Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

În loc de MONUMENTUL UNIRII, avem unul al PROSTIEI: Povestea halucinantă a unor documente inexistente


Publicat

„Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul”, spune o vorbă care nu de puține ori se dovedește a fi adevărată. Pentru că suntem în România „LUCRULUI BINE FĂCUT, tot ce este important este ignorat, până în momentul în care ne lovește ignoranța. Așa s-a întâmplat și cu Monumentul Unirii pentru care ar fi trebuit să înceapă construcția având în vedere că la 1 Decembrie 2018 trebuie să fie finalizat. Șansele pentru ca acest monument să existe fizic sunt aproape de 0%, având în vedere că proiectul artistului Mihai Buculei, desemnat câștigător în urmă cu 25 de ani, NU EXISTĂ. 

S-au dat avize, s-au promis bani, s-a făcut chiar și un plan de amenajare a zonei Parcului Unirii pentru integrarea acestui monument, toate pentru nimic. Instituțiile statului sunt în ceață și înghit în sec atunci când sunt nevoie să răspundă la întrebarea „Ce se întâmplă cu Monumentul Unirii de la Alba Iulia”.

„Nu avem contract”, „nu există contract”, ”au pierdut actele”, „nu știm, nu noi”. Cartoful fierbinte, în cazul acesta bolovanul de Bulgaria, este aruncat pe rând în curtea fiecărei instituții care a organizat acel concurs de idei.

Ce s-a întâmplat de fapt

În anul 1993 pentru a cinsti ziua de 1 DECEMBRIE – ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI, cu ocazia celei de a 75-a aniversări a Marii Uniri, „autoritățile administratiei publice ale județului ALBA în colaborare cu Ministerul Culturii, inițiază și organizează concursul național pentru ridicarea Monumentului  Unității Naționale în parcul „UNIRII” din municipiul Alba Iulia, realizare simbolică și reprezentativă legată de mărețul act de la 1 Decembrie 1918” se arată în regulamentul concursului organizat în urmă cu 25 de ani.

Tot aici este precizat faptul că organizatorii concursului sunt: Ministerul Culturii, Ministerul Lucrărilor Publice și Amenajarea Teritoriului, Prefectura județului
ALBA, Consiliul Județean ALBA, consiliul municipal ALBA IULIA și Inspectoratul pentru Cultură al județului ALBA. Practic, toate aceste instituții au colaborat pentru desfășurarea acestui concurs, deci toate s-ar putea face vinovate pentru situația ciudată în care ne aflăm în acest moment.

Lansarea concursului a avut loc în data de 21 iunie 1993, și au fost invitați să participe un număr de 20 de artiști din țară. Proiectele realizate au fost predate la Inspectoratul pentru Cultură Alba, până în 31 august, iar câștigătorul a fost anunțat în data de 21 octombrie.

În total au fost prezentate în concurs 29 de machete aparținând a 27 artiști plastici. Jurizarea s-a făcut la Casa de Cultură a Sindicatelor, iar în urma deciziei celor 16 jurați, macheta câștigătoare a fost cea cu numărul 18 a artistului Mihai Buculei.

Proiectele elaborate de artiștii invitați și nominalizați, participanți la concurs, NU se restituie. Acestea vor rămâne în proprietatea organizatorilor concursului care vor organiza în preajma zilei de 1 Decembrie 1993, o expoziție la Alba Iulia, se arată în regulament.

Partea interesantă abia cum începe. Nu se știe dacă s-a făcut sau nu o expoziție cu aceste machete, cert este că nici una din instituțiile organizatoare NU LE ARE. Au dispărut pur și simplu.

Singurul lucru care există la Primăria Alba Iulia, Consiliul Județean Alba, Prefectura Alba, Direcția de Cultură Alba și Ministerul Culturii este procesul verbal care îl desemnează pe Buculei câștigător, însă proiectul său NU MAI EXISTĂ.

De aici și au început toate speculațiile legate de un presupus contract care a fost pierdut de Ministerul Culturii. Practic un contract cu Buculei nici nu avea cum să existe pentru că până anul trecut proiectul Monumentului a fost pus în stand-by. Abia după 25 de ani s-a reluat ideea finanțări acestui monument.

În tot acest timp amplasamentul acestuia a fost schimbat în urma dezvoltării municipiului. În locul în care artistul ar fi propus amplasarea monumentului s-a construit fântâna arteziană, iar câțiva ani mai târziu au început săpăturile în cetate.

Totuși, întrebarea fără răspuns rămâne: Pe ce proiect s-au dat avizele în toți acești ani? 

Nici măcar Ministerul Culturii nu știe pe ce s-au dat toate avizele și pentru a „repara greșeala” au constituit o comisie care să analizeze situația.

Deși de-a lungul timpului au fost eliberate avize de amplasare din partea mai multor instituții ale statului (comisii de specialitate la nivel local și central), în acest moment nu avem dovada certă că proiectul desemnat câștigător în 1993 este același proiect cu cel avizat, neexistând niciun contract semnat între părți.

De asemenea, în cadrul Ministerului Culturii și Identității Naționale a fost înființată o comisie pentru analiza documentaţiei aferente realizării şi finalizării Monumentului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, precum şi pentru negocierea clauzelor contractuale” este răspunsul Ministerului Culturii la o solicitare transimsă de noi.

Aceștia nu știu exact în ce a constat acel concurs și spun că a fost doar o înțelegere, deși regulamentul concursului din 1993 este semnat de Ministerul Culturii.

„A existat doar o înțelegere comună în 1993 între Ministerul Culturii și Identității Naționale (MCIN), Ministerului Lucrărilor Publice și
Amenajării Teritoriului (MLPAT) și autoritățile locale din Alba Iulia. În baza acestei înțelegeri, Inspectoratul pentru Cultură Alba a organizat un concurs de idei – câștigător Mihai Buculei – cu tema Monumentul Unirii pentru aniversarea a 75 de ani de la Unire” a mai transmis Ministerul Culturii.

Procesul verbal nu este semnat de niciun reprezentat al ministerului deoarece nu au participat la jurizare și la desemnarea câștigătorului.

În timp ce Ministerul este blocat în contracte neexistente și proiecte invizibile, primăria Alba Iulia își face planuri pentru banii promiși de la bugetul de stat.

În ultima luna din 2017 consilierii locali au aprobat documentația de urbanism care reglementează modul în care va fi amplasat Monumentul Unirii, în parcul din fața Catedralei Încoronării din Alba Iulia. Pentru construirea Monumentului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918 – Alba Iulia a fost alocată de la bugetul de stat o sumă de maximum 18,8 milioane de lei (circa 4 milioane de euro) care va fi utilizată pentru demararea lucrărilor necesare înainte de Centenar.

Suntem aproape în a patra luna din an și nici un fir de iarbă nu a fost mișcat din Parcul Unirii și la cum se arată situația sunt prea mici șansele ca cel puțin Monumentul Unirii să se realizeze până în ziua în care România împlinește 100 de ani.

VEZI: FOTO Monumentul Marii Uniri de la Alba Iulia. Cum va arăta zona pentru care se vor cheltui 4 milioane de euro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. Sica

    vineri, 30.03.2018 at 20:29

    Si asa era urat si inoportun ca simbol al unirii. In plus, era inca un beton intr-o padure de betoane. Sper sa nu se mai faca niciodata si sa planteze 10 copaci pe acel loc. Oamenii ar fi mai fericiti.

  2. Cryxus

    sâmbătă, 31.03.2018 at 13:16

    Frumoasa tara, frumoasa istorie. Pacat ca e locuita ;))

  3. mosionroata

    luni, 02.04.2018 at 23:18

    Ar trebui sa faca la “bucuresti“un Monument al Mari dezbinari nationale, din 89 pana azi sa organizat marea hotie nationala prin care peste 45% din teritoriul tarii a fost cadorisit “investitorilor straini“iar prin masuri antinationale populatia atohtona fortata sa emigreze….de 28 de ani cei care se Desteapta din somnnul cel de moarte realizeaza ca nu mai exista viitor in Romania furata….iar cei care au furat viitorul copiilor nostri au certitudinea faptului canu vor fi pedepsiti prin legile actuale

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cât costă un sejur pe litoral, în minivacanţa de 1 Mai şi de Paşte. Peste 100 de hoteluri de la mare, pregătite pentru turiști

Publicat

Peste 100 de hoteluri urmează să primească primii turişti în minivacanţa de Paşti şi 1 mai. Hotelurile se vor redeschide cu respectarea restricţiilor din vreme de pandemie, care prevăd funcţionarea la o capacitate de cazare de 70%, servirea meselor pe terase, dezinfectarea şi igienizarea tuturor spaţiilor, purtarea măştilor.

„În această perioadă, atât hotelierii, cât şi proprietarii de terase şi magazine de pe litoral lucrează intens şi se pregătesc de deschidere: spaţiile verzi sunt amenajate, se fac lucrări de cosmetizare, curăţenie şi igienizare. E un entuziasm general şi toată lumea aşteaptă cu bucurie şi nerăbdare primii turişti din sezon cu atât mai mult cu cât anul trecut litoralul a fost închis pe perioada sărbătorilor de Paşte şi 1 Mai”, afirmă Ionuţ Nedea, CEO litoralulromanesc.ro.

Ca noutate faţă de sezonul 2020, pentru aceste sărbători este deja instituită măsura care prevede limitarea cazărilor la 70% din capacitatea hotelurilor.

Astfel, pentru servirea meselor, hotelierii vor deschide terasele şi vor pregăti încălzitoare pentru confortul turiştilor.

În plus, majoritatea hotelurilor sau restaurantelor de pe litoral au terase spaţioase.

De asemenea, se vor deschide si unităţile de alimentaţie publică ce nu aparţin de hoteluri, astfel încât turiştii să aibă mai multe opţiuni.

„Restricţiile sunt cele cu care ne-am obişnuit deja în viaţa de zi cu zi şi care sunt valabile în toată ţara. Ceea ce sperăm este ca autorităţile să elimine obligativitatea purtării măştii pe plajă, aşa cum s-a întâmplat şi vara trecută, mai ales că studiile arată că transmiterea virusului în aer liber este mult încetinită. Aşteptăm adoptarea acestei măsuri cât mai repede, astfel încât toţi românii care petrec vacanţa pe litoral să se bucure de clipe de relaxare de care toţi avem atât de mare nevoie”, adaugă Ionuţ Nedea.

Pachetele includ, pe lângă cazare, spectacole cu muzică live, cină în seara de Înviere, prânz festiv sau diverse activități pentru copii

Pachetele de pe litoral din minivacanţă includ, pe lângă cazare, mesele complete servite sub formă de bufet suedez, cina în seara de Înviere, prânz festiv, diverse activităţi pentru copii, spectacole cu muzică live, sesiuni de masaj.

Un hotel de 4 stele din Mamaia propune un pachet de Paşte care include surprize dulci pentru copii, acces la Delfinariu şi Microrezervaţie, primirea oaspeţilor în noaptea de Înviere cu cozonac, pască şi ouă roşii, dejun pascal tradiţional.

Un alt hotel de 3 stele din Venus oferă, pe lângă cazare şi mese, transport gratuit către Vama Veche.

Un hotel de 3 stele din Neptun le oferă turiştilor transport în noaptea de Înviere la biserică.

Cât costă un sejur în minivacanța de 1 Mai, pe litoral

Un sejur de 3 nopţi de cazare pentru două persoane, fără mic dejun, costă de la 345 de lei la un hotel de 2 stele din Mamaia. La 3 stele, în aceeaşi staţiune şi în aceleaşi condiţii, costul se ridică la 627 de lei.

În sudul litoralului, tarifele pornesc de la 258 de lei pentru 3 nopţi de cazare în hoteluri de 2 şi 3 nopţi din Eforie Nord. Cei care optează pentru pachete complexe (toate mesele şi alte servicii) trebuie să achite pentru un sejur de 3 nopţi la 3 stele în Mamaia de la 915 lei, iar la 4 stele de la 1.008 lei.

În sudul litoralului, la 3 stele, cu pensiune completă şi tratament, un sejur de 3 nopţi costă 1.338 lei pentru două persoane, iar un sejur cu all inclusive costă aproape 1.800 lei.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: Tupeu și nesimțire, la Alba Iulia. Șofer surprins cu mașina pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut

Publicat

Tupeul în trafic nu are limite. O dovedește un șofer care a fost surprins, duminică după-amiaza, în timp ce conducea un autoturism, pe pista de biciclete de pe Dealul Mamut din Alba Iulia. 

Incidentul a fost surprins în jurul orei 14:50, de un cititor Alba24, pe porțiunea dintre Parcul Dendrologic și restaurantul Panoramic.

Potrivit cititorului, șoferul mașinii înmatriculată în județul Alba nu a vrut să treacă pe banda pentru autovehicule, acesta fiind nevoit să îl ocolească.

„Pe pista de biciclete de la Dendrologic. Nu a vrut să treacă pe partea lui, a trebuit să ocolesc eu”, ne-a transmis cititorul Alba24.

În zona respectivă, traficul autoturismelor este restricționat pe o singură bandă, iar aleile sunt doar pentru bicicliști și pietoni.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

JOI: Şedinţă la Consiliul Local Aiud. Stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022 și alte 26 de proiecte

Publicat

Consilierii locali din Aiud se reunesc în şedinţă ordinară joi, 22 aprilie, începând cu ora 14:00, în sistem la distanță, prin mijloace electronice.

Pe ordinea de zi sunt 27 de proiecte, între care stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2022, retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi și aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi din intravilanul municipiului. 

Ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre privind stabilirea și aprobarea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022 în Municipiul Aiud.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Centrului Cultural Liviu Rebreanu Aiud la 31 martie 2021.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local Aiud la 31 martie 2021.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuţie al bugetului Spitalului Municipal Aiud la 31 martie 2021.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor la secţiunea de funcţionare şi secţiunea de dezvoltare cumulate la 31 martie 2021 pentru Municipiul Aiud.

6. Proiect de hotărâre privind însușirea valorilor de inventar actualizate a bunurilor din domeniul public și privat al Municipiului Aiud.

7. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local reprezentând cotizația Municipiului Aiud pentru anul 2021 la Asociația Municipiilor din România.

8. Proiect de hotărâre privind alocarea unei sume din bugetul local, reprezentând cotizația pentru anul 2021 la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară “APA ALBA“.

9. Proiect de hotărâre privind încheierea Convenției de colaborare între Municipiul Aiud – Direcția de Asistență Socială și Asociația Serviciul de Ajutor Maltez în România.

10 . Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării statului de funcții al Direcției de Asistență Socială a municipiului Aiud din subordinea Consiliului Local al municipiului Aiud.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcții al Serviciului Public de Interes Local Administraţia Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud.

12. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare și desfășurare a activităților comerciale și a serviciilor de piață în municipiul Aiud, aprobat prin H.C.L. nr. 29 din 22.02.2017.

13. Proiect de hotărâre privind prelungirea contractelor de închiriere pentru un număr de 5 loturi din imobilul ”Construcții Corp A și teren aferent” situate administrativ în Aiud, str. Iuliu Maniu, în zona Pieței „Dr. Constantin Hagea”.

14. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

15. Proiect de hotărâre privind retragerea unor autorizații de transport și autorizații taxi.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de colaborare în interes public, între Municipiul Aiud și SC Dacia Faber SRL Cluj – Napoca.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării prin act adițional, a art. 2, alin 3 și art. 13, lit. d) din contractul de concesiune nr. 1122/29.03.2019, concesionar Asociația Un Pas Înainte Alexandra.

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare și întreținere a spațiilor verzi ce aparțin domeniului public din intravilanul Municipiului Aiud.

19. Proiect de hotărâre privind concesionarea prin licitație publică a imobilului Atelier C10 și terenul aferent, proprietate privată a municipiului Aiud, situat în Aiud, str. Tribun Tudoran, nr. 5, înscris în CF nr. 74194, având numerele cadastrale 74194 și 74194-C1.

20. Proiect de hotărâre privind diminuarea suprafeței de teren cuprinsă în contractul de concesiune nr. 503 din 22.11.2004 încheiat în Consiliul local Aiud și Cristea Ana.

21. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a imobilului teren înscris în CF. nr. 75726 Aiud, în suprafață de 25 mp, situat în Aiud, str. Băilor, Bl. G2 – domeniul privat, cu destinația de extindere garsonieră, în favoarea petenților Popa Viorel-Adrian și soției Popa Silvia-Cristina, în baza contractului de vânzare-cumpărare cu încheierea de autentificare nr. 1690 din 07.09.2020.

22. Proiect de hotărâre privind aprobarea acordului de asociere pentru administrarea „Bazei sportive Ciumbrud” între Serviciul Public Administrația Patrimoniului Local Aiud și Asociația Club Sportiv „Șoimii Ciumbrud”.

23. Proiect de hotărâre privind schimbarea titularului contractelor de concesiune nr. 8 din 02.08.1996 și nr. 1640/30.06.2010 respectiv a contractului de comodat (folosință gratuită) nr. 7425/15.06.2010 încheiate între Consiliul Local al Municipiului Aiud și Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Sud S.A în Societatea Distribuție Energie Electrică România S.A.

24. Proiect de hotărâre privind achitarea unor cheltuieli legate de plățile electronice online utilizând cardul bancar.

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației PUZ – „Construire depozit de materiale de construcții”, Aiud, DJ 107E, extravilan FN.

26 . Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 din HCL nr. 182/27.11.2020, pct. 1 și 8 la Anexa la hotărâre, prin care au fost desemnați reprezentanţii Consiliului Local Aiud ca membri ai consiliilor de administraţie şi ai comisiilor pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat de pe raza municipiului Aiud, pentru anul școlar 2020 – 2021.

27. Raport periodic de activitate conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public pe anul 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O nouă tranșă de vaccin Pfizer BioNTech sosește luni în țară. Cum vor fi distribuite cele peste 500.000 de doze

Publicat

Luni, 19 aprilie, va sosi în țară o nouă tranșă de vaccin produs de compania Pfizer BioNTech, însumând 511.290 de doze. Acestea vor fi livrate pe cale aeriană și vor ajunge pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca și Timișoara, a transmis Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19.

Transportul către centrele de stocare este asigurat de firma producătoare, inclusiv pe cale terestră. Vaccinurile sunt transportate în condiții optime de siguranță, în containere speciale, cu gheață carbonică și folie etanșă.

Astfel, procesul de vaccinare continuă atât în centrele din București, cât și din țară, dozele fiind distribuite după cum urmează:

  • Centrul Național de Stocare București: 146.250 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Brașov: 64.350 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Cluj: 62.010 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Constanța: 74.880 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Craiova: 54.990 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Iași: 58.500 doze;
  • Centrul Regional de Depozitare Timișoara: 50.310 doze.

Până la acest moment, țara noastră a recepționat 3.886.019 doze de vaccin produse de compania Pfizer, iar 3.362.997 au fost deja utilizate pentru imunizarea populației.

În centrele de vaccinare se vor utiliza atât doze recepționate de România în tranșa curentă, cât și în tranșele anterioare, pe baza solicitărilor transmise la Centrul Național și centrele regionale de depozitare, prin direcțiile de sănătate publică județene și cea a municipiului București.

În România, alocarea dozelor de vaccin se realizează conform calendarului de livrare pus la dispoziție de firma producătoare, sens în care, săptămânal, țara noastră primește tranșele de vaccin necesare imunizării populației.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate