Connect with us
Advertisement

Actualitate

Oamenii de la Star Transmission: Marius „Macku” Crîsnic – IT Operations Specialist (P)

STC

Publicat

Mă numesc Marius Crîsnic, dar toți cunoscuții, prietenii și colegii mă știu cel mai bine de Macku. Lucrez în cadrul companiei Star Transmission de peste 10 ani, mai exact din ianuarie 2008, când m-am angajat ca strungar. După ce am absolvit studiile de contabilitate și informatică la Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia, cariera mea s-a schimbat categoric față de drumul pe care pornisem, acceptând provocarea de IT Operations Specialist în cadrul acestei companii. Într-o notă puțin mai personală, iubesc muntele și marea. Merg foarte des cu bicicleta pe munte, în special în zona orașului Cugir, unde m-am născut și lucrez deopotrivă. Cred că natura este cel mai mare ascultător și cel mai mare aliat în lupta problemelor de zi cu zi. Pe cât de mult posibil, caut mereu să păstrez echilibrul între diversele preocupări din viața mea, să îmi fac timp pentru tot ceea ce mă pasionează, de la petrecerea timpului liber și relaxare până la studiu și perfecționare pe partea de IT.

În anul 2007, lucram într-o altă companie multinațională, când am fost contactat să mă prezint la Star Transmission pentru un interviu. Pentru mine, ce a urmat acelui moment s-a constituit într-o primă provocare, dată fiind noutatea acestui mediu. Faptul că am decis să fac această schimbare în viața mea profesională mi-a adus mai multe avantaje, vizibile încă de la început: pachetul salarial mai atractiv și alte beneficii, șansa de avansare și plăcerea de a colabora cu oameni bine pregătiți profesional; în plus, sunt unul dintre puținii norocoși care își au locul de muncă aproape de casă, nemaiavând nevoie să fac naveta, cum făceam înainte să-mi încep cariera aici. Ca pentru toată lumea, primul an într-un mediu nou este rezervat în mare parte acomodării. A fost foarte interesant să învăț, firma se afla și atunci într-un moment de continuă dezvoltare, care nu a încetat până astăzi. Totul părea mai ușor, pentru că toată lumea cunoștea pe toată lumea. Am observat și mi-am dat rapid seama că te poți dezvolta profesional foarte frumos aici, precum s-a și întâmplat de-a lungul timpului. Cu siguranță, de ajutor mi-au fost și cursurile desfășurate în cadrul companiei, precum și cele pe care eu le-am urmat individual pentru dezvoltarea proprie. În timp, colegii și superiorii recunosc în tine potențialul de a face lucruri mărețe și talentul. Rezultatul? Știi că există posibilitatea de a avansa în condițiile în care îți dorești acest lucru.

A doua mare provocare a fost momentul în care am făcut trecerea de la strungar la IT. Fiind o persoană optimistă și încrezătoare în forțele proprii, m-am considerat foarte norocos să preiau aceste responsabilități, care se vor dovedi a fi complexe și interesante deopotrivă. Ca să învățăm, trebuie să ne adaptăm. Faptul că am trecut din zona de producție în zona de administrativ a presupus pentru mine multe schimbări: task-uri care au presupus un grad de responsabilitate mai mare, un mediu de lucru diferit și o echipă relativ mică la acea vreme, cu doar patru membri în echipa IT.

În calitate de IT Operations Specialist, clienții de office sunt responsabilitatea mea. Mai precis, gestionez solicitările de echipamente noi, schimbări echipamente, cerințe de softuri etc. Pe lângă asta, sunt responsabil pentru relația dintre compania noastră și furnizorul de servicii telefonie (verificare facturi, probleme tehnice, modificări contract etc.) și sistemul intern de pontaj (probleme tehnice, dezvoltare soft). În orice proiect sunt implicat, mă axez mereu pe impactul proiectului, automatizarea pe care o aduce și cât de mult simplifică activitatea utilizatorului. Bineînțeles, orice alte probleme ar întâmpina colegii mei, sunt acolo să ofer suport. Sunt deja consacrat pentru expresia: “sună-l pe Macku”. Modul în care colaborez cu această companie de atât de mult timp m-a făcut să apreciez de la beneficiile oferite și mediul de lucru, până la recunoașterea profesională și faptul că, chiar dacă este un domeniu solicitant, reușești să atingi echilibrul dintre timpul petrecut la serviciu și cel personal.

Înființarea Star Assembly la Sebeș a fost o altă etapă cu multe provocări, dar sunt mândru că am participat și m-am implicat în acest proces. Ca persoană dornică mereu să învețe, te depinzi rapid cu multe lucruri noi și îți dai seama care e cea mai bună cale de a colabora cu ceilalți colegi. Ai posibilitatea să contribui cu soluții noi în situații în care poate altora le este mult mai greu să reușească. De asemenea ce mă impulsionează este faptul că într-o companie atât de mare, proiectele sunt mereu mai complexe decât ar părea pentru o persoană non-tehnică; de aceea, trebuie să ai răbdare cu tine însuți, să te menții motivat și să te concentrezi pe rezultatul final și impactul acestuia. Trebuie să ai o abordare proactivă și să îți pui mereu întrebări, să fii curios și să găsești modalități noi să înțelegi o problemă, ca împreună să ajungem la rezultatul dorit de către toate părțile implicate. Caută feedback, fii deschis la critică, și fă-ți timp să analizezi situația și să înveți din ea. Pentru cei care se gândesc la posibilitatea de a-și desfășura activitatea într-un astfel de mediu precum cel oferit de Star Transmission, le spun că, având exemplul personal, nimic nu este prea greu de realizat. Trebuie doar să fii capabil să te adaptezi, să cauți noul. Ca să te poți dezvolta, trebuie să cauți noi experiențe, să fii parte a unor lucruri care îți dau posibilitatea să îți dezvolți abilitățile și perspectivele. În încheiere, aș avea trei cuvinte: learning never stops!

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement