Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Până la 700 de lei de la Primăria Alba Iulia, pentru cei care vor să angajeze bone. Condiții, acte necesare, procedură

Publicat

Locuitorii orașului Alba Iulia care vor să angajeze bone vor putea primi până la 710 lei de la primărie, pentru fiecare copil până la vârsta de 6 ani, care are nevoie de serviciile acestora. Metodologia de acordare a ajutoarelor financiare intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 28 iulie.

Cuantumul ajutorului financiar diferă în funcție de veniturile familiei și este cuprins între 250 și 710 lei pentru un copil, iar dosarul se depune la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia și se acordă în limita fondurilor bugetare.

Ajutorul financiar se acordă lunar, pentru fiecare copil de vârstă preșcolară, astfel:

– până la 2.100 lei venit net lunar pe membru de familie – 710 lei ajutor financiar pentru angajarea de bonă

– de la 2.101 lei până la 2.500 lei venit net lunar pe membru de familie – 550 lei ajutor financiar pentru angajarea de bonă

– de la 2.501 lei până la 3000 lei venit net lunar pe membru de familie – 390 lei ajutor financiar pentru angajarea de bonă

– de la 3001 lei până la 3500 lei venit net lunar pe membru de familie – 250 lei ajutor financiar pentru angajarea de bonă

La determinarea venitului net lunar se ia în considerare media veniturilor nete realizate de beneficiar în ultimele 6 luni, anterioare solicitării dreptului la ajutor financiar.

Ajutorul financiar se acordă doar pentru copilul care nu este înscris la creșă/grădiniță acreditată (publică sau privată) sau pentru care solicitantul nu a refuzat un loc/nu a retras copilul de la aceasta.

Potrivit proiectului, pot beneficia de acest ajutor financiar, în limita fondurilor bugetare anuale aprobate cu această destinație, persoanele care au în întreținere copii de vârstă preșcolară, ale căror venituri sunt de până la 3.500 lei pe membru de familie.

De asemenea, beneficiarul trebuie îndeplinească următoarele condiții:

– să fie părintele la care copilul locuiește în mod statornic

– să aibă calitatea de reprezentant legal al copilului și să se ocupe de creșterea și îngrijirea acestuia

– să fie persoana desemnată de părinte pentru întreținerea copilului, pe perioada absenței părintelui (cf. art. 104 din legea 272/2004 privind protecția copilului)

– să fie cetățean român cu domiciliul în municipiul Alba Iulia, cetățean al altui stat sau apatrid, cu domiciliul în România

– să fie angajat cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfășoară activități independente, obține venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură sau piscicultură ori excercită o funcție de demnitate publică sau asimilată

sau

– este șomer indemnizat ori înregistrat în evidențele AJOFM, la data solicitării, ca persoană în căutarea unui loc de muncă și nu a refuzat maximum două oferte de muncă

NU pot beneficia de ajutorul financiar persoanele care se află într-una sau mai multe dintre următoarele situații:

– este asistent maternal profesionist

– copilul/copiii este/sunt în întreținerea acestora persoane (art. 59 lit b din legea 272/2004)

– este asistentul personal al copilului și primește indemnizație (art. 42 alin 4, Legea 448/2006 privind protecția drepturilor persoanelor cu handicap)

– se află în perioada de concediu pentru creșterea copilului (art. 2 sau 31 din OUG 111/2010, modif Legea 132/2011)

– nu și-a achitat impozitele și taxele față de bugetul local pentru bunurile pe care le are în proprietate

Ajutorul financiar se acordă pe bază de cerere și documente doveditoare ale îndeplinirii condițiilor de mai sus. Acestea se depun și se înregistrează la Direcția de Asistență Socială (DAS) Alba Iulia.

Documentele doveditoare:

– copie după documentul de identitate al persoanei

– copie după certificatul de naștere al copilului/copiilor pentru care se solicit ajutorul financiar

– adeverințe privind veniturile nete realizate în ultimele 6 luni de membrii familiei, eliberate, după caz, de angajator sau entitatea asimilată acestuia ori de organul fiscal sau, în cazul persoanelor care desfășoară activități independente, obțin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, declarația fiscal prevăzută de lege

– copia documentului în baza căruia se desfășoară activitatea de bonă (art. 7 Legea 167/2014)

– angajament de plată la solicitarea dreptului de ajutor financiar, cum că aceste sume pot fi recuperate și din alte drepturi plătite de AJPIS

– declarație pe proprie răspundere – copilul nu este înscris la creșă/grădiniță acreditată (publică sau privată) și solicitantul nu a refuzat un loc/nu a retras copilul de la aceasta.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax