Actualitate
Ministrul Educaţiei, despre Bacalaureat: Examenul trebuie diversificat, este nevoie de mai multe filiere. Soluţii pentru îmbunătăţirea rezultatelor
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, susţine că examenul de bacalaureatul nu poate fi o soluţie pentru absolut toate tipurile de formare, de aceea ar trebui să fie forme diferenţiate de certificare a finalizării studiilor liceale.
„Pe lângă mai multe filiere şi mai multe tipuri de bacalaureat, dar chiar şi în interiorul acestui bacalaureat teoretic ar trebui să fie o flexibilitate mai mare, să răspundă mai mult profilului şcolii pe care o absolvă elevul sau eleva respectivă”, a precizat ministrul.
Potrivit acestuia, Bacalaureatul teoretic nu poate fi un panaceu sau o soluţie pentru toate tipurile de învăţământ şi susţine introducerea unor forme diferenţiate de certificare a finalului studiilor care, împreună cu învăţământul profesional, să fie soluţii de rezolvare a problemelor numărului tot mai mare al elevilor care nu promovează examenul de Bacalaureat.
„Ne propunem să avem şi forme diferenţiate de certificare a finalului studiilor, a tipurilor de bacalaureat. Bacalaureatul acesta teoretic nu poate fi un panaceu, nu poate fi o soluţie pentru absolut toate tipurile de formare, pregătire şi de învăţare. Cu siguranţăm şcolile care timp de ani de zile nu au putut să producă niciun absolvent care să aibă diploma de bacalaureat, avem anumite probleme pe care trebuie să le rezolvăm în interiorul acelei şcoli”, a explicat ministrul în interviul pentru News.ro.
Citește și BACALAUREAT 2017: MODELE de SUBIECTE, calendar şi detalii de la Ministerul Educaţiei. TOATE datele pentru candidaţi »
În ceea ce priveşte zecile de şcoli care de ani de zile au promovabilitate zero la examenul de Bacalaureat, ministrul Educaţiei spune că aceasta este o problemă de sistem, de aceea trebuie găsite soluţii sistemice, nu conjucturale. De fapt, problema rezultatelor slabe la bacalaureat are rădăcini în învăţământul gimnazial.
În opinia sa, trebuie insistat asupra gimnaziului: calitatea educaţiei, resurse umane şi incluziune. “ Dorim foarte mult ca şcolile de meserii, şcolile profesionale să fie mai puternice, mai active şi să producă o educaţie şi o formare de calitate”, a spus Mircea Dumitru.
Ministrul Educaţiei a precizat că în septembrie sau octombrie va discuta cu directorii şcolilor în care promovabilitatea la bacalaureat a fost zero sau foarte scăzută, pentru a face o analiză şi a trage o concluzie privind viitorul acestor unităţi de învăţământ.
El a mai spus că nu ministrul Educaţiei închide şcoli în situaţia în care acestea nu au elevi promovaţi la Bacalaureat sau nu au autorizaţie sanitară de funcţionare, dar, dacă există recomandări din partea ARACIP de a închide o clădire şcolară, el va aproba acest lucru, dar să fie ca ultimă soluţie.
sursa: realitatea.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News