Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

PRIMĂRIILE sunt OBLIGATE să publice documente și informații în Monitoare Oficiale locale, disponibile online


Publicat

laptop calculator

Toate primăriile şi consiliile judeţene vor trebui să publice online monitoare oficiale locale. Dacă până acum, obligaţia se referea doar în forma printată, o ordonanţă publicată de Guvern prevede formatul electronic.

“Prezenta ordonanță stabilește cadrul general pentru organizarea și publicarea monitoarelor oficiale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, denumite în continuare monitoare oficiale locale”, se arată în textul actului normativ.

Prin ordonanţă se explică faptul că, “prin organizarea și publicarea monitoarelor oficiale locale se realizează sistematizarea și standardizarea unui mijloc public de garantare a accesului la informații prin tehnologii informaționale, pe de o parte, dar și o creștere a eficienței operaționale, prin reducerea cheltuielilor de natură birocratică, pe de altă parte”.

Noua legislaţie este menită să simplifice procedurile administrative, deziderat inclus în Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014-2020, respectiv a Planului integrat de simplificare a procedurilor administrative aplicabile cetățenilor.

Acest plan prevede crearea unui portal unic unde să fie publicate și consultate gratuit actele autorităților administrației publice locale (hotărârile consiliilor locale și județene, dispoziții ale primarilor și președinților consiliilor județene – Monitor Oficial Local).

Prin noile reglementări, vor fi eliminate costuri pentru publicarea anumitor acte administrative ale autorităților administrației publice locale şi va fi stabilită ordonarea publicării acestora pe paginile de internet ale unităților administrativ-teritoriale.

Se va specifica data de la care actele respective devin obligatorii și produc efecte.

„Măsurile adoptate prin prezentul act normativ au în vedere interesul public şi îşi propun să stopeze perpetuarea practicilor birocratice şi costisitoare de la nivelul administraţiei publice, în domenii specifice pentru care atât cetăţenii cât și autorităților administrației publice locale şi-au arătat nemulţumirea în diverse forme şi care blochează însuşi bunul mers al procedurilor administrative”, se arată în nota de fundamentare.

Noua reglementare urmăreşte consacrarea principiului autonomiei locale, facilitarea accesului cetățenilor la formele de exprimare a voinței autorităților administrației publice locale (din orice punct al globului, fără a fi nevoiți să aloce timp și bani pe fondul descongestionării activității directe dintre personalul din administrația publică locală și cetățeni), garantarea și standardizarea publicării actelor administrative ale autorităților administrației publice locale (astfel că un act administrativ nepublicat în monitorul oficial al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale nu există), exercitarea obligației de comunicare a actelor administrative către prefecți, pentru verificarea legalității actelor administrative, în mod transparent și unitar (eliminându-se orice formă de abuz), reducerea costurilor privind publicarea și comunicarea actelor administrative.

Monitorul oficial local va fi publicat pe pagina de internet a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, fiind regăsit ca etichetă distinctă, în prima pagină a meniului, în prima linie, în partea dreaptă, potrivit actului normativ.

La activarea etichetei „Monitorul Oficial Local” se deschid șase sub-etichete:

a) Statutul Unității Administrativ-Teritoriale;

b) „Regulamentele privind procedurile administrative”, unde se publică atât Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative, cât și Regulamentul cuprinzând măsurile metodologice, organizatorice, termenele și circulația proiectelor de dispoziții ale autorității executive;

c) „Hotărârile autorității deliberative”, unde se publică actele administrative adoptate de consiliul local, de Consiliul General al Municipiului București sau de consiliul județean, după caz, atât cele cu caracter normativ, cât și cele cu caracter individual; aici se publică atât Registrul pentru evidența proiectelor de hotărâri ale autorității deliberative, cât și Registrul pentru evidența hotărârilor autorității deliberative;

d) „Dispozițiile autorității executive”, unde se publică actele administrative emise de primar, de primarul general sau de președintele consiliului județean, după caz, cu caracter normativ; aici se publică atât Registrul pentru evidența proiectelor de dispoziții ale autorității executive, cât și Registrul pentru evidența dispozițiilor autorității executive;

e) „Documente și informații financiare”, prin care se asigură îndeplinirea obligațiilor privind procedurile de publicare a bugetelor locale, potrivit legii;

f) „Alte documente”, unde se publică: Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna/contrasemna/aviza actele administrative, precum obiecțiile cu privire la legalitate, efectuate în scris; Registrul pentru consemnarea propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la proiectele hotărârilor autorității deliberative și dispozițiilor autorității executive, numai în cazul celor cu caracter normativ; informarea în prealabil, din oficiu, asupra problemelor de interes public care urmează să fie dezbătute de autoritățile administrației publice locale; informarea în prealabil, din oficiu, asupra proiectelor de acte administrative, cu caracter normativ; minutele în care se consemnează, în rezumat, punctele de vedere exprimate de participanți la o ședință publică; procesele-verbale ale ședințelor autorității deliberative; declarațiile de căsătorie; alte documente nemenționate la lit. a) – f) și care, potrivit legii, sunt prevăzute, la modul explicit, că fac obiectul aducerii la cunoștință publică; oricăre alte documente a căror aducere la cunoștință publică se apreciază de către autoritățile administrației publice locale ca fiind oportună și necesară.

De asemenea, pe pagina de internet a Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene se include o etichetă „Monitorul Oficial Local” în care se vor introduce link-urile către fiecare etichetă a fiecărei pagini de internet „Monitorul Oficial Local” a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale.

Pentru punerea în aplicare a prevederilor, ordonatorii principali de credite transmit Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene link-ul respectiv în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe.

Actele administrative, precum și orice alte documente prevăzute se redactează și se publică cu respectarea tuturor cerințelor impuse de prevederile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Toate datele din monitorul oficial local trebuie să fie corecte din punctul de vedere al proprietății termenilor utilizați, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic și, după caz, sub aspectul punctuației, conform normelor academice în vigoare, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2004 privind folosirea limbii române în locuri, relații și instituții publice.

Sistemul informatic care gestionează monitorul oficial local respectă prevederile Legii nr. 183/2006 privind utilizarea codificării standardizate a setului de caractere în documentele în formă electronică.

În cazul unităților administrativ-teritoriale în care cetățenii aparținând unei minorități naționale au o pondere de peste 20% din numărul locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă, având dreptul de a folosi limba maternă în raporturile cu autoritățile administrației publice locale (eticheta „Monitorul oficial local” şi structura detaliată a acesteia se asigură atât în limba română, cât și în limba minorității naționale respective).

În structura funcțională a fiecărei unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale se instituie un compartiment pentru monitorizarea procedurilor administrative, iar persoana/persoanele din acest compartiment de specialitate care are/au ca atribuții organizarea monitorului oficial local, precum și asigurarea publicării oricăror documente, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, se stabilește/stabilesc prin dispoziție a autorității executive. Secretarul unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale și persoanele desemnate de autoritatea executivă au responsabilitatea respectării prevederilor legale cu privire la organizarea și publicarea monitorului oficial local.

Cheltuielile ocazionale de punerea în aplicare a prezentei ordonanțe se asigură din bugetele locale respective.

În cazul în care prin intermediul paginii de internet a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale se asigură publicitate pentru persoanele fizice sau juridice, după caz, prin hotărâre a autorității deliberative, la propunerea autorității executive, se stabilesc taxe speciale, în condițiile legislației privind finanțele publice locale, care se fac venituri la bugetul local respectiv.

Nu se pot stabili taxe speciale pentru publicarea pe pagina de internet a declarației de căsătorie ori pentru încheierea căsătoriei, indiferent de locul unde aceasta are loc.

Publicarea oricărui act administrativ se face în format „pdf” editabil pentru a se păstra macheta și aspectul documentului intacte, astfel încât acesta să arate exact așa cum a fost realizat și să poată fi tipărit corect de oricine și de oriunde, fără să cuprindă semnăturile olografe ale persoanelor, asigurându-se respectarea reglementărilor în materia protecției datelor personale, se mai precizează în textul ordonanţei.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Modernizarea Centrului de sănătate din Sebeș. Lucrările la clădirea construită înainte de anul 1990 vor fi scoase la licitație

Publicat

SPAP Sebeș a organizat joi o întâlnire consultativă la care au participat specialiști, reprezentanți ai Primăriei Municipiului și medicii de familie care își desfășoară activitatea în incinta centrului de sănătate, situat pe strada Mihai Viteazu, cu scopul de a discuta propunerea de proiect tehnic și detaliile de execuție în vederea reabilitării clădirii centrului de sănătate.

Clădirea are o suprafață de 373 mp, fiind construită înainte de anul 1990.

În anul 2020 au fost realizate lucrările de modernizare a dispensarului din cartierul Mihail Kogălniceanu.

Proiectul, în valoare de 2,7 milioane de lei, s-a derulat prin intermediul Serviciului Public Administrarea Patrimoniului din Sebeș, iar obiectivul lucrărilor a fost acela de a crește numărul de cabinete medicale și implicit calitatea actului medical de care să beneficieze cetățenii municipiului Sebeș.

În urma intervențiilor de modernizare, învelitoarea clădirii a fost complet schimbată, iar spațiile au fost optimizate prin creșterea numărului de cabinete medicale.

Odată actualizat proiectul tehnic și detaliile de execuție, obiectivul de investiții Reabilitare clădire Centru de sănătate – M. Viteazu, nr.28, Municipiul Sebeș va fi scos la licitație pentru demararea lucrărilor propriu-zise. Infrastructura serviciilor de sănătate reprezintă o prioritate, la Sebeș.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

3.432 cazuri COVID confirmate în România, în ultimele 24 de ore. 54 decese noi, 997 pacienți la ATI. Date oficiale, 27 februarie

Publicat

Au fost raportate 3.432 noi cazuri de COVID-19, în ultimele 24 de ore, la nivel național, potrivit datelor transmise sâmbătă, 27 februarie, de Grupul de Comunicare Strategică.

Sunt 54 decese noi. 997 pacienți sunt la ATI.

Citește și ALBA: 63 de cazuri COVID-19 înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în localități din județ la 14 zile

Grupul de Comunicare Strategică:

”Până astăzi, 27 februarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 799.164 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19).

738.569 de pacienți au fost declarați vindecați.

În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 3.432 cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv.

Până astăzi, 20.287 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 26.02.2021 (10:00) – 27.02.2021 (10:00) au fost raportate 54 de decese (29 bărbați și 25 femei), ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Brăila, Botoșani, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Galați, Hunedoara,  Maramureș, Mehedinți, Neamț, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Timiș și București.

Dintre acestea, 1 deces a fost înregistrat la categoria de vârstă 30-39 de ani,  4 decese la categoria de vârstă 50-59 ani, 16 decese la categoria de vârstă 60-69 ani, 17 decese la categoria de vârstă 70-79 ani și 16 decese la categoria de peste 80 de ani.

50 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, iar 4 pacienți decedați nu au prezentat comorbidități.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.832. Dintre acestea, 997 sunt internate la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 6.009.706 teste RT-PCR și 296.110 teste rapide antigenice.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 23.341 de teste RT-PCR (12.856 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 10.485 la cerere) și 7.804 teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 40.566 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 11.617 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 51.387 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 156 de persoane.

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 3.115 apeluri la numărul unic de urgență 112 și 502 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 26 februarie, 5.110 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 997.230 de lei.

De asemenea, prin structurile abilitate ale Poliției, au fost întocmite, ieri, 5 dosare penale pentru zădărnicirea combaterii bolilor, faptă prevăzută și pedepsită de art. 352 Cod Penal”.

Situația cazurilor noi pe județe / top incidență COVID – 27 februarie:

Județ/populație/cazuri noi/incidența COVID:

Timiș – 38825 – 342 – 4,78

Maramureș – 16848 – 117 – 3,13

Cluj – 39951 – 266 – 2,91

Ilfov – 31299 – 103 – 2,88

Brașov – 32067 – 174 – 2,85

Mun. București – 1E+05 – 457 – 2,46

Alba – 15501 – 61 – 2,32 (63 cazuri noi, potrivit DSP Alba)

Hunedoara – 15644 – 114 – 2,25

Satu Mare – 9811 – 49 – 1,89

Sibiu – 20005 – 65 – 1,77

Sălaj – 7990 – 54 – 1,76

Gorj – 6822 – 49 – 1,62

Arad – 17265 – 89 – 1,58

Dolj – 19487 – 106 – 1,56

Constanța – 32043 – 125 – 1,45

Vâlcea – 11879 – 60 – 1,33

Dâmbovița – 17771 – 47 – 1,28

Botoșani – 10925 – 67 – 1,19

Galați – 20335 – 64 – 1,19

Suceava – 20959 – 65 – 1,17

Bacău – 20263 – 53 – 1,16

Iași – 33548 – 91 – 1,14

Teleorman – 9843 – 37 – 1,1

Giurgiu – 7818 – 58 – 1,08

Neamț – 13948 – 33 – 1,07

Bihor – 21272 – 78 – 1,03

Ialomița – 8216 – 25 – 0,96

Caraș – Severin – 8321 – 25 – 0,94

Mureș – 17917 – 18 – 0,93

Vaslui – 12966 – 35 – 0,93

Mehedinți – 6030 – 26 – 0,91

Covasna – 5932 – 22 – 0,87

Bistrița – Năsăud – 8772 – 27 – 0,84

Brăila – 9810 – 37 – 0,8

Tulcea – 6414 – 19 – 0,77

Olt – 11334 – 25 – 0,76

Argeș – 21115 – 37 – 0,72

Vrancea – 8255 – 31 – 0,72

Prahova – 27245 – 41 – 0,67

Buzău – 9547 – 27 – 0,66

Harghita – 6227 – 23 – 0,65

Călărași – 7598 – 19 – 0,63

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 638 de persoane au fost reconfirmate pozitiv

Județ / cazuri reconfirmate pozitiv

Municipiul Bucureşti – 82

Constanţa – 64

Timiş – 52

Gorj – 31

Botoşani – 26

Braşov – 23

Alba – 19

Arad – 19

Galaţi – 19

Hunedoara – 19

Ilfov – 17

Cluj – 16

Suceava – 16

Ialomiţa – 14

Iaşi – 14

Mureş – 14

Teleorman – 14

Argeş – 13

Călăraşi – 13

Olt – 13

Sălaj – 12

Prahova – 11

Maramureş – 10

Satu Mare – 10

Vâlcea – 10

Bacău – 9

Bistriţa – Năsăud – 8

Dâmboviţa – 7

Tulcea – 7

Vaslui – 7

Bihor – 6

Vrancea – 6

Buzău – 5

Dolj – 5

Harghita – 5

Sibiu – 5

Giurgiu – 4

Neamţ – 4

Brăila – 3

Caraş – Severin – 3

Covasna – 3

Mehedinţi – 0

sursă: Grupul de Comunicare Strategică

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 63 de cazuri COVID-19 înregistrate în ultimele 24 de ore. Incidența în localități din județ la 14 zile

Publicat

În ultimele 24 de ore, în județul Alba au fost înregistrate 63 de cazuri noi COVID-19, potrivit datelor transmise de DSP Alba, sâmbătă, 27 februarie.

De la începutul pandemiei, 15.599 de persoane au fost confirmate pozitiv în județul Alba.

În același interval, 14.194 de persoane au fost raportate ca vindecate și au fost înregistrate 416 decese.

Vineri, în Alba au fost prelucrate 489 de probe (212 probe la DSP și 277 la SJU).

Numărul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 171.205.

Lista localităților din care provin persoanele confirmate în ultimele 24 de ore:

Urban (47 de cazuri noi)

Alba Iulia – 26

Sebeș – 12

Ocna Mureș – 4

Cugir – 2

Teiuș – 2

Blaj – 1

Rural (16 cazuri noi)

Doștat – 3

Șpring – 3

Unirea – 2

Vințu de Jos – 2

Daia Română – 1

Lunca Mureșului – 1

Noșlac – 1

Rădești – 1

Șugag – 1

Vadu Moților – 1

Incidența cazurilor COVID la 14 zile în județul Alba (13-26 februarie) 2,32 (anterior 2,35).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban:

Localitate – cazuri în perioada 13-26 februarie – incidența cazurilor COVID-19:

Alba Iulia – 422 cazuri – 5,52 (anterior 5,53)

Sebeș – 113 cazuri – 3,43 (anterior 3,22)

Teiuș – 24 cazuri – 3,30 (anterior 3,30)

Aiud – 40 cazuri – 1,57 (anterior 1,81)

Cugir – 37 cazuri – 1,44 (anterior 1,51)

Blaj – 28 cazuri – 1,35 (anterior 1,35)

Ocna Mureș – 18 cazuri – 1,29 (anterior 1,07)

Abrud – 3 cazuri – 0,57 (anterior 0,57)

Câmpeni – 4 cazuri – 0,54 (anterior 0,54)

Baia de Arieș – 2 cazuri – 0,52 (anterior 0,52)

Zlatna – 2 cazuri – 0,25 (anterior 0,63)

Mediul rural:

Localitate – cazuri în perioada 13-26 februarie – incidența cazurilor COVID-19

Șpring – 26 cazuri – 9,87 (anterior 13,67)

Ceru-Băcăinți – 2 cazuri – 7,09 (anterior 7,09)

Ponor – 4 cazuri – 5,86 (anterior 5,86)

Berghin – 7 cazuri – 3,65 (anterior 4,17)

Cricău – 7 cazuri – 3,49 (anterior 3,99)

Doștat – 3 cazuri – 2,93 (anterior 00,00)

Ciugud – 9 cazuri – 2,76 (anterior 2,76)

Mihalț – 9 cazuri – 2,75 (anterior 2,75)

Sântimbru – 7 cazuri – 2,30 (anterior 2,30)

Pianu – 8 cazuri – 2,23 (anterior 2,23)

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

IPJ Alba: Peste 1.400 de persoane verificate în județ, 108 sancționate pentru nerespectarea măsurilor de protecție

Publicat

Peste 1.400 de persoane au fost verificate în județul Alba, în ultimele 24 de ore, privind respectarea măsurilor anti-COVID și peste 100 au fost sancționate, transmite IPJ Alba. Alte patru persoane au fost prinse că nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au continuat, în sistem integrat, acțiunile de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, în scopul prevenirii răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 214 polițiști și polițiști locali, alături de jandarmi, lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Au fost controlate 82 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate și 97 de mijloace de transport, din care 43 de mijloace de transport în comun.

Au fost legitimate 1.403 persoane și au fost făcute verificări la 77 de obiective de interes precum restaurante, fastfood-uri, hoteluri, pensiuni, cabane și alte spații de cazare.

Echipele de control au depistat și sancționat 108 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 4 care nu au respectat interdicțiilor privind deplasarea.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare organizată în Cugir, între orele 22.00 – 1.00, au fost legitimate 67 de persoane, verificate 27 de autovehicule și 7 de societăți comerciale. Au fost aplicate 40 de sancțiuni contravenționale, din care 27 la Legea 55/2020.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate este de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim faptul că este interzisă desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise si/sau deschise, publice și/sau private.

Recomandăm tuturor cetățenilor să respecte regulile, să păstreze distanțarea fizică, să poarte mască și să nu se expună la riscuri”, transmite IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate