Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Sănătăţii: Au scăzut internările în spitale, după începerea controalelor efectuate de echipele mixte ale MS şi CNAS. Verificări la chirurgie, ORL şi ginecologie


Publicat

După o săptămână de controale efectuate de echipe mixte ale Direcţiilor de Sănătate Publică şi CNAS în spitalele din ţară, la dispoziţia Ministerului Sănătăţii, au scăzut uşor internările în unităţile medicale. Declaraţia aparţile ministrului Nicolae Bănicioiu, care susţine este posibil ca unele spitalizări să se fi făcut prea uşor.

„Pot spune că am remacat, după o săptămână de control, că a scăzut uşor numărul de internări în unele spitale. Sigur, poate că unele internări erau făcute mai uşor”, a spus ministrul Sănătăţii.

Bănicioiu a precizat că este primul control de o asemenea amploare care se face în spitalele din România şi care verifică decontările dintre spitale şi casele de asigurări de sănătate.

„Vorbim de primul control de amploare pentru verificarea decontărilor între spitale şi case. Nu putem vorbi neapărat de raportări false. Este multă birocraţie în sistem şi personal insuficient”, a mai spus ministrul Sănătăţii.

Bănicioiu a precizat că această verificare are totodată rolul de a ajuta angajaţii din unităţile sanitare să înveţe cum să facă raportările corect, după ce unii manageri s-au plâns de birocraţia din sistem şi de faptul că niciodată nu li s-a explicat cum trebuie să completeze respectivele formulare.

Acum, experţii CNAS şi cei din Ministerul Sănătăţii pot să-i înveţe cum se completează respectivele documente. Sigur că, pentru început, vor primi o amendă, dar măcar după aceea vor şti cum să lucreze„, a mai spus Bănicioiu.

Controalele care au început în 5 mai şi vizează 77 de spitale sunt făcute de echipe mixte ale Ministerului Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. Acestea verifică modul în care sunt făcute decontările, dacă diagnosticele puse la internare corespund intervenţiilor realizate. Totodată, informaţiile sunt coroborate cu datele prezentate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti şi casele de asigurări de sănătate.

Controalele se vor încheia în 30 mai, iar concluziile vor fi prezentate în prima jumătate a lunii iunie, de către Direcţia generală de monitorizare, control şi antifraudă din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, a precizat Bănicioiu.

Echipele de control vor verifica atât secţiile de chirurgie plastică şi reparatorie, cât şi secţiile de ORL şi ginecologie.

Controalele au fost declanşate în urma scandalului privind decontările ilegale pentru operaţii făcute la Spitalul de Chirurgie Plastică, Reparatorie şi Arsuri din Capitală.

Direcţia generală de monitorizare, control şi antifraudă din CNAS, care şi-a început activitatea în decembrie 2013, a făcut, în primul trimestru din 2014, controale la 1.700 furnizori de servicii – spitale, farmacii, medici de familie -, în urma acestor acţiuni fiind recuperaţi 3,5 milioane de lei.

Astfel de controale se desfăşoară şi la secţiile de chirurgie din Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba. Rezultatele acestora vor fi făcute publice la sfârşitul lunii mai.

sursă: mediafax



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Aparate de ventilație pulmonară donate spitalelor din Sebeş şi Aiud de către Crucea Roşie Română Filiala Alba

Publicat

Crucea Roșie Română Filiala Alba a donat două ventilatoare moderne, noi, destinate pacienţilor internaţi în cadrul spitalelor din Sebeş şi Aiud. Acțiunea a fost inițiată în contexul crizei medicale generate de pandemia de coronavirus.

Sistemul de ventilație donat unităţilor medicale este un aparat AEON VG70, dotat cu baterie de capacitate mare și poate fi folosit pentru deplasările intraspitalicești ale pacienților aflați în tratament.

Aparatele au fost puse în funcţiune, miercuri, de către o echipă de specialiști și vor deservi pacienții internați în cele două spitale, transmit reprezentanții organizației.

Potrivit sursei citate, aparatele au o valoare totală de aproximativ 178.000 lei şi au fost achiziționate din fondurile strânse în cadrul campaniei pe care Crucea Roșie a desfășurat-o în beneficiul spitalelor și a pacienților afectați de  COVID-19.

”Crucea Roșie Română Filiala Alba aduce călduroase mulţumiri tuturor colaboratorilor şi sponsorilor care în această perioadă au sprijinit demersurile organizaţiei noastre pentru consolidarea răspunsului la ameninţarea cu noul coronavirus COVID-19”, precizează Adrian Dușa, directorul Filialei Alba – Crucea Roșie România.

“Un gând de mulțumire Filialei de Cruce Roșie a Județului Alba pentru donația făcută. Acest gest caritabil se adaugă unei liste generoase de sponsori care au decis să susțină sănătatea din Municipiul Sebeș, în beneficiul comunității locale. În calitate de primar, îmi declar implicarea totală pentru a dezvolta, prin parteneriate și prin finanțări nerambursabile atrase, acest domeniu atât de important în viața orașului”, a transmis primarul Dorin Nistor.

”Parteneriatul pe care municipiul Aiud îl derulează cu Crucea Roșie Română Filiala Alba este unul strategic, pe care îl vom dezvolta în următoarea perioadă. Mulțumim pentru sprijinul acordat”, au precizat reprezentanții Primăriei Aiud.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenție la înșelătoria ”Acoperișul”, reapărută în Alba Iulia. Oferte ”otrăvite” plasate pe parbrizele mașinilor din oraș

Publicat

acoperisul inselatorie

Firmele de țepari gabori din Turda și Câmpia Turzii, au reapărut la Alba Iulia, unde practică nederanjate înșelătoria ”Acoperișul”. 

Alba24 a scris și în trecut despre această metodă, însă ”constructorii” reapar sistematic în oraș și împrăștie fluturași publicitari în parcările marilor magazine și printre blocurile de locuințe (îi lasă în parbriz sau îi agață de portieră). 

De la începutul lunii august 2020, un număr masiv de fluturași au fost distribuiți din nou în municipiu.

Sfârșitul verii și toamna este momentul în care înșelătoria denumită ”Acoperișul” funcționează cel mai bine, datorită presiunii la care pot fi supuși oamenii de către țepari, odată ce ”încep” lucrarea și descoperă casa. Cei mai vulnerabili sunt oamenii în vârstă.

fluturas acoperis

Cum funcționează. Totul începe așadar cu un fluturaș ”otrăvit” plasat pe parbrizul mașinilor parcate în oraș, mai ales în zona caselor, uneori și în scările blocurilor, acolo unde accesul este posibil.

”Oferta” promite prețuri mici, consultanță gratuită și chiar un discount de 20%, sau, după caz, 12% pentru pensionari.

Aparent, este vorba despre o afacere bună. În realitate, costurile vor ajunge la prețuri astronomice. Poliția nu face nimic pentru că oamenii nu depun plângere, intimidați de numărul mare al ”negociatorilor” pe care firma îi trimite ulterior la încasat banii.

Metoda este simplă și se practică la Alba Iulia sub ochii autorităților: omul este tentat cu un contract în care nu este trecut prețul și nici lista cantităților, ci doar prețul materialelor și al manoperei la bucată, într-o anexă. I se spune o sumă inițială, relativ în prețul pieței.

Cum arată fluturașii ”otrăviți”

La negocieri sosește un membru al grupului cu aspect îngrijit, care se vrea convingător. Acesta este cel care încheie contractul. Nu uită să întrebe, în cazul persoanelor vârstnice, unde lucrează copiii și pe cine au mai apropiat. Evită zonele rurale, unde oamenii sunt mai uniți și unde aceștia, atunci când autoritățile nu îi apără, își fac singuri dreptate.

La ”muncă” vin însă rudele gaborilor care dețin firmele. Decopertează acoperișul și de acolo încep presiunile asupra proprietarilor.

După finalizarea lucrării, la calculul final, oamenii au o surpriză: prețul este de aproximativ 8 până la 10 ori mai mare decât cel stabilit inițial.

La negocieri, firma își trimite foarte mulți ”reprezentanți” agresivi, care-i amenință pe proprietari cu externalizarea datoriei către cămătari și care bravează cu relațiile pe care le au ”în poliție”.

Spre exemplu, montajul unui metru liniar de lațuri poate costa 3,5 euro, fără materiale. La fel este calculată manopera și la alte lucrări. În plus, firmele ”își selectează” clientela printre cei mai neajutorați cetățeni ai orașului, oferind ”discounturi” imaginare de la 10 la 20% pentru pensionari.

În condițiile în care firmele acestea lucrează absolut ilegal, fără contracte de muncă pentru angajați și fără respectarea normelor minime legale, nu există nici o investigație serioasă a autorităților, până în acest moment.

Nici ITM nu-i caută, nici poliția economică și nici alte autorități.

Cel puțin nu la Alba, pentru că în alte județe, procurorii  DIICOT au reușit să destructureze o parte a tentaculelor acestei rețele care s-a extins la nivel național și care cuprinde zeci de firme, dar o singură practică.

Este vorba despre investigații extinse în județele Mureș, Cluj, Galați, Constanța și chiar în județele Moldovei. Deși au fost reținute zeci de persoane, escrocheria face victime în continuare.

Pe un blog dedicat celor care au trecut prin experiența ”Acoperișul”, o persoana a lansat un apel la adresa autorităților: ”autoritatile sunt pe o mana cu ei, nu le fac nimic. altfel nu se explica aceste postari din 2013, acutale si astazi. intre timp s-au rafinat si ofera contracte. atentie! in contract nu scriu pretul ci doar lista de preturi ceea ce duce la sume astronomice pentru care ei au semi-acoperire legala. atentie, sunt violenti si se vor intoarce, nu va faceti iluzii. institutiile statului nu pazesc cetateanul si nu fac investigatii legate de acesti gabori. as recomanda sa puneti aici cat mai multe firme de-astea sa se vada cand cauta cineva pe google. eu nu sunt cineva care sa fie capabila sa se tiganeasca si am luat-o rau la bani. cand am sunat la institutii, mi s-a spus ca nu ma va proteja nimeni de ei daca merg martor. oare ce investigheaza politia, DIICOTUL si serviciile? TREZITI-VA si aparati oamenii nevinovati!!!! ”

Tentaculele au crescut însă la loc, astfel încât ”meseriașii” au reapărut la Alba Iulia și în județ.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă ca intervențiile stomatologice ”neesențiale” să fie amânate

Publicat

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), îngrijorată de impactul COVID-19 asupra serviciilor de îngrijire stomatologică din întreaga lume, a formulat câteva principii pentru ca profesioniştii din domeniu să ”minimizeze” riscurile de transmitere, informează AFP.

”OMS sugerează evitarea sau reducerea la minimum a tuturor procedurilor care generează aerosoli”, foarte frecvente în stomatologie (echipamente de mare viteză, ultrasunete, pulverizare şi altele), a declarat marţi, în cadrul unei videoconferinţe, doctor Benoît Varenne din cadrul Programului de sănătate oro-dentară al OMS.

În recomandările sale adresate autorităţilor din sistemul de sănătate şi personalului din acest sector, organizaţia ONU oferă sfaturi tehnice pentru minimizarea acestor proceduri atunci când acestea sunt indispensabile (aspiraţie rapidă, climatizare adecvată şi altele).

Cu toate acestea, organizaţia a subliniat importanţa îngrijirii stomatologice, adesea trecută cu vederea, fiind considerată ”costisitoare” şi ”nefiind inclusă în asistenţa medicală de bază în numeroase ţări”, a precizat Varenne.

În acest context deja dificil, ”serviciile de sănătate oro-dentară sunt puternic afectate” de pandemia de Sars-Cov-2, multe fiind suspendate în faţa riscurilor la care este expus personalul din acest sector, în condiţiile în care cererea s-a redus, pacienţilor ”fiindu-le frică” să recurgă la aceste servicii.

”75% dintre statele membre OMS au indicat în cadrul unui sondaj că serviciile lor stomatologice au fost parţial sau total perturbate”, a spus Varenne.

Pe baza acestei constatări, OMS recomandă instituirea unor sisteme de consultare la distanţă pentru a evalua urgenţa îngrijirii, sugerând ca intervenţiile ”neesenţiale” (controale, curăţare, îngrijire preventivă) ”să fie întârziate”.

OMS recomandă totodată să fie oferite sfaturi privind igiena esenţială pentru o sănătate dentară bună (periaj, nutriţie adecvată, atenţionări contra utilizării zahărului, tutunului, alcoolului) şi să fie respectate protocoale stricte pentru consultări fizice (distanţare, echipamente, sterilizare, dezinfectare sistematică între două consultaţii, precum şi interzicerea prezenţei unei persoane însoţitoare la cabinet).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premieră absolută la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virual. Cum se procedează

Publicat

Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală online, care este operațională  din 11 august, au transmis reprezentanții instituției.

Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuală online).

Vezi AICI – ghid / instrucțiuni – înregistrarea persoanelor fizice în serviciul Spațiul Privat Virtual

Pentru identificarea vizuală online este necesar ca persoanele fizice să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro.

Programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.

În cazul exercitării de către persoana fizică a opţiunii privind aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:

a) instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV;
d) reguli de conduită.

În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcţionarul public poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică. În situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.

Reamintim că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente acceptate de aplicație:

1. notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)

7. decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau

8. decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013 sau

9. somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

10. numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate