Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Măsurile guvernului pentru protejarea populaţiei: Amânarea plății facturilor, TVA redus la electricitate și gaze pentru IMM-uri


Publicat

contor curent

Guvernul interimar ia în calcul o serie de măsuri pentru protejarea populaţiei şi a IMM-urilor, în contextul creşterii preţurilor energiei şi gazelor naturale şi al apropierii iernii.

Florin Cîțu a anunțat că luni va fi anunțată o formă finală a mai multor amendamente ce vizează măsuri pentru gestionarea facturilor mari la energie.

Plafonarea prețului, amânarea plății facturilor, reducerea TVA de la 19% la 5% pentru IMM-uri sunt amendamente ce vor fi aduce legii de aprobarea a OUG pentru compensarea facturilor, aflată la Parlament.

Singura soluție a  guvernului demis. Nu mai poate adopta ordonanțe de urgență

Iarna se apropie, iar facturile la gaze și energie cresc de la o lună la alta, dar soluțiile pentru a ține sub control scumpirile sunt încă în analiza guvernului interimar.

Florin Cîțu a precizat că ia în discuție amânarea plății facturilor, alături de plafonarea prețurilor și de reducerea temporară la 5% a TVA pentru energie în cazul IMM-urilor. Dar, indiferent de varianta aleasă, măsura trebuie trimisă la Parlament, ca să fie adoptată prin lege.

Florin Cîțu a anunțat că guvernul interimar ia în calcul modificarea proiectului de lege privind ordonanța de urgență pentru compensarea facturilor la energie cu noi propuneri.

E analizată, de exemplu, amânarea plății facturilor, după modelul amânării ratelor la credite de anul trecut.

Experții contestă însă măsura propusă și amintesc că amânarea taxelor în contextul închiderii economiei, anul trecut, a adus costuri suplimentare tuturor contribuabililor.

Dumitru Chisăliță: „Nu poţi să plăteşti 800 acum şi să plăteşti la vară 10.000 de lei, 20.000 de lei. Scopul este să ajutăm consumatorul, nu să-l fentăm, îl fentăm două-trei-patru luni şi vine după aceea tăvălug.

Vă daţi seama ce o să însemne în situaţia în care jumătate din România n-o să plătească facturile pentru că furnizorul trebuie să ia de undeva bani, face împrumuturi, împrumuturile acelea înseamnă costuri, costurile respective se răsfrâng asupra celorlalţi consumatori”.

Ministrul interimar al Energiei spune însă că va exista un mecanism de compensare.

Guvernul are în vedere și alte măsuri pentru consumatorii casnici și non-casnici, recomandate, de altfel, și de Comisia Europeană.

Plafonarea prețurilor și reducerea TVA la energie pentru IMM-uri la 5%, timp de 6 luni

Pentru că nu mai are puteri depline și nu mai poate emite ordonanțe de urgență, Guvernul depinde de votul în Parlament pentru a implementa oricare dintre aceste măsuri.

Iar asta, în condițiile în care compensarea facturilor ar urma să se aplice de la 1 noiembrie.

„Forma exactă a amendamentelor va fi prezentat la comisii. Dacă Ministerul Finanţelor este de acord, s-ar putea ca temporar, pentru o perioadă de şase luni de zile, sau până la sfârşitul lui martie, să reducem TVA de la 19 la 5% pentru IMM-uri în această perioadă.

Dacă nu am fi avut această creştere economică, dacă nu am fi avut mai multe resurse la buget, nu am fi putut să implementăm, pentru că, de exemplu, reducere de TVA înseamnă o gaură la deficitul bugetar, chiar pe cinci luni de zile.

Ar însemna o creştere a deficitului. Ne interesează această perioadă în iarnă, când facturile sunt mai mari”, a declarat Florin Cîțu.

Cîțu: nu este ca la un credit la bancă, e vorba de a amâna o perioadă aceste facturi

Ați văzut și anul trecut, când am început cu amînarea ratelor la credite. Tot așa am început, nu aveam o formulă inițială cea mai bună. Am mers pe o formulă maximă, apoi am revenit.

Încercăm, nimeni nu a făcut acest lucru până acum, dar este între soluțiile pe care le propune și Comisia Europeană și o luăm în calcul. Formula finală o vom vedea luni”, a declarat premierul.

Premierul a spus că oamenii care vor opta pentru amanarea plății facuturilor nu vor avea costuri suplimentare. „Nu, nu, nu, nu este ca la un credit la bancă și așa mai departe, nu există dobândă, e vorba de a amâna o perioadă aceste facturi.

Bineînțeles că, pentru companiile respective (furnizorii de energie și gaze – n.r.), această amânare reprezintă sigur un cost. Și atunci ne gândim cumva la o compensare și pentru companiile respective, să nu trebuiască să plătească impozite o perioadă și așa mai departe.

Există un efect în lanț pe care încercăm să îl identificăm și apoi să îl atenuăm”, a punctat Cîțu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Sebeș: Acces gratuit în 1 Decembrie la Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș și Casa Memorială  „Lucian Blaga” Lancrăm

Publicat

Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș și Casa Memorială  „Lucian Blaga” Lancrăm vor avea program cu publicul, în data de 1 Decembrie, în intervalul orar 10.00 – 16.00.

Accesul vizitatorilor este gratuit, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranţă pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS CoV-2, transmite primăria.

Vezi și Sebeș: PROGRAMUL manifestărilor culturale dedicate Zilei Naționale a României

În onoarea Zilei Naționale a României, Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș a realizat expoziția documentară „Sebeșenii și Unirea de la 1 Decembrie 1918”.

Casa Zápolya – sediul Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeș

Casa Zápolya este cea mai veche și mai valoroasă casă edificată de timpuriu din materiale durabile, piatră și cărămidă, din Sebeș. Este un mic palat în care a locuit pentru o perioadă de timp, și a și murit în anul 1540, Ioan Zápolya, ultimul voievod al Transilvaniei și rege al Ungariei. Clădirea a servit de-a lungul timpului ca spaţiu de găzduire a reprezentanţilor puterii, când aceştia se aflau în trecere la Sebeş, şi tot aici s-au desfăşurat ocazional lucrările dietei Transilvaniei. La aspectul actual al clădirii îşi aduc contribuţia elemente de volumetrie şi decorative caracteristice stilurilor gotic şi Renaştere.

Casa Zápolya adăpostește Muzeul Municipal „Ioan Raica” Sebeș, o instituție cu peste 70 de ani de experiență, care pune la dispoziția publicului valoroase obiecte și colecții, într-o manieră de etalare modernă și atractivă. Înfiinţat încă din anul 1951, muzeul din Sebeş şi-a îmbogăţit treptat patrimoniul, prin achiziţii, donaţii şi cercetări de teren, deţinând în prezent peste 20.000 de bunuri culturale grupate pe domenii: arheologie, istorie, numismatică, etnografie, artă plastică, documente şi carte veche şi ştiinţele naturii, cu piese valoroase, între care se evidențiază tablourile pictorului Sava Henţia şi colecţia de etnografie africană a lui Franz Binder. Bunurile care alcătuiesc colecţiile muzeului sunt puse la dispoziţia publicului, în primul rând, prin expoziţia permanentă, care în ultimele două decenii a fost reorganizată la fiecare cinci ani, pentru a aduce periodic un element de noutate în prezentarea istoriei comunităţii locale. Deosebit de apreciate de public sunt Sala „Sava Henția” și expoziția de Științele Naturii, recent reorganizate și modernizate.

Citește și Paradă militară, concerte, spectacol cu drone de 1 Decembrie la Alba Iulia. PROGRAM COMPLET de Ziua Națională a României 2021

Casa Memorială „Lucian Blaga” Lancrăm, parte a Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș

Casa Memorială „Lucian Blaga” este situată în Lancrăm, pe Ulița Veche. Casa în care s-a născut Lucian Blaga (1895-1961) este una dintre cele mai vizitate atracții turistice din zonă. “Casa părintească din Lancrăm, sat situat între orăşelul Sebeş-Alba şi cetatea Bălgradului (Alba Iulia) era o clădire destul de masivă în asemănare cu celelalte case dimprejur. Ne rămase de la moşul Simion Blaga, care fusese pe vremuri, până pe la 1870, preot în sat.” (Lucian Blaga, „Hornicul şi cântecul vârstelor”)

Parte a Centrului Cultural „Lucian Blaga” Sebeș din anul 2000, casa memorială prezintă vizitatorilor, pe lângă bunuri care au aparținut marelui poet și filosof, manuscrise și ediții princeps ale operelor sale. Cu prilejul Zilei Naționale a României, în sala de conferință a casei memoriale, fosta șură țărănească, vă invităm să descoperiți expoziția de carte „Hronicul și cântecul vârstelor și temeiurile unui alt timp. Trăiască România Dodoloață!”.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Curs gratuit de resuscitare și salvare, la Alba Iulia. Povestea tragică a unor părinți care și-au pierdut copilul salvează vieți

Publicat

Un curs de resuscitare, defibrilare în caz de stop cardio-respirator și salvare în caz de înec va fi organizat în Alba Iulia în data de 8 decembrie, de la ora 17. 

Cursul este dedicat adulților, durează 4 ore și este susținut de Vasile Vlașin, fondator al Asociației Părinți Salvatori, membru și instructor acreditat al Consiliului European de Resuscitare.

Instruirea va fi structurată pe 3 module:

  • modul teoretic – Suport Vital de Bază (ediția 2021, Consiliul European de Resuscitare)
  • modul emoțional – gestionarea reacțiilor psiho-emoționale, având în vedere că cel mai important moment al unei intervenții este depășirea șocului emoțional
  • modul practic – se exersează cu 11 manechine diferite (adulți, copii, sugari), veste de exercițiu, defibrilator automat, simulator de victimă etc.

Cursul, în valoare de 350 de lei de persoană, este oferit fără taxă, în memoria lui #Lucaiubit, un băiețel care a murit înecat la doar doi ani, sub ochii părinților lui.

Vezi și: Manevra Heimlich poate salva viața celor dragi. Ce trebuie să faci dacă cineva se îneacă cu un obiect

Participanții au posibilitatea însă să facă o donație, pentru a susține costurile organizării cursului.

Înscrierile se fac online, AICI. Locația va fi anunțată ulterior.

Povestea unui curs salvator, apărut după o tragedie

În 2015, Luca Vlașin, în vârstă de 2 ani și jumătate, s-a înecat cu mâncare. Deși cel mic a ajuns la spital, medicii nu i-au putut elibera căile respiratorii. Nu aveau un echipament numit video-bronhoscop.

Luca a încetat din viață 49 de zile mai târziu, după zile chinuitoare în care a stat în comă. După tragedie, părinții micuțului au strâns bani și au dotat spitalul unde a murit Luca cu aparatul lipsă, cel care ar fi putut salva viața fiului lor.

Nu s-au oprit și au început să organizeze cursuri de prim ajutor.

”În România, rata de supraviețuire în caz de stop cardio-respirator este de doar 1,8%.

Această realitate arată, de fapt, că peste 98% din cei aflați în stop cardio-respirator nu supraviețuiesc mai ales din cauza că nu știm să oferim primul ajutor. Iar cei mai predispuși sunt copiii mici, care se pot îneca, involuntar, în cele mai banale moduri.

În situațiile în care martorii intervin imediat, rata de succes a resuscitării este situată între 60% și 80%!

Noi am susținut până în prezent peste 975 de sesiuni de CURSURI GRATUITE de resuscitare și salvare în caz de înec!
Peste 27.000 de adulți au fost pregătiți să devină salvatori.

Peste 18.000 de copii au asistat la seminarii despre prevenție și au învățat despre importanța cunoașterii manevrelor salvatoare de viață” se arată pe siteul celor de la Părinți Salvatori.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Șeful Moderna avertizează: Vaccinurile actuale nu sunt la fel de eficiente împotriva Omicron precum sunt față de varianta Delta

Publicat

Șeful producătorului de vaccinuri Moderna a avertizat că este puțin probabil ca actualele vaccinuri Covid-19 să fie la fel de eficiente împotriva variantei Omicron precum sunt față de versiunea Delta. Această știre a alarmat marți piețele financiare, transmite Reuters.

Preţul futures al ţiţeiului a pierdut peste un dolar, moneda australiană a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimul an iar indicele Nikkei al bursei japoneze a pierdut creșterea înregistrată marți, după declarația lui Stéphane Bancel, care a provocat temeri că rezistența virusului la vaccinare ar putea provoca mai multe îmbolnăviri și spitalizări, astfel prelungind pandemia.

„Nu există o lume, cred, în care (eficiența) să fie la același nivel … pe care l-am avut cu Delta”, a declarat Bancel, directorul general al Moderna, într-un interviu pentru Financial Times.

„Cred că va fi o scădere materială. Nu știu cu cât pentru că trebuie să așteptăm datele. Însă toți oamenii de știință cu care am vorbit .. .spun <asta nu va fi bine>”, a spus Bancel.

Varianta Omicron, despre care OMS spune că are un risc „foarte mare” de creștere a numărului de infectări, a declanșat o alarmă globală, iar închiderea granițelor pune în pericol redresarea economică după doi ani de pandemie.

Informațiile despre apariția variantei Omicron au șters vineri aproape două trilioane de dolari din valoarea acțiunilor la nivel global, deși investitorii au mai fost calmați săptămâna aceasta, în contextul în care așteaptă mai multe date privind caracteristicile Omicron.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Publicat

Ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație, marți chiar dacă nu toate lucrările sunt finalizate.

Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri pe care se va circula cu restricţii până anul viitor, dar care va face legătura fără întrerupere între Sibiu și Cluj (Florești). 

În jurul orei 15.00, zeci de mașini erau prezente la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp a fost formată o coloană, pe două benzi, în spatele mașinilor de poliție, în așteptarea deschiderii oficiale a circulației.

Deschiderea traficului s-a făcut fără oficialități și fără tăiere de panglică. ”Ar fi fost rușinoș să fie prezent vreun ministru pentru a da drumul la circulație”, a spus un șofer prezent în coloană.

Se va circula cu o restricție de viteză la 100 de kilometri la oră pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.

Constructorul are la dispoziție două săptămâni pentru a finaliza această lucrare, pentru a se putea merge cu 130 de kilometri la oră.

Restricțiile se vor păstra însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, unde circulația se va desfășura pe un singur fir cel puțin până la primăvară.

Antreprenorul general, asocierea condusă de Aktor va executa până în primăvară soluția de stabilizare a versantului.

În aceste condiții se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj. Traficul spre Cluj-Napoca se va face în continuare prin Florești, singura legătură a orașului cu autostrada.

În plus, rămâne problema podului de la Turda, aflat în reparații. Traficul este deviat prin Turda și asta va pune în continuare probleme șoferilor care doresc să ajungă în zona centrală și la aeroportul din Cluj-Napoca, din cauza timpilor lungi de așteptare mai ales pe direcția Aiud-Turda-Cluj.

A10 – prima autostradă finalizată complet de după Revoluție. Are 70 de kilometri

De Ziua Naţională, România va da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud a fost mobilizare generală în ultimerle zile. S-a asfaltat pe ploaie, s-a montat parapetele, s-a trasată marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să  se circule pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Deschiderea acestui lot le permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: 70 de kilometri construiți în șapte ani, iar problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR a declarat că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate