Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Italia introduce noi restricții. Starea de urgență, prelungită până la 31 ianuarie. OBLIGAȚII pentru cei care vin din România


Publicat

Noi restricţii sunt introduse în Italia pe fondul epidemiei. Săptămâna viitoare, Parlamentul va dezbate propunerea premierului italian de a prelungi starea de urgenţă.

Pe fondul creşterii numărului de infectaţi cu coronavirus care a depăşit pragul de 2.500 în ultimele zile, autorităţile italiene pregătesc noi restricţii. În urmă cu 2 luni, în august, Guvernul anunţat că nu ia în considerare noi măsuri de restricţii, motivând că situaţia nu poate fi comparată cu cea din februarie sau martie, când boala se răspândea fără control şi era dificil de găsit şi urmărit persoanele infectate.

De sâmbătă, însă, în Capitală şi în toată Regiunea Lazio, purtarea măştii în spaţiul public a devenit obligatorie.

Ministrul italian al Sănătăţii, Roberto Speranza, a îndemnat populaţia să lupte alte 7-8 luni cu „cuţitul în dinţi” pentru a ieşi complet din pandemie. Metafora exprimă clar ideea Guvernului italian de a introduce noi restricţii. Marţi, premierul Giuseppe Conte va cere Parlamentului prelungirea stării de urgenţă până la 31 ianuarie 2021.

„Recomandăm să menţineţi o linie comportamentală prudentă. Adică păstraţi distanţarea fizică, folosiţi măştile de protecţie. Spălaţi-vă pe mâini şi, mai ales, evitaţi aglomeraţia”, a afirmat Dr. Giovanni Rezza, directorul Departamentului pentru Prevenţie, Ministerul Sănătăţii.

Dezbaterile pe marginea unui noi decret privesc şi România. Din punct de vedere legislativ, miercuri, pe 7 octombrie, expiră decretul cu privire la carantina obligatorie pentru persoanele care sosesc din România în Italia. Călătorii din România sunt obligaţi să efectueze izolare la domiciliu timp de două săptămâni şi să se supună testului molecular.

În ultimele 24 de ore în Italia s-au înregistrat 2.499 de noi pozitivi şi 23 de decese.

Restricții de intrare pe teritoriul Italiei pentru cetățenii care sosesc din România

Începând cu data de 24 iulie 2020, persoanele care s-au aflat sau au tranzitat teritoriul României în ultimele 14 zile anterioare sosirii în Italia sunt supuse obligației de autoizolare și de supraveghere medicală pentru o perioadă de 14 zile la sosirea pe teritoriul italian. La data de 7 septembrie, autoritățile italiene au decis prelungirea aplicării acestor măsuri până la data de 7 octombrie 2020.

Excepții de la obligația de autoizolare la sosire în Italia aplicate cetățenilor care sosesc sau au tranzitat România în ultimele 14 zile:

  • echipaje ale mijloacelor de transport;
  • personal navigant;
  • persoanelor care intră în Italia pentru motive de muncă reglementate de protocoale speciale de siguranță, aprobate de autoritatea sanitară competentă;
  • în cazul intrărilor din motive care nu suportă amânare, inclusiv participarea la evenimente sportive și expoziții la nivel internațional, în urma obținerii unei autorizații din partea Ministerului Sănătății și cu obligația de a prezenta transportatorului la momentul îmbarcării sau oricărei persoane desemnate să efectueze controalele, adeverința care confirmă efectuarea, în cele 72 de ore anterioare intrării pe teritoriul național, unui test de diagnostic molecular sau de captură antigen, de tip tampon, având rezultat negativ.

De la 9 iulie, oricine intră în Italia din străinătate este obligat să prezinte transportatorului sau forțelor de poliție în caz de control, o declarație pe proprie răspundere .

În cazul persoanelor care sosesc din România, acestea vor trebui să specifice în detaliu în declarația pe propria răspundere locul în care vor petrece perioada de supraveghere sanitară și izolare la domiciliu, mijlocul de transport privat prin care vor merge la acea adresă și un număr de telefon la care pot fi contactate în această perioadă (inclusiv un număr de telefon mobil). De asemenea, transportatorii trebuie să măsoare temperatura pasagerilor și să nu permită călătoria celor depistați cu stare febrilă.

Persoanele care, la sosirea din România în Italia cu un mijloc de transport în comun, nu pot să se deplaseze cu un mijloc de transport privat la adresa la care vor efectua izolarea la domiciliu, indicată în declarația pe propria răspundere, vor trebui să efectueze carantina într-o locație stabilită de Protecția Civilă, pe cheltuială proprie. Acestea trebuie să comunice cu celeritate apariția unor eventuale simptome de Covid-19 Direcției de Sănătate Publică.

În mod asemănător, persoanele fizice care sosesc din România în Italia cu un mijloc de transport privat sunt obligate să comunice imediat propria intrare pe teritoriul italian Departamentului de Prevenție din cadrul Direcției de Sănătate Publică locală. Acestea vor fi supuse măsurii de supraveghere sanitară și de izolare la domiciliu pentru o perioadă de 14 zile, la adresa comunicată Direcției de Sănătate Publică și vor trebui să semnaleze cu celeritate apariția unor eventuale simptome de Covid-19.

Excepții și prevederi privind tranzitul

Prevederi privind tranzitul pasagerilor aplicate cetățenilor care sosesc sau au tranzitat România în ultimele 14 zile:

  • la intrarea în Italia, chiar dacă sunt asimptomatici, au obligația să completeze traseul efectuat cu mijlocul de transport exclusiv privat de la intrarea pe teritoriul național sau de la locul debarcării din mijlocul de linie utilizat pentru a intra în Italia până la locația unde vor efectua autoizolarea;
  • sunt supuși obligației de autoizolare și de supraveghere medicală pentru o perioadă de 14 zile la locația indicată în declarație;
  • ca excepție, în cazul intrării în Italia cu un mijloc de transport aerian de linie, este permisă continuarea călătoriei cu un alt mijloc de transport aerian de linie către destinația finală menționată în declarație, cu condiția de a nu părăsi zonele special amenajate în interiorul aeroporturilor.

Prevederi generale privind tranzitul pasagerilor

Tranzitul prin Italia, dintr-o țară străină către o altă țară străină, în scopul de a ajunge – cât mai repede posibil și fără opriri intermediare care să nu fie strict necesare – la propria locuință, este permis, atunci când există motive de muncă, sănătate sau urgență absolută. De exemplu:

  • tranzitul aeroportuar este permis, cu condiția de a nu părăsi zona aeroportului;
  • pasagerii vaselor de croazieră care debarcă în Italia la încheierea croazierei au voie să se întoarcă în propria țară (cu cheltuieli în sarcina armatorului);
  • este permisă îmbarcarea propriului vehicul privat pe un feribot și apoi continuarea călătoriei către casă cu același vehicul privat. În acest caz, tranzitul prin Italia nu trebuie să depășească 36 de ore.

La îmbarcarea în avion / navă cu destinația Italia, este necesar să completați o declarație pe propria răspundere (model formular MAE), specificând în mod clar că vă aflați în tranzit înspre propria locuință care se află într-o țară diferită de Italia. Dacă prezentați simptomele virusului Covid-19, trebuie să înștiințați telefonic imediat autoritățile sanitare locale competente și să respectați instrucțiunilor acestora.

Recomandări pentru cetățenii români care efectuează deplasări către / dinspre România

În scopul combaterii și împiedicării răspândirii virusului COVID-19, activitățile de transport public cu caracter regulat, rutier, maritim, feroviar, aerian, lacustru și în ape interioare, sunt realizate în funcție de prevederile din „Protocolul comun de reglementare pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19 în sectorul transporturilor și al logisticii” din domeniu, semnat la 20 martie 2020, precum și din „Liniile directoare pentru informarea utilizatorilor și metode organizatorice pentru limitarea răspândirii virusului COVID-19″ (anexate la DPCM din 14 iulie 2020, 07.08.2020 și 07.09.2020).

Accesul la mijloacele de transport public este condiționat de garantarea posibilității de a respecta distanțarea între persoane.

Este obligatorie utilizarea măștii sau a altor dispozitive de protecție a căilor respiratorii.

sursa: digi24.ro, mae.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia cumpără tichete pentru parcarea în municipiu. Trei variante la preț diferit

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără 6000 de tichete răzuibile ce vor fi folosite pentru parcările cu plată din municipiu. Procedura de achiziție a fost lansată.

Valoarea estimată a achiziției este de 1.920 lei fără TVA.

Este vorba despre achiziția serviciilor de tipărire și livrare a tichetelor răzuibile pentru autovehicule în vederea încasării taxelor de parcare pe locurile cu plată.

Vor fi tichete la prețul de 1 leu (1 oră zona 1 albastră), 2 lei (o oră zona zero roșie/2 ore zona 1 albastră) sau 7,5 lei (1 zi zona 1 – albastră).

Caracteristici tehnice generale:

  • tichetul trebuie să conțină în mod obligatoriu următoarele elemente definitorii: lunile anului, ziua, ora și minutul
  • tichetele vor fi înseriate crescător
  • imaginea de fundal este cea stabilită de autoritatea contractantă, culorile și nuanțele putând fi modificate de achizitor (se vor exclude culorile roșu și albastru)
  • tariful de parcare scris pe tichete, corespunzător zonei de taxare este cel aprobat prin HCL-urile privind stabilirea taxelor și impozitelor locale

Imprimarea tichetelor abonament se va face pe suport carton dublu cerat lucios, 150 gr/mp, policromie pe față și o singură culoare pe verso.

Se va aplica strat de vopsea răzuibilor Rr 461 Gold (echivalent cerneală de răzuire opacă) peste căsuțele ce reprezintă ore, minute, ziua și luna, astfel încât să fie ușor de răzuit

Pe verso se vor menționa instrucțiuni de utilizare.

Dimensiunea tichetului va fi de 12,5 x 6,5 cm.

Tichetele vor avea culoare diferită, în funcție de preț.

Livrarea tichetelor se va face pe baza comenzilor emise de către primărie, în seturi de câte 500 de bucăți.

Necesarul de tichete este de 2000 de bucăți tichete răzuibile la 1 leu, 2000 de bucăți tichete răzuibile la 2 lei și 2000 tichete răzuibile la 7,5 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rezultate ADMITERE școli MAI 2021: LISTA cu notele candidaților după proba scrisă – școala de subofițeri pompieri. Subiectele

Publicat

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești a publicat sâmbătă după-amiaza lista cu primele rezultate, după proba scrisă la admiterea din această toamnă.

Proba de evaluare a cunoștințelor este evaluată cu note de la 1 la 10, iar nota minimă de promovare este 5

Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” – Boldești:

LISTA rezultate proba scrisă școala pompieri 2021

Subiecte și grila corectare școala pompieri 2021

Pentru candidații la școala de pompieri, proba scrisă a fost susținută sâmbătă, 23 octombrie, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice și constă în susținerea unui test grilă la disciplina – matematică.

Din județul Alba, dintre cei 23 de candidați care au susținut proba scrisă, au promovat examenul 20. Cea mai mare notă este 9.10.

Contestații

Contestaţiile la proba de evaluare a cunoștințelor se depun on-line de către candidați, la adresa de e-mail a Școlii de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” Boldești (office@scoaladepompieri.ro).

Vezi Model contestație proba scrisă școala de pompieri 2021

Departajarea candidaților

Departajarea candidaţilor cu note finale egale se face aplicând, în ordine, următoarele criterii:

  • media generală obținută la examenul național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole;
  • media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

În situația menținerii egalității candidaților după aplicarea criteriilor de departajare, comisia de concurs de la nivelul unității de învățământ realizează departajarea după un criteriu obiectiv, stabilit de aceasta.

În cazul mediilor egale, candidații care nu au susținut examenul național de bacalaureat în sistemul de educație din România și dețin atestatul de recunoaștere a studiilor, nu participă la departajare, aceștia urmând să ocupe ultimul loc dintre cei cu medii egale.

La începutul lunii octombrie s-a desfășurat proba sportivă. Rezultate, AICI.

Locuri disponibile:

  • 275 locuri pentru subofițeri de pompieri și protecție civilă
  • 25 de locuri pentru specializarea maistru militar auto

În perioada 25 octombrie – 14 noiembrie 2021 se desfășoară examinarea medicală, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Până în 18 noiembrie 2021 se vor afișa rezultatele finale ale admiterii.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Transport feroviar metropolitan la Alba Iulia. Administrația locală caută soluții pentru navetiști

Publicat

Primăria Alba Iulia caută o soluție tehnică și financiară pentru dezvoltarea sistemului de transport feroviar. Ideea este cuprinsă în proiectul de zonă urbană funcțională ce cuprinde localitățile din apropierea municipiului, pentru a oferi servicii de mobilitate navetiștilor.

A fost lansată procedura de achiziție servicii de elaborare a studiului de oportunitate privind achiziția de material rulant aferent sistemului de transport feroviar la nivel de Alba Iulia, zonă urbană funcțională.

Firma care va câștiga procedura de achiziție va trebui să elaboreze un studiu de oportunitate în care să fie analizată situația actuală (infrastructură feroviară, transport public metropolitan, perspective).

De asemenea, vor trebui prezentate scenarii de exploatare pe cel puțin următoarele rute:

  • Alba Iulia – Sebeș (inclusiv Petrești) /  varianta minimală
  • Petrești – Sebeș – Alba Iulia – Zlatna
  • Sebeș – Alba Iulia – Teiuș – Aiud (variantă Blaj)
  • Aiud – Teiuș (variantă Blaj) – Alba Nord – Bărăbanț – șoseaua de Centură – Alba Iulia (variantă Zlatna) – Vințu de Jos – Sebeș Nord – Sebeș – Petrești / varianta maximală.

Studiul mai trebuie să cuprindă date despre operarea transportului public complementar (rute de alimentare), implementarea serviciului, studiu de piață (material rulant existent), plan de marketing și scenarii posibile de finanțare.

Ce înseamnă Zona Urbană Funcțională Alba Iulia

Conform Băncii Mondiale (2017) în Zona Urbană Funcțională Alba Iulia există circa 15.000 de navetiști, adică circa 27% din populația totală. Zona Urbană Funcțională Alba Iulia are peste 113.000 de locuitori., iar dacă adăugăm și zona Sebeș – Cugir putem vorbi de o aglomerare urbană de peste 150.000 de locuitori, adică populația Sibiului, o masă critică atractivă pentru investiții, cu condiția planificării strategice și teritoriale unitare, mai ales în domeniul mobilității și a infrastructurii de afaceri.

Adiționarea Zonelor Urbane Funcționale Aiud – Teiuș – Blaj – Ocna Mureș ar genera o masă demografică deservită crescută cu încă cel puțin 80.000 de locuitori.

Rata navetismului din Zona Urbană Funcțională Alba Iulia e una dintre cele mai mari din țară (Locul V, după Pitești, Ploiești, Deva și Târgoviște), dar trei sferturi dintre navetiști sunt muncitori în comerț, construcții și industrie (alimentară, auto).

Zona Urbană Funcțională Alba Iulia ocupă locul 3 la nivel național la cifra de afaceri per locuitor generată de sectorul privat după București și Pitești și înainte Clujului și Timișoarei.

Zona Urbană Funcțională Alba Iulia include localitățile: Alba Iulia, Sebeș, Zlatna, Teiuș, Ighiu, Vințu de Jos, Galda de Jos, Mihalț, Ciugud, Daia Română, Sântimbru, Meteș, Stremț, Cricău, Berghin, Întregalde.

Proiectul a fost inițial anunțat anul trecut. Atunci autoritățile precizau că sistemul feroviar ar urma să fie integrat cu transportul public local și județean și va facilita deplasarea navetiștilor, studenților, elevilor dar și a turiștilor, cu trenuri electrice.

Principalii beneficiari ai acestui proiect ar urma să fie cetățenii care merg la muncă în localitățile vizate. Din gări, mobilitatea navetiștilor ar urma să fie asigurată la nivelul fiecărei localități tot prin mijloace de transport ecologice – respectiv autobuze electrice.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Campanie de deturnare a conturilor de YouTube. Utilizatorii rămân fără parolele de conectare

Publicat

Google a indicat că utilizatorii YouTube sunt vizați de o campanie de phishing și inginerie socială, observată inițial în 2019, realizată de atacatori motivați financiar.

Un număr semnficativ de conturi furate au fost modificate pentru a afișa imaginea unor personalități importante din domeniul tehnologic sau a unor exchange-uri de criptomonede și utilizate pentru fraude.

Goolge a identificat peste 1,011 domenii și aproximativ 15,000 de conturi care au legături cu livrarea email-urilor de phishing, ce conțin link-uri care redirecționează potențialele victime către pagini web cu malware.

De obicei, malware-ul utilizat are capabilități pentru a fura atât parolele utilizatorilor, cât și cookie-urile din browser.

Programele malware observate în atacuri includ tulpini precum RedLine, Vidar, Predator The Thief, Nexus stealer, Azorult, Raccoon, Grand Stealer, Vikro Stealer, Masad și Kantal, precum și cele open-source precum AdamantiumThief și instrumente scurse precum Sorano.

Odată livrat pe sistemele țintelor, malware-ul a fost folosit pentru a le fura parolele și cookie-urile de browser, ceea ce le-a permis atacatorilor să deturneze conturile victimelor în atacuri de tip pass-the-cookie.

Sursă: bleepingcomputer.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate