Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Menţinerea în activitate a personalului angajat fără concurs în perioada stării de urgenţă, pe ordinea de zi a Guvernului


Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de joi, prin ordonanţă de urgenţă, menţinerea în activitate, peste termenul pentru care a fost încadrat, a personalului angajat fără concurs în perioada stării de urgenţă din instituţiile din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, Ministerului Sănătăţii şi unităţilor subordonate, unităţilor sanitare şi serviciilor de asistenţă socială în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„În concret, prin proiectul de ordonanţă de urgenţă se propune ca personalul din instituţiile din cadrul sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională, din Ministerul Sănătăţii şi unităţile subordonate, din unităţile sanitare şi din serviciile de asistenţă socială angajat fără concurs în temeiul dispoziţiilor art. 6 şi 16 din anexa 1 la Decretul 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României ori, după caz, a dispoziţiilor art. 9 şi 25 din anexa 1 la Decretul 240/2020 privind prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României, să poată fi menţinut în activitate peste termenul pentru care a fost încadrat, pentru o durată corespunzătoare celei prevăzute la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv pentru o durată determinată, ce nu poate depăşi 30 de zile de la data încetării stării de alertă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Tot prin ordonanţă de urgenţă, Guvernul urmează să completeze OUG 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi în vederea supravegherii copiilor, în situaţia limitării sau suspendării cursurilor şcolare şi a OUG 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„Prezentul act normativ completează OUG 147/2020 (…) cu prevederi care să asigure protecţia şi sprijinirea copiilor, a părinţilor acestora, dar şi a angajatorilor, în situaţia în care activitatea didactică în unităţile de învăţământ, inclusiv în cele de educaţie antepreşcolară şi preşcolară, se desfăşoară în scenariile 2 şi 3 prevăzute de Ordinul comun al ministrului educaţiei şi cercetării şi ministrului sănătăţii nr. 5487/1494/2020. Potrivit prezentului proiect de act normativ, numărul de zile libere se stabileşte pentru perioada stării de alertă, ori de câte ori, prin hotărâre a CJSU/CMBSU se stabileşte aplicarea unui dintre scenariile menţionate. De asemenea, se propune ca pentru aceste situaţii acordarea zilelor libere să fie limitată până la 31 decembrie 2020. Totodată, se propune reglementarea acordării zilelor libere plătite şi pentru alte situaţii stabilite prin Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de urgenţă sau ordin al ministrului educaţiei şi cercetării, situaţii care impun suspendarea temporară a cursurilor, cum ar fi, spre exemplu suspendarea cursurilor în timpul desfăşurării procesului electoral. Pentru toate situaţiile nou introduse se menţin aceleaşi condiţii de acordare prevăzute în OUG 147/2020”, conform notei de fundamentare a actului normativ.

sursa: agerpres.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Sorin Bumb: Senatul introduce noi avantaje pentru populație și operatorii economici în schema pentru plata energiei

Publicat

Senatul introduce o serie de noi avantaje pentru populație și operatorii economici în schema de sprijin pentru plata energiei, anunță senatorul PNL de Alba, Sorin Bumb.

”Comisiile reunite de energie și muncă ale Senatului au aprobat astăzi o serie de modificări ale schemei de sprijin pentru plata energiei, destinate să ajute atât populația României cât și sectorul economic național, în fața creșterii prețurilor la energie, care afectează întreaga Europă.

Măsurile de sprijin se vor aplica în perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022.

Astfel, în urma consultărilor din această dimineață, a fost modificată OUG 118/2021, fiind luate o serie de măsuri suplimentare ce vizează implementarea schemei de sprijin pentru consumatorii casnici și operatorii economici, prin care se vor acorda compensări la prețul energiei electrice și al gazelor naturale.

A fost mărită limita de consum pentru care li se acordă compensare consumatorilor casnici și s-a introdus plafonarea prețurilor la distribuitorii de energie electrică și gaze naturale, pentru perioada 1 noiembrie 2021  – 31 martie 2022, la maximum 1 leu/kWh preț final facturat pentru energia electrică și 0,37 lei/kWh preț final facturat la gaze naturale.

O altă măsură luată prevede supraimpozitarea producătorilor de energie electrică, pe același model pe care a fost aplicat la gaze naturale, prin Ordonanța 7.

Tot venitul rezultat din vânzarea curentului electric care depășește prețul de 450 lei/mWh va fi impozitat suplimentar cu 80%.

O altă măsură vizează comercianții de energie, care vor putea opera cu un profit de maximum 5%.

Totodată, crește la maximum 33% din valoarea facturii compensarea acordată clienților casnici pentru gaze naturale și aceștia au posibilitatea de a cere amânarea plății facturilor pentru o perioadă de maxim 6 luni, fără a trebui să plătească penalități în această perioadă de amânare.

Concret, pentru clienții casnici se va acorda o compensare unitară in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, în cazul energiei electrice și în valoare de cel mult 33% din valoarea componentei prețului gazului natural din contractul de furnizare al clientului beneficiar, în cazul gazelor naturale.

Compensarea se va acorda direct în factura clientului, fără a mai fi necesare niciun fel de demersuri din partea acestuia, fără cereri, fără drumuri în plus, fără birocrație.

Sumele compensate vor fi evidențiate clar, cu minus, în factura clientului casnic.

Pentru a putea beneficia de această schemă de ajutor, clienții casnici trebuie să se încadreze în anumite limite de consum, adică maxim 1.500 kWh la energie electrică și echivalentul a 1.000 mc de gaze naturale, pentru întreaga perioadă, plus o abatere de maxim 10% din aceste cuantumuri.

Pentru operatorii economici se aplică exceptarea, în cazul energiei electrice, de la plata contravalorii certificatelor verzi, contribuției pentru cogenerare de înaltă eficienta și a accizei pentru primii 200mWh consumați lunar, precum și exceptarea, în cazul gazelor naturale, de la plata contravalorii accizei pentru primii 500 MWh consumați lunar.

De asemenea, se reduce TVA la doar 5% pentru baza de impozitare pentru furnizarea energiei electrice/gazelor naturale la operatorii economici.

O foarte importantă modificare va include și PFA-urile și profesiile liberale, alături de IMM-uri, în categoria operatorilor economici care primesc acest sprijin, mărindu-se plaja de adresabilitate pentru toți profesioniștii, așa cum sunt ei reglementați la art. 3, al. 2 din Codul Civil.

În ultimele zile am avut numeroase consultări, atât cu Ministrul Energiei și cu colegii mei din PNL, cât și cu colegii din opoziție, astfel încât să reușim să ajungem la o formă legislativă acceptată de toate părțile, care să ofere o protecție reală cetățenilor și IMM-urilor.

Am insistat și am obținut creșterea limitelor de consum, față de forma inițială a legii, reușind să stabilim niște consumuri rezonabile pentru orice familie de nivel mediu din România, pentru care să se asigure compensările.

De asemenea, am crescut cota de compensare în cazul gazelor naturale, de la 25% la 33% din valoarea prețului gazelor.

În actuala criză a energiei care afectează toată Europa și care a început să se extindă și pe alte continente, măsurile pe care le-am negociat și le-am luat în această dimineață reprezintă un pachet de măsuri menite să sprijine atât populația, cât și IMM-urile, să treacă peste această perioadă dificilă. Sunt măsuri pe care și alte state din Europa au început să le ia și care ne vor ajuta să trecem mai ușor peste criza energiei, care, la noi, se suprapune, din păcate, cu criza sanitară.

Modificările adoptate de noi în această dimineață la schema de sprijin pentru plata energiei vor fi adoptate în această după-masă de plenul Senatului și vor fi apoi înaintate în regim de urgență Camerei Deputaților, astfel încât ele să poată fi adoptate și să intre în vigoare cât mai repede, permițând aplicarea schemei de sprijin începând cu data de 1 noiembrie”.

Senator PNL de Alba,

Sorin Ioan BUMB

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cine folosește certificate COVID false va ajunge la pușcărie. Avertizarea lui Lucian Bode, în scandalul ”vaccinării la chiuvetă”

Publicat

Persoanele care facilitează obţinerea de certificate false COVID-19, dar şi cei care beneficiază de aceste documente „vor ajunge în puşcărie”. Este avertismentul transmis luni de Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode.

„Pentru că am văzut foarte mulţi români – când vorbesc de sute, în opinia mea sunt foarte mulţi – care apelează la certificate de vaccinare false, avem în acest moment 362 de dosare penale în lucru, 850 de persoane cercetate pentru teste PCR false, pentru certificate COVID false, pentru adeverinţe de vaccinare false.

Le transmit tuturor, atât celor care facilitează obţinerea acestor document false, cât şi celor care cred că beneficiază de aceste certificate false, de aceste adeverinţe false: toţi vor ajunge în puşcărie”, a precizat Lucian Bode la Ministerul Afacerilor Interne.

El a adăugat că „apetitul” pentru această practică va dispărea când vor veni şi condamnările în aceste cazuri.

„Este inadmisibil să îţi baţi joc de cei din jurul tău fraudând legea şi apelând la astfel de practici.

Sunt oameni care sunt reţinuţi, sunt oameni care sunt cercetaţi sub control judiciar, dar sunt convins că apetitul pentru o astfel de practică va scădea în momentul în care vor veni şi condamnări”, a spus Bode, citat de Agerpres.

O serie de pacienți bolnavi de COVID-19, care aveau certificate de vaccinare dar prezentau o evoluție discrepantă a bolii, l-au determinat pe Cristian Oancea, managerul spitalului ”Victor Babeș” din Timișoara, să vorbească de „vaccinarea la chiuvetă”.

Este vorba despre pacienții care ajung la spital cu forme severe, deși spun că sunt vaccinați, iar medicii au dubii în legătură cu certificatele de vaccinare obținute de aceștia.

Așa au ajuns polițiștii să întocmească dosare penale in rem și să înceapă cercetările.

Suspiciunea este legată de faptul că au apărut pacienți care au făcut forme severe de COVID-19, deși spuneau că sunt vaccinați.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Angajări la IPJ Alba: 8 posturi la serviciile Rutier, Criminalistic, Logistic și la polițiile Teiuș și Aiud. Condiții

Publicat

sediu ipj

Inspectoratul de Poliție Județean Alba anunță organizarea unor concursuri pentru ocuparea a opt posturi vacante de personal contractual.

Este vorba despre posturi la serviciile Rutier, Criminalistic și la cel Logistic, pentru operatori date, referenți, bufetier și îngrijitori.

Posturile scoase la concurs:

Serviciul Rutier:

  • operator controlor date – 1 post și referent – 1 post – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă. AICI, condiții

Serviciul Criminalistic:

  • referent – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă. AICI, condiții

Poliția Municipiului Aiud:

  • referent – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă

Poliția Orașului Teiuș:

  • referent – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă

AICI, condiții pentru posturile de la Aiud și Teiuș.

Serviciul Logistic:

  • referent – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă
  • bufetier
  • îngrijitor.

AICI, condiții pentru cele 3 posturi.

Persoanele interesate se pot înscrie la concursuri până în data de 29 octombrie inclusiv, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 9.00 – 13.00.

Înscrierea se va realiza pe post, iar candidații vor prezenta și vor depune dosarul de concurs, în volum complet, cu excepția fișei de aptitudine în muncă, la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ITM Alba: 9 persoane găsite la muncă fără forme legale de angajare. Amenzi de peste 180.000 de lei pentru angajatori din județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat, săptămâna trecută, amenzi de peste 180.000 de lei. Au descoperit 9 persoane aflate în activitate fără forme legale de angajare.

În domeniul relațiilor de muncă, în perioada 11-15 octombrie, au fost verificați 44 de agenți economici, cu un număr total de 374 de salariați.

Au fost constatate 145 de nereguli și aplicate 10 sancțiuni, din care 2 avertismente și 8 amenzi în valoare de 184.800 lei.

Cinci dintre amenzi au fost în valoare totală de 180.000 lei ,pentru 9 persoane depistate în lucru fără forme legale de angajare, la 5 angajatori .

Principalele deficienţe constatate în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților și a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost verificate 15 unități și constatate 28 nereguli.

Au fost sancționați cinci angajatori cu 7 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate