Eveniment
Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca, ridicate în SEAP. Pe unde va trece, cât costă și cum se leagă de autostradă
Licitațiile pentru Centura Metropolitană Cluj Napoca (loturile 2 și 3) au fost publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Valoarea celor două contracte pentru cei aproximativ 24 de kilometri de drum expres plus drumuri de legătură, este de aproape 3,5 miliarde lei sau 700 de milioane euro. Prețul ar putea să mai scadă, în urma licitației.
Finanțarea este europeană prin Programul Operațional Transport (2021-2027).
Pentru Lotul 2, de la km. 14 Nod Florești (DN 1) până la km. 24 Nod Calea Turzii valoarea contractului din SEAP pentru cei 10 km. este cuprinsă între 1,9 și 2,1 miliarde lei.
Ofertele pot fi depuse până pe 5 aprilie 2023. Prețul ofertei reprezintă 51 % din puctajul total, 15 % perioada de garanție peste cei 5 ani minimum restul procentelor fiind experiența pentru managerul de contract/echipa de proiectare/inginer de drumuri și structuri. Perioada de proiectare este de 8 luni, iar execuția de 40 de luni.
Tronsonul 2 cuprinde centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 29,871 km din care:
Centura Metropolitana 9,618 km;
Drumuri de legatura 13,869 km;
Bretele noduri rutiere 6,384 km;
Noduri rutiere 5 bucăți;
Piste de biciclete 16,045 km;
Structuri 37 bucăți;
Tuneluri 5 bucăți.
Acest tronson începe de la km 14+747 a Centurii Metropolitane în zona nodului 5 din Florești.
În Cluj, traseul trece prin partea sudică a intravilanului (direcție vest-est, Mănăștur-Bucium și Someșeni-Selgros): nod Cora, Pădurea Mănășturului.
În zona de intrare în “Pădurea Mănășturului” s-a prevăzut lungirea traseului în zona de intersecție cu drumul județean DJ107R, ceea ce a condus la ocolirea bazei de agreement Unirea și la reducerea declivității.
În continuare drumul continuă spre “Pădurea Făgetului” până la intersecția cu DN1 în Feleac. Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii. Pe acest sector au fost prevăzute 2 tunele.
În prima secțiune, tunelul are lungimea de 490m iar cea de-a doua secțiune, pe firul 1 (partea dreaptă) având lungimea de 370m iar pe firul 2 (partea stângă) cu lungimea de 380m. Declivitatea maximă în tunel s-a limitat la 5% conform normelor. Tronsonul 2 se incheie la km 24+365 in zona Nodului 10 de pe Calea Turzii.
Lotul 3, de la Nod 10 Calea Turzii până la nodul 18, intersecția cu Centura Cluj Est, valoarea contractului din SEAP pentru cei 14 kilometri este cuprinsă între 1,2 și 1,35 miliarde lei.
Lotul 3 aferent unui tronson lung de 14 kilometri cuprinde centura metropolitană, drumuri de legătură si bretele noduri, 30,017 km din care:
Centura Metropolitana 14,053 km;
Drumuri de legătură 3,131 km;
Bretele noduri rutiere 12,833 km;
Noduri rutiere 9 bucăți;
Piste de biciclete 14,3 km;
Structuri 57 bucăți;
Centru întreținere și Coordonare 1; bucăți;
Spații Servicii tip S3 1 bucăți;
Parcări scurtă durată 2 bucăți.
Acest tronson începe la km 24+356 al Centurii Metropolitane TR35, in zona intersecției cu DN1 în Feleac (Nod rutier 10).
Traseul trece la limita nordică a extravilanului, în zona străzii Calea Turzii.
De la intersecția cu DN1 Calea Turzii, traseul coboară spre zona Borhanciului cu o declivitate limitată la 6,5%, continuă spre zona pârâului Becaș, cartier Sopor, continuând spre zona Someșeni, traversând în condiții optime zona Băilor Someșeni până la capătul pistei aeroportului Avram Iancu, traversând DN1C/Strada Traian Vuia și continuând spre Varianta de Ocolire Cluj Nord Est (VOCNE) Bulevardul Muncii în zona Emerson.
De la intersecția cu centura existentă, traseul TR35 se suprapune peste traseul centurii actuale, fiind necesare lucrări de lărgire.
În Apahida, traseul se află la nord-vest față de intravilan, pe tronsonul Centurii Apahida-Vâlcele și continua spre est pana la intersecția cu drumul DN1C (zona Câmpenești).
Tronsonul 3 se încheie în zona nodului 18, la intersecția cu VOCE, arată caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News