Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Educaţiei, despre concursul pentru directori de şcoli: Proba scrisă nu a fost evaluare psihologică, a vizat competenţele cognitive şi manageriale


Publicat

educatie

examen director carte ochelariMinisterul Educaţiei precizează că testul grilă susţinut de candidaţii la concursul pentru ocuparea funcţiilor de directori de şcoli nu reprezintă o evaluare psihologică şi că a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale. Precizările au fost transmise după ce preşedintele Colegiului Psihologilor din România, Mihai Anitei a solicitat joi reluarea probei scrise, astfel încât evaluarea candidaţilor să fie realizată de psihologi atestaţi profesional în domeniul muncii.

“Ne întrebam ce relevanţă are acel test în condiţiile în care a fost aplicat, cu interpretarea datelor psihologice pe baza unui instructaj făcut de constructorii unor teste psihologice. Din păcate, în acest fel, Ministerul Educatiei induce ideea că oricine poate face psihologie, ceea ce nu este nici adevărat şi nici corect faţă de miile de profesionişti, care au studiat şi s-au perfecţionat şi au obţinut atestare legală. În aceste condiţii, solicităm reluarea examenului pentru funcţiile de director şi director adjunct al unităţilor de învăţământ cu aplicarea testării psihologice realizate de profesionişti”, a declarat Mihai Anitei într-o conferinţă de presă, citat de Agerpres.

Vezi şi CONCURSUL pentru directori de şcoli: Ce subiecte au primit candidaţii, la proba scrisă

Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice precizează următoarele:

“ Testul nu reprezintă o evaluare psihologică. Acesta a fost elaborat de specialiști în științe cognitive și în științele educației și a vizat evaluarea competențelor cognitive și manageriale dezirabile pentru exercitarea rolului de director sau director adjunct într-o școală modernă: capacitatea de a face distincție între diferite stiluri și modele manageriale, capacitatea de înțelegere și asumare a rolului unui manager la nivelul unei instituții școlare, capacitatea de a distinge între esențial și secundar, capacitatea de a face conexiuni  logice între fenomene și evenimente, atenția la detalii, spiritul de observație, capacitatea de gândire strategică etc.

La nivel de concept, testul-grilă valorifică avantajele unei probe scrise printr-un nivel ridicat de obiectivitate, transparență în evaluare și operativitate în administrare.

Asimilarea acestui test cu unul de factură psihologică este o eroare involuntară sau deliberată de optică. Nici modul în care a fost construit, nici formula de evaluare, respectiv utilizarea rezultatului nu au vizat generarea unui profil psihologic al candidatului. Obiectivul urmărit a fost testarea abilităților menționate anterior pe baza unui scor/punctaj conform evaluării pe baza baremului.

Itemii de evaluare a abilităților cognitive care provin din teste standardizate cunoscute și consacrate au fost utilizați pe baza acordului scris al deținătorilor drepturilor de autor.

Itemii asociați evaluării abilităților manageriale au fost formulați astfel încât să reflecte capacitățile de analiză critică și gândire strategică ale candidaților, evitând formulări care să solicite capacitatea de memorare mecanică a unor informații din resursele bibliografice indicate”.

Vezi şi REZULTATE CONCURS directori de şcoli: Cine preia oficial funcţiile la Colegiul Economic, Colegiul „Alexandru Domşa” Alba Iulia, CŞEI

Vezi şi REZULTATE finale CONCURS directori de şcoli la AIUD: Punctajele candidaţilor de la Colegiul Naţional „Titu Maiorescu”, Colegiul Naţional „Bethlen Gabor”, Colegiul Tehnic şi Grădiniţa „Primii paşi” Aiud

Citeşte şi REZULTATE CONCURS directori de şcoli în Alba: Ce unităţi îşi păstrează actuala conducere. Punctaje finale pentru candidaţi



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Când vor fi recuperate cele două săptămâni de vacanță ale elevilor. Ce spune ministrul Educației

Publicat

Cele două săptămâni de vacanţă vor fi recuperate, cel mai probabil, în luna ianuarie, spune ministrul Educației.

”Cele două săptămâni de vacanţă suplimentară sunt convins că se vor transforma în două săptămâni de şcoală cu prezenţă fizică între 3 şi 14 ianuarie, pentru gimnaziu şi liceu, respectiv într-o săptămână cu prezenţă fizică, între 10 şi 14 ianuarie, pentru ciclul primar”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Potrivit sursei citate, elevii de gimnaziu şi liceu din şcolile publice vor avea acces la şcoală cu prezenţă fizică de pe 3 ianuarie, iar cei din ciclul primar şi preşcolarii se vor afla în bănci de pe 10 ianuarie.

”Nu se pierde nicio zi de şcoală nici din semestrul 1, nici din semestrul 2. Cele două săptămâni sunt maximul ce poate fi recuperat in aşa fel încât datele de examene să fie cele cunoscute, fără a se pierde nicio zi de cursuri. Acest lucru va face obiectul unui ordin de ministru semnat în 5 noiembrie, pentru modificarea structurii anului şcolar, aşa cum se precizează în Hotărârea CNSU nr. 91 şi aşa cum am anunţat deja public”, a mai spus ministrul.

Acesta spune că în 5 noiembrie se putea afla o situaţie certă din punct de vedere epidemiologic.

”Cele două săptămâni de vacanţă suplimentară sunt convins că se vor transforma în două săptămâni de şcoală cu prezenţă fizică între 3 şi 14 ianuarie, pentru gimnaziu şi liceu, respectiv într-o săptămână cu prezenţă fizică, între 10 şi 14 ianuarie, pentru ciclul primar”, a precizat Cîmpeanu.

surse: edupedu.ro, stiripesurse.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce se întâmplă cu WhatsApp de la 1 noiembrie. Sunt vizate telefoanele Android mai vechi

Publicat

Aplicaţia populară de mesagerie nu va mai putea fi utilizată pe smartphone-urile Android care utilizează versiunea 4.0 a sistemului de operare.

Motivul este acela că sunt foarte vechi, adică au peste 10 ani.

WhatsApp a anunţat schimbarea de ceva timp.

Aplicaţia nu va mai funcţiona pe smartphone-urile Android oprite la versiunea 4.0 a sistemului de operare (dar de la 4.1 în sus nu vor fi probleme).

Sistemul 4.0 este cel cunoscut sub numele de Ice Cream Sandwich şi Google, fiind prezentat pe 19 octombrie 2011, adică exact 10 ani.

Telefoanele care deţin această versiune considerate sunt foarte vechi.

Pentru cei care au unul de acest fel, WhatsApp şi-a informat deja utilizatorii: „Vă invităm să treceţi la un dispozitiv compatibil sau să vă salvați istoricul de chat înainte de această dată”.

Ce telefoane sunt vizate

Majoritatea smartphone-urilor afectate sunt:

  • Samsung Galaxy Trend Lite, Galaxy Trend II, Galaxy S2, Galaxy S3 mini, Galaxy Xcover 2, Galaxy Core și Galaxy Ace 2.
  • LG Lucid 2, Optimus F7, Optimus F5, Optimus L3 II Dual, Optimus F5, Optimus L5, Optimus L5 II, Optimus L5 Dual, Optimus L5 Dual, Optimus L3 II, Optimus L7, Optimus L7 II Dual, Optimus L7 II, Optimus L7 II, Optimus F6, Enact, Optimus L4 II Dual, Optimus F3, Optimus L4 II, Optimus L2 II, Optimus Nitro HD și 4X HD, și Optimus F3Q
  • Alcatel One Touch Evo 7, Archos 53 Platinum, HTC Desire 500, Caterpillar Cat B15, Wiko Cink Five, Wiko Darknight, Lenovo A820, UMi X2, Faea F1 și THL W8

surse: Mediafax, playtech.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ALEA organizează la Alba Iulia seminarul proiectului S3UNICA – ”Specializare inteligentă pentru campusuri universitare”

Publicat

Agenția Locală a Energiei Alba – ALEA organizează la Alba Iulia în data de 27.10.2021 Seminarul Interregional al proiectului S3UNICA – ”Specializare inteligentă pentru campusuri universitare”, proiect cofinanțat prin Programul INTERREG Europe. Din cauza condițiilor impuse de pandemie această întâlnirea va avea loc în format online.

Proiectul S3UNICA are ca principal obiectiv îmbunătățirea politicilor regionale și implementarea ciclului de inovare al eficienței energetice în clădirile din campusuri universitare (de la invenție, prin testare / validarea pieței, până la extindere) și îmbunătățirea ecosistemelor regionale și interregionale legate de acest sector.

Acest lucru va accelera extinderea și schimbul de soluții inteligente adoptate și testate în campusuri universitare și, prin urmare, va asigura triplul câștig al investițiilor: al creșterii economice, al clădirilor mai durabile din punct de vedere energetic și al îmbunătățirii nivelului de trai.

În România instrumentul de politică regională abordat prin proiect este Planul de Dezvoltare al Regiunii Centru, principalul document de planificare și programare elaborat la nivel regional și asumat de către factorii de decizie din Regiunea de Dezvoltare Centru.

Un rezultat important al proiectului în România va fi elaborarea Planului de Acțiune pentru îmbunătățirea instrumentului de politică abordat.

”Seminarul Interregional S3UNICA” este un eveniment prevăzut a fi organizat în agenda proiectului S3UNICA și are drept scop reunirea părților interesate (stakeholderi) ale proiectului pentru derularea de activități de schimb de experiență la nivel interregional (european).

În cadrul întâlnirii vor fi prezentate cazuri de bună practică legate de creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie (SRE) în campusuri universitare din România dar și soluții inovatoare de management energetic și de utilizare SRE în clădiri publice.

Evenimentul este destinat părților interesate din proiectul S3UNICA și sunt așteptați să fie prezenți reprezentanți ai mai multor universități tehnice, cu precădere din Regiunea Centru, dar și reprezentanți din rândul actorilor implicați în proiectul S3UNICA: ADR Centru, autorități locale din Regiunea de Dezvoltare Centru, furnizori de soluții de eficiență energetică, agenții de energie.

De asemenea vor participa partenerii europeni ai proiectului S3UNICA dar si unii din colaboratorii lor naționali.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

6 motive pentru care iPhone-ul bate Android (P)

Publicat

Îmi plac telefoanele care folosesc sistemul Android, dar când prietenii îmi cer părerea despre ce telefon să își cumpere, tind să recomand iPhone-ul, în locul celor pe Android. Iată de ce!

Permiteți-mi să încep prin a spune că îmi plac telefoanele Android. Îmi place varietatea de hardware și multiplele opțiuni de personalizare a software-ului. Samsung Galaxy S10 și Google Pixel 3 sunt deosebit de speciale și au un design elegant și unele dintre cele mai bune camere foto. Dar, cu toate acestea, mereu ajung să le recomand cunoscuților să își cumpere Iphone, nu Samsung.

Observați că nu am spus că iOS este mult peste Android. Motivul pentru a merge pe ruta Apple este că software-ul și hardware-ul se completează perfect. IPhone funcționează, de asemenea, minunat cu alte gadget-uri Apple, inclusiv Mac-uri, Apple Watch și Apple TV.

Iată cele mai bune motive pentru care un iPhone este mai bun decât un telefon Android!

1. iPhone-urile sunt mai rapide

Dacă vă gândiți să vă cumpărați un iPhone mai nou, să știți că cipul A12 Bionic din interior este mai bun decât orice din tabăra Android. Decalajul dintre cele două mărci este totuși mai mic decât a fost în trecut, datorită procesoarelor noi care se folosesc la telefoanele Android de ultimă generație. De asemenea, am constatat că cele mai recente iPhone-uri pot transcoda un video mai rapid. Am efectuat un test, iar un iPhone XS a făcut asta în doar 39 de secunde, comparativ cu aproape două minute și jumătate, cât a durat la un Samsung Galaxy S10. Această diferență de viteză face, de asemenea, să vă bucurați de aplicații la adevărata lor valoare.

2. Integrare hardware și software mai bună

În trecut au existat o mulțime de exemple care dovedeau avantajul pe care Apple îl avea în fața sistemelor Android. Chiar dacă și această tehnologie a evoluat foarte mult, există în continuare lucruri pe care doar Apple le poate face.

Cel mai recent exemplu este Face ID, care vă conectează în siguranță la iPhone, utilizând o scanare 3D a feței, printr-un senzor TrueDepth. Și alte companii au încercat să copieze Face ID, dar niciuna nu a reușit.

Animoji și Memoji sunt alte exemple de hardware și software Apple care funcționează perfect împreună.

3. Cel mai ușor de utilizat

În ciuda tuturor promisiunilor producătorilor de telefoane Android de a-și eficientiza temele, iPhone-ul rămâne de departe cel mai ușor telefon de utilizat. Unii s-ar putea plânge de lipsa schimbării în aspectul iOS de-a lungul anilor, dar consider că este un plus că funcționează cam la fel ca acum zece ani. Desigur, Apple a adus îmbunătățiri de-a lungul anilor, cum ar fi Siri și Control Center. Cu iOS 11, Apple a adăugat posibilitatea de a edita Live Photos și de a organiza fișiere prin intermediul aplicației Files. Așteptați-vă ca îmbunătățirile să continue la iOS și în această toamnă!

4. Actualizările sistemului de operare atunci când le doriți

Asta o să-i doară puțin pe fanii Android. Începând din februarie 2019, 83% dintre dispozitivele iOS introduse în ultimii 4 ani foloseau iOS 12, potrivit Apple. Asta le-a oferit utilizatorilor posibilitatea de a folosi dispozitivele mai vechi la capacitate maximă. Dacă dețineți un iPhone , îl puteți actualiza la cea mai recentă versiune de iOS sau aproape de aceasta, în funcție de cât de vechi este telefonul. Iar compania promite că această dinamică nu se va schimba în curând.

5. Cele mai bune aplicații

Acum că atât iOS, cât și Android, au milioane de aplicații în magazinele lor, cursa înarmării s-a încheiat, nu? Nu chiar. IPhone-ul este încă favorizat de dezvoltatori ca platformă de lansare pentru cele mai tari aplicații.

Magazinul Google Play este un fel de Netflix al magazinelor virtuale: primește aplicații multe, dar de obicei acestea sunt lansate mai întâi în varianta pentru iOS. Un prim exemplu este celebrul Fortnite, care a trecut de la iOS la Android după o vreme, și chiar și atunci a fost exclusiv pentru Samsung. Alte aplicații, cum ar fi Super Mario Run și HQ Trivia, au urmat același drum. Au durat, de asemenea, câteva luni pentru a ajunge la Android. Parada aplicațiilor care au fost disponibile pentru iPhone mai devreme decât Android includ Monument Valley 2, Affinity Photo și Snapchat.

Mesajul este clar: pentru cei care nu vor să fie tratați ca utilizatori de aplicații de clasa a doua, iPhone-ul este în continuare regele.

6. Apple Pay

Între Android Pay și Samsung Pay, Apple câștigă detașat. Apple Pay este cea mai populară metodă de efectuare a plăților cu telefonul mobil. De asemenea, este foarte simplu de utilizat. Tot ce trebuie să faceți pentru a utiliza Apple Pay este să apropiați telefonul de terminalul de plată și apoi să atingeți cu degetul pe senzorul Touch ID. Cu ultimele modele trebuie doar să atingeți de două ori butonul lateral și apoi să vă uitați la telefon, pentru a utiliza Face ID și a efectua plata.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate