Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Noul ministru al Transporturilor despre lotul 2 din A10 Sebeș-Turda: am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință


Publicat

Foto: captura video Youtube/ Adisan

Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, are mari semne de întrebare că segmentul din autostrada Sebeș – Turda care leagă Alba Iulia de Aiud va fi dat în folosință așa cum au anunțat autoritățile, la 1 decembrie.

Grindeanu, susține că până la finalul acestui an am putea avea maxim 32 de kilometri de autostradă dați în folosință,  pentru că sunt probleme tehnice și există întârzieri.

”Din informațiile pe care le am în acest moment vorbim de posibilitatea de a da 7 km de autostradă în folosință pe trosonul Târgu-Mureș-Ungheni. De asemenea, vorbim de posibilitatea de a da în folosință lotul 2 din Sebeș-Turda, pe o lungime de 25 de kilometri, dar acolo avem probleme de structură, de surpări și am un mare semn de întrebare privitor la darea în folosință a lotului doi din Sebeș-Turda”, a spus Sorin Grindeanu.

A10 Sebeș -Turda: Șapte ani pentru 70 de kilometri. România deschide de Ziua Națională prima autostradă terminată după Revoluție

De Ziua Naţională, autoritățile au anunțat da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud este mobilizare generală. Se asfaltează, se montează parapetele, se trasează marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să dea drumul traficului pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Se lucrează de 6 ani pentru tronsonul de 24 km de la Alba Iulia -Aiud

Pe lotul 2 Sebeș-Turda, se lucrează de mai bine de 6 ani. Acest tronson are 24,25 km și va lega Alba Iulia Nord și Aiud.

Deschiderea acestui lot le va permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR declară pentru ObservatorNews că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

sursa: Observatornews.ro, CNAIR, Asociația Pro Infrastructutra

foto: capturi video youtube/ Adisan

că ar putea să termine la finalul lunii noiembrie, cel mai târziu în primele zile din decembrie, cu tot cu instalarea ultimelor parapete de protecție, garduri, indicatoare dar și procedurile birocratice.

Inaugurarea va fi făcută cu o restricție (trafic pe un sens) pe aproximativ un kilometru în zona Oiejdea, acolo unde consolidarea versantului nu va fi finalizată mai devreme de primavara anului viitor. Tot atunci pot fi gata și spațiile de servicii.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Petru

    joi, 25.11.2021 at 21:46

    Dațiile în-colo de autostrăzi și mai bine peticiți drumuriile existente construite înainte de ’89 că astea sunt mai sigure și mai ușor de întreținut.Nu vedeți că segmentele de autostrăzi date în folosință azi, mâine intră în reparații. Așa scăpați și de toaletele care vă dau atâta bătaie de cap. Sau poate există o explicație : intrii pe autostrată, mergi la toaletă și ieși de pe autostradă .E și asta ceva.
    Până terminați cap/coadă o autostradă apar vehiculele zburătoare și ați făcut degeaba investițiile.Baftă!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Papa Francisc, mesaj pentru națiunea română de Ziua Națională, transmis de cardinalul Pietro Parolin. Slujbă la Roma

Publicat

papa la blaj

Cardinalul secretar de stat Pietro Parolin a celebrat la Roma o Sfântă Liturghie dedicaăt zilei de 1 Decembrie, Ziua Națională a României care urmează și a transmis salutul și binecuvântarea Sfântului Părinte pentru români.

Cu aceeași ocazie, s-a marcat centenarul relațiilor diplomatice dintre România și Sfântul Scaun (1920-2020), manifestările programate inițial fiind amânate din cauza pandemiei.

”Am onoarea și bucuria de a vă aduce salutul și binecuvântarea Papei Francisc, care ține în mod particular la națiunea voastră.

Pelerinajul său în România rămâne o amintire vie și prețioasă pentru noi toți”, a spus cardinalul.

Papa Francisc la Blaj: Reamintim că în timpul acestei vizite, șeful Bisericii Catolice a vizitat și Blajul, într-o vizită istorică a unui papă în Transilvania.

Slujba a fost prilejuită de apropierea zilei de 1 Decembrie, dar și de recentul centenar al relațiilor diplomatice dintre România și Sfântul Scaun. Programată inițial pentru 2020, marcarea centenarului relațiilor bilaterale a fost amânată din cauza pandemiei.

Sărbătoare mare în comunitatea de români

Manifestarea religioasă a fost organizată de Ambasada României pe lângă Sfântul Scaun și Ordinul Suveran de Malta, prin însărcinatul cu afaceri ”ad interim”, Adina Lovin, în colaborare cu parohia ”San Vitale”, prin asistentul spiritual al Comunității, pr. Isidor Iacovici.

Au luat parte, respectând restricțiile sanitare, fostul nunțiu apostolic în România și R. Moldova, arhiepiscopul Francisco-Javier Lozano Sebastián, prelați din Secretariatul de Stat al Sfântului Scaun, rectorul Colegiului Pontifical ”Pio Romeno” din Roma, pr. Gabriel Buboi, preoți români – romano-catolici și greco-catolici – persoane consacrate, preoți din Episcopia Ortodoxă Română din Italia, reprezentanți ai Ambasadei României în Italia, membri ai Corpului Diplomatic și mulți credincioși.

Cântările au fost susținute de corul comunității române, la care și-au adus contribuția un grup de preoți romano-catolici studenți și corul alumnilor de la ”Pio Romeno”.

Vă oferim aici, în traducerea noastră de lucru, predica prezentată de cardinalului Pietro Parolin la Sfânta Liturghie din 24 noiembrie 2021:

”Este pentru mine un motiv de bucurie celebrarea acestei Sfinte Liturghii – pe care o oficiem cu un an de întârziere din cauza pandemiei – cu ocazia centenarului raporturilor diplomatice dintre Sfântul Scaun și România, precum și a Zilei Naționale a României.

Adunându-ne în bazilica «San Vitale», unde a găsit primire Comunitatea română catolică de rit latin, vă salut cu drag, în mod special, pe voi, românii prezenți aici, și vă adresez cele mai bune urări pentru Sărbătoarea voastră Națională.

Am onoarea și bucuria de a vă aduce salutul și binecuvântarea Papei Francisc, care ține în mod particular la Națiunea voastră. Pelerinajul său în România rămâne o amintire vie și prețioasă pentru noi toți” a spus cardinalul, în cuvântul său.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Sursă: E-communio.ro

Foto: Arhivă: Papa Francisc la Blaj

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Ședință de urgență a CNSU din cauza Omicron. Carantina timp de 14 zile pentru românii care vin din sudul Africii

Publicat

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) s-a întrunit sâmbătă și a decis ca persoanele care vin din statele din sudul Africii să intre în carantină indiferent dacă sunt sau nu vaccinate. 

UPDATE: 

Comitetul Național pentru Situații de Urgență, a aprobat în ședința de sâmbătă, 27 noiembrie 2021, Hotărârea numărul 107. Modificările aduse prin această hotărâre sunt:

1) actualizarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat în sensul introducerii statelor Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe în zona roșie;

2) modificarea HCNSU 43 din 01.07.2021 prin introducerea unei excepții în sensul instituirii măsurii carantinei pentru o perioadă de 14 zile, pentru toate persoanele cetățeni români, cetățeni din țările Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, care sosesc în România din Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe, astfel:

a) la domiciliu sau la locația declarată, dacă există posibilitatea delimitării față de ceilalți membrii ai familiei sau față de cei cu care locuiesc;

b) în spații special destinate, puse la dispoziție de autoritățile administrației publice locale, conform prevederilor legale în vigoare.

3) interzicerea accesului pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizi, definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sosesc din Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe.

Știrea inițială

Se propune carantină pentru persoane care vin din șapte state în care a fost detectată varianta Omicron.

Este vorba despre persoane care vin din Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe.

Sunt trei puncte care sunt în discuție.

În primul rând se propune actualizarea listei țărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat în sensul introducerii statelor Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe în zona roșie.

În al doilea rând, se propune modificarea HCNSU 43 din 01.07.2021 prin introducerea unei excepții în sensul instituirii măsurii carantinei pentru o perioadă de 14 zile, pentru toate persoanele cetățeni români, cetățeni din țările Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, care sosesc în România din Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe, astfel:

a) la domiciliu sau la locația declarată, dacă există posibilitatea delimitării față de ceilalți membrii ai familiei sau față de cei cu care locuiesc;

b) în spații special destinate, puse la dispoziție de autoritățile administrației publice locale, conform prevederilor legale în vigoare.

O a treia propunere vizează interzicerea accesului pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizi, definiți potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sosesc din Botswana, Eswatini, Lesotho, Mozambic, Namibia, Africa de Sud și Zimbabwe.

sursa: digi24.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

DSVSA Alba: 2 decembrie, termen limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea a 6 circumscripții rămase neadjudecate

Publicat

Termenul limită privind depunerea ofertelor pentru concesionarea celor 6 circumscripții, rămase neadjudecate după prima procedură de atribuire a serviciilor medicale veterinare, se decalează în contextul în care 29 noiembrie 2021 a fost declarată zi liberă pentru salariații din sectorul public.

Astfel, medicii veterinari de liberă practică au posibilitatea să se înscrie la procedura de achiziție până în data de 2 decembrie 2021, ora 10.00. Ofertele se depun la registratura DSVSA Alba (Alba Iulia, str. Lalelelor, nr. 7A).

Pe site-ul DSVSA Alba au fost publicate toate informațiile referitoare la întreaga documentație care trebuie depusă, în această nouă etapă, după cum urmează:

– Procedura proprie de atribuire a contractelor de concesiune prevăzute la art. 15 alin. (2) din ordonanța guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor;

– anunțul de concesiune, model cadru de contract, caiet de sarcini;

– instrucțiunile pentru ofertanți;

– formulare, criterii de calificare dar și caietele de sarcini și anexele financiare – la fiecare dintre cele 6 de circumscripții vacante (Cergău, Cetatea de Baltă, Livezile, Poşaga, Rădeşti, Tiur).

Acestea pot fi găsite accesând secțiunea ”Comunicare” și apoi subsecțiunea ”Anunțuri” (Click AICI —> http://alba.dsvsa.ro/procedura-de-atribuire-a-contractelor-de-concesiune-a-serviciilor-medicale-veterinare-publice-vacante-neatribuite-in-prima-etapa/  pentru a vizualiza întreaga documentație pe site-ul DSVSA Alba). Anunțul privind procedura de achiziție a fost publicat și pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice, la secțiunea ”Anunțuri publicitare”.

Medicii de liberă de liberă împuterniciți care vor fi desemnați câștigători vor încheia cu DSVSA Alba un contract de concesiune pentru următoarele 48 de luni și vor efectua acțiuni sanitare veterinare publice de supraveghere, prevenire, control și eradicare a bolilor la animale, a celor transmisibile de la animale la om, protecția animalelor și protecția mediului, de identificare și înregistrare a bovinelor, suinelor, ovinelor, caprinelor și ecvideelor, conform Ordonanței Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, cu modificările și completările ulterioare.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Energiei: IMM-urile trebuie să depună de azi cererea pentru compensarea consumului de curent şi gaze

Publicat

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) trebuie să depună, începând de sâmbătă, 27 noiembrie, cereri pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale, a anunţat ministrul Energiei, Virgil Popescu. Potrivit acestuia, dacă cererea nu va fi transmisă furnizorii nu vor aplica măsura de compensare. 

„Ordinul pentru aprobarea procedurii şi termenelor de decontare a sumelor aferente schemei de compensare, documentele în baza cărora se realizează decontarea, precum şi alte măsuri necesare aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei Delta Dunării a fost publicat în Monitorul Oficial.

Începând cu data de 1 noiembrie 2021, furnizorii de energie electrică şi/sau gaze naturale aplică în facturile emise schema de compensare! Începând de astăzi (27 noiembrie 2021 – n.r.), IMM-urile trebuie să depună cererea pentru compensarea consumurilor de energie electrică şi/sau gaze naturale. Dacă cererea nu va fi transmisă, furnizorii nu vor aplica măsura de compensare”, a arătat Virgil Popescu sâmbătă, într-un mesaj pe Facebook.

Cererea poate fi descărcată de aici.

Plafonarea preţurilor se va aplica tuturor consumatorilor casnici, spitale publice şi private (în conformitate cu Legea nr. 95/2006), unităţilor de învăţământ publice şi private (definite în Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011), creşelor, organizaţiilor neguvernamentale, unităţilor de cult (cum sunt reglementate de Legea nr. 489/2006) şi furnizorilor publici şi privaţi de servicii sociale, prevăzute în Nomenclatorul serviciilor sociale.

Pe lângă preţul plafonat, aproximativ 70% dintre consumatorii casnici vor beneficia şi de schema de compensare, pentru lunile noiembrie 2021 – martie 2022, cu luarea în considerare a unui preţ de referinţă de 0,68 lei/kwh la energie electrică, respectiv la un preţ de referinţă al gazului natural de 125 lei/Mwh.

Ministrul a mai anunțat și care sunt cantităţile de energie pentru care se acordă compensaţie:

  • 300 kwh/lună – 1500 kWh energie electrică, pentru întreaga perioadă (noiembrie 2021 – martie 2022)
  • echivalentul în kWh a 1.000 metri cubi de gaze naturale pentru intervalul noiembrie 2021 – martie 2022.

Virgil Popescu a mai menționat că se acceptă o abatere în favoarea beneficiarului compensaţiei de maximum 10%.

Urăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate