Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Pasarela din Partoş va fi demontată. Autorităţile locale au prezentat stadiul lucrărilor


Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au permis joi accesul jurnaliştilor pe pasarela în curs de reabilitare de la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş, pentru a prezenta stadiul lucrărilor realizate aici. Aşa cum precizau iniţial autorităţile locale, pasajul va fi redat circulaţiei cel mai probabil la începutul anului 2012, deoarece reparaţiile efectuate sunt dificile şi este necesară demontarea propriu-zisă a podului.

Începerea efectivă a lucrărilor la pasajul din Partoş a fost iniţial întârziată deoarece nu a fost primite în termen avizele necesare de la CFR. „Vreau ca oamenii să înţeleagă un lucru. În momentul înscrierii proiectului a existat o expertiză făcută de un proiectant de drumuri şi poduri care ne-a zis că termenul estimat pentru astfel de lucrări este de 18 luni. În urma licitaţiei, am reuşit impunem un termen de 10 luni. Începând de săptămâna viitoare se vor înlătura toate grinzile de beton, deci propriu-zis tot podul va fi demontat”, a explicat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.

Bucăţi de beton, ce cântăresc sute de kilograme din segmentul de trotuar erau pe punctul de a se desprinde şi de a cădea

Desfăşurarea lucrărilor la pasaj este îngreunată şi din cauza trenurilor care trec pe sub pasarela în lucru: „Potrivit graficului primit de la CFR, zilnic, pe sub pasarelă trec nu mai puţin de 148 de trenuri, iar pe bucăţi din pasarelă nu este voie să se lucreze decât două ore pe zi. Acolo trebuie să se lucreze în condiţii de maximă siguranţă”, a completat Mihai Coşer.

Reprezentanţii Primăriei au mai explicat şi necesitatea realizării acestor lucrări. Din cauza faptului că marginile pasajului erau într-o pronunţată stare de degradare, exista riscul ca bucăţi de beton să se desprindă şi să cadă cu tot cu pietoni: ” Pe partea de trotuare era foarte mare riscul de a se desprinde întregile elemente de beton şi să cadă cu tot cu balustradă, cu pietoni şi se puteau întâmpla nenorociri mari. Sunt multe din ele care sunt fisurate, betonul cădea şi pe calea ferată şi în zona bretelelor de la centură. Spre exemplu, o bucată de beton de câteva sute de kilograme a căzut într-una din zile de la înălţimea de 10 metri, cu riscul de accidente majore”, a declarat Iacob Podaru, manager de proiect.

Până în prezent, la Pasajul din Partoş s-au efectuat lucrări de decopertare a suprastructurii drumului şi s-a desfăcut cea mai mare parte din trotuare, dar partea cu adevărat dificilă şi periculoasă abia acum urmează.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

14 Comentarii

14 Comments

  1. toma

    joi, 11.08.2011 at 15:29

    Daca tot se demonteaza, de ce nu si o largire la 4 benzi plus trotuare pt. pietoni ?
    S-ar elimina gituirea traficului auto in zona respectiva.

  2. nea Gicu

    joi, 11.08.2011 at 16:12

    Sa fim seriosi,un asemenea pod,in oricare tara europeana era facut in maxim 2-3 saptamani!! La noi se lucreaza in pauze de cate 2 luni !! Cu podul asta,la haosul rutier care s-a creat,nimeni nu o sa mai aleaga pui de primar in acest oras blestemat!! Trebuiau sa se creeze conditii inainte de a se incepe lucrarea!!

  3. toma

    joi, 11.08.2011 at 17:30

    Daca tot v-a fi demontata pasarela, propun sa se mareasca partea carosabila la patru benzi plus trotuare pt. pietoni. Astfel s-ar elimina gituirea trficului auto din zona. N-am inteles de ce ati sters primul comentariu care era la fel ?

  4. toma

    joi, 11.08.2011 at 17:33

    Sincer imi cer scuze. Cred ca calculatorul imi creaza probleme. Nu mi-a afisat comentariul.

  5. Simi

    joi, 11.08.2011 at 19:33

    Era timpul ca acest pasaj sa intre in reparatie capitala.Insa felul in care se desfasoara circulatia la intrare in Alba Iulia,creaza un adevarat haos.Proasta semnalizare a devierii circulatie la intrarea in oras dinspre Cluj,face ca tot mai multe masini sa ajunga pana in zona pasajului iar de acolo soferii sunt derutati.Daca incercati sa urmati ruta ocolitoare semnalizata din zona garii,veti face un frumos tur al orasului Alba Iulia.Poate se doreste ca astfel sa creasca numarul turistilor.Insa cei mai multi prefera sa scape din acest calvar.Lipseste Managementul Traficului.

  6. emil

    luni, 15.08.2011 at 10:47

    In orice tara civilizata din Europa un asemenea pod dar de fapt asta nu e pod e un podulet se facea maxim in 1 luna si ala zice ca o asemenea lucrare asa de o „complexitate inimaginabila” se face in 18 luni.ce mare record ca se defapt va gata in 10 luni. Am trecut de multe ori pe acolo si nu se lucreaza mai nimic.Acolo se fura fratilor la manopera la materiale mai putin dar la manopera si e din banii nostrii F****-va va-s impusca pe toti nesimtitilor

  7. matilda

    luni, 15.08.2011 at 20:15

    se poate da publicitatii portofoliul firmei care executa aceasta „GRANDIOASA” lucrare….????
    sa vedem cate lucrari de mai mica anvergura a mai executat
    se poate publica graficul de lucari care se vor executa in perioada 1dec 2011-15 ian 2012….?????
    inca o lucrare licitata CORECT

    R U S I N E !!!!

  8. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 01:44

    Aici este şi o gogoriţă a CFR-ului care zice că pe sub pasarelă trec 148 de trenuri adică 19 perecchi pe ruta Alba Iulia – Simeria, 4 perechi pe ruta Alba Iulia -Sibiu (luate după mersul trenurilor la zi) ce ne dau 46 buc. trenuri de persoane care circulă ziua, dar şi nioaptea. Diferenţa de „nu mai puţin” 102 trenuri ar trebui să fie trenuri de marfă. De unde ? Ziua văd trecând doar 2 – 3 mărfare că doar nu mai au ce căra. Poate umblă şi ele noaptea ca huhurezii.
    Şi mai este una. Amenajarea intersecţiei Şoselei de centură cu drumul ce duce la Drâmbar a început nu demult. Oare nu se ştia că acel punct de ieşire din oraş va fi intens solicitat?

  9. alexandru

    marți, 16.08.2011 at 07:50

    stimati forumisti aveti dreptate, la nemti il faceau in pauza de masa intre doua sandwicuri.cati dintre voi ati dat odata macar la lopata, sau aveti habar ce inseamna constructia unui pod.apropo: nu e pod , e pasarela, e cu totul altceva.se schimba grinzile, o lucrare greu de executat care implica tehnologii de ridicare, toate sub trafic intens dedesubt.si nu vad rostul nemultumirilor, pentru ca traficul pe centura se desfasoara in conditii normale.iar pentru cel care a numarat trenurile, o precizare: ai uitat de trenurile private care nu apar in mersul trenurilor cfr( si de calatori si de marfa)

  10. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 21:07

    Bună seara domnule Alexandru. Ai dreptate. Dar perfectă dreptate. Trenurile private circulă la semnal de bloc, unul după altul de nici nu le poţi vedea. Mai ceva decât în 1989 când circulau la interval de 10 minute. Trenurile statului, nu cele private. Spre exemplu astăzi am văzut două trenuri private şi câteva rapide. Că doar se cunosc. Ş-apoi traficul pe centură chiar în condiţii normale se desfăşoară cu coloane de la pasarelă la drumul Drâmbarului pe ambele sensuri.

  11. abbilbal

    marți, 16.08.2011 at 21:15

    PS @ alexandru. Ce-i aia lopată şi cum se foloseşte? Americanii tot cu lopata au lucrat la pasarela lor? Că doar şi pasarela tot pod este numai că nu trece peste apă.

    • alexandru

      miercuri, 17.08.2011 at 08:03

      care pasarela a americanilor?daca tot dai exemplu numeste te rog proiectul si durata de executie sa putem face o comparatie.eu iti dau un exemplu: extragerea unei grinzi de pe pasarela dureaza o zi.avem in jur de 25 de grinzi de inlocuit. se extrag cu macara de mare capacitate, apoi trebuie evacuate de pe santier, se construieste tunel protectie pentru traficul de sub pasarela( feroviar si rutier.se consolideaza pilonii( timp uscare beton -o luna).se aduc alte grinzi-transport agabaritic. se monteaza noile grinzi: macara mare capacitate, zile de montaj etc.apoi se executa strat beton deasupra grinzilor.pentru ca vorbim de o constructie speciala, cu tensiuni, arcuiri,miscari laterale etc, stratul de beton se usuca cam in 2 luni.apoi urmeaza turnarea asfaltului.pe langa astea: montaj trotuare, iluminat public, conducte de cabluri ingropate in trotuare, testari ale lucrarii etc.sa nu uit consolidari ale reazemelor din capetele pasarelei propiu zise.in total cam doua saptamani ca la americani. te rog sa imi dai numele proiectului si durata de executie, vreau sa verific cum s-a reusit constrcutia unei pasarele in 2 saptamini.lucrarea este executata de firma concefa, care are la activ mai multe poduri executate in tara: pod cfr peste raul olt, pod peste gara din sibiu, reparatii capitale podurile dunarene.

  12. abbilbal

    miercuri, 17.08.2011 at 10:38

    @ alexandru La americani nu era vorba de construirea unei pasarele ci de repararea unei autostrăzi suspendate aflate sub circulaţie. Lucrarea nu a durat doar două săptămâni ci ceva mai mult, dar nici de ordinul lunilor. Că nu ştiţi de ea nu vă faceţi probleme. Nu are importanţă. Oricum noi nu avem dotarea care o au ei sau chinezii.
    Dar dintre lucrările care le-aţi enumerat şi care într-adevăr necesită timp, câte se pot executa în paralel?

  13. Marius

    joi, 18.08.2011 at 13:44

    10 luni mi se pare ok pt un pod, probabil pavat manual, cu mozaic.
    ce mi se pare exagerat e sa blochezi o echipa de 3 muncitori intre 9 si 16, atat timp. ar fi putut fi implicati in alte proiecte urbane, gen un giratoriu la mijlocul urcarii pe motilor, niste banci in santuri in zona unde nu au acces vizitatorii etc
    sunt sigur ca daca era de 4 benzi ar fi fost gata mai repede, cu 2 benzi e o chstie de arta in miniatura, trebuie lucrat cu grija, cu lopeti mai micute.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

(P) Intervenții de dezinsecție pe raza Municipiului Sebeș, miercuri, 28 iulie 2021

Publicat

Primăria Municipiului Sebeș aduce la cunoștința cetățenilor că miercuri, 28 iulie 2021, începând cu ora 23.00, se vor desfășura intervenții de dezinsecție pe raza domeniului public al Municipiului Sebeș.

Zonele vizate sunt: parcurile aflate pe domeniul public, cartierele de blocuri, arterele principale. Intervențiile vor avea loc în Sebeș, Răhău, Petrești și Lancrăm.

Produsele folosite sunt avizate de Ministerul Sănătății și fac parte din grupa de toxicitate III. Persoanele cu probleme respiratorii sau cardiace, precum și copiii, sunt rugați să nu intre în raza directă de acțiune a echipamentelor de pulverizat.

Intervențiile sunt monitorizare de reprezentanții Serviciului Public de Administrare a Patrimoniului Sebeș și de Poliția Locală a municipiului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Urme de urs descoperite în comuna Rădești. Animalele tot mai prezente în județul Alba

Publicat

În ultima perioadă urșii își fac tot mai simțită prezența în județul Alba. În cursul zilei de marți, 27 iulie, un vânător din Alba a postat pe Facebook o serie de poze, în care apar mai multe urme de urs într-o zona neobișnuită cu prezența animalelor. 

Mai exact, Vasile C. a postat pe pagina de socializare, o serie de poze cu mai multe urme de urs descoperite în zona bazinelor de apă de la Rădești.

”Urmă de urs de azi noapte în zona bazinelor de apă de la Rădești. Oare mai trebuie mulți oameni și animale domestice să moară până cand autoritățile vor înțelege că vânătoarea este singura soluție pentru a ține populația de urși sub control ?”, a scris bărbatul pe Facebook.

De asemenea, o ursoaică cu doi pui a atacat duminică pe o pășune de lângă municipiul Aiud. Un îngrijitor a scăpat de atac după ce a fugit într-un adăpost. Ursoaica a omorât mai apoi o vacă, iar puii au rănit un vițel și două capre.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Un URS a ATACAT pe o pășune de lângă Aiud. A omorât o vacă, îngrijitorul a scăpat după ce s-a refugiat într-un adăpost

 

Mai mult de atât, patru exemplare de urs au fost văzute vineri, 23 iulie, în vecinătatea municipiului Alba Iulia. Potrivit coordonatorului tehnic al Asociației Județene a Vânătorilor și Pescarilor Sportivi (AJVPS) Alba, Felix Bogdan Dragomir, este vorba despre o ursoaică cu doi pui și un mascul mare, care au fost văzuți pe raza comunei Ciugud, în zona Dosul Drâmbarului.

CITEȘTE ȘI: VIDEO ATENȚIE: Patru urși, văzuți lângă Alba Iulia. O ursoaică cu doi pui și un mascul mare, filmați pe raza comunei Ciugud

sursă foto: Vasile C.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât te costă dacă vrei să mergi la mare în weekend-ul 30 iulie – 1 august. Prețuri transport, cazare, masă. Variante de plecare

Publicat

mare, litoral, vacanta, marea neagra

Câteva zile libere, departe de casă, nu strică nimănui. Iar dacă sunteți cu gândul la mare, plajă și soare, noi am calculat cât vă costă să plecați pe litoralul românesc chiar în acest weekend. 

Dacă vreți să plecați pe litoralul românesc în weekendul care vine, respectiv 30 iulie – 1 august, DC News a făcut calculele.

Au fost estimate prețuri de persoană pentru transportul public, adulți și copii, dar și cât costă deplasarea dacă alegeți mașina personală. 

Am căutat cele mai bune oferte de cazare, pornind de la proprietăți private la hoteluri și pensiuni. Nu am uitat și de mâncare și divertisment.

Dacă facem o medie a tarifelor găsite pentru această escapadă de weekend, atunci ar trebui să scoateți din buzunar cel puțin 1000 – 1500 de lei, preț pentru doi adulți. 

De unde plecăm către mare și cu ce?

Din Cluj Napoca

Dacă plecați cu avionul de la Cluj Napoca, vă costă 150 de euro de persoană, un bilet dus-întors, plecare vineri 30 iulie, retur luni 2 august* (*cea mai bună variantă).

O cursă cu autobuzul, dus-întors, pentru o persoană, costă aproximativ 400 de lei. Dacă plecați cu mașina este însă ceva mai ieftin, raportat la numărul de persoane.

Vă costă aproximativ 295 de lei pentru dus și încă atât pentru întors, combustibil calculat la un consum mediu de 7,5 litri la 100 de kilometri, conform distanta.ro. 

Cu trenul, prețul unui bilet la clasa a II-a, pentru un adult, este de 143,6 lei. Pentru copil prețul este de 75,7 lei. Tot atât plătiți și pentru returul din concediu. 

Din Alba Iulia

Dacă plecați cu avionul de la Cluj Napoca, vă costă 150 de euro de persoană, un bilet dus-întors, plecare vineri 30 iulie, retur luni 2 august* (*cea mai bună variantă).

La costul deplasării mai trebuie să adăugați prețul benzinei/ motorinei pentru drumul Alba Iulia Cluj si retur – aproximativ 130 de lei și costul parcării în apropierea aeroprtului ( aproximativ 65 de lei)

O cursă cu autobuzul, dus-întors, pentru o persoană, costă aproximativ 400 de lei.

Dacă plecați cu mașina la mare este însă ceva mai ieftin, raportat la numărul de persoane.

Vă costă aproximativ 250 de lei pentru dus și încă atât pentru întors, combustibil calculat la un consum mediu de 7,5 litri la 100 de kilometri, conform distanta.ro. 

Cu trenul, prețul unui bilet la clasa a II-a, pentru un adult, este de 132 lei. Pentru copil prețul este de 72 lei. Tot atât plătiți și pentru returul din concediu. 

Din Brașov

O cursă cu autobuzul, dus-întors, pentru o persoană, variază între 200 și 220 de lei. Dacă plecați cu mașina este însă ceva mai ieftin.

Vă costă aproximativ 175 de lei pentru dus și încă atât pentru întors, combustibil calculat la un consum mediu de 7,5 litri la 100 de kilometri, conform distanta.ro. 

Cu trenul, prețul unui bilet la clasa a II-a, pentru un adult, este de 79,3 lei. Pentru copil prețul este de 41,6 lei. Tot atât plătiți și pentru returul din concediu. 

Din București

O cursă cu autobuzul, dus-întors, pentru o persoană, costă aproximativ 120 de lei. Dacă plecați cu mașina este însă ceva mai ieftin, raportat la numărul de persoane.

Vă costă aproximativ 99 de lei pentru dus și încă atât pentru întors, combustibil calculat la un consum mediu de 7,5 litri la 100 de kilometri, conform distanta.ro. 

Cu trenul, prețul unui bilet la clasa a II-a, pentru un adult, este de 59,6 lei. Pentru copil prețul este de 31,75 lei. Tot atât plătiți și pentru returul din concediu. 

Stațiuni, tipuri de cazare și tarife 

În Mamaia, prețurile pornesc la pensiuni și hoteluri de două stele de la 450 de lei pentru doi adulți, două nopți.

Dacă vă doriți un loc mai confortabil, hotelurile de trei stele vă oferă o cameră la prețuri începând de la 840 de lei pentru sejurul 30 iulie – 1 august. 

În Mangalia, Eforie Sud sau Costinești puteți găsi proprietăți private, precum case, vile, camping-uri, care oferă două nopți de cazare la prețuri începând de la 310 lei. 

Ofertele de cazare le puteți găsi peste tot, pe Facebook, Booking, Airbnb și nu numai.

Cu cât căutați mai mult cu atât aveți șanse mai mari să găsiți locația ideală pentru dvs. și la un preț convenabil. 

Atenție însă, dacă mergeți în concediu cu un copil luați în considerare un buget de aproximativ 50-100 lei în plus pe noapte, pentru cazare. 

Turiști care au fost deja pe litoralul românesc și-au împărtășit experiența pe rețelele de socializare.

”Vacanța mea la mare (Mamaia Sud). Vreau să vă spun cu aproximație cât a costat.

Hotel, perioada 18 iulie – 23 iulie, 2 adulți și 1 copil (4 ani), mic dejun și 2 șezlonguri incluse: 2300 lei.

Toată vacanța a costat aproximativ 4500 lei. Am mers cu trenul, deci în sumă intră și cei 250 lei transportul.

Prânzul îl luam la autoservire: 60 lei cel mai mult pe zi. Cina la diverse restaurante.

Pe plajă am preferat să luăm bere și cocktail de la barul de pe plajă și apa sau sucul de la un magazin, foarte aproape (6 lei apa la 2 litri).

Având copiii, automat și câteva jucării pentru plajă și puțin în satul de vacanță (și acolo 100 lei).

Se poate și la noi în țară”, a scris cineva într-un grup de Facebook. 

Mâncare și divertisment

Bugetul pentru mâncare poate varia în funcție de preferințele dvs. culinare.

Dacă la un restaurant puteți lăsa de la 80 de lei în sus, la ”împinge tava” sau la un fast-food rapid, puteți plăti între 40 și 60 de lei pentru masa de prânz, pentru două persoane. 

Un șezlong îl puteți găsi de la 25-30 de lei în cursul săptămânii, 70 de lei în weekend, iar dacă vă doriți un baldachin, puteți plăti chiar și 120 de lei. 

O călătorie cu telegondola din Mamaia costă 20 de lei, doar dus, pentru un adult. Copiii sub 7 ani au gratuitate. 

Aventura cu ski jet-ul costă între 150 de lei și 400 de lei. Accesul la un parc de distracții acvatic din Mamaia este de 80 de lei pentru adulți și 40 de lei pentru copii. 

La Delfinariul din Constanța un adult plătește 60 de lei intrarea, acces la Delfinariu, Microrezervație și Păsări Exotice. Elevii și studenții plătesc 15 lei, iar copiii sub 7 ani au gratuitate.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Emiterea de BULETINE cu CIP începe din 3 august. Noua carte de identitate biometrică conține și amprenta facială a posesorului

Publicat

România va începe, din 3 august, emiterea de cărți de identitate biometrice pentru toți cetățenii săi. Cărțile de identitate cu cip vor avea dimensiunea unui card bancar.

Noul buletin ne va scăpa de mersul la ghișeu pentru a obține diferite acte, pentru că va conține o cheie criptografică și ne vom putea loga în sistemele informatice ale statului.

Pe lângă datele care se regăsesc și pe cărțile de identitate clasice acestea vor stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale solicitantului.

Noile cărți de identitate vor fi introduse într-un program pilot, care va demara pe 3 august într-un municipiu din România. El va dura câteva luni, urmând ca, în baza datelor colectate, emiterea noilor documente de identitate să fie extinsă la nivelul întregii țări.

Românii pot alege între buletinul biometric, cu cip, și buletinul clasic.

Cel clasic va fi emis la aceleași dimensiuni și cu aceleași caracteristici ca buletinul biometric. Singura diferență va fi că el nu va stoca imaginile faciale și amprentele.

O alte diferență majoră este că, în baza lui, nu se va putea călători în străinătate, statele Uniunii Europene impunând condiția folosirii buletinului biometric.

Cărțile de identitate vor putea fi preschimbate până pe 2 august 2031, în funcție de momentul la care actualele documente expiră.

Șeful Direcției pentru Evidența Persoanei și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului de Interne, comisarul-șef Cătălin Giulescu, a declarat pentru Radio Europa Liberă România că introducerea buletinului biometric va duce la stimularea autorităților locale și centrale să informatizeze sistemele de plată a taxelor locale sau de eliberare a altor tipuri de documente, operațiuni care vor putea fi efectuate online.

Cei cărora le expiră actul de identitate vor primi noul buletin electronic și vor avea unele avantaje. Iar cei care nu doresc un document cu CIP, pot opta pentru buletinul simplu, doar că nu vor mai putea călători în baza lui în afara granițelor.

„Putem vorbi de servicii de înmatriculare, de eliberarea cazierului judiciar, plata taxelor și a impozitelor de la distanță doar utilizând cartea electronică pentru a te autentifica în sistemele informatice. 

Deci, persoana care solicita accesul la un serviciu nu mai trebuie să meargă la ghișeu să facă dovada legitimării, ci prin cartea electronică identitatea îi va fi certificată și i se va permite accesul la servicii de la distanță” spun oficialii de la Direcția de Evidență a Persoanelor.

În premieră și copiii vor putea avea buletin electronic, indiferent de vârstă, la solicitarea părinților. Taxa pentru noul act va fi de cel puțin 15 euro.

Acte necesare pentru eliberarea cărții de identitate biometrice

  • Cerere pentru eliberare buletin
  • Certificatul de naștere, original și copie
  • Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
  • Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
  • Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate

În cazul în care actuala carte de identitate v-a fost furată, veți mai avea nevoie, în plus, de o dovadă dovada eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul.

Când puteți cere eliberarea cărților de identitate biometrice

După începerea programului național, oricând sau la expirarea actualelor cărți de identitate. Cărțile de identitate actuale pot fi folosite în continuare pentru deplasarea în străinătate.

De când pot avea minorii cărți de identitate biometrice

De la naștere, la cererea părinților sau a tutorilor legali. De la 14 ani, cartea de identitate este obligatorie.

Cum își pot preschimba românii din străinătate buletinele

Ca și până acum, doar în țară.

Cât vor fi valabile noile documente

  • 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;
  • 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani
  • 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani

sursa: Radio Europa liberă România

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate