Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

În trei ani nu vor mai fi locuri în cel mai mare cimitir din Alba Iulia. Se dorește extinderea. Stadiul proiectului


Publicat

cimitir cetatea alba iulia 3

Extinderea Cimitirului Municipal este un subiect destul de sensibil, ce a generat nemulţumiri şi discuţii în ultima perioadă. În timp ce oamenii care locuiesc în zonă se opun unui astfel de proiect, există cetățeni care sunt nemulțumiți de faptul că Primăria Alba Iulia bate pasul pe loc și nu rezolvă problema parcărilor în zonă și construirea unei săli de mese, așa cum se discută de câțiva ani.

Un proiect pentru extinderea și amenajarea unei parcări, precum și construirea unei săli de evenimente s-a aflat în dezbatere publică și, potrivit viceprimarului Gabriel Pleșa, cel mai probabil proiectul va intra la aporbare în ședința de CL de luna viitoare. 

Pentru ca acest proiect să se realizeze cât mai repede, cetățenii care îl susţin spun că au depus la Primăria Alba Iulia liste de semnături în acest sens. Mai mult, aceștia au apelat și la presă, fiind nemulțumiți că problema nu se rezolvă.

O sesizare a ajuns la redacția Alba24: o doamnă din oraș își exprimă nemulțumirea cu privire la tergiversarea lucrurilor și spune că administrația locală preferă să țină cont de părerea unei singure persoane și nu de cea a majorității.

„Din 2015 s-a pus problema construirii unei parcări pe parcela de teren din fața cimitirului municipal Alba Iulia, parcelă ce aparține municipaliății, nefolosită și neamenajată. S-a inițiat un PUZ în care, pe lângă parcare, este prevăzută și construirea unei săli de pomeni. Tot ce se încearcă a se realiza este în folosul cetățenilor, mai ales a celor în vârstă.

Un vecin răuvoitor pentru care nu contează cerințele celor mulți din Alba Iuia și care nu dorește ca Primăria să realizeze lucruri bune și folositoare (parcări pentru degrevarea traficului, săli de mese pentru ca bătrânii să nu fie nevoiți să alerge prin oraș pentru a putea face pomană decedaților, amenajarea unui teren care în prezent este maidan pentru gunoaie și mortăciuni) face reclamații săptămânal conducerii cimitirulului și aproape săptămânal trimite Protecția Consumatorului, Poliția Locală, Garda de Mediu, Prefectura etc. Controale la care nu s-au găsit nereguli.

Din cauza respectivului cetățean (fost colonel de Securitate), Cimitirul a pus proiectul în așteptare. Cetățenii nemulțumiți că Primăria ține cont de doleanțele unui singur cetățean au pus liste de semnături ale celor care doresc rezolvarea „haosului” parcărilor din fața cimitirului și construirea sălii de mese pentru pomeni, astfel încât Primăria să repună PUZ-ul pe ordinea de zi.

Legal, cetățeanul reclamangiu nu are dreptul de a se opune dorinței majorității, deoarece proprietatea nu se află peste drum de viitoarele construcții, nefiind necesar acordul său. Mai interesant mi se pare faptul că salariații Primăriei țin cont de părerea respectivului, în detrimentul celorlalți și împiedică demararea proiectului.

Pentru a suplini lipsa terenului în Cimitir, s-a găsit o parcelă în vecinătate pentru extindere în mod legal.

Proprietarul unei case construită în vecinătatea cimitirului, nemulțumit de planul de extindere a Cimitirului, mizează pe aceeși metodă pentru a stagna demararea construcțiilor (reclamații la toate autoritățile statului).

În curând nu vor mai fi locuri de veci în Cimitir și singura alternativă ar fi ca Primăria să găsească o locație exterioară municipiului, în care să ajungem cu autocarul și autobuzul, dacă se va face linie dedicată.

Și pentru acest proiect, aceste numeroase liste de susținători depuse la Primărie, cu toții sperăm ca Primăria să ia cât mai curând o decizie în interesul majorității cetățenilor și să dea cât mai cuârd drumul la păroiect”, este scrisoarea primită de redacția Alba24.

Documentația privind Planul Urbanistic Zonal (PUZ) „Extindere cimitir municipal și reglementare zonă servicii” s-a aflat în consultare publică până la data de 12 mai. Se propune extinderea cimitirului municipal pe o suprafață de 1.900 mp, ceea ce ar prelungi activitatea acestuia pe o perioadă de 8-10 ani. De asemenea, se prevede reglementarea unei zone de servicii, respectiv un spațiu multifuncțional compus din: sală evenimente, spații auxiliare aferente, birouri administrative, comerț specific; precum și suplimentarea numărului de parcaje. VEZI AICI.

Potrivit viceprimarului Gabriel Pleșa, s-au primit sesizările de la cetățeni, în urma acestei dezbateri și în acest moment se centralizează răspunsurile. Acesta spune că au existat și voci care nu sunt de acord cu extinderea, însă, surprinzător, sunt şi mulţi susţinători ai iniţiativei.

„Au foarte multe păreri pozitive, oamenii au înțeles că dacă nu facem ceva în trei ani nu va mai exista loc, ori alt teren nu avem și ne-ar costa probabil de 20 de ori mai mult. Este o problemă vitală, trebuie mers înainte. Eu sunt un partizan pentru această extindere. Sunt oameni care încep să fie stresați că nu se mai dau locuri. Eu zic că vom demara lucările și într-un an de zile vom avea locuri pentru încă 10-12 ani”, a declarat Gabriel Pleșa.

Legat de o viitoare parcare în zonă, viceprimarul spune că este absolut necesară și că proiectul va intra la aprobare, cel mai probabil, în ședința de luna viitoare a Consiliului Local Alba Iulia.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Ella

    marți, 22.05.2018 at 20:35

    Soluția e crematoriu! Daca continuam sa_i îngropăm la un moment dat se va ajunge la saturație și atunci o lege va rezolva problema ; crematoriu

  2. ilie de la scularie

    miercuri, 23.05.2018 at 09:19

    Crematoriu! Asta e solutia! Iar cimitirul sa se transforme intr-un parc in care cenusa decedatilor va fi ingropata intr-un cub de beton. Pe aceeasi suprafata vor incape mult mai multi decedati!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

„Normă de amenzi și avertismente impusă polițiștilor”. Documentul, prezentat de Sindicatul Europol

Publicat

politist amenda 2

Reprezentanții Sindicatului Europol atrag atenția asupra unei „norme de amenzi impusă polițiștilor”. Sindicaliștii din MAI au publicat, pe pagina oficială de Facebook, o adresă a conducerii IGPR trimisă în teritoriu. Prin aceasta, polițiștilor li se impune să raporteze zilnic, până la ora 23.00, numărul de contravenții aplicate, defalcat, amenzi / avertismente.

Sindicatul Europol consideră că documentul „emis de la nivelul Poliției Române dă startul <vânătorii de amenzi>”.

„Polițiștilor li se impune să raporteze zilnic, până la ora 23.00, numărul de contravenții aplicate, defalcat, amenzi/ avertismente. Este pentru prima dată când există un asemenea interes vădit din partea MAI pentru amenzile aplicate de polițiști”, spun sindicaliștii.

Este pentru prima dată când se induce în subconștientul polițiștilor că numărul de amenzi aplicate este un „indicator” de performanță.

„Condamnăm ferm aceste acțiuni de intimidare la adresa polițiștilor care au scopul de a-i obliga să aplice amenzi populației. Ne punem speranța că polițiștii nu vor accepta această „normă”, iar în situația unor presiuni din parte șefilor, vom interveni prompt!”, se mai arată în mesajul postat de Sindicatul Europol pe Facebook.

Documentul prezentat este semnat de directorul Centrului Operaţional din Inspectoratul General al Poliţiei Române, comisar-șef Răducu Adrian Stoichici.

Nu e prima oară când sindicatul sugerează existența unui „plan de amenzi”. În octombrie 2020 a acuzat că la Tulcea există un „plan de amenzi” în pandemie.

Sindicaliștii au transmis că mesajul șefilor din IPJ Tulcea este unul clar pentru oamenii legii care nu vor să aplice amenzi: „Vor plăti cu capul”.

sursa: Facebook – Sindicatul Europol

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Mașinile cu probleme tehnice, vânate de polițiști și angajați ai RAR, la Abrud. 6 certificate de înmatriculare, reținute

Publicat

Poliţiştii din Abrud, împreună cu reprezentanții RAR, au organizat o acţiune de prevenire a accidentelor rutiere provocate de starea tehnică necorespunzătoare a autovehiculelor. Au fost depistate 12 autoturisme care prezentau defecțiuni.

La data de 24 februarie 2021, poliţişti din Abrud, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat, pe raza orașului Abrud, o acţiune pentru depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme care nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acțiunii, polițiștii au aplicat 17 sancțiuni contravenționale, din care 12 pentru defecțiuni tehnice și 5 pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Au fost reținute 6 certificate de înmatriculare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Localuri din Alba Iulia, amendate pentru că serveau clienți în interior. Peste 100 de sancțiuni în județ, ultimele 24 de ore

Publicat

Mai multe firme care administrează localuri publice din Alba Iulia au fost amendate, după ce echipe mixte de control au găsit clienți care erau serviți în interiorul spațiilor, în condițiile în care municipiul se află în scenariul roșu, iar acest lucru este interzis. Au fost date 4 amenzi în valoare de 2000 de lei fiecare.

În total, în ultimele 24 de ore, în județ au fost controlate 110 firme și persoane fizice autorizate și legitimate 2.522 de persoane.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid-19.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 242 de polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Au fost controlate 110 societăți comerciale/ persoane fizice autorizate și 67 de mijloace de transport, din care 59 de mijloace de transport în comun.

Au fost legitimate 2.522 de persoane și au fost făcute verificări la 180 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri,  hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 142 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, două care nu au respectat interdicțiilor privind deplasarea și una care nu a respectat condițiile privind carantinarea. Patru operatori economici au fost sancționați pentru organizarea de activități în spațiul public închis pentru care au fost instituite restricții.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare organizată în municipiul Alba Iulia, au fost legitimate 388 de persoane, verificate 197 de autovehicule, din care 42 de mijloace de transport în comun și au fost verificate 61 de societăți comerciale.

Au fost aplicate 107 sancțiuni, din care 65 pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

Cu ocazia verificărilor efectuate la societățile comerciale, echipele de control au constatat faptul că în interiorul a 4 localuri publice erau serviți clienți, în ciuda faptului că acest lucru este interzis în municipiul Alba Iulia, care se află în scenariu roșu din cauza ratei de transmitere a coronavirusului.

Față de societățile comerciale a fost luată măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 2.000 de lei, fiecare, iar administratorii acestora au fost atenționați în legătură cu obligațiile pe care le au pentru respectarea normelor de prevenire a răspândirii noului coronovirus.

Poliția Alba reamintește: ”Obiectivul acțiunilor desfășurate este de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19. Recomandăm tuturor cetățenilor să respecte regulile, să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri.

Este interzisă desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise si/sau deschise, publice și/sau private”.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Farmaciile ar putea deveni centre de testare și vaccinare anti-COVID. Propunerile făcute de Nelu Tătaru

Publicat

Fostul ministru al Sănătății, Nelu Tătaru, propune ca pe viitor românii să se poată testa pentru COVID-19 în farmacii și, de asemenea, ca farmaciile să devină centre de vaccinare, cum se întâmplă în alte țări.

Propunerea fostului ministru, care acum este președintele Comisiei pentru sănătate și familie din Camrea Deputaților, a venit în urma unei întâlniri cu Asociația Distribuitorilor și Retailerilor Farmaceutici din România și Asociația Producătorilor de Medicamente Generice din România.

„Un alt subiect de interes venit ca o propunere a fost și posibilitatea populației de a se testa în cadrul farmaciilor, cum de altfel s-a și întâmplat în anumite state din UE, precum Italia. În acest mod, cei care decid să se testeze, indiferent dacă sunt simptomatici sau asimptomatici, ar avea siguranța unui test efectuat corect, fără eroarea care poate apărea prin testarea proprie la domiciliu.

Nu putem exclude nicio discuție prin care, în viitorul apropiat, farmaciile să poată avea acces la vaccinarea populației”, a scris Nelu Tătaru pe Facebook, după întâlnirea cu cele două asociații.

Medicamente duse acasă pentru bolnavii cronici

Nelu Tătaru a mai discutat despre posibilitatea ca farmaciile să ducă acasă medicamente bolnavilor cronici și celor care nu se pot deplasa și care, de multe ori, își procură tratamentul necesar cu întârziere.

„Am abordat un subiect extrem de important și semnalat tot mai des: dorința de a fi distribuite medicamente la domiciliu persoanelor bolnave cronic sau aflate în incapacitatea de a se deplasa pentru a-și achiziționa medicamentația. Aceste persoane sunt nevoite, în prezent, să recurgă la metode proprii pentru a avea acces la tratament. Din cauza lipsei de distribuire la domiciliu, de multe ori, această categorie vulnerabilă primește medicamentația cu întârziere sau nepăstrată în condiții optime la transport”, a mai menționat fostul ministru.

sursa: Facebook

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate