Connect with us
Advertisement

Eveniment

O porțiune din DJ 107K, drumul ce leagă comunele Întregalde și Mogoș, va fi asfaltată. Acord de mediu, solicitat la APM

Publicat

Consiliul Județean Alba vrea să asfalteze o porțiune de 13,3 km din drumul județean DJ 107K, tronson aflat pe raza comunelor Întregalde și Mogoș. 

Agenția pentru Protecția Mediului Alba a anunțat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Consolidare corp drum județean DJ 107K: Galda de Jos (DJ 107H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modolești – Întregalde – Ivăniș – Ghioncani – DJ 107I (Bârlești), tronson IV: km. 23+700 – km. 37+500, judeţul Alba”.

Potrivit memoriului de prezentare, proiectul urmărește asigurarea unei infrastructuri de transport civilizat și sigur, respectiv asigurarea confortului participanților la trafic, prin consolidarea și modernizarea tronsonului IV al drumului județean DJ 107K, situat între Galda de Jos (DJ 107H) și DJ 107I (Bârlești), pe o distanță de 13,32 km.

Situat pe teritoriul administrativ al comunelor Întregalde și Mogoș, tronsonul de drum este nemodernizat, urmărește ca și traseu valea râului Galda, fapt ce a dus în timp la erodarea corpului de drum, de-a lungul drumului existând zone îngustate.

Traseul studiat are structura rutieră reprezentată de o pietruire în stare mediocră și rea. Suprafața de rulare prezintă degradări specifice pietruirilor (gropi, denivelări, făgașe, piatră alergătoare), multe dintre ele datorate unei scurgeri improprii ale apelor de suprafață. Scurgerea apelor este doar parțial asigurată datorită șanțurilor colmatate, cu multe discontinuități, acceselor neomogene, multor podețe nefuncționale etc. De asemenea, datorită lipsei pantelor transversale și a degradărilor existente, apa se scurge pe suprafața carosabilului.

Pe amplasamentul drumului se află 4 poduri peste râul Galda și un pod peste râul Geoagiu, aflate în stare tehnică necorespunzătoare.

Modernizarea drumului studiat constă în realizarea unui sistem rutier suplu realizat dintr-o succesiune de straturi după cum urmează: strat de uzură din beton asfaltic, strat de legătură din beton asfaltic deschis, strat de bază din piatră spartă, strat existent de fundație din balast, completare cu balast unde este cazul.

Astfel, drumul a fost proiectat pentru o viteză de bază de 30 km/h, având o partea carosabilă de 4 – 6 metri, încadrată de benzi de încadrare cu lățime de 0,25 metri, urmate de acostamente cu lățime variabilă de 0,25 – 1,00 m.

Structura rutieră propusă pentru reabilitarea drumului este structură rutieră suplă, cu îmbrăcăminte asfaltică realizată în două straturi, utilizând la maxim zestrea existentă. Pietruirea
existentă va fi păstrată ca strat de fundație, se va reprofila și compacta, iar peste aceasta vor fi așternute straturile superioare de ranforsare.

În vederea realizării unor poduri în conformitate cu normele tehnice în vigoare, care să asigure gabaritul minim aferent categoriei drumului, s-a propus demolarea integrală a celor 4 poduri existente pe râul Galda și construirea de poduri noi, respectiv reabilitarea podului existent peste râul Geoagiu.

Valoarea totală a investiției este de 25.357.111,28 de lei, cu TVA.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement