Actualitate
Modificări în legislaţia cazurilor speciale de executare silită. Care este procedura stabilită de ANAF
Actualele prevederi privind stabilirea cazurilor speciale de executare silită, precum şi a structurilor abilitate cu ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii şi efectuarea procedurii de executare silită au fost modificate, recent, printr-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF).
Ordinul nr. 3418/2016 pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.744/2015 privind stabilirea cazurilor speciale de executare silită, precum şi a structurilor abilitate cu ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii şi efectuarea procedurii de executare silită a intrat în vigoare în data de 28 noiembrie.
Prin cazuri speciale de executare silită se înţelege punerea în aplicare a dispoziţiilor legale în materie de executare, generată de:
– hotărârile judecătoreşti definitive pronunţate în materie penală, prin care s-a dispus recuperarea unor creanţe bugetare de la debitori persoane fizice, juridice sau de la orice alte entităţi;
– înscrisurile emise în materie penală de către instanţele de judecată sau de către alte organe competente potrivit legii, privind ducerea la îndeplinire de către organele de executare silită din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a măsurilor asigurătorii sau, după caz, de ridicare a acestora;
– hotărârile judecătoreşti definitive pronunţate ca urmare a sesizărilor formulate de către comisiile de cercetare a averilor de pe lângă curţile de apel, prin care s-a dispus fie confiscarea unei cote-părţi dintr-un bun sau a anumitor bunuri determinate, constatate ca fiind dobândite nejustificat, fie plata unei sume de bani egale cu valoarea bunului dobândit nejustificat;
– alte titluri executorii prin care se stabilesc dobânzi, penalităţi de întârziere, majorări de întârziere sau alte sume, dispuse, dar neindividualizate, prin hotărâri judecătoreşti definitive pronunţate în materie penală, inclusiv cele prin care se stabileşte cuantumul cheltuielilor de executare silită, cele prin care se stabileşte suma reprezentând diferenţa de preţ şi/sau cheltuielile prilejuite cu urmărirea bunului, precum şi deciziile de atragere a răspunderii solidare emise conform legii în scopul recuperării creanţelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătoreşti definitive pronunţate în materie penală.”
La nivelul Direcţiei generale executări silite cazuri speciale, Serviciul executări silite cazuri speciale regional este structura abilitată cu ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii şi efectuarea procedurii de executare silită în cazurile speciale stabilite conform legii, cu excepţia comunicării somaţiilor şi înfiinţării popririlor bancare, care se realizează de către organele fiscale centrale competente care administrează creanţele bugetare.
Organul fiscal central competent transmite zilnic către Serviciul executări silite cazuri speciale regional, în a căror rază teritorială se află, în vederea continuării sau încetării modalităţilor de executare silită, un raport care cuprinde informaţii cu privire la:
– comunicarea somaţiei către contribuabil;
– înfiinţarea popririi asupra disponibilităţilor băneşti;
– calculul obligaţiilor fiscale accesorii;
– stingerea efectuată asupra creanţelor bugetare.
De asemenea, actul normativ adoptă modelul următoarelor formulare:
– Proces-verbal de predare-primire a dosarelor de executare silită în cazurile speciale
– Notă de constatare individuală
sursa: legestart.ro, lege5.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News