Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Pasarela din Partoş va fi demontată. Autorităţile locale au prezentat stadiul lucrărilor


Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au permis joi accesul jurnaliştilor pe pasarela în curs de reabilitare de la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş, pentru a prezenta stadiul lucrărilor realizate aici. Aşa cum precizau iniţial autorităţile locale, pasajul va fi redat circulaţiei cel mai probabil la începutul anului 2012, deoarece reparaţiile efectuate sunt dificile şi este necesară demontarea propriu-zisă a podului.

Începerea efectivă a lucrărilor la pasajul din Partoş a fost iniţial întârziată deoarece nu a fost primite în termen avizele necesare de la CFR. „Vreau ca oamenii să înţeleagă un lucru. În momentul înscrierii proiectului a existat o expertiză făcută de un proiectant de drumuri şi poduri care ne-a zis că termenul estimat pentru astfel de lucrări este de 18 luni. În urma licitaţiei, am reuşit impunem un termen de 10 luni. Începând de săptămâna viitoare se vor înlătura toate grinzile de beton, deci propriu-zis tot podul va fi demontat”, a explicat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Bucăţi de beton, ce cântăresc sute de kilograme din segmentul de trotuar erau pe punctul de a se desprinde şi de a cădea

Desfăşurarea lucrărilor la pasaj este îngreunată şi din cauza trenurilor care trec pe sub pasarela în lucru: „Potrivit graficului primit de la CFR, zilnic, pe sub pasarelă trec nu mai puţin de 148 de trenuri, iar pe bucăţi din pasarelă nu este voie să se lucreze decât două ore pe zi. Acolo trebuie să se lucreze în condiţii de maximă siguranţă”, a completat Mihai Coşer.

Reprezentanţii Primăriei au mai explicat şi necesitatea realizării acestor lucrări. Din cauza faptului că marginile pasajului erau într-o pronunţată stare de degradare, exista riscul ca bucăţi de beton să se desprindă şi să cadă cu tot cu pietoni: ” Pe partea de trotuare era foarte mare riscul de a se desprinde întregile elemente de beton şi să cadă cu tot cu balustradă, cu pietoni şi se puteau întâmpla nenorociri mari. Sunt multe din ele care sunt fisurate, betonul cădea şi pe calea ferată şi în zona bretelelor de la centură. Spre exemplu, o bucată de beton de câteva sute de kilograme a căzut într-una din zile de la înălţimea de 10 metri, cu riscul de accidente majore”, a declarat Iacob Podaru, manager de proiect.

Până în prezent, la Pasajul din Partoş s-au efectuat lucrări de decopertare a suprastructurii drumului şi s-a desfăcut cea mai mare parte din trotuare, dar partea cu adevărat dificilă şi periculoasă abia acum urmează.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

14 Comentarii

14 Comments

  1. toma

    joi, 11.08.2011 at 15:29

    Daca tot se demonteaza, de ce nu si o largire la 4 benzi plus trotuare pt. pietoni ?
    S-ar elimina gituirea traficului auto in zona respectiva.

  2. nea Gicu

    joi, 11.08.2011 at 16:12

    Sa fim seriosi,un asemenea pod,in oricare tara europeana era facut in maxim 2-3 saptamani!! La noi se lucreaza in pauze de cate 2 luni !! Cu podul asta,la haosul rutier care s-a creat,nimeni nu o sa mai aleaga pui de primar in acest oras blestemat!! Trebuiau sa se creeze conditii inainte de a se incepe lucrarea!!

  3. toma

    joi, 11.08.2011 at 17:30

    Daca tot v-a fi demontata pasarela, propun sa se mareasca partea carosabila la patru benzi plus trotuare pt. pietoni. Astfel s-ar elimina gituirea trficului auto din zona. N-am inteles de ce ati sters primul comentariu care era la fel ?

  4. toma

    joi, 11.08.2011 at 17:33

    Sincer imi cer scuze. Cred ca calculatorul imi creaza probleme. Nu mi-a afisat comentariul.

  5. Simi

    joi, 11.08.2011 at 19:33

    Era timpul ca acest pasaj sa intre in reparatie capitala.Insa felul in care se desfasoara circulatia la intrare in Alba Iulia,creaza un adevarat haos.Proasta semnalizare a devierii circulatie la intrarea in oras dinspre Cluj,face ca tot mai multe masini sa ajunga pana in zona pasajului iar de acolo soferii sunt derutati.Daca incercati sa urmati ruta ocolitoare semnalizata din zona garii,veti face un frumos tur al orasului Alba Iulia.Poate se doreste ca astfel sa creasca numarul turistilor.Insa cei mai multi prefera sa scape din acest calvar.Lipseste Managementul Traficului.

  6. emil

    luni, 15.08.2011 at 10:47

    In orice tara civilizata din Europa un asemenea pod dar de fapt asta nu e pod e un podulet se facea maxim in 1 luna si ala zice ca o asemenea lucrare asa de o „complexitate inimaginabila” se face in 18 luni.ce mare record ca se defapt va gata in 10 luni. Am trecut de multe ori pe acolo si nu se lucreaza mai nimic.Acolo se fura fratilor la manopera la materiale mai putin dar la manopera si e din banii nostrii F****-va va-s impusca pe toti nesimtitilor

  7. matilda

    luni, 15.08.2011 at 20:15

    se poate da publicitatii portofoliul firmei care executa aceasta „GRANDIOASA” lucrare….????
    sa vedem cate lucrari de mai mica anvergura a mai executat
    se poate publica graficul de lucari care se vor executa in perioada 1dec 2011-15 ian 2012….?????
    inca o lucrare licitata CORECT

    R U S I N E !!!!

  8. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 01:44

    Aici este şi o gogoriţă a CFR-ului care zice că pe sub pasarelă trec 148 de trenuri adică 19 perecchi pe ruta Alba Iulia – Simeria, 4 perechi pe ruta Alba Iulia -Sibiu (luate după mersul trenurilor la zi) ce ne dau 46 buc. trenuri de persoane care circulă ziua, dar şi nioaptea. Diferenţa de „nu mai puţin” 102 trenuri ar trebui să fie trenuri de marfă. De unde ? Ziua văd trecând doar 2 – 3 mărfare că doar nu mai au ce căra. Poate umblă şi ele noaptea ca huhurezii.
    Şi mai este una. Amenajarea intersecţiei Şoselei de centură cu drumul ce duce la Drâmbar a început nu demult. Oare nu se ştia că acel punct de ieşire din oraş va fi intens solicitat?

  9. alexandru

    marți, 16.08.2011 at 07:50

    stimati forumisti aveti dreptate, la nemti il faceau in pauza de masa intre doua sandwicuri.cati dintre voi ati dat odata macar la lopata, sau aveti habar ce inseamna constructia unui pod.apropo: nu e pod , e pasarela, e cu totul altceva.se schimba grinzile, o lucrare greu de executat care implica tehnologii de ridicare, toate sub trafic intens dedesubt.si nu vad rostul nemultumirilor, pentru ca traficul pe centura se desfasoara in conditii normale.iar pentru cel care a numarat trenurile, o precizare: ai uitat de trenurile private care nu apar in mersul trenurilor cfr( si de calatori si de marfa)

  10. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 21:07

    Bună seara domnule Alexandru. Ai dreptate. Dar perfectă dreptate. Trenurile private circulă la semnal de bloc, unul după altul de nici nu le poţi vedea. Mai ceva decât în 1989 când circulau la interval de 10 minute. Trenurile statului, nu cele private. Spre exemplu astăzi am văzut două trenuri private şi câteva rapide. Că doar se cunosc. Ş-apoi traficul pe centură chiar în condiţii normale se desfăşoară cu coloane de la pasarelă la drumul Drâmbarului pe ambele sensuri.

  11. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 21:15

    PS @ alexandru. Ce-i aia lopată şi cum se foloseşte? Americanii tot cu lopata au lucrat la pasarela lor? Că doar şi pasarela tot pod este numai că nu trece peste apă.

    • alexandru

      miercuri, 17.08.2011 at 08:03

      care pasarela a americanilor?daca tot dai exemplu numeste te rog proiectul si durata de executie sa putem face o comparatie.eu iti dau un exemplu: extragerea unei grinzi de pe pasarela dureaza o zi.avem in jur de 25 de grinzi de inlocuit. se extrag cu macara de mare capacitate, apoi trebuie evacuate de pe santier, se construieste tunel protectie pentru traficul de sub pasarela( feroviar si rutier.se consolideaza pilonii( timp uscare beton -o luna).se aduc alte grinzi-transport agabaritic. se monteaza noile grinzi: macara mare capacitate, zile de montaj etc.apoi se executa strat beton deasupra grinzilor.pentru ca vorbim de o constructie speciala, cu tensiuni, arcuiri,miscari laterale etc, stratul de beton se usuca cam in 2 luni.apoi urmeaza turnarea asfaltului.pe langa astea: montaj trotuare, iluminat public, conducte de cabluri ingropate in trotuare, testari ale lucrarii etc.sa nu uit consolidari ale reazemelor din capetele pasarelei propiu zise.in total cam doua saptamani ca la americani. te rog sa imi dai numele proiectului si durata de executie, vreau sa verific cum s-a reusit constrcutia unei pasarele in 2 saptamini.lucrarea este executata de firma concefa, care are la activ mai multe poduri executate in tara: pod cfr peste raul olt, pod peste gara din sibiu, reparatii capitale podurile dunarene.

  12. abbilbal

    miercuri, 17.08.2011 at 10:38

    @ alexandru La americani nu era vorba de construirea unei pasarele ci de repararea unei autostrăzi suspendate aflate sub circulaţie. Lucrarea nu a durat doar două săptămâni ci ceva mai mult, dar nici de ordinul lunilor. Că nu ştiţi de ea nu vă faceţi probleme. Nu are importanţă. Oricum noi nu avem dotarea care o au ei sau chinezii.
    Dar dintre lucrările care le-aţi enumerat şi care într-adevăr necesită timp, câte se pot executa în paralel?

  13. Marius

    joi, 18.08.2011 at 13:44

    10 luni mi se pare ok pt un pod, probabil pavat manual, cu mozaic.
    ce mi se pare exagerat e sa blochezi o echipa de 3 muncitori intre 9 si 16, atat timp. ar fi putut fi implicati in alte proiecte urbane, gen un giratoriu la mijlocul urcarii pe motilor, niste banci in santuri in zona unde nu au acces vizitatorii etc
    sunt sigur ca daca era de 4 benzi ar fi fost gata mai repede, cu 2 benzi e o chstie de arta in miniatura, trebuie lucrat cu grija, cu lopeti mai micute.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Reducerea programei și revizuirea modelelor de subiecte, cerute de Federația Asociațiilor de Părinți

Publicat

examen

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită reducerea programei de examen pentru Evaluarea Națională 2021, revizuirea noului model de cerințe pentru examen și cursuri de formare pentru profesorii corectori.

Părinții nu sunt mulțumiți de modalitatea în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și literatura română, potrivit edupedu.ro.

Reamintim că în iulie Ministerul Educației a publicat noile modele de subiecte, pentru Evaluare Națională 2021, ce au ca model testele PISA.

Vezi MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Federația mai solicită teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte.

Reprezentanții acesteia cer “reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line”.

Aceștia solicită și “revizuirea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2021 şi conceperea unor subiecte ‘de tranziţie’, care să facă trecerea între vechile modele şi modelele la care se doreşte să se ajungă”.

De asemenea, vor “cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“.

“Renunţarea la formatul tip broşură, care, prin numărul mare de pagini, are un impact psihologic negativ asupra copiilor, dat fiind faptul că nici la şcoală, pe parcursul anilor de gimnaziu, dar nici la olimpiadele şcolare nu s-a abordat această variantă de examinare – pot ajunge în criză de timp şi la descurajare văzând numărul mare de pagini”, este de asemenea una dintre revendicările federației.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din industrie a scăzut cu 14%, în primele șase luni ale anului. Cele mai afectate domenii

Publicat

Cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a scăzut cu 14% în primele şase luni comparativ cu perioada similară din 2019, ca urmare a scăderii industriei extractive (-15,2%) şi industriei prelucrătoare (-14%), potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Pe marile grupe industriale scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în sectoarele: industria energetică (-31,5%), industria bunurilor de capital (-21,2%), industria bunurilor intermediare (-9,0%), industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-6,9%) şi industria bunurilor de uz curent (-2,9%).

În iunie 2020 comparativ cu aceeaşi lună din 2019, cifra de afaceri din industrie a scăzut pe ansamblu cu 10,2%, ca urmare a declinului înregistrat în industria prelucrătoare (-10,3%) şi în industria extractivă (-6,4%).

Pe marile grupe industriale scăderi au înregistrat: industria energetică (-38,5%), industria bunurilor de capital (-15,4%), industria bunurilor intermediare (-4,2%) şi industria bunurilor de uz curent (-3,9%). Industria bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 14,1%.

În iunie 2020 comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri din industrie a crescut, pe total, cu 20,1% datorită creşterii înregistrate în industria prelucrătoare (+20,7%) şi în industria extractivă (+0,2%).

Pe marile grupe industriale creşteri au înregistrat: industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+40,8%), industria bunurilor de capital (+33,5%), industria energetică (+18,4%), industria bunurilor de uz curent (+14,2%) şi industria bunurilor intermediare (+10,7%).

INS precizează că informaţiile din acest comunicat de presă (iunie 2020) surprind impactul crizei COVID-19 şi al măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020 şi a stării de alertă începând cu 17 mai 2020.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate