Connect with us
Publicitate

Administrație

MAJORAREA TAXELOR locale la Alba Iulia. Pentru ce ai putea să plăteşti mai mult din 2016. Propunerile primăriei

taxe-impozite

Publicat

taxe si impozite alba Taxele pentru certificatele de urbanism, pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare, pentru vize pe cărţi de identitate, pentru schimbarea numelui sau pentru permisele auto, toate acestea ar putea fi mai mari de anul viitor, dacă proiectul pus în dezbatere de primărie va fi aprobat în Consiliul Local. Aceste schimbări sunt motivate, în principal, de modificările din Codul Fiscal, potrivit administraţiei locale. Un se scumpesc însă toate taxele. Pentru divorţ la notar, de exemplu, se plăteşte tot 500 de lei.

Vă prezentăm în continuare detalii din proiectul pus în dezbatere publică până în 9 noiembrie, perioadă în care locuitorii pot transmite observații și sugestii cu privire la acesta.

Dezbaterea publică va avea loc în data de 10 noiembrie 2015, ora 12.00, în sala de ședințe a municipiului Alba Iulia, str. Calea Moților nr. 5A.

Citeşte şi Primăria Alba Iulia propune MAJORAREA IMPOZITELOR locale din 2016, după modificările din Codul Fiscal. În medie, cu 25%

AICI, proiectul integral.

AICI, nivelul actual al impozitelor şi taxelor locale.

Taxa pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a autorizaţiilor de construire şi a altor avize şi autorizaţii (art. 474 Cod Fiscal)

– suprafaţă până la 150 mp, inclusiv: 6 lei (acum 5 lei)

– între 151 şi 250 mp, inclusiv: 7 lei (acum 6 lei)

– între 251 şi 500 mp, inclusiv: 9 lei (acum 8 lei)

– între 501 şi 750 mp, inclusiv: 12 lei (acum 10 lei)

– între 751 şi 1.000 mp, inclusiv: 14 lei (acum 12 lei)

– peste 1.000 mp: 14 + 0,01 lei/mp (acum 12 + 0,01 lei/mp), pentru fiecare mp care depășește 1000 mp

Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de către comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean este de 15 lei (acum 14 lei)

Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o clădire rezidenţială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţii.

Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru alte construcţii decât cele menţionate este egală cu 1% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor aferente.

Pentru taxele prevăzute la alin. (4) şi (5) stabilite pe baza valorii autorizate a lucrărilor de construcţie se aplică următoarele reguli:

– taxa datorată se stabileşte pe baza valorii lucrărilor de construcţie declarate de persoana care solicită avizul şi se plăteşte înainte de emiterea avizului;

– pentru taxa prevăzută la alin. (4), valoarea reală a lucrărilor de construcţie nu poate fi mai mică decât valoarea impozabilă a clădirii stabilită conform art. 457;

– în termen de 15 zile de la data finalizării lucrărilor de construcţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data la care expiră autorizaţia respectivă, persoana care a obţinut autorizaţia trebuie să depună o declaraţie privind valoarea lucrărilor de construcţie la compartimentul de specialitate al municipiului Alba Iulia;

– până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care se depune situaţia finală privind valoarea lucrărilor de construcţii, compartimentul de specialitate al municipiului Alba Iulia, are obligaţia de a stabili taxa datorată pe baza valorii reale a lucrărilor de construcţie;

– până în cea de-a 15-a zi, inclusiv, de la data la care compartimentul de specialitate al municipiului Alba Iulia a comunicat valoarea stabilită pentru taxă, trebuie plătită orice diferenţă de taxă datorată de către persoana care a primit autorizaţia sau orice diferenţă de taxă care trebuie rambursată de autoritatea municipiului Alba Iulia.

Taxa pentru prelungirea unei autorizaţii de construire este egală cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau a autorizaţiei iniţiale.

Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii desfiinţate.

Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în etapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol şi alte excavări se datorează de către titularii drepturilor de prospecţiune şi explorare şi se calculează prin înmulţirea numărului de metri pătraţi de teren ce vor fi efectiv afectaţi la suprafaţa solului de foraje şi excavări cu 15 lei. (acum 7 lei)

În termen de 30 de zile de la finalizarea fazelor de cercetare şi prospectare, contribuabilii au obligaţia să declare suprafaţa efectiv afectată de foraje sau excavări, iar în cazul în care aceasta diferă de cea pentru care a fost emisă anterior o autorizaţie, taxa aferentă se regularizează astfel încât să reflecte suprafaţa efectiv afectată.

Taxa pentru eliberarea autorizaţiei necesare pentru lucrările de organizare de şantier în vederea realizării unei construcţii, care nu sunt incluse în altă autorizaţie de construire, este egală cu 3% din valoarea autorizată a lucrărilor de organizare de şantier.

Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de amenajare de tabere de corturi, căsuţe sau rulote ori campinguri este egală cu 2% din valoarea autorizată a lucrărilor de construcţie.

Taxa pentru autorizarea amplasării de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile şi în spaţiile publice este 8 lei, pentru fiecare metru pătrat de suprafaţă ocupată de construcţie.

Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu este de 13 lei, pentru fiecare racord. (acum 10 lei)

Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă este de 9 lei. (acum 8 lei)

Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor pentru desfăşurarea unor activităţi (art. 475 Cod Fiscal)

Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor sanitare de funcţionare se stabileşte la 20 lei (acum 14 lei)

Taxele pentru eliberarea atestatului de producător se stabilește la 35 lei și taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol se stabilește la 15 lei.

Persoanele a căror activitate se încadrează în grupele 561 – Restaurante, 563 – Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 – Alte activităţi recreative şi distractive potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN, actualizată, datorează după caz, o taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, în funcţie de suprafaţa aferentă activităţilor respective.

Această taxă se stabilește prin altă hotărâre de Consiliu Local.

Taxa pentru serviciile de reclamă şi publicitate (art. 477 Cod Fiscal)

Se calculează prin aplicarea cotei de 3,6%.la valoarea serviciilor de reclamă şi publicitate. (neschimbată)

Taxa pentru afişaj în scop de reclamă şi publicitate (art 478 Cod Fiscal)

– în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică, suma este de 32 lei;

– în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate, suma este de 23 lei.

Impozitul pe spectacole

Cota de impozit este de:

– 2%, în cazul unui spectacol de teatru, de exemplu o piesă de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională;

– 5% în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a).

Spectacolele organizate în scopuri umanitare sunt scutite de la plata impozitului pe spectacole.

Impozitul pe spectacole se plăteşte lunar până la data de 10, inclusiv, a lunii următoare celei în care a avut loc spectacolul.

Taxe speciale

Taxa de înregistrare pentru vehiculele cu tracţiune animală este de 15 lei/an, pentru mopede de 25 lei/an, iar pentru celelalte categorii de vehicule este de 35 lei/an.

Tarife percepute pentru activitatea de taximetrie, efectuată de transportatorii autorizați:

– acordare, prelungire, vizare autorizație de transport: 400 lei pentru operatorii de transport; 200 lei pentru persoanele fizice sau asociații familiale.

– acordare, prelungire, vizare și înlocuire autorizație 50 de lei;

– eliberare duplicat 100 lei;

– eliberare cazier de conduită profesională 20 lei;

– taxă stație – 30 lei/trimestru/autoturism;

– acordarea, prelungirea, vizare autorizației de dispecerat 300 lei;

– pentru orice copie conformă 50 lei.

Taxe speciale de cadastru

Taxa de parcelare se stabileşte la 600 lei pentru un proiect ce conţine două parcele. În cazul în care se impune crearea mai multor parcele taxa se majorează cu 200 lei pentru fiecare parcelă nou creată în plus.

Pentru persoanele juridice taxa se majorează cu 25%.

Taxa specială, pentru eliberarea planurilor de situaţie în zonele în care este realizat cadastrul edilitar – imobiliar, în vederea obţinerii certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire se stabileşte după cum urmează:

pentru persoanele fizice:

– pentru scara 1: 200 – format A3 – 26 lei;

– pentru scara 1: 500 – format A3 – 35 lei;

– pentru scara 1:1000 – format A3 – 38 lei;

– pentru scara 1:2000 – format A3 – 42 lei;

– pentru scara 1: 200 – format A4 – 19 lei;

– pentru scara 1: 500 – format A4 – 26 lei;

– pentru scara 1:1000 – format A4 – 30 lei;

– pentru scara 1:2000 – format A4 – 35 lei

pentru persoanele juridice taxa specială va fi majorată cu 25%

Taxa specială pentru eliberarea planurilor de situaţie pe format A0 (plotter): pentru persoanele fizice – 100 lei, respectiv 200 de lei pe suport magnetic.

Pentru persoanele juridice taxa va fi majorată cu 25%.

Taxa pentru eliberarea de copii după planuri cadastrale – schiţe de punere în posesie întocmite sau de pe alte asemenea planuri deţinute de consiliul local este de: 5 lei format A4; 10 lei format A3.

Alte taxe (art. 486 Cod Fiscal)

Taxa pentru îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă este de 500 lei.

Taxe pentru serviciile prestate de către Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Alba Iulia

– Contravaloare carte de identitate: 7 lei;

– Contravaloare carte de identitate provizorie: 4 lei;

– Furnizare date: 4 lei/persoană;

Taxa pentru eliberarea certificatelor de atestare a domiciliului și cetățeniei române: 22 lei;

Taxa pentru identificarea persoanelor pe teritoriul României, solicitată de cetățeni străini: 35 lei/persoană.

Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de Consiliul Local este de 32 lei.

Tarifele pentru bazinul olimpic sunt cele prevăzute de HCL 60/2015.

Taxa pentru închirierea temporară a ansamblurilor de tip BANNER este de 50 euro/lună/locație, tarif ce reprezintă prețul minim de pornire a licitației.

Închirierea prin licitație publică se va face pentru o perioadă de 1 an.

Taxa pentru amplasarea de panouri publicitare este de 50 euro/lună/locație

Taxa pentru locurile de parcare pentru parcările de reședință:

Staționarea autoturismelor este permisă contra cost, percepându-se o taxă anuală de 120 lei/an/loc de parcare cu TVA inclus.

Tarifele pentru lipirea afişelor, posterelor şi a anunţurilor publicitare se stabilesc după cum urmează:

– pentru afişe, postere sau anunţuri publicitare format A3 sau mai mare – 1 leu/buc.

– pentru afişe, postere sau anunţuri publicitare format A4 – 0,75 lei/buc.

– pentru afişe, postere sau anunţuri publicitare de alt format – 0,50 lei/buc

Taxa pentru folosința toaletelor publice cu plată din municipiul Alba Iulia este de 1 leu/persoană.

Taxa pentru vizitarea Parcului Dendrologic este:

– 1 leu/persoană pentru copii şi tineri în vârstă de până la 18 ani

– 2 lei/persoană pentru adulţi.

Beneficiază de gratuitate la vizitarea Parcului Dendrologic grupurile organizate de elevi ai unităţilor şcolare de învăţământ preuniversitar de pe raza municipiului Alba Iulia, numai în situaţia în care vizitarea se va face în scop didactic şi numai pe bază de cerere aprobată de Primăria municipiului Alba Iulia.

Taxa pentru parcarea autovehiculelor în incinta Bazei de Agrement de lângă Parcul Dendrologic este de 1 leu/oră/autovehicul, cu TVA inclus.

Taxa pentru vizitarea monumentelor istorice proprietate a municipiului Alba Iulia este:

– 10 lei/persoană pentru adulți

– 5 lei/persoană pentru copii şi tineri cu vârstă cuprinsă între 6 ani – 18 ani.

Copiii cu vârsta de până la 6 ani beneficiază de gratuitate.

Taxa pentru distribuirea de materiale promoționale (flyere, pliante, etc.) este de 10 lei/zi/persoană.

Taxă pentru efectuarea de publicitate cu mijloace audio amplasate în autovehicule este de 30 lei/zi/autovehicul.

Taxele judiciare de timbru, sunt cele prevăzute de OUG 80/2013.

Taxele extrajudiciare de timbru, sunt cele prevăzute de Legea 117/1999 și se regăsesc în tabelul de mai jos:

Taxe pentru eliberarea certificatelor de orice fel, altele decât cele eliberate de instanţe, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de notarii publici, precum şi pentru alte servicii prestate de unele instituţii publice

Eliberarea de către organele administraţiei publice centrale şi locale, de alte autorităţi publice, precum şi de instituţii de stat, care, în exercitarea atribuţiilor lor, sunt în drept să certifice anumite situaţii de fapt, a certificatelor, adeverinţelor şi a oricăror alte înscrisuri prin care se atestă un fapt sau o situaţie, cu excepţia acelor acte pentru care se plăteşte o altă taxă extrajudiciară de timbru mai mare: 2 lei-

Eliberarea certificatelor de proprietate asupra animalelor, pe cap de animal:

– pentru animale sub 2 ani: 2 lei

– pentru animale peste 2 ani: 2 lei

Certificarea (transcrierea) transmisiunii proprietăţii asupra animalelor, pe cap de animal, în bilete de proprietate: – pentru animale sub 2 ani. 2 lei

– pentru animale peste 2 ani: 5 lei

Eliberarea certificatelor de atestare fiscală: 5 lei

Eliberarea, la cerere, a certificatelor medico-legale şi a altor certificate medicale folosite în justiţie: 2 lei

Eliberarea, la cerere, a certificatelor de cazier judiciar: 2 lei

Înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a schimbării numelui şi a sexului

15 lei (acum 13 lei)

Înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a desfacerii căsătoriei: 2 lei

Transcrierea, la cerere, în registrele de stare civilă române, a actelor de stare civilă întocmite de autorităţile străine: 2 lei

Reconstituirea şi întocmirea ulterioară, la cerere, a actelor de stare civilă: 2 lei

Eliberarea altor certificate de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate si a extraselor multilingve si altele: 2 lei

Taxe pentru eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate şi înscrierea menţiunilor în acestea, precum şi pentru eliberarea permiselor de vânătoare şi de pescuit

Acte de identitate:

– eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români, eliberarea sau prelungirea valabilităţii actelor de identitate petru cetățenii străini și pentru persoanele fără cetățenie, precum și înscrierea mențiunilor privind schimbarea domiciliului sau a rețedinței cetățenilor români: 5 lei (acum 4 lei)

-viza anuală a carnetelor de identitate ale cetăţenilor străini şi ale persoanelor fără cetăţenie: 6 lei (acum. anterior 5 lei)

Eliberarea sau viza anuală a permiselor de vânătoare: 3 lei

Eliberarea sau viza anuală a permiselor de pescuit: 2 lei

Taxe pentru examinarea conducătorilor de autovehicule în vederea obţinerii permiselor de conducere

Taxe pentru examinarea candidaţilor care au absolvit o şcoală de conducători de autovehicule:

– obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile și subcategoriile A, A1, B, B1 și BE: 6 lei (acum 5 lei)

– obţinerea permisului de conducere pentru autovehicule din categoriile și subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb, și Tv: 28 lei (acum 24 lei)

Taxe pentru examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse în permisul anulat, precum și a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obținerea aceleiași categorii a permisului de conducere, precum și pentru persoanele care nu au absolvit o școală de conducători de autovehicule, cu excepția celor pentru categoriile B, B1, BE: 84 lei (acum 72 lei)

Taxe de înmatriculare a autovehiculelor şi remorcilor, autorizare provizorie de circulație și autorizare de circulație pentru probe

Taxe de înmatriculare permanentă sau temporară a autovehiculelor și remorcilor:

– autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg, inclusiv: 60 lei (acum. anterior 5 lei)

– autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.500 kg: 145 lei (acum anterior 125 lei)

Taxa de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent sau temporar: 9 lei (acum 8 lei)

Taxa de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor: 414 lei (acum 357 lei)

Taxe pentru furnizare date

Înregistrarea cererilor persoanelor fizice și juridice privind furnizarea unor date din Registrul național de evidență a persoanelor, precum și din Registrul național de evidență a permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare și din registrele județene și al municipiului București de evidență a permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare: 5 lei, anterior 4 lei

Taxa pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare

Taxa pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza Legii fondului funciar nr. 18/1991, repubilcată, cu modificările și completările ulterioare, cu exceptia celor pentru terenurile agricole și forestiere: 15 lei

Potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 105/2004 privind unele masuri pentru eliberarea si inmanarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor agricole si forestiere, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.097 din 24 noiembrie 2004, aprobata prin Legea nr. 34/2005, in scopul finalizarii eliberarii titlurilor de proprietate, eliberarea si inmanarea titlurilor de proprietate asupra titlurilor agricole si forestiere se face gratuit

Alte dispoziții

În conformitate cu dispozițiile art. 46 alin (6) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală, Direcția Venituri, fiind un centru de imprimare masivă, va emite înștiințări de plată, somații și titluri executorii care vor fi valabile și în cazul în care nu poartă semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii și ștampila organului emitent.

Organele fiscale au obligația de a publica pe pagina de internet proprie, semestrial, lista debitorilor persoane fizice și persoane juridice care înregistrează obligații fiscale restante, precum și cuantumul acestor obligații.

În termen de 15 zile de la achitarea integrală a obligațiilor datorate, organul fiscal operează modificările pentru fiecare debitor care și-a achitat aceste obligații.

Odată cu aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 227/2015 privind Codul Fiscal, ne rezervăm dreptul de a proceda la eventualele modificări prevăzute de acestea.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Gheorghe

    duminică, 27.09.2015 at 12:19

    Taxe si iar taxe, pana cand ?
    Marirea salariului minim, cand ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate