Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

IȘJ Alba: ”Management greșit” la Liceul de Arte din Alba Iulia, după ce mai mulți copii de clasa a V-a s-au trezit într-o clasă ”fantomă”, în prima zi de școală


Publicat

liceul de arte

liceul de arte regina maria, alba iuliaConsiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Alba a propus sancționarea conducerii Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia, după ce în prima zi de școală mai mulți elevi de clasa a V-a au rămas în curtea școlii, nefiind de fapt încriși la școală, așa cum știau părinții lor. Clasa de arte plastice, pentru care își depuseseră actele, nu exista. Inspectorul șef al IȘJ Alba, Marcela Dărămuș, a declarat pentru alba24.ro, că directorul liceului și adjunctul său ar fi responsabili de situație. 

”Nu mai dați vina pe Ministerul Educației și pe inspectorat. Nu poți organiza o selecție dacă nu ai locuri” a spus Marcela Dărămuș. Aceasta a adăugat că cei doi directori nu au respectat planul de școlarizare care prevedea o singură clasă de a V-a.

Reamintim că elevii care au venit de la alte școli și care doreau să studieze artele plastice la Liceul ”Regina Maria” nu au fost anunțați înainte că de fapt nu sunt înscriși acolo și s-au trezit în prima zi, atât ei cât și părinții lor, într-o situație penibilă. De asemenea, elevii liceului de arte, care doreau să studieze arte plastice au fost înscriși automat în … clasa de muzică.

marcela daramusLegat de acest lucru, șefa IȘJ Alba a spus că directorul liceului de arte putea să împartă clasa, în limita celor 25 de locuri aprobate, în două. Adică elevii să poată studia și muzică, și arte plastice. Ar fi trebui să ceară acest lucru Inspectoratului Școlar Județean Alba, care ar fi cerut mai departe la Ministerul Educației.

Nu se știe dacă ministerul ar fi răspuns, de data aceasta, în condițiile în care la o altă solicitare a inspectoratului, n-au răspuns.

Este vorba despre o solicitare prin care reprezentanții liceului au cerut IȘJ înființarea unei clase de arte plastice, inspectoratul a trimis mai departe la minister, dar, spune Marcela Dărămuș (foto), nu s-a primit nici un răspuns deci s-a mers pe varianta aprobată inițial, cea a unei singure clase.

Șefa IȘJ a vorbit despre ”management greșit” la Liceul de Arte și a mai spus că ”în urmă cu câțiva ani, au primit două clase și nu le-au realizat”.

Copiii înscriși în clasa a V-a de arte plastice, de fapt inexistentă, a Liceului de Arte ”Regina Maria”, s-au întors la școlile lor, a afirmat Marcela Dărămuș.

În concluzie, șefa IȘJ a spus că în prezent ”se analizează fișa de autoevaluare a celor doi directori” și că ”într-o săptămână, două, trei” se va lua o decizie cu privire la propunerea Consiliului de Administrație al IȘJ, privind sancționarea lor. Aceasta a evitat să spună care ar putea fi sancțiunile.

Aberație birocratică

Marcela Dărămuș a explicat că există un ordin de ministru care reglementează numărul de elevi din liceele vocaționale, procentual în funcție de numărul total al elevilor.

Totuși, aberația birocratică prin care toți copiii trebuie să studieze muzică, indiferent de talentul pe care îl au, este unică, la Alba Iulia.

Prin comparație, Liceul de Artă ”Ioan Sima” din Zalău, are clasa a V-a formată din 26 de elevi, care studiază atât arte plastice, cât și muzică. La Sibiu au fost înființate două clase, una de arte plastice și una de muzică. La Colegiul de Arte din Arad, a fost înființată o clasă mixtă de muzică și arte plastice și una doar de arte plastice. Clasă de arte plastice există și la Liceul ”Sigismund Toduță” din Deva.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

4 Comentarii

4 Comments

  1. maya

    vineri, 22.09.2017 at 02:47

    ce calitati mai are d-na inspector general in afara de faptul ca e …blonda?

  2. maya

    vineri, 22.09.2017 at 16:03

    PSD s-aude?!

  3. Sasu Hani

    sâmbătă, 23.09.2017 at 12:28

    ,,Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Alba a propus sancționarea conducerii Liceului de Arte „Regina Maria” din Alba Iulia,,….. …

    DOAMNA INSPECTOARE, MARCELA DARAMUS de fapt nu REZOLVA PROBLEMA de a infinta o grupa de Arte Plastice sau CLASA…oare nu trebuie sa punem copiii inainte de toate si sa le dam dreptul la o educatie aleasa si mai ales sa sustinem scolile vocationale, ARTA in sine….
    NU, ea vine cu rezolvare simpla… DAM VINA PE ALTII……………eu ca mama asi fi vrut sa vad din partea dinsei ca INFINTEAZA CLASA A-V-A DE ARTE PLASTICE (cum era din todeauna – muzica si arte plastice) ANUL ACESTA…..

    ATUNCEA DA, IESTE O INSPECTOARE BUNA SI ISI FACE TREABA IN FAVOAREA COPIILOR

    SI mai am o intrebarea….. Inspectoarea de ARTE PLASTICE, ALEXANDRINA FILIP de ce nu se aude nimica de dumneaiei…. cum se implica trup si suflet pentru soala care o reprezinta….. A plecat la inspectorat sa sustina scola …..eu asa cred, sau asi vrea sa cred…… sau ma insel????????

  4. Sasu Hani

    sâmbătă, 23.09.2017 at 18:53

    Dimofte Cornelia…..Pentru cei care nu ştiu ( din cauza tinereţii …) şi pentru cei care nu vor să ştie, acest liceu a pornit „la drum” în anul 1990 cu 1 clasa I , 2 clase V-a (muzică şi arte plastice ) şi 2 clase de IX-a (muzică şi arte plastice) funcţionând după amiaza în clădirea Şcolii Gimnaziale „V Goldiş” din Alba Iulia. Fără bază materială, fără săli de clasă, cu minim de instrumente muzicale, dar…………….cU o dragoste imensă pentru frumos, pentru artă, pentru copiii oraşului. Şi s-a putut munci. S-au obţinut spaţii de învăţământ ( cu ajutorul primarului dl. MIRCEA HAVA, a Ministerului Educaţiei , cu miting şi marş al elevilor şi părinţilor, cu ameninţări din partea multor „persoane sus puse” la acea oră. Şi această şcoală a crescut în fiecare an. Şi în fiecare an a reprezentat cu onoare judeţul la olimpiade, la concursuri naţionale, la examene. Şi am crescut ….. ca număr de elevi, ca număr de cadre didactice. Niciodată, nimeni în acest liceu nu a renunţat la BINELE SUPREM AL ELEVULUI! Nu puneţi la zid 28 de ani de muncă, de suflet, de dragoste şi chiar de sacrificiu personal în favoarea binelui general. Nu aruncaţi cu „pietre” ….! În 1991 elevii scandau pe stradă, fiind escortaţi de jandarmi „Arta cere sacrificii…..” Continuarea lozincii o las spre postare pe seama acelor elevi curajoşi, curaţi la suflet şi tare tare dragi inimii mele. Nu puneţi la zid o şcoală ridicată din dragoste pentru copii, oraş şi OAMENI! Această şcoală a crescut copii cu drag de viaţă, de frumos, de lume, de gingăşie. Mulţi dintre semenii noştri habar nu au ce poate ieşi din mâinile lor, din sufletul lor curat. Asta până în clipa în care îi aud cântând, sau văzându-le lucrările în expoziţii . Nu furaţi dreptul copiilor talentaţi de a-şi urma VISUL! VĂ ROG !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Campania BlooDoChallenge: Donatorii de sânge și trombocite, recompensați de localul ”La Poartă” din Alba Iulia

Publicat

Localul ”La Poarta” din Alba Iulia a venit partener oficial BlooDoChallenge, ceea ce înseamnă că fiecare donator de sânge sau trombocite poate fi recompensat.

Reprezentanții localului spun că inițiativa lor este menită să încurajeze lumea să doneze.

”Începând de astăzi, oamenii trebuie să-și descarce aplicația, după care să-și facă cont pe aplicație.
Se pot programa pentru donare lunar, iar pentru fiecare donație acumulează puncte, iar pe baza acelor puncte, noi o să avem diverse oferte în aplicație.
Tot ce trebuie oamenii sa facă, este sa scaneze un cod QR oferit la vaccinare pentru a acumula puncte, după care să vină la noi și să aleagă una dintre ofertele din aplicație”, au transmis reprezentanții ”La Poarta”. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Planetele Venus, Marte și Mercur se pot vedea cu ochiul liber în luna mai 2021. Când poți descoperi pe cer ”Luceafărul de seară”

Publicat

sursa foto: stellarium.org

Trei planete ale sistemului solar pot fi văzute, în luna mai seara, pe cer, cu ochiul liber – Venus, Marte și Mercur. Astronomii anunță că că planeta Venus e mai puțin vizibilă la începutul lunii, Marte nu este foarte strălucitoare, iar Mercur se vede cel mai bine în primele douăzeci de zile din luna mai.

Venus și Mercur urmează să se “suprapună” 

În serile de mai se pot vedea Venus, Mercur și Marte. După ora 2 dimineața răsar Saturn și Jupiter.

Potrivit Observatorului Astronomic “Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, planeta Venus începe luna mai aproape de orizont, însă se ridică în fiecare zi. La mijlocul lunii mai, planeta apune mai târziu şi este astfel, mai vizibilă.

Venus și Mercur își fac apariția pe cerul de seară. Venus se vede mai greu la începutul lunii, dar din ce în ce mai bine spre sfârșitul ei, și rămâne pe cer pe tot parcursul verii și toamnei.

Mercur se vede ma ușor în primele 20 de zile de mai, deasupra orizontul de vest. Căutați în crepuscul o stea strălucitoare, nu foarte aproape de orizont, dar nici prea sus, a cărei lumină nu pâlpâie. Se poate vedea de la apusul Soarelui până în jurul ore 21:30.

Venus începe luna mai aproape de orizont, dar se ridică în fiecare zi, la mijlocul acesteia începând să apună mai târziu și să se vadă mai ușor. Este mai strălucitoare decât Mercur și vede în aceeași regiune de cer cu acesta, înspre vest.

Cele două planete se apropie aparent una de alta și se vor întâlni în ultima săptămână a lunii mai. Cel mai aproape vor fi între 27 și 30 mai. Practic, între 24 și 31 mai cele două planete se vor putea vedea în același câmp vizual al unui binoclu care mărește de 7ori (7×50).

Luna trece prin preajma celor două planete în serile de 12, 13 și 14 mai.

Cele două planete vor urma să se apropie una de cealaltă şi se vor “suprapune” în ultima săptămână a lunii mai, fenomenul fiind cel mai vizibil între 27 şi 30 mai.

Între 24 şi 31 mai, cele două planete se vor putea vedea în acelaşi câmp vizual al unui binoclu care măreşte de 7 ori (7×50).

Conform informațiilor furnizate de Observatorul Astronomic, pe parcursul lunii mai, planeta Marte va străbate toată constelaţia Gemini.

La sfârşitul lunii, se va afla în preajma stelelor Castor şi Pollux, cele mai strălucitoare din constelaţie.

Planeta se vede de la apusul Soarelui până la miezul nopţii, când apune.

Luna ajunge în preajma planetei în serile de 15 şi 16 mai.

Când se vor putea vedea și alte planete

După ora 2.00 dimineaţa răsare Saturn şi, la o oră după acesta, Jupiter, potrivit oamenilor de știință. Saturn se află într-o constelaţie în care nu se găsesc stele strălucitoare.

Prin urmare, dacă priviţi înspre sud-est, aproape de orizont, veţi vedea planeta, ca o stea strălucitoare care nu pâlpâie.

În stânga sus faţă de planetă, foarte aproape, se află steaua theta Capricorni, aflată la 158 de ani lumină depărtare.

Dacă priviţi în aceeaşi direcţie, după ora 3 veţi vedea două stele strălucitoare, Saturn şi Jupiter (Jupiter fiind mai strălucitor).

Chiar dacă se află în aceeaşi zonă de cer, planetele se află în constelaţii diferite: Saturn este în Capricornus, iar Jupiter în Aquarius.

Jupiter este de două ori mai aproape de noi decât Saturn, la 765 de milioane de kilometri.

Dacă doriţi să le priviţi prin telescop va trebui aşteptaţi până când se ridică pe cer, cândva înainte de răsăritul Soarelui.

Luna trece prin preajma planetelor în dimineţile de 4-5 mai şi 30 mai – 2 iunie.

Dimineaţa răsare şi planeta Neptun, dar aceasta nu se vede cu ochiul liber. Cerul nopţilor de mai este dominat de steaua strălucitoare, de culoare gălbuie, Arcturus din constelaţia Bootes (Bouarul).

Luna în luna mai 2021

Pe 3 mai se produce faza de Ultimul Pătrar, la ora 22:54.

Pe 11 mai se produce faza de Lună Nouă, la ora 22:00.

Începând cu data de 13 mai Luna începe să se vadă seara pe cer.

Pe 19 mai se produce faza de Primul Pătrar, la ora 22:06.

Pe 26 mai se produce faza de Lună Plină, la ora 14:18. Luna pare plină între 25 și 27 mai.

Surse: Observatorul Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat, stabilit în România. Ursul Lache a fost împușcat de Nicolae Ceaușescu

Publicat

România deține recordul mondial pentru cel mai mare urs împușcat într-o partidă de vânătoare. Ursul se numea Lache și a fost împușcat la o partidă de vânătoare din 1983. Vânătorul a fost chiar președintele României, dictatorul comunist Nicolae Ceaușescu.

Recordul mondial pentru cel mai mare urs vânat a fost înregistrat de către Nicolae Ceaușescu în 1983, la Poiana Brașov, unde apropiații dictatorului organizaseră o sesiune de vânătoare special pentru el.

Citește și Asalt asupra castelului din Riegersburg, aparținând prințului care a împușcat ursul din Covasna. Sute de români lasă comentari

Potrivit DCNews, ursul împușcat de Ceaușescu a primit 687 de puncte și reprezintă un record mondial pentru un astfel de trofeu.

Ursul ucis de Ceaușescu are cu aproape 100 de puncte mai multe decât ursul Arthur, împușcat la Ojdula, Covasna, pe 13 martie 2021, de către Prințul Emanuel von und zu Liechtenstein.

Ceaușescu ar fi împușcat ursul pentru a doborî recordul lui Iosif Broz Tito. Ursul Lache a crescut într-o grădină zoologică și avea peste 400 de kilograme.

Vezi și VIDEO: Urs filmat în apropierea barajului de la Feneșasa. Numărul exemplarelor semnalate în județul Alba a crescut foarte mult

Pentru a fi vânat l-au lăsat în libertate, iar cel care a pus ochii pe ”trofeu” a fost chiar ”primul vânător al țării”, dictatorul Nicolae Ceaușescu.

Oamenii săi l-au ademenit pe animal, iar Ceaușescu a tras destul de aproape, doborându-l imediat. Blana-trofeu este expusă și în ziua de azi la Muzeul Cinegetic din Posada.

sursa: EVZ Capital

Foto: captură video youtube

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de posturi bine plătite, scoase la concurs în județul Alba. Condiții de participare și documente necesare

Publicat

36 posturi, vacante, în afara organigramei sunt scoase la concurs de Organismul Intermediar Regional pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane Regiunea Centru (OIR POSDRU Centru). 

Posturile vacante sunt pe o perioadă determinată până la sfârșitul anului 2023. 

Înscrierile pentru concurs au început din 27 aprilie și durează până în data de 13 mai la ora 14.00.

Înscrierea la concursul organizat de OIR POSDRU Regiunea Centru se realizează electronic, prin încărcarea dosarului de concurs utilizând link-ul concurs.oirposdrucentru.ro.

Dosarul de concurs reprezintă fişierul cu dimensiunea de maximum 50 MB care va cuprinde toate documentele solicitate la înscriere, scanate unele după altele.

Mai multe detalii și documentele necesare pot fi accesate AICI

Ce posturi sunt scoase la concurs

Compartiment Monitorizare Proiecte – 17 posturi, din care:

– 7 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 10 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Proiecte – 16 posturi, din care:
– 5 posturi de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene);

– 11 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Compartiment Verificare Proiecte – Unitate Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese – 3 posturi, din care:

– 1 post de expert 1A (minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

– 2 posturi de expert 1 (minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene)

Condiţii de participare

II. 1. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare
Proiecte:

a). Expert 1A – 7 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte;
– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 10 posturi în cadrul Compartimentului Monitorizare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj

II.2. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte (Compartimentul Verificare Proiecte);

a) Expert 1A – 5 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte;

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 11 posturi în cadrul Unității Verificare Proiecte

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna)

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

II.3. Condiţii specifice ocupare posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese (Compartimentul Verificare Proiecte);

a). Expert 1A – 1 post în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

b). Expert 1 – 2 posturi în cadrul Unității Verificare Achiziţii şi Conflicte de Interese

– studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau adeverinţă valabilă emisă de universitate până la eliberarea diplomei (inclusiv sistem Bologna);

– minim 1 an vechime în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene;

– perfecţionări/specializări relevante în domeniul achiziţiilor publice atestate de diplome sau certificate

– cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Windows, Word, Excel, Power Point, Internet Explorer, Microsoft Outlook – nivel de bază;

– disponibilitatea pentru deplasări poate constitui un avantaj.

Dosarul de concurs va conţine, în mod obligatoriu, următoarele documente:

a) Cerere de înscriere (Anexa 1) adresată directorului executiv al OIR POSDRU Regiunea Centru;

b) Curriculum Vitae model Europass;

c) Copia actului de identitate sau orice document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;

d) Copii ale diplomelor, documentelor care atestă nivelul studiilor efectuate și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor
care atestă îndeplinirea condițiilor specifice prevăzute pentru ocuparea postului;

e) Copii ale documentelor care să ateste vechimea în specialitatea studiilor sau în domeniul fondurilor europene, necesară ocupării postului;

f) Adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate. Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății. Adeverinţa medicală se prezintă în original la data susţinerii interviului.

g) Cazierul judiciar, aflat în termen de valabilitate, sau o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru
care candidează. În toate situațiile, cazierul judiciar va fi depus în original la data susținerii interviului;

h) Acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (Anexa 2);

Documentele din dosarul de concurs se prezintă în original, pentru verificarea conformităţii cu realitatea, doar de către candidaţii declaraţi ADMIŞI în urma susţinerii interviului.

Calendarul concursului 

1. Publicarea anunțului de concurs: 26.04.2021
2. Constituire comisie de concurs și soluționare a contestațiilor: 26.04.2021
3. Depunerea dosarelor de către candidaţi  27.04.2021 – 13.05.2021, ora 14:00
4. Afișare rezultate selecţie dosare de concurs: 14.05.2021
5. Depunere eventuale contestaţii selecţie dosare: 17.05.2021
6. Soluţionare eventuale contestaţii selecţie dosare: 18.05.2021
7. Perioadă desfăşurare probă interviu:
8. 24.05.2021- 31.05.2021
9. Afişare rezultat interviu: 02.06.2021
10. Depunere eventuale contestaţii interviu: 03.06.2021
11. Soluţionare eventuale contestaţii interviu: 04.06.2021
12. Afişare rezultate finale: 04.06.2021

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate