Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Medic de la spitalul din Alba Iulia, acuzat de familia bebelușului decedat la Oradea, că a refuzat cezariana. Ce declară rudele


Publicat

Noi detalii despre cazul copilului din Alba, care a murit la două zile de la naștere. Membri ai familiei susțin că vor da în judecată medicul care a preluat cazul, la Spitalul Județean de Urgență Alba.

Reamintim că, potrivit reprezentanților spitalului din Alba Iulia, femeia s-a prezentat la spital cu membrane rupte, a fost monitorizată pentru naștere normală, însă, când starea fătului s-a agravat, s-a intervenit, vineri, prin cezariană, înainte de a fi primit rezultatul testului COVID, cu precauțiunile necesare.

Citește și Un bebeluș a murit la două zile după naștere prin cezariană la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia

Sursele citate au precizat că nou-născutul a avut la naștere scor Apgar 2 și a fost transferat de urgență la Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea, secția Neonatologie, cu elicopterul, pentru că la unitățile medicale din Sibiu sau Târgu Mureș nu erau locuri.

Virgil Oarga, cumnatul femeii, a declarat, pentru Alba24, că au început demersul pentru acuzațiile de malpraxis împotriva unui medic de la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia.

”A fost adusă (femeia – n.r.), din Mogoș, cu salvarea, la spitalul din Alba Iulia, în noaptea de joi spre vineri. Au ținut-o până la 14.00, când i-au făcut cezariană. Domnul Țibea nu a vrut să facă cezariană, dar alt medic, Cibian, cel care a și făcut operația până la urmă, a insistat. A spus că, dacă nu, moare și mama. Copilul s-a născut cu nota 1. După 13 ore să faci cezariană, și atunci cu scandal? Am început demersul, îi sprijin pe părinți, împotriva medicului care a refuzat cezariana, are toată vina”, a declarat Virgil Oarga pentru Alba24.ro.

”Știu de la familie că joi noaptea i s-a rupt apa, a venit la Alba Iulia cu soțul, a fost adusă cu salvarea, a fost preluată, nu i s-a făcut cezariană. E prima sarcină, au încercat de 20 de ani să aiba un copil. Sarcina a decurs normal, a fost monitorizată de medic, azi trebuia să vina la control și să vadă cum naște. Am înțeles că vineri, doar la insistențele familiei și medicului care a intrat de gardă în următoarea zi, a fost operată. Am mai aflat că copilul avea 3,2 kg la naștere”, a declarat, pentru Alba24.ro, Nicoleta V., cea care ar fi trebuit să fie nașa copilului.

Precizările medicului Cristian Țibea

”Doamna s-a internat vineri dimineața, prezentându-se către serviciul de Urgență cu membrane rupte precoce. Operația de cezariană s-a efectuat vineri în jurul orei 12.00. Pacienta, în vârstă de 42 de ani, la internare fără semne patologice, atât fetale, cât și materne. (..) Fără dureri, pentru că doamna nu era încă în travaliu. Intervenția s-a făcut la doamna în regim de urgență, înainte de a avea testul Covid. S-a folosit circuitul pentru cazurile suspecte Covid din spital. S-a constatat scăderea ritmului cardiac fetal,  motiv pentru care s-a intervenit chirurgical. Înainte de ora 12.00, nu exista motiv de intervenție chirurgicală”, a declarat medicul Cristian Țibea, șeful Secției Obstetrică-Ginecologie de la Spitalul Județean de Urgență Alba, citat de antena3.ro.

Alba24 a contactat medicul Cristian Țibea, pentru precizări suplimentare.

UPDATE, ora 22.30: Precizările oferite de medicul Cristian Țibea, șeful Secției Obstetrică-Ginecologie de la Spitalul Județean de Urgență Alba, pentru Alba24.ro:

” Pacienta a ajuns la spital în jurul orei 3.30 și în cazul dânsei monitorizarea sarcinii, din momentul sosirii în unitatea medicală, s-a desfășurat conform protocoalelor naționale – nefiind nici măcar semne de suspiciune că ar fi o sarcină cu probleme. Într-o oră de la internare, am avut și rezultatele analizelor, au fost ok.

S-a discutat cu pacienta. Cazul a fost evaluat cu ocazia internării, și ulterior. Vizita medicului a fost cu ocazia internării, ora 4-4:30, la finalizarea gărzii (7-7:30), la 9-9:30, 11-11:30 și în jur de ora 12.00, când s-a indicat cezariana. Între vizitele medicului, pacienta a fost monitorizată de moașa de la sala de nașteri.

S-a discutat că se poate merge pe varianta naștere normală sau, dacă se dorește, cezariană; pacienta a fost de acord cu naștere normală.

Nu s-a refuzat intervenția din cauza faptului că nu a fost rezultat COVID, noi nu le facem (intervențiile chirurgicale) raportate la COVID, ci doar raportat la caz.

Intervenția chirurgicală s-a efectuat în regim de urgență, în momentul în care au existat semne de stres fetal, pacienta nu era în travaliu declanșat (conform definiției de caz: contracții uterine sistematizate și col uterin dilatat).

În jurul orei 12:45, cu ocazia monitorizării de rutină a pacientei și a fătului, s-a decelat scăderea ritmului cardiac fetal; bătăile inimii erau instabile; față de 120-130 bătăi pe minut, inima fătului bătea doar cu 70-80 pe minut (brahicardie). A fost examinată din nou pacienta, la ecograf, s-a constatat același lucru și s-a declanșat alarma pentru cezariană de urgență. În 15 minute, pacienta era în sala de operații, cu toata echipa medicală pregătită.

S-a extras un copilaș cu Apgard 2; a fost reanimat, transferat în neonatologie; pentru că era necesar tratament de terapie intensivă pentru nou-născuți și în țară sunt doar câteva spitale de nivel 3 echipate pentru acesta, nou-născutul a fost transferat la Oradea. Celelalte unități din apropiere nu aveau locuri.

În acest caz, nu au fost observat complicații dintre cele mai întâlnite, cum sunt dezlipirea de placentă, nod cordon ombilical sau infecție fetală. Cauza o vom afla cu ocazia examenului histo-patologic.

În România, 7 din 1000 de nou-născuți mor aparent fără motiv. Iar în România avem una dintre cele mai ridicate rate de operații cezariene din Europa; operația cezariană reprezintă o practică freventă, mai frecventă decât este cazul, de multe ori. La nivel internațional, trendul este descrescător în ceea ce privește nașterea prin operație cezariană, vârsta pacientei nu reprezintă o indicație medicală pentru operație cezariană”, a declarat Cristian Țibea, pentru Alba24.ro.

Contactat de Alba24.ro, medicul Ștefan Cibian, care era de gardă în acel moment la spital și care a operat-o pe femeie, nu a dorit să comenteze cazul. A spus că pacienta va fi externată marți.

Reprezentanții Spitalului Județean din Oradea au precizat pentru Alba24.ro că nou-născutul a fost transferat la unitatea medicală, în stare gravă. Cu toate eforturile depuse de medici, viața acestuia nu a mai putut fi salvată. Decesul a fost înregistrat duminică după-amiaza.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

7 Comentarii

7 Comentarii

  1. Gheorghe

    luni, 17.08.2020 at 19:05

    Speram ca nu se mai iau spagi,nu ?

    • Maria

      luni, 17.08.2020 at 23:40

      Nu e singurul caz Al acestui medic.Anul trecut era sa am aceasi soarta ca aceasta femeie.Doar cu scandal si insistente s-a intervenit pentru cezariana.condoleante familiei si sper sa continuie cu procesul.

    • Maria

      luni, 17.08.2020 at 23:41

      Din package spaga nu va disparea

  2. Elena

    luni, 17.08.2020 at 23:46

    dv ce credeti ca s-a schimbat ceva? Atat cat li s-au marit salariile, in rest totul la fel

  3. vasile

    marți, 18.08.2020 at 15:39

    Nu se va rezolav nimic. Va rog urmariti cazul si o sa vedeti ca sa este. Traim in Romania.

  4. Filip

    marți, 18.08.2020 at 19:34

    Cine da spaga este la fel de vinovat ca cel care primeste,suntem niste prosti !

  5. kretz

    marți, 18.08.2020 at 22:38

    până ce după o astfel de crimă vinovatul şi spitalul unde lucrează nu platesc daune uriase victimei – precum in sua – in spitalele din ro o sa continue să moara oameni din cauze banale. culmea ticalosiei criminalului e ca el acum declara nonsalant ca mama era foarte bine, radia de fericire, cand brusc a luat-o razna si el n-a mai avut ce face. sper ca celalalt medic, Cibian, sa aibă curajul sa declare si in instanta adevărul si sa nu-si acopere „colegul” cums e intampla intotdeauna in astfel de cazuri, urmarea fiind ca vinovatii nu pătesc absolut nimic si apoi pot ucide similar si alti pacienţi

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Restricții pentru persoanele care intră în România. Măsuri pentru perioada 10 decembrie-8 ianuarie. Hotărârea CNSU

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență a emis luni Hotărârea nr. 111 privind stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Vezi HCNSU nr 111 din 06 12 2021

Principalele măsuri:

1. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, astfel:

a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.

2. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

5. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

6. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce trebuie să știi dacă vrei să renunți la un contract de telefonie. Precizări ANCOM

Publicat

ANCOM amintește condițiile în care utilizatorii pot cere încetarea unui contract de telefonie și ce anume să verifice când doresc încetarea contractului.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiți să:

  • verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu sunt percepute penalități pentru rezilierea contractului
  • ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale
  • termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului
  • termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Toate aceste informații trebuie să se găsească în contract, anunță site-ul InfoCentru, creat de ANCOM.

Cereri în scris

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris și este transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiți să ceară un număr de înregistrare.

Trecerea de la abonament la cartelă

Atunci când utilizatorii cer trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la același furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ține de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă și în ce condiții acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situație nefiind reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice.

Dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesați în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-și păstreze numărul de telefon și, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, au posibilitatea să-și porteze numărul de telefon.

Cererea de portare

În acest caz utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în același timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceștia îl au cu furnizorul din rețeaua căruia pleacă și nu vor fi scutiți de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.

În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii: informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului, adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului, formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot întră în posesia lor, dacă este cazul, informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagină să de internet informații legate de încetarea contractelor.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: CNI va construi o sală de sport școlară la Sălciua de Sus, printr-o investiție de peste 6,5 milioane de lei. Cum va arăta

Publicat

Compania Națională de Investiții (CNI) va construi o sală de sport școlară cu o capacitate de 102 locuri în satul Sălciua de Sus, comuna Sălciua.

Investiția se ridică la peste 6,5 milioane de lei, fără TVA. 

Compania Națională de Investiții SA a lansat joi, 3 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare – faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții „Sală de sport școlară 102 locuri, sat Sălciua de Sus, comuna Sălciua, județul Alba”, combustibil solid – fără canalizare.

Valoarea totală estimată este de 6.556.708,06 de lei, fără TVA. 

 

Potrivit memoriului tehnic, clădirea propusă va fi formată din următoarele zone funcționale:

  • sala de sport, realizată pe un nivel înalt
  • zona de vestiare, de primire și cea destinată spectatorilor, realizată pe 2 niveluri, parter și 1 etaj

Suprafața sportivă

 

Sala de sport va fi dimensionată pentru suprafața sportivă – joc basket (teren basket 15 x 28 m), tenis (teren de tenis 9 x 20 m), volei, cu suprafața de gardă aferentă fiecărui sport în parte. Suprafața sportivă totală este de 754 mp.

Terenul de sport va fi situat la cota intrării și va fi accesibil prin vestiare sau prin legătura directa cu zona de foyer.

Terenul de sport va fi dotat cu coșuri de basket fixe, cu braț mobil, prinse de structură. De asemenea se vor pune la dispoziție suport pentru montarea fileului de tenis, volei, a porților pentru practicarea minifotbalului.

Suprafețele vitarte din jurul suprafeței sportive vor fi protejate cu plasă sportivă de protecție, prinsă de structura de rezistență.

Zona anexă a suprafeței sportive

Parter:

Zona de primire este amplasată pe colț, pentru a permite pozarea accesului pe două laturi diferite, în funcție de amplsament.

Zona de primire va fi dotată cu o ușă rotativă ce va avea rolul de tampon termic.

În zona de primire se va accesa scara spre etaj. Accesul se va face nefiltrat dat fiind că este o sală sportivă școlară, dar pentru utilizarea ei și pentru publicul larg, în zona de foyer se va putea amplasa un desk de recepție cu garderobă.

Vestiare sportivi și arbitri:

Sala va fi dotată cu o baterie de vestiare (separate pe sexe / echipe) dotate cu dușuri și grupuri sanitare dimensionate și configurate conform legislației în vigoare. De asemenea se vor realiza vestiare pentru profesori / arbitrii și un cabinet de prim ajutor.

Organizarea vestiarelor s-a făcut în regim filtru separând-se circulațiile de acces în vestiare de cele de acces la terenul de sport. Vestiarele vor fi dotate cu lockere pentru protecția hainelor elevilor și sportivilor.

Zona dușurilor va fi dotată cu pare de duș fixe, cu temporizare, astfel evitându-se vandalizarea acestora și risipa de apă.

Vestiarul de profesor / arbitru va fi dotat cu duș propriu. Înălțimea liberă a spațiilor va fi de 2,5 m.

 

Etaj:

Tribuna propusă este realizată din structură de beton monolit și este prevăzută cu scaune individuale. Scaunele sunt realizate din polietilenă copolimerizată colorată în masă, au clasa de reactivitate la foc 1 și au fixări ascunse cu șuruburi amplasate în șezut, mascate cu capace clipsate la față cu șezutul.

Capacitatea tribunei este de 102 de persoane.

Gradenele constituie rânduri cu adâncime de 80 cm și înălțime de 60 cm. Treptele scărilor au dimensiuni 24 x 20 cm și sunt dispuse la pas uniform. Spațiul de acces pe rândurile de scaune este neobstrucționat de trepte (treptele intermediare sunt dispuse în dreptul scaunelor).

Zona de tribună va avea liber acces către un grup sanitar destinat publicului. Acesta va fi dimensionat în conformitate cu normativele în vigoare, și va fi grupat pe sexe. Se vor realiza pardoseli din rășini epoxidice, iar pereții vor fi placați cu faianță.

Toaletele vor fi despărțite prin panouri de HPL. Se vor utiliza obiecte sanitare din porțelan alb.

Spații tehnice:

La etaj se vor amplasa spațiile pentru centrala termică și centrala de ventilație și un vestiar pentru personalul de întreținere echipamente. Acestea vor fi avea pardoseala finisată cu ciment sclivisit.

Spațiul dstinat centralei de ventilație va comunica direct cu exteriorul, pe acea zonă neexecutându-se învelitoare.

Centrala de ventilație va fi în sistem rooftop.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proiect pentru amenajarea falezei râului Târnava Mare din Blaj. Zonă pentru sporturi nautice și terenuri de beach volley

Publicat

Primăria Blaj vrea să amenajeze faleza râului Târnava Mare, pe raza municipiului. Se propune realizarea unei zone pentru sporturi nautice, amenajarea a 10,9 kilometri de piste de biciclete și alei pietonale. De asemenea, se urmărește amenajarea unor terenuri de beach volley și zone de recreere și construirea a trei poduri pietonale. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 4 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaboarea studiului de fezabilitate / DALI pentru obiectivul de investiție „Amenajarea falezei râului Târnava Mare din municipiul Blaj”.

Valoarea totală este estimată la 250.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:

  • realizarea a 10,9 kilometri piste de biciclete
  • amenajarea unei promenade pietonale pe digurile râului Târnava Mare – 10,9 km
  • reconversia funcțională a zonei falezei râului Târnava Mare
  • amenajarea de terenuri de beach volley
  • amenajarea unor zone de picnic pe malurile râurilor Târnava Mică, Târnava Mare și zona de pădure
  • reabilitarea digurilor de-a lungul râului Târnava Mare
  • construirea a 3 poduri pietonale / velo

Lista activităților necesare pentru atingerea obiectivelor:

  • amenajarea unei zone pentru sporturi nautice;
  • construcția spațiilor verzi (ex.: defrișarea vegetației existente, modelarea terenului, plantarea, gazonarea suprafețelor, inclusiv plantare de arbori etc.);
  • realizarea unui sistem de irigații;
  • dotarea spațiilor verzi și a zonelor de promenadă/velo cu mobilier urban inteligent (bănci, coșuri de gunoi, grupuri sanitare, suporturi pentru parcarea bicicletelor, zone pentru picnic etc.);
  • construirea pistelor de biciclete pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea aleilor pietonale pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea a 3 poduri pietonale/velo;
  • realizarea unui sistem de iluminat inteligent, eficient energetic și prietenos cu mediul;
  • înființarea unui sistem de supraveghere video și a infrastructurii necesare utilizării acestuia;
  • înființarea unui sistem de internet Wi-Fi în tot arealul aferent proiectului;
  • construirea unor zone cu facilități de recreere (spații de joacă pentru copii, spații/terenuri pentru practicarea sportului, spații de relaxare);
  • facilități pentru persoane cu dizabilități și persoane vârstnice;
  • inovații tehnologice care contribuie la buna gestionare a spatiilor verzi nou construite și care permit reducerea amprentei ecologice a componentei antropice, au impact pozitiv asupra biodiversității urbane și contribuie la îmbunătățirea condițiilor de viață la nivel regional.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate