Eveniment
Noi reguli pentru Facebook, TikTok și Google în statele UE. Religia și opiniile politice, teme interzise în reclame
Companii precum Google, Facebook, Instagram sau TikTok vor avea de respectat noi reguli stricte începând cu 25 august, în urma unei decizii a Comisiei Europene. Vor fi interzise reclamele pe teme religioase sau politice, iar materialele de tip „deepfake” vor trebui etichetate.
Platformele online care se încadrează în categoria Very Large Online Platforms (VLOP), precum și motoarele mari de căutare, vor avea de îndeplinit cerințe stricte, precum eliminarea rapidă a conținutului ilegal, asigurarea că minorii nu sunt vizați cu reclame personalizate și limitarea răspândirii dezinformării și a conținutului dăunător, cum ar fi hărțuirea cibernetică, relatează Politico.
”Cu o scară mare vine o mare responsabilitate. În 25 august, cu alte cuvinte, exact patru luni de acum, platformele online și motoarele de căutare cu peste 45 de milioane de utilizatori activi… vor avea obligații mai puternice”, anunța Thierry Breton, comisarul Uniunii Europene pentru piața internă.
Cele 19 companii vizate
- Opt platforme de social media, anume: Twitter, TikTok, Facebook, Snapchat, YouTube, LinkedIn, Instagram, Pinterest.
- Cinci piețe online: AliExpres, Google Shopping, Zalando, Booking, Amazon.
- Alte platforme: magazinele de aplicații Google și Apple, Google Maps, Wikipedia sau motoarele de căutare Google și Bing.
Ce reguli vor avea de urmat companiile vizate
Religia și opiniile politice vor reprezenta teme pe care va fi interzis ca aceste platforme să afișeze reclame.
Conținutul cunoscut sub numele de „deepfakes”, generat de inteligența artificială prin imagini și videoclipuri manipulante va trebui etichetat.
Companiile vor trebui, de asemenea, să efectueze evaluări anuale ale riscurilor pe care platformele lor le prezintă pentru o serie de probleme precum sănătatea publică, siguranța copiilor și libertatea de exprimare.
Li se va cere să-și stabilească măsurile pentru modul în care abordează astfel de riscuri. Prima evaluare va trebui finalizată pe 25 august, notează.
Amenzile pentru nerespectarea acestor reguli vor putea ajunge până la 6% din cifra de afaceri anuală globală a companiei, iar abaterile grave pot genera chiar și interdicții temporare.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News