Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ioan Bumb, deputat PNL de Alba: Mă voi bate ca românii să nu mai plătească taxe costisitoare pentru a se lega la rețeaua de gaze


Publicat

Deputatul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb are în vedere un proiect legislativ care vizează eliminarea taxelor de branșament la rețeaua de gaze naturale.

”Principalul proiect legislativ pe care îl am în vedere, în sesiunea parlamentară ce va începe în curând, vizează eliminarea taxelor de branșament: noii consumatori care se vor conecta la rețeaua de gaze naturale nu vor mai plăti acele taxe costisitoare pentru a se lega la conductă.

Acele costuri vor fi incluse în tarifele de distribuție pe care operatorii le percep, dând astfel posibilitatea ca mai mulți români să se poată conecta la rețeaua de gaze. Este un aspect foarte important mai ales că recent taxele pentru racordarea în rețeaua Transgaz, percepute pentru noile rețele de gaze, au fost mărite de 10 ori, iar taxele de branșament la distribuție, plătite direct de consumatorul final, au fost și ele mărite de 4 ori.

Astfel, o familie care vrea să se lege la gaz trebuie să plătească acum circa 6.000 de lei, ceea ce este inadmisibil, în opinia mea. Mă voi bate să modificăm legea și aceste costuri să nu mai fie luate cu japca de la cetățeni. Ele pot fi recuperate treptat, fără să ardă la buzunar, fiind incluse în tarifele de transport și distribuție percepute.

Menționez că și în cursul anului 2019 am avut mai multe inițiative legislative, discutate și susținute în cadrul Comisiei de Industrii a Camerei Deputaților, care vizează sectorul energiei și al gazelor naturale, în special. Este un sector în care am activat mulți ani și ale cărui probleme le cunosc foarte bine.

Energia este un sector de o foarte mare importanță, iar una dintre preocupările mele constante și ale colegilor mei din PNL este să le asigurăm românilor un acces cât mai larg la energie ieftină.

Cea mai importantă modificare pe care am introdus-o în 2019 dă posibilitatea autorităților locale să poată înființa direct noi rețele de distribuție de gaze, fără să mai aștepte, uneori ani de zile, după acordul Guvernului și al Ministerului Energiei.

În plus, Guvernul Orban lucrează chiar acum la cadrul legal care să permită folosirea fondurilor europene pentru finanțarea acestor noi distribuții de gaze, ceea ce va duce la îmbunătățirea standardului de viață a numeroși cetățeni dar și la apariția unor investitori în comunitățile mici, în care accesul la energie era problematic.

Una dintre sursele de finanțare ce pot fi folosite pentru înființarea de noi rețele de distribuție o constituie veniturile pe care România le va încasa din exploatarea zăcămintelor din largul Mării Negre, acele zăcăminte off-shore, cum li se spune.

De altfel, am avut o importantă contribuție la legea ce reglementează exploatarea acestor resurselor off-shore. PSD croise un proiect de lege ce decapitaliza Romgaz, societatea statului român, favorizând anumite firme străine, care primeau scutiri de taxe și impozite.

Mai mult chiar, PSD vroia ca aceste firme să nu plătească absolut nimic până nu-și recuperau banii investiți, adică 16 ani dintr-un contract cu valabilitate de 30 de ani. Prin intervenția mea am modificat legea astfel încât și statul român să beneficieze de pe urma acestor resurse, iar companiile să plătească taxe din momentul în care încep exploatarea.

Am precizat expres în lege că banii din redevențe pot fi folosiți pentru înființarea de noi rețele de distribuție a gazelor. Astfel, firmele își pot recupera investițiile masive făcute, dar și România poate aduce bani la buget pentru gazul vândut, iar cetățenii pot beneficia de noi rețele de gaz.

În cazul Legii Termiei, care reglementează furnizarea agentului termic, am introdus mai multe amendamente care să permită cetățenilor să poată schimba sursa de energie pe care o utilizează, în cadrul proprietăților de tip condominiu, cum sunt de exemplu blocurile de apartamente.

Trebuie să avem în vedere că noile schimbări tehnologice afectează și sectorul energiei și atunci trebuie să le permitem cetățenilor să aleagă sursa de energie care e cea mai convenabilă pentru ei. Nu putem să-i constrângem printr-o lege ca într-un anumit cartier sau într-un anumit bloc să folosească doar un anumit tip de energie pentru următorii 20 de ani, de exemplu. Noi în Alba Iulia, suntem un exemplu fericit, pentru că nu mai depindem de marile și costisitoarele centrale de cartier, dar vedem cu toții ce se întâmplă în București…

Un amendament important am avut și la legea care reglementează funcționarea ANRE. Astfel, am introdus o modificare ce solicită Comitetului de Reglementare al ANRE să prezinte execuția bugetară anuală în fața Parlamentului.

În plus, am introdus posibilitatea de revocare a membrilor Comitetului de Reglementare al ANRE, inclusiv a Președintelui ANRE, pentru abateri grave sau pentru îndeplinirea cu rea credință a obligațiilor. Astfel, este evaluată activitatea acestor oameni și ei pot fi schimbați. Până acum, în forma veche a legii, aveau doar beneficii și nimeni nu se putea atinge de ei.

Nu în ultimul rând, aș vrea să menționez și amendamentele pe care le-am susținut împreună cu colegul meu Cornel Olar, prin care am cerut interzicerea, pe timp de măcar trei ani de zile, a exportului de bușteni și a lemnului de foc. Din păcate, majoritatea PSD a respins aceste amendamente, marșând pe linia inaugurată de Năstase, prietenul marilor exploatatori de lemn, cel care a dat dreptul de a tăia pădurile românești celor mai mari exploatatori din Europa.

Este aberant că românii au ajuns să se încălzească cu vreascuri scumpe în timp ce codrii seculari ai României sunt măcinați și făcuți peleți, ce apoi sunt exportați și arși în centrale uriașe pentru a genera curent electric „eco” pentru alte țări din Europa, care, culmea, mai și alocă subvenții de zeci miliarde de euro pentru această activitate și apoi vin să ne dea nouă lecții.

Desigur, acestea sunt doar cele mai importante măsuri pe care le-am luat ca membru al Camerei Deputaților și al Comisei de Industrii, al cărei Vicepreședinte am fost ales. Până acum am avut peste 50 de luări de cuvânt în plenul Camerei Deputaților și am inițiat 126 de propuneri legislative din care 18 au devenit deja legi, multe altele aflându-se în parcursul legislativ al Parlamentului.

O parte importantă a activității mele a fost dedicată și amendării sau interogării activității Guvernului: am luat parte la 25 de moțiuni și am depus 314 întrebări și interpelări adresate membrilor guvernului, vizând numeroase probleme semnalate de cetățeni”, a declarat deputatul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb, într-un comunicat de presă.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO REPORTAJ: Reguli stricte pentru întoarcerea elevilor la ore, din 2 iunie. Cum s-a pregătit o școală din Alba Iulia

Publicat

Elevii de clasa a VIII-a se întorc din 2 iunie la școală, pentru aproape două săptămâni de pregătire, înainte de Evaluare Națională. După aproape trei luni în care nu au mai mers fizic la ore, elevii vor fi „întâmpinați” de o serie de reguli stricte, dar necesare, în ceea ce privește prevenirea și limitarea infectării cu noul coronavirus. 

De la termoscanare, trasee diferite pentru intrarea în sălile de curs, purtarea măștii pe tot parcursul orelor și ieșirea programată în pauze, Ministerul Educației și Cercetării a întocmit o listă de măsuri ce trebuie implementate în fiecare unitate școlară. 

Am vrut să vedem cum au fost puse în practică regulile transmise de autorități la o școală  din Alba Iulia. Miercuri, 27 mai, directorul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu”, Gabriel Bucur ne-a prezentat toate măsurile pe care le-a luat pentru ca orele de pregătire să se desfășoare în condiții de maximă siguranță. 

Din cei 93 de elevi care termină clasa a VIII-a și participă la Evaluarea Națională, doar 88 vor frecventa orele de pregătire din perioada 2 -12 iunie.

Corpuri de clădiri cu intrări distincte

Școala Gimnazială „Avram Iancu” dispune de trei corpuri de clădiri cu intrări separate. Cele trei clase de elevi de a VIII-a vor fi împărțite în câte un corp de clădire, fiecare fiind împărțită mai apoi în trei grupe, câte o grupă într-o sală de clasă.

Accesul pentru fiecare corp de clădire se va face separat, pe câte o poartă distinctă. La poartă, înainte de intrarea în curtea școlii, elevii vor fi întâmpinați de un cadru medical care le va măsura temperatura.

Vezi cum s-a pregătit Colegiul HCC pentru reînceperea orelor: VIDEO REPORTAJ: Cum s-a pregătit Colegiul HCC din Alba Iulia pentru reluarea orelor cu elevii claselor a XII-a. Măsurile luate

După ce au fost termoscanați, elevii vor fi preluați de către cadrul didactic cu care au orele de pregătire și conduși către sălile de clasă.

Ajunși într-un corp de clădire, elevii, cu respectarea distațării de doi metri, vor urma marcajele trasate pe podea, către sala de clasă în care sunt repartizați.

Sălile de clasă

Înainte de a intra în clasă elevii se vor dezinfecta pe mâini. De asemenea, pe tot parcursul orelor de pregătire aceștia vor purta măști de protecție. Școală le oferă câte o mască la intrarea în unitatea de învățământ și una la ieșire, când pleacă spre casă.

În fiecare sală de clasă pregătită la Școala „Avram Iancu” vor fi câte 10 elevi, grupele fiind făcute în ordine alfabetică. Pe ușile de intrare în săli sunt afișate tabele cu numele elevilor, iar în dreptul fiecărui nume câte un număr – care corespunde cu locul în care elevul va sta în bancă.

Intrarea în clasă se face în ordine alfabetică începând cu ultimul elev, iar când orele se vor termina, elevii vor părăsi sala în ordine inversă, respectiv primul care va părăsi sala este elevul care va sta în prima bancă.

„Am stabilit un program de comun acord cu profesorii care predau la clasele de limba română și matematică. Ei (n.r. elevii) vor avea voie să fie prezenți maxim două ore, fiecare grupă maxim două ore în sala de curs. Vom încerca să nu se întâlnească pe culoare grupele, din același corp de clădire.

Consilierul psihologic al școlii va sta pentru 10 minute, cu o grupă care a avut o disciplină, o va mai ține încă 10 minute, ca ceilalți să aibă accesul în sala de clasă. După cele 10 minute grupa care și-a terminat programul va ieși afară și va merge spre casă”, a declarat Gabriel Bucur pentru Alba24.ro.

Pauzele 

Pauzele vor fi atent supravegheate de profesori. În funcție de corpul de clădire în care se află, copiii vor avea un spațiu delimitat în care își vor putea petrece recreerea.

”Dacă în această perioadă, între 2 și 12 iunie, unui copil după ce a trecut de triajul de la poartă unde nu a prezentat simptome, în timpul desfășurării programului educativ  se constată că începe să îi fie rău sau prezintă ceva simptome, este preluat de către cadrul medical, de un cadru medical echipat corespunzător, o sa fie preluat și pus într-o sală de rezervă, o să fie anunțati părinții și DSP-ul și va fi preluat de către ambulanță sau de către părinte și se va deplasa la domiciliu”, a mai completat Gabriel Bucur.

Ce măsuri a impus Ministerul Educației pentru fiecare unitate școlară 

La intrarea în unitatea de învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor va fi măsurată temperatura (care nu va trebui să depășească 37,3 grade Celsius) de cadrul medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată de desfășurare a activității;

Vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc);

Se realizează curățenia și dezinfectarea pardoselilor, a obiectivelor din sala de curs (pupitre, mese, scaune), clanța ușii, mânerul de la geamuri, pervarzul ferestrei, prin ștergere cu apă și detergent, apoi cu substanțe biocide, înainte și după fiecare serie de elevi prezenți la activitățile de pregătire;

În toate spațiile în care se vor desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2;

Intrările/ieșirile, precum și sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate în mod regulat;

Există permanent săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dizinfectant pentru mâini, care vor fi reîncărcate ori de câte ori este necesar.

În sălile de clasă activitățile/examenele se vor desfășura prin stabilirea locurilor astfel încât să existe o distanță între elevi/candidați, pe rânduri și între rânduri, de 2 m unul față de altul

Pupitrele/băncile vor fi individualizate/prestabilite și, de asemenea, se va asigura reprezentarea grafică a situării acestora la intrarea în sală (oglinda sălii), astfel încât să se asigure cunoașterea și intrarea/localizarea fără a parcurge toată suprafața sălii; personalul didactic/asistenții care asigură supravegherea vor dirija candidatul direct către locul destinat.

Un reportaj realizat de Cristian Panu și Raul Baciu – Alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ADMITERE LICEU 2020: Cum se fac înscrierile la specializările cu regim bilingv sau intensiv într-o limbă modernă. Calendar

Publicat

sala clasa liceu examen

Elevii care optează în acest an, la admiterea la liceu, pentru specializări cu predare în regim bilingv sau intensiv într-o limbă modernă nu mai susțin proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă, iar aceasta se echivalează în funcție de situația candidatului. Dacă elevul are certificat de competențe lingvistice în urma vreunui examen cu recunoaștere internațională sau a obținut premii la olimpiade de profil, se va ține cont de acestea. Dacă nu, se calculează media la limba modernă respectivă, din cei 4 ani de gimnaziu.

Comisiile de înscriere organizate la nivelul școlilor gimnaziale din care provin elevii se ocupă de documentele pentru echivalarea probei.

Vezi EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Metodologia de admitere la liceu în programele cu predare bilingvă/ intensiv limbă modernă se regăsește în Anexa 4 a Ordinului MEC 4.317 /21 mai 2020.

Media de admitere, în baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la examenul de evaluarea națională (80%) și media generală de absolvire a claselor V-VIII (20%).

Vezi ADMITERE LICEU 2020: CALENDARUL oficial, publicat de minister. Înscrieri din 2 iunie, repartizarea computerizată, în 10 iulie

Pentru admiterea în învățământul liceal de stat 2020-2021 în clasa a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv/intensiv limbă modernă, proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă constă în recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute pe parcursul ciclului gimnazial la limba modernă pentru care se optează sau a rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine, potrivit documentului citat.

Proba de verificare a cunoștințelor de limba modernă se echivalează cu media aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a mediilor anuale aferente celor 4 ani de studiu din gimnaziu, la limba modernă pentru care optează elevul. Această prevedere se aplică și elevilor care au studiat limba respectivă în gimnaziu ca limbă maternă.

Elevilor care au promovat examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine și cei care au obținut premiul I, II, III sau mențiune la etapa națională a olimpiadei de limba engleză/franceză/germană/italiană/spaniolă/rusă li se recunosc și echivalează aceste rezultate cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă.

Nota minimă de admitere la proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă este 6 (șase).

Elevilor care nu au studiat în gimnaziu limba modernă pentru care optează, dar au studiat-o în context non-formal, li se poate echivala proba în baza unei fișe de studiu completate de părinte/reprezentant legal, căreia le vor fi anexate adeverințe de la organizațiile/instituțiile furnizoare de cursuri, foi matricole de la școli din altă țară etc. (pentru validarea nivelului de competență lingvistică cel puțin A2).

Cei care nu au studiat deloc limba respectivă vor depune la secretariatul unității de învățământ/transmit comisiei de înscriere, prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, un portofoliu și o declarație pe propria răspundere, semnată de elev și părinte, din care să rezulte că portofoliul este elaborat de elev. Punctajul minim pentru portofoliu este 60 puncte (inclusiv 10 puncte din oficiu). Punctajul de la 10 la 100 se transformă în note de la 1 la 10. Pentru aceste categorii nu se admit contestații.

Echivalarea probei de verificare a cunoștințelor la limba modernă pentru admiterea în clasa a IX-a cu predare a unei limbi moderne de circulație internațională în regim bilingv, precum și evaluarea portofoliilor celor care nu au studiat limba modernă pentru care optează se face la nivelul școlilor gimnaziale, de către Comisia de înscriere.

Atribuțiile Comisiei de înscriere la licee, organizată în școlile gimnaziale:

– primesc cererile de echivalare transmise prin e-mail/poștă (cu confirmare de primire) sau depuse la școală, de către părintele/reprezentantul legal al elevului, însoțite de copii ale documentelor justificatoare

– completează anexa la fișa de înscriere pentru fiecare elev pentru care a fost depusă cerere pentru echivalarea probei de verificare a cunoștințelor de limbă modernă (pentru cei care se califică pentru nota minimă de admitere 6 la această probă)

– echivalează rezultatele obținute în gimnaziu la limba modernă pentru care se optează / diplomele aferente premiului I, II, III sau mențiune la olimpiadele naționale de profit sau rezultatele la examenele cu recunoaștere internațională pentru certificare competențe lingvistice în limbi străine, cu proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă

– stabilește criteriile de evaluare / baremul de evaluare și notare a portofoliilor pentru cei care nu au studiat deloc limba modernă respectivă; evaluează aceste portofolii (dacă în comisie nu sunt cadre didactice de specialitate, președintele comisiei solicită inspectorului școlar pentru limbi moderne completarea acestei comisii); stochează/arhivează datele personale ale acestor elevi, pe perioada evaluării portofoliilor și ulterior, pe parcursul școlarizării

– răspunde de completarea, semnarea și ștampilarea anexei la fișa de înscriere cu rezultatele obținute, precum și de încărcarea informațiilor în aplicația informatică dedicată admiterii la liceu.

Procedura înscrierii elevilor pentru echivalarea testului de competențe lingvistice:

– părinții/reprezentanții legali ai elevilor transmit pe e-mail/poștă (cu confirmare de primire) sau depun personal la școala gimnazială de unde provine elevul respective următoarele documente, după caz:

– pentru echivalarea pe baza mediei din gimnaziu la limba modernă: cerere de echivalare a rezultatelor din cei 4 ani de gimnaziu (model Anexa A)

– pentru echivalarea pe baza examenelor cu recunoaștere internațională pentru certificare competențe lingvistice: cerere de recunoaștere și echivalare rezultate (Anexa B), copia scanată / fotocopia certificatului / diplomei obținute; în situații special, se poate accepta și adeverință eliberată de instituția/organizația care administrează examenul și fișa rezultatelor obținute

– pentru olimpici: cererea de recunoaștere și echivalare (model Anexa B) și copia scanată / fotocopia diplomei obținute la olimpiada națională

– pentru cei care au studiat limba modernă respectivă într-un context non-formal: cererea de echivalare (model Anexa A) și fișa de studiu a limbii moderne (model Anexa C), asumată prin semnătură de către părinte/reprezentant legal, copie scanată/fotocopie de pe documente doveditoare;

– pentru cei care nu au studiat deloc limba modernă pentru care optează: cererea de evaluare (model Anexa A), portofoliul și declarația pe propria răspundere (Anexa D).

Toate documentele scanate se arhivează într-un folder denumit după model: Nume Prenume_adm9_2020.

Dacă părintele/reprezentantul legal vrea să depună personal documentele la sediul școlii, va trebui să anunțe anterior, prin telefon sau e-mail, unitatea de învățământ, privind intenția sa, pentru a-i fi planificat accesul în școală.

Rezultatele probei de verificare a cunoștințelor de limba modern se afișează, potrivit calendarului admiterii, la avizierul școlilor gimnaziale care au avut candidați pentru această probă.

CALENDAR ADMITERE LICEU 2020 – probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă/maternă:

2-5 iunie: înscrierea candidaților pentru probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă/maternă și transmiterea /completarea anexelor fișelor de înscriere. Documentele necesare pentru recunoașterea/echivalarea rezultatelor obșinute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice de limbi străine pot fi transmise/depuse la unitatea de învățământ de proveniență până în 10 iunie

9-12 iunie: desfășurarea / echivalarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modern sau maternă

12 iunie: comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

15 iunie: transmiterea către comisia de admitere județeană a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată

25 iunie: depunerea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere ale candidaților care au participat la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă, la unitățile de învățământ de proveniență

26 iunie: transmiterea de către comisiile de admitere județene, în format electronic, către centrul național de admitere, a listei candidaților care au promovat probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și a rezultatelor acestora la probe, prin introducerea și confirmarea finalizării introducerii acestora în aplicația informatică centralizată

Completarea opțiunilor în fișele de înscriere, de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, se va realiza în perioada 2-6 iulie 2020, iar repartizarea computerizată va avea loc în data de 10 iulie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Instituția Prefectului anunță că NU va fi organizat nici un eveniment de Ziua Eroilor. Cine vrea, poate depune coroane de flori

Publicat

Manifestările dedicate Zilei Eroilor se vor desfăşura joi la monumentul de la Cimitirul Eroilor din Municipiul Alba Iulia, în intervalul orar 10.00-13.00, dar nu va fi organizat un eveniment propriu-zis, au transmis miercuri reprezentanții Instituției Prefectului Alba.

Cei care doresc să depună coroane sau jerbe de flori vor face acest lucru individual (pe instituţie, asociaţie, sau oricare altă entitate), cu respectarea tuturor prevederilor aferente stării de alertă.

În intervalul de timp anterior menţionat, la monument vor fi prezenţi reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale şi Poliţiei Locale, pentru asigurarea aspectelor organizatorice, iar după depunerea fiecărei coroane/ jerbe se va ţine un scurt moment de reculegere.

Ceremonialele religioase vor fi susţinute de reprezentanţii fiecărui cult, la propriile lăcaşe de cult, au mai precizat reprezentanții Instituţiei Prefectului din Judeţul Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Senatorii au votat declararea lui Horea, Cloşca şi Crişan martiri şi eroi ai naţiunii române. Cine s-a abținut și de ce

Publicat

Horea-Closca-si-Crisan

Senatul a adoptat, miercuri, un proiect legislativ privind declararea lui Horea, Cloşca şi Crişan drept martiri şi eroi ai naţiunii române.

Proiectul, semnat de parlamentari PSD şi de deputatul PNL, Florin Roman, are drept scop „declararea personajelor istorice Horea, Cloşca şi Crişan drept martiri şi eroi ai naţiunii române în semn de recunoaştere şi respect pentru suferinţele îndurate în numele ideilor nobile ale libertăţii”.

Citește și: Ultimele zile ale lui Horea, Cloșca și Crișan, prezentate în câteva scrisori din secolul XVIII. Cum este descrisă execuția lor

Parlamentarii USR s-au abţinut la vot.

„Nu avem nevoie de legi pentru a cinsti memoria lui Mihai Viteazul sau a lui Horea, Cloşca şi Crişan. Rolul nostru în Parlament este acela de a face legi în folosul poporului român, nu legi care nu schimbă cu nimic în bine viaţa românilor şi care sunt folositoare doar pe post de paradă naţională în ani electorali de câţiva politicieni care nu sunt capabili de mai mult. Misiunea noastră de politicieni într-un secol al toleranţei şi al valorilor europene este de a sădi buna înţelegere”, a afirmat, în plen, senatorul USR Allen Coliban.

Potrivit iniţiatorului, „se declară martiri şi eroi ai naţiunii române Vasile Nicula, Ion Oargă şi Gheorghe Crişan, cunoscuţi popular sub numele Horea, Cloşca şi Crişan, pentru rolul, curajul, eroismul şi sacrificiul lor din timpul răscoalei ţărăneşti din 1784”.

Ceremoniile anuale vor avea loc în data de 2 noiembrie şi pot fi marcate de autorităţile centrale şi locale, precum şi de instituţiile publice de cultură din ţară şi străinătate, prin organizarea unor programe şi manifestări cu caracter cultural – ştiinţific.

Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pot sprijini material sau logistic organizarea şi desfăşurarea programelor şi manifestărilor, în limita fondurilor disponibile.

Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune, în calitate de servicii publice, pot include în programele lor emisiuni culturale ori aspecte de la manifestările dedicate acestei sărbători, mai precizează proiectul de act normativ.

Proiectul a fost trimis la Camera Deputaţilor, care e for decizional.

Sursă: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate