Actualitate
Ministerul Educaţiei, despre concursul pentru directori de şcoli: Proba scrisă nu a fost evaluare psihologică, a vizat competenţele cognitive şi manageriale
Ministerul Educaţiei precizează că testul grilă susţinut de candidaţii la concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori de şcoli nu reprezintă o evaluare psihologică şi că a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale. Precizările au fost transmise după ce preşedintele Colegiului Psihologilor din România, Mihai Anitei a solicitat joi reluarea probei scrise, astfel încât evaluarea candidaţilor să fie realizată de psihologi atestaţi profesional în domeniul muncii.
“Ne întrebam ce relevanţă are acel test în condiţiile în care a fost aplicat, cu interpretarea datelor psihologice pe baza unui instructaj făcut de constructorii unor teste psihologice. Din păcate, în acest fel, Ministerul Educatiei induce ideea că oricine poate face psihologie, ceea ce nu este nici adevărat şi nici corect faţă de miile de profesionişti, care au studiat şi s-au perfecţionat şi au obţinut atestare legală. În aceste condiţii, solicităm reluarea examenului pentru funcţiile de director şi director adjunct al unităţilor de învăţământ cu aplicarea testării psihologice realizate de profesionişti”, a declarat Mihai Anitei într-o conferinţă de presă, citat de Agerpres.
Vezi şi CONCURSUL pentru directori de şcoli: Ce subiecte au primit candidaţii, la proba scrisă
Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice precizează următoarele:
“ Testul nu reprezintă o evaluare psihologică. Acesta a fost elaborat de specialiști în științe cognitive și în științele educației și a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între diferite stiluri și modele manageriale, capacitatea de înțelegere și asumare a rolului unui manager la nivelul unei instituții școlare, capacitatea de a distinge între esențial și secundar, capacitatea de a face conexiuni logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc.
La nivel de concept, testul-grilă valorifică avantajele unei probe scrise printr-un nivel ridicat de obiectivitate, transparență în evaluare și operativitate în administrare.
Asimilarea acestui test cu unul de factură psihologică este o eroare involuntară sau deliberată de optică. Nici modul în care a fost construit, nici formula de evaluare, respectiv utilizarea rezultatului nu au vizat generarea unui profil psihologic al candidatului. Obiectivul urmărit a fost testarea abilităților menționate anterior pe baza unui scor/punctaj conform evaluării pe baza baremului.
Itemii de evaluare a abilităților cognitive care provin din teste standardizate cunoscute și consacrate au fost utilizați pe baza acordului scris al deținătorilor drepturilor de autor.
Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitățile de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite capacitatea de memorare mecanică a unor informații din resursele bibliografice indicate”.
Vezi şi REZULTATE CONCURS directori de şcoli: Cine preia oficial funcţiile la Colegiul Economic, Colegiul „Alexandru Domşa” Alba Iulia, CŞEI
Vezi şi REZULTATE finale CONCURS directori de şcoli la AIUD: Punctajele candidaţilor de la Colegiul Naţional „Titu Maiorescu”, Colegiul Naţional „Bethlen Gabor”, Colegiul Tehnic şi Grădiniţa „Primii paşi” Aiud
Citeşte şi REZULTATE CONCURS directori de şcoli în Alba: Ce unităţi îşi păstrează actuala conducere. Punctaje finale pentru candidaţi
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News