chitanță înregistrată este cea cu nr. 730” , se arată în raportul întocmit de inspectorii Primăriei.

Concluzia a fost că suma de 1.623,75 de lei prezentă în data de 22 mai nu era cea corectă, soldul corect fiind de 26.371,79 lei și s-a stabilit că în perioada 23- 30 mai s-a încasat de la proprietari suma de 24.492,82 lei, dar au fost efectuate plăți în valoare de 46.470,02 lei, ceea ce denotă că administratorul ar fi avut o „rezervă” din încasări pentru a putea face plățile, potrivit raportului de control.

Inspectorii notează că din anul 2014 a a existat o „practică nelegală” privind operaţiunile de încasări:  „lunar au fost emise chitanțe pe fiecare bloc din asociație, în ordinea succesivă a apartamentelor, fără a fi încasat numerarul și fără a fi menționată data emiterii. Ulterior, pe exemplarul în original se menționa corect data încasării, însă pe duplicat se nota în creion, ulterior, data cronologică care rezulta din registrul de casă, dată care era mult după data reală a încasării. În acest fel, la întocmirea registrului de casă soldul scriptic în casă era diminuat față de soldul faptic, rezultând lipsa în casă”, se mai precizează în raport.

Această practică a dus la lipsa în casă a sumei de 24.748,04 lei din data de 22 mai 2018.

Inspectorii au mai evidenţiat nereguli privind plăţi către către diverse persoane fizice sau juridice pentru lucrări de termoizolare, în valoare totală de 272.591 de lei, în perioada 2014-2018.

În urma verificărilor, inspectorii au descoperit că s-a repartizat proprietarilor din asociație suma de 130.018 lei pentru plata lucrărilor. Concluzia a fost că, în cei patru ani, o parte din încasări ce erau destinate plății facturilor și către bugetul statului ar fi fost folosite pentru plata termoizolației şi a altor lucrări de reparaţii.

Potrivit sursei citate, neregulile constatate în cazul Asociației de Proprietari numărul 11 sunt:

– lipsa din casă a numerarului în data de 22 mai 2018 în sumă de 24.748,04 lei

– efectuarea plăților privind diverse lucrări de reabilitare și reparații asupra proprietății comune, cu valori mult mai mari față de sumele repartizate și încasate de la proprietari

– plata cu întârziere a facturilor emise de către furnizorul de apă și canalizare, fapt ce a dus la aplicarea de penalități și debranșarea de la furnizarea apei reci a mai multor blocuri, în reptetate rânduri – restanță totală 76.214,41 lei

– acumularea de datorii către bugetul de stat, ceea ce a dus, în timp, la aplicarea de majorări și penalități – restanță totală 308.036 lei.

Concluzia inspectorilor a fost că membrii comitetului executiv al asociației și-au îndeplinit defectuos atribuțiile de serviciu.

„Pentru neîndepliniarea atribuţiilor ce le revin (…), membrii comitetului executiv (al asociaţiei de proprietari nr. 11 – n.r.), inclusiv preşedintele, răspund în fața legii și a proprietarilor pentru daunele și prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat”, potrivit raportului.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. muntean

    marți, 07.08.2018 at 09:29

    Buna ziua,

    Stau si ma intreb -Oare d-le din primaria Alba Iulia chiar nu au verificat in acesti patru ani de loc activitatea asociatiei ?, ptr, ca asta este strict activitatea danselor, ca nu le pune nimeni sa se ocupe de investitii sau spatii verzi in oras ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate