Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Măsuri fiscale discutate în Coaliție: Impozit mai mare pe proprietate, creșterea TVA pentru HoReCa, scăderea plafonului pentru IMM

Publicat

taxe-taieri

Majorarea impozitelor pe proprietate în 2023, a TVA-ului plătit de domeniul HoReCa, dar și a TVA-ul pentru băuturile răcoritoare cu zahăr, gen Coca Cola sau Pepsi și schimbarea plafonului pentru impozitarea microîntreprinderilor sunt doar câteva dintre modificările pe Coaliția de Guvernare le discută pentru modificarea Codului Fiscal.

Potrivit unor surse din Coaliție citate de Radio Europa Liberă, locuitorii din marile municipii vor plăti un impozit pe proprietate majorat de anul viitor. Decizia a fost luată de PSD, PNL și UDMR, iar modificarea va apărea ca o hotărâre de la „centru”, prin modificările aduse Codului Fiscal, nu ca decizie a autorităților locale.

Citește și Lista taxelor care vor crește de la 1 iulie. Măsurile fiscale pregătite de guvern. Mai multe produse vor fi mai scumpe din 2023

„Primarii ne-au implorat să majorăm impozitele, ne-au rugat pe toate căile, pe toate canalele. Nu vor să își asume ei mărirea”, a declarat pentru Europa Liberă un lider prezent la ședințele Coaliției.

Legea în vigoare prevede că autoritățile locale pot stabili o cotă de impozit pe proprietate cuprinsă între 0.08% și 0.2%, dar cele mai multe consilii locale au decis să aplice pragul inferior, pentru a nu nemulțumi populația.

Dacă decizia majorării se ia la București, primarii vor putea avea o justificare în fața electoratului și nu vor putea fi acuzați că au majorat impozitele locale pe proprietate, scrie Radio Europa Liberă.

Majorare impozit de proprietate: Cine plătește 400 de lei în prezent va ajunge la 600-700 de lei

Potrivit surselor citate, impactul bugetar va fi de 4 miliarde de lei, bani care vor rămâne în teritoriu. Ca procent național, majorarea impozitelor pe proprietate va fi de peste 60% în marile orașe.

Nu vor exista diferențe de impozitare pentru cei care dețin o singură locuință și cei care au mai multe imobile.

„Cine plătește acum un impozit de 400 de lei, va plăti 600 – 700 de lei. Impozitarea proprietăților se va face din 2023 în funcție de grila notarială până se va ajunge la digitalizarea ANAF și se poate folosi un sistem mai exact. E singurul sistem de referință pe care l-am găsit”, au dezvăluit surse din Coaliție pentru Europa Liberă.

Coaliția PSD, PNL, UDMR vizează și alte modificări la Codul Fiscal

„TVA-ul crește de la 9% la 19% la băuturile cu zahăr, gen Coca Cola și Pepsi. La HoReCa [acronim pentru industria ospitalității: Hoteluri, Restaurante, Cafenele n.r.] era TVA 5%, iar la raft TVA-ul era de 9%. Nu era normal, va crește la HoReCa. La IMM-uri ne-am înțeles pe impozit 1%, un salariat, 500.000 de euro”, au precizat sursele citate.

Coaliția a decis astfel scăderea pragului de impozitare pentru IMM-uri, deoarece în legea actuală se puteau încadra în această categorie microîntreprinderile care nu au depășit venituri de peste 1 milion de euro. Impozitul a rămas de 1%, dar veniturile cumulate într-un an nu mai pot depăși, după ce noile modificări se vor aplica, cuantumul de 500.000 de euro.

Marcel Ciolacu, președintele PSD, a recunoscut că impozitarea proprietății urmează să fie făcută în 2023, conform grilei notariale, în funcție de valoare.„Nu am făcut eu grila notarială”, a adăugat liderul PSD.

Ce s-a angajat România în fața UE. Extrase din PNRR

Din perspectiva impozitelor pe proprietate, obiectivul acestei reforme este de a se dezvolta legislația privind impozitarea proprietăților printr-un proiect legislativ ce va fi supus dezbaterii publice la sfârșitul anului 2022, cu implementare etapizată începând cu anul 2023.

Revizuirea principiilor privind impozitul pe proprietate, în special în ceea ce privește diferitele regimuri de impozitare a clădirilor, în funcție de statutul proprietarului (persoană fizică sau juridică), vizează abordarea potențialului arbitraj între cele două sisteme de impozitare, aplicabile persoanelor fizice și persoanelor juridice, care obțin venituri din proprietățile imobiliare, precum și stabilirea automată a valorii impozabile a proprietăților supuse impozitelor locale.

Ministrul Finanțelor confirmă că vor fi modificări în Codul Fiscal

Ministrul Finanţelor, Adrian Câciu, a confirmat ajustarea unor facilităţi şi creşterea deducerilor pentru persoanele cu venituri mici, iar taxa de solidaritate se doreşte mai degrabă o contribuţie pentru sistemul de educaţie şi de sănătate, două domenii unde sunt necesare de investiţii masive.

Ministrul spune că acest pachet de măsuri va aduce la bugetul de stat între 1,2 şi 1,5 puncte procentuale din PIB.

”Sper ca săptămâna aceasta, coaliţia să iasă cu o decizie. În discuţia care se poartă este vorba foarte mult de ajustare.

Ajustarea unor facilităţi, astfel încât ele să răspundă nevoii de dezvoltare economică, pe de o parte, iar pe de altă parte creşterea deducerilor pentru persoanele cu venituri mici”, a precizat ministrul, potrivit ziare.com.

Astfel, deducerile vizează ca cei care au venituri salariale mici să plătească mai puţin.

”Discutăm ca principiu, nu o să vă dau nici cifre, nici niveluri, pentru că aşteptăm să se desprindă decizia din coaliţie”, a mai spus ministrul Câciu, precizând că partea de dezbatere publică reală pe decizii şi această predictibilitate este cu şase luni înainte de schimbări.

Taxa de 1% pe veniturile marilor companii se va numi ”taxă pe educaţie şi sănatate”

Partidul Social Democrat vrea ca taxa de solidaritate să se numească taxă pe educaţie şi sănatate potrivit unor surse din Coaliție citate de news.ro. Prin această taxă, ar urma să fie fie impozitare marile companii cu un procent între 0,5% şi 1%, iar banii să se ducă într-un fond special care să finanţeze proiecte din domeniile sănătăţii şi educaţiei.

PSD insistă pentru supra-taxarea companiilor mari, deși președintele Klaus Iohannis și premierul Nicolae Ciucă au anunțat că nu sunt de acord cu noi taxe. De asemenea, liberalii nu vor să accepte un nou sistem de impozitare progresivă

Impozitare progresivă a pensiilor speciale şi deduceri fiscale pentru cei cu venituri sub 6.000 de lei

PSD mai propune partenerilor de coaliţie ca de anul viitor, să fie acordate deduceri pentru angajaţii care au venituri sub 6.000 de lei și supraimpozitarea salariilor mari, peste cel al președintelui României.

De asemenea, se doreşte impozitarea progresivă a pensiilor speciale, deşi cei din coaliţie trebuie să găsească o formulă care să treacă de Curtea Constituţională, judecătorii respingând deja un proiect privind impozitarea pensiilor speciale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. SsS

    miercuri, 15.06.2022 at 10:13

    Foaie verde de dudau,o sa fie tot mai…bine !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Peste 260 de luptători de kickbox urcă în ring la Alba Iulia, în cadrul competiției internaționale Cezar Fight Championship

Publicat

Peste 260 de luptători de kickbox din România și Republica Moldova vor ”lua cu asalt” Alba Iulia, în weekend-ul 9 – 10 iulie. Mai exact, sportivi și antrenori din 40 de cluburi de luptă, din țară, vor participa la Cezar Fight Championship, competiție organizată de clubul de kickbox din Alba Iulia, Revolution Academy. 

Competiția sportivă va avea loc sâmbătă, 9 iulie, la sala de sport a Colegiului ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia. Cei peste 250 de luptători vor lupta în trei ringuri, în sistem piramidal, pentru o centură la categoria la care luptă.

De la clubul din Alba Iulia, Revolution Academy, vor urca în ring: Bera Catalin 70 kg, 20 ani,  Nistor Andrei 70 kg, 23 ani, Murphy Brandon 75 kg, 18 ani,
Truta Robert 80 kg, 15 ani, Tofan Eliazar 100+kg, 18 ani, Petrariu Gabriel 90 kg, 28 ani, Mailat Ionut 65 kg, 18 ani, Tudor Popa 66 kg, 13 ani, Polgar Octavian 27 kg, 8 ani, Chețan Catalin 28 kg, 8 ani, Daniel Ganga 66 kg, 15 ani, Balica Alex 70 kg, 14 ani.

”Așteptăm peste 260 de sportivi din România și din Republica Moldova să vină la Alba Iulia și să lupte pentru o centură de campion. Vor fi trei ringuri de luptă, în care sportivii vor lupta. Este o mare diferență între o luptă pe tatami și o luptă în ring. Încercăm să le oferim cele mai bune condiții de luptă sportivilor la Alba Iulia.

Suntem ajutați de StarAssembly, care este și sponsorul principal al competiției sportive. Fără ajutor financiar din mediul privat nu se poate realiza un eveniment sportiv care să pună orașul gazdă pe harta sportivă a României. Va fi o zi puternică, în care sportivii alături de antrenori vor da tot ce au mai bun pentru o centură.

Sunt sporitivi ce vin din 40 de cluburi din țară, dar și din Republica Moldova. Sunt luptători ce se antrenează constant și care în ring dau ce e mai bun. Evenimentul este organizat cu sprijinul logistic al Colegiului Național ”Horea, Cloșca și Crișan” și al primăriei Alba Iulia”, a declarat pentru alba24.ro, Alin Moldovan, antrenor al clubului Revolution Academy și promoterul Cezar Fight Championship.

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

White Palace Alba Iulia: Locul în care vă sărbătoriți iubirea – sala de evenimente are date disponibile pentru vara – toamna 2022

Publicat

La sala White Palace poți sărbători cele mai importante evenimente din viața ta: nunți, botezuri, aniversări sau alte momente pe care vrei sa le petreci alaturi de cei dragi. Sala este amplasată pe strada Alexandru Ioan Cuza 25c din Alba Iulia și are o capacitate maximă de 330 locuri.

Sala este decorată într-un stil soft feminin, în tonuri de alb, care poate transforma orice eveniment într-un moment aniversar de vis, permițând o amenajare fluidă, modernă și în tendințele moderne.

Pentru organizarea unui eveniment, meniul începe de la 27 euro, iar propunerile sunt generoase în funcție de preferințele celor care aleg să își petreacă momentele importante din viață la White Palace Alba Iulia.

Alegerea meniului pentru un eveniment este un aspect important, iar reprezentanții White Palace vin cu propuneri diversificate, adaptate fiecărui sezon, actualizate în funcție de preferințele celor care aleg să petreacă momente deosebite în această locație din Alba Iulia.

Propunerile de meniu cuprind 4 feluri de mâncare: aperitiv rece, aperitiv cald, ciorbă și felul principal.

Între motivele principale, pentru a alege White Palace ca locația preferată pentru nunți, botezuri, lansări de produse, petreceri private, aniversări se regăsesc:

  • 6 variante de meniuri delicioase și generoase
  • Băutură la discreție
  • Aranjamente florale pe mese gratuit

Pentru cei care își doresc să organizeze un eveniment la White Palace, locația  mai are câteva date disponibile pentru evenimentele din 2022, cu un discount de 15%:

  • august: 21, 27, 28
  • septembrie: 18, 25, 30
  • octombrie: 1, 9, 15

Pentru mai multe detalii, rezervări și informații, privind organizarea unui eveniment, reprezentanții locației White Palace Alba Iulia pot fi contactați la: contact@white-palace.ro sau 0788 444 410, 0788 444 414.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Definitivat 2022: MODELE de SUBIECTE pentru proba scrisă din 20 iulie, pe discipline. Calendarul examenului și reguli

Publicat

examen profesor

Definitivat 2022: Candidați din Alba și din țară susțin în 20 iulie proba scrisă la examenul de Definitivat. Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar.

Ministerul Educației a publicat modele de subiecte pentru examen.

În județul Alba, 140 de candidați au trecut de inspecțiile la clasă și urmează să participe la proba scrisă care se va desfășura în centrul de examen Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care, pentru promovarea examenului, trebuie să fie de cel puțin 8 (opt).

Examenul de Definitivat poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult 3 ori.

Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unei taxe în cuantum de 300 lei la unitatea de învăţământ desemnată centru de examen (Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia).

Definitivat 2022 – modele de subiecte și bareme pe specializări/ discipline

Limba şi literatura ROMÂNĂ, metodică – educatori/ grădiniță – Definitivat 2022:

Limba și literatura ROMÂNĂ, MATEMATICĂ, metodică – învățământul primar – Definitivat 2022:

Limba şi literatura ROMÂNĂ – profesori – Definitivat 2022:

MATEMATICĂ – profesori – Definitivat 2022:

ISTORIE – Definitivat 2022:

BIOLOGIE – Definitivat 2022:

CHIMIE – Definitivat 2022:

FIZICĂ – Definitivat 2022:

INFORMATICĂ – Definitivat 2022:

GEOGRAFIE – Definitivat 2022:

Limba și literatura ENGLEZĂ – Definitivat 2022:

Limba și literatura FRANCEZĂ – Definitivat 2022:

Limba și literatura GERMANĂ – Definitivat 2022:

EDUCAȚIE FIZICĂ și SPORT – profesori – Definitivat 2022:

RELIGIE ortodoxă – Definitivat 2022:

PEDAGOGIE – Definitivat 2022

Educație muzicală – Definitivat 2022:

Kinetoterapie – Definitivat 2022:

Economic, Administrativ, Poștă – Definitivat 2022:

Industrie Alimentară – Definitivat 2022:

Mecanică – Definitivat 2022

Electrotehnică, electromecanică – Definitivat 2022

TERAPIE educațională – Definitivat 2022:

Estetica și Igiena Corpului Uman – Definitivat 2022:

În actualizare

Definitivat 2022 – proba scrisă

Subiectele pentru proba scrisă sunt elaborate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, pe discipline/specialităţi, în conformitate cu programele specifice pentru examen, valabile pentru sesiunea respectivă, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării.

Examenul se organizează distinct pentru fiecare funcţie didactică de predare, pe discipline sau pe specialităţi.

Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută, în baza specialităţilor/ programelor de studii înscrise pe diploma/diplomele de absolvire/licenţă/master pe care candidatul le deţine, la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda.

Definitivat 2022 – proba scrisă pe discipline

Proba scrisă a examenului se susţine la:

  • disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători, învăţători- itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

Definitivat 2022 – proba scrisă – reguli pentru candidați

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.o0, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.

Prezentarea comisiei la centrul de examen se face în intervalul orar 7.00-7.15, pe baza buletinului/cărţii de identitate şi a delegaţiei de serviciu.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 7.30-8.00, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Candidaţii şi profesorii asistenţi nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii:

  • genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse şi sigilate în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria materialelor menţionate sau compatibile cu acestea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care profesorii-asistenţi sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Candidaţii sunt informaţi de către profesorii asistenţi responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Pe uşa fiecărei săli de examen se afişează tabelele nominale cuprinzând numele şi prenumele candidaţilor repartizaţi în sala respectivă şi disciplina la care aceştia susţin examenul.

În fiecare sală de examen se repartizează candidaţi care susţin examenul la cel puţin două discipline diferite. Repartizarea candidaţilor în sală se face potrivit tabelelor afişate, respectarea ordinii de aşezare în bancă fiind obligatorie.

În vederea desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 2-3 profesori asistenţi, care verifică identitatea candidaţilor din sala respectivă pe baza actului de identitate prezentat de aceştia şi care răspund de corectitudinea desfăşurării probei scrise în sala respectivă.

Profesorii asistenţi responsabili de săli primesc, sub semnătură, de la secretariatul comisiei de examen tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă, foile tipizate de examen şi ciornele necesare ştampilate, corespunzător numărului candidaţilor din sală.

Înainte de distribuirea subiectelor în săli, profesorii asistenţi instruiesc candidaţii cu privire la modul de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise, numerotarea paginilor şi atenţionează candidaţii cu privire la situaţiile care pot conduce la anularea lucrării scrise şi la eliminarea din examen, potrivit prevederilor legale.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine examenul în sesiunea respectivă.

După primirea subiectelor, candidaţii verifică dacă au primit subiectul corespunzător specializării/ disciplinei de examen şi semnează pentru conformitate în tabelul pus la dispoziţie de profesorii asistenţi responsabili de sală.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se execută cu creion negru.

Candidaţii pot avea, în sala de examen, dicţionare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – şi planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Profesorii asistenţi care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor sau manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar sau penal, după caz.

Nerespectarea prevederilor procedurii specifice privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise, referitoare la înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii care nu au legătură cu cerinţele subiectului, precum şi la existenţa oricăror alte semne distinctive pe foile de examen determină anularea lucrărilor scrise. Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele, cu o linie oblică.

Candidaţii care, în timpul desfăşurării probei scrise, sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din examen, în acest sens încheindu-se un proces-verbal de către profesorii-asistenţi responsabili de sală sau de către membrii comisiei de examen. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă.

Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre profesorii asistenţi până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.

Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează cu etichete albe, după care se aplică ştampila de examen.

Etichetele conţinând codurile de bare se aplică numai în spaţiile rezervate. Procedura specifică privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise utilizând etichete cu cod de bare se stabileşte de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se comunică inspectoratelor şcolare.

Comisia de examen, profesorii-asistenţi şi candidaţii au obligaţia să respecte prevederile procedurii aprobate.

Pentru ştampila de examen se utilizează numai tuş albastru. După încheierea lucrării, candidaţii numerotează foile de examen în spaţiul rezervat, cu cifre arabe, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu: 3/5 pentru pagina a treia din totalul de 5 pagini scrise. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină şi paginile incomplete.

Preşedintele comisiei de examen, după consultarea cu membrii comisiei, poate anula lucrările scrise pe care se regăsesc semne distinctive sau dacă se constată nerespectarea:

  • a) modului de secretizare a lucrării scrise
  • b) modului de redactare a lucrării scrise, inclusiv modul de corectare, de către candidaţi, a eventualelor greşeli
  • c) modului de completare a denumirii disciplinei de examen pe foaia tipizată (transcrisă întocmai de către candidaţi de pe foaia cu subiecte pe prima pagină a lucrării scrise, în spaţiul rezervat, cu majuscule)
  • d) modului de numerotare a paginilor în spaţiul rezervat.

La finalizarea lucrării, candidaţii predau profesorilor asistenţi responsabili de sală lucrările şi semnează în borderoul de predare, menţionând numărul de pagini scrise în borderou şi pe teză, în spaţiul rezervat. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează, în faţa candidatului, de către unul dintre profesorii asistenţi, cu linie frântă în forma literei „Z”. Până la predarea ultimei lucrări, în sală rămân cel puţin 3 candidaţi.

Ciornele şi foaia cu subiecte se predau separat profesorilor asistenţi responsabili de sală, odată cu lucrarea; ciornele nu sunt luate în considerare în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii.

Profesorii asistenţi responsabili de sală predau comisiei de examen lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite, tabelele de prezenţă, ciornele, foile cu subiecte, precum şi toate materialele din mapa sălii de examen rămase nefolosite.

DEFINITIVAT 2022 – CALENDAR:

  • 16 septembrie – 14 octombrie 2021: înscrierea candidaților la unitățile de învățământ
  • 1-7 octombrie 2021: emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București
  • 15-29 octombrie 2021: transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar; înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere
  • până la 3 iunie 2022: efectuarea inspecțiilor de specialitate
  • 6-17 iunie 2022: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică
  • 20 iulie 2022: susținerea probei scrise
  • 27 iulie 2022: afișarea rezultatelor
  • 27-28 iulie 2022: înregistrarea contestațiilor
  • 28 iulie—3 august 2022: soluționarea contestațiilor
  • 4 august 2022: afișarea rezultatelor finale
  • 4-9 august 2022: transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați
  • 9-16 august 2022: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Un kart și o bicicletă au fost furate din șanțurile Cetății din Alba Iulia. Ce recompensă oferă proprietarii

Publicat

O bicicletă și un kart au fost furate din șanțurile Cetății Alba Carolina. Mai exact, este vorba despre un kart de închiriat și o bicicletă, care erau asigurate în zona de închiriere, chiar de sub podul de sticlă din Cetate. 

Proprietarii bunurilor furate au postat pe Facebook poze cu bicicleta și kartul furat și îi roagă pe cei care dețin informații să îi apeleze la numărul de telefon 0734711464. De asemenea se oferă o recompensă de 500 de euro pentru fiecare bun care va fi readus, sau pentru informații care pot duce la găsirea celor două.

Este vorba despre un kart negru, de aproape doi metri și o bicicletă verde.

De asemenea, reprezentații IPJ Alba au declarat că polițiștii au început o anchetă pentru a stabili cum s-a produs furtul și cine a sustras bunurile.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax