Connect with us
Publicitate

Actualitate

Oamenii de afaceri români vând pe bandă rulantă businessurile care au pus bazele capitalismului. Exemplele din judeţul Alba

Publicat

Albalact În primele patru luni din acest an, unii dintre cei mai im­portanţi antreprenori din Alba, Raul Ciurtin (Alba­lact) și Ioan Istrate (Alpin57 Lux), au decis să îşi vândă business-urile pe care le-au construit în ani de zile, către grupuri străine cu o poziţie puternică în piaţă sau investitori strategici.

În ianuarie, cea mai mare companie locală din industria laptelui, Albalact, a încheiat un acord cu grupul francez Lactalis, în urma căruia producătorul din Alba a fost preluat de către grupul francez. Valoarea tranzacţiei a fost de 407 milioane de lei.

Citește și ALBALACT, cel mai mare producător român de lactate, preluat de grupul francez Lactalis. Tranzacţie de peste 400 milioane lei

Albalact este cea mai mare afacere antreprenorială din industria laptelui, care a ajuns în 2014 la un rulaj de peste 100 de milioane de euro şi a detronat grupul francez Danone din poziţia de lider al pieţei. Compania construită de albaiulianul Raul Ciurtin, medic de profesie, a urcat de la afaceri de 2 milioane de euro în 2002 la peste 100 de milioane de euro.

Citeşte şi Profitul net obţinut de grupul Albalact a crescut la 9,98 milioane lei, în primele nouă luni ale anului

Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact, cu peste 900 de angajaţi, are acționariat majoritar românesc şi este listată pe piața principală a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc și mai deține în proporție de 100% societatea de logistică Albalact Logistic SRL. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Rarăul, Albalact şi Poiana Florilor.

Lactalis a mai cumpărat, în 2008, brandul LaDorna de la Jean Valvis. Grupul Lactalis deține mai multe branduri internaționale, precum President, Parmalat, Galbani, având 200 de fabrici în 43 de țări și 75.000 de angajați. Anul trecut, Lactalis a avut o cifră de afaceri de 17 miliarde euro.

inghetataÎn aprilie, patronul companiei Alpin 57 Lux din Sebeș, aflată în topul producătorilor români de înghețată, antreprenorul Ioan Istrate, a semnat o asociere cu trustul Food Union din Letonia, care are în portofoliu lactate și înghețată.

Citește și Producătorul de înghețată Alpin 57 Lux din Sebeș a semnat o asociere cu un antreprenor din Letonia pentru dezvoltarea companiei din Alba

Producătorul de înghețată Alpin 57 Lux din județul Alba se află pe primele locuri în industria de profil din România, cu o cotă de 18 la sută din piață, scrie zf.ro.

„Negocierile au durat foarte puţin, mai puţin de jumătate de an. Rămân la conducerea companiei pe termen lung”, a declarat Ioan Istrate, fondator şi director general al companiei. Acesta nu a dat detalii despre dimensiunea pachetului de acţiuni vândut către compa­nia din Letonia.

Alpin 57 Lux a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de circa 91 milioane de lei (aproximativ 20 mil. euro). De asemenea, potrivit ultimelor date disponibile pe mfinante.ro, com­pan­ia a avut în anul 2014 un profit de 5,5 mi­lioane de lei.

Antreprenorul din spatele Food Union, Andrey Beskhmelnitsky, în vârstă de 49 de ani, a ridicat o companie de lactate la 1 miliard de euro în Rusia şi fostele state sovietice, a vândut-o în 2010 către Danone şi a creat apoi grupul Food Union cu sediul central în Letonia, care a luat cu asalt piaţa euro­peană a lactatelor printr-o serie de achiziţii. Cea mai recentă înţelegere este cea semnată în aprilie cu Ioan Istrate, antreprenorul din Alba care a creat mărci de îngheţată precum Polar, Autentic sau Fulg de Nea.

Modelul de business al antreprenorului Andrey Beskhmelnitsky poate fi un exemplu pentru oamenii de afaceri locali care şi-au concentrat atenţia pe businessurile din România.

Decizia de vânzare a antrepre­no­rilor români s-a întâlnit însă la jumă­ta­tea drumului cu apetitul investitorilor, care caută ţinte de achiziţii într-o pe­rioadă de supralichiditate şi bani ieftini. Mai mult, România are avan­tajul că este o piaţă stabilă macroeco­no­mic şi geopolitic.

În județul Alba, printre businessurile mari inițiate de către antreprenori români care au rămas se numără Transavia, Jidvei, Supremia, Elit sau Agra`s.

România a revenit pe radarele investitorilor anul trecut pentru prima dată după 2008. Piaţa locală rămâne în cărţi şi pentru anii următori pe piaţa de fuziuni şi achiziţii. În România s-au încheiat anul trecut 119 tranzacţii, cu o valoare totală de 3,1 mld. euro, potrivit unui ra­port anual al Euromoney.

sursa: zf.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate