Administrație
Pasarela din Partoş va fi demontată. Autorităţile locale au prezentat stadiul lucrărilor
Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia au permis joi accesul jurnaliştilor pe pasarela în curs de reabilitare de la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeş, pentru a prezenta stadiul lucrărilor realizate aici. Aşa cum precizau iniţial autorităţile locale, pasajul va fi redat circulaţiei cel mai probabil la începutul anului 2012, deoarece reparaţiile efectuate sunt dificile şi este necesară demontarea propriu-zisă a podului.
Începerea efectivă a lucrărilor la pasajul din Partoş a fost iniţial întârziată deoarece nu a fost primite în termen avizele necesare de la CFR. „Vreau ca oamenii să înţeleagă un lucru. În momentul înscrierii proiectului a existat o expertiză făcută de un proiectant de drumuri şi poduri care ne-a zis că termenul estimat pentru astfel de lucrări este de 18 luni. În urma licitaţiei, am reuşit impunem un termen de 10 luni. Începând de săptămâna viitoare se vor înlătura toate grinzile de beton, deci propriu-zis tot podul va fi demontat”, a explicat Mihai Coşer, purtătorul de cuvânt al Primăriei Alba Iulia.
Bucăţi de beton, ce cântăresc sute de kilograme din segmentul de trotuar erau pe punctul de a se desprinde şi de a cădea
Desfăşurarea lucrărilor la pasaj este îngreunată şi din cauza trenurilor care trec pe sub pasarela în lucru: „Potrivit graficului primit de la CFR, zilnic, pe sub pasarelă trec nu mai puţin de 148 de trenuri, iar pe bucăţi din pasarelă nu este voie să se lucreze decât două ore pe zi. Acolo trebuie să se lucreze în condiţii de maximă siguranţă”, a completat Mihai Coşer.
Reprezentanţii Primăriei au mai explicat şi necesitatea realizării acestor lucrări. Din cauza faptului că marginile pasajului erau într-o pronunţată stare de degradare, exista riscul ca bucăţi de beton să se desprindă şi să cadă cu tot cu pietoni: ” Pe partea de trotuare era foarte mare riscul de a se desprinde întregile elemente de beton şi să cadă cu tot cu balustradă, cu pietoni şi se puteau întâmpla nenorociri mari. Sunt multe din ele care sunt fisurate, betonul cădea şi pe calea ferată şi în zona bretelelor de la centură. Spre exemplu, o bucată de beton de câteva sute de kilograme a căzut într-una din zile de la înălţimea de 10 metri, cu riscul de accidente majore”, a declarat Iacob Podaru, manager de proiect.
Până în prezent, la Pasajul din Partoş s-au efectuat lucrări de decopertare a suprastructurii drumului şi s-a desfăcut cea mai mare parte din trotuare, dar partea cu adevărat dificilă şi periculoasă abia acum urmează.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
toma
joi, 11.08.2011 at 15:29
Daca tot se demonteaza, de ce nu si o largire la 4 benzi plus trotuare pt. pietoni ?
S-ar elimina gituirea traficului auto in zona respectiva.
nea Gicu
joi, 11.08.2011 at 16:12
Sa fim seriosi,un asemenea pod,in oricare tara europeana era facut in maxim 2-3 saptamani!! La noi se lucreaza in pauze de cate 2 luni !! Cu podul asta,la haosul rutier care s-a creat,nimeni nu o sa mai aleaga pui de primar in acest oras blestemat!! Trebuiau sa se creeze conditii inainte de a se incepe lucrarea!!
toma
joi, 11.08.2011 at 17:30
Daca tot v-a fi demontata pasarela, propun sa se mareasca partea carosabila la patru benzi plus trotuare pt. pietoni. Astfel s-ar elimina gituirea trficului auto din zona. N-am inteles de ce ati sters primul comentariu care era la fel ?
toma
joi, 11.08.2011 at 17:33
Sincer imi cer scuze. Cred ca calculatorul imi creaza probleme. Nu mi-a afisat comentariul.
Simi
joi, 11.08.2011 at 19:33
Era timpul ca acest pasaj sa intre in reparatie capitala.Insa felul in care se desfasoara circulatia la intrare in Alba Iulia,creaza un adevarat haos.Proasta semnalizare a devierii circulatie la intrarea in oras dinspre Cluj,face ca tot mai multe masini sa ajunga pana in zona pasajului iar de acolo soferii sunt derutati.Daca incercati sa urmati ruta ocolitoare semnalizata din zona garii,veti face un frumos tur al orasului Alba Iulia.Poate se doreste ca astfel sa creasca numarul turistilor.Insa cei mai multi prefera sa scape din acest calvar.Lipseste Managementul Traficului.
emil
luni, 15.08.2011 at 10:47
In orice tara civilizata din Europa un asemenea pod dar de fapt asta nu e pod e un podulet se facea maxim in 1 luna si ala zice ca o asemenea lucrare asa de o „complexitate inimaginabila” se face in 18 luni.ce mare record ca se defapt va gata in 10 luni. Am trecut de multe ori pe acolo si nu se lucreaza mai nimic.Acolo se fura fratilor la manopera la materiale mai putin dar la manopera si e din banii nostrii F****-va va-s impusca pe toti nesimtitilor
matilda
luni, 15.08.2011 at 20:15
se poate da publicitatii portofoliul firmei care executa aceasta „GRANDIOASA” lucrare….????
sa vedem cate lucrari de mai mica anvergura a mai executat
se poate publica graficul de lucari care se vor executa in perioada 1dec 2011-15 ian 2012….?????
inca o lucrare licitata CORECT
R U S I N E !!!!
abbilbal
marți, 16.08.2011 at 01:44
Aici este şi o gogoriţă a CFR-ului care zice că pe sub pasarelă trec 148 de trenuri adică 19 perecchi pe ruta Alba Iulia – Simeria, 4 perechi pe ruta Alba Iulia -Sibiu (luate după mersul trenurilor la zi) ce ne dau 46 buc. trenuri de persoane care circulă ziua, dar şi nioaptea. Diferenţa de „nu mai puţin” 102 trenuri ar trebui să fie trenuri de marfă. De unde ? Ziua văd trecând doar 2 – 3 mărfare că doar nu mai au ce căra. Poate umblă şi ele noaptea ca huhurezii.
Şi mai este una. Amenajarea intersecţiei Şoselei de centură cu drumul ce duce la Drâmbar a început nu demult. Oare nu se ştia că acel punct de ieşire din oraş va fi intens solicitat?
alexandru
marți, 16.08.2011 at 07:50
stimati forumisti aveti dreptate, la nemti il faceau in pauza de masa intre doua sandwicuri.cati dintre voi ati dat odata macar la lopata, sau aveti habar ce inseamna constructia unui pod.apropo: nu e pod , e pasarela, e cu totul altceva.se schimba grinzile, o lucrare greu de executat care implica tehnologii de ridicare, toate sub trafic intens dedesubt.si nu vad rostul nemultumirilor, pentru ca traficul pe centura se desfasoara in conditii normale.iar pentru cel care a numarat trenurile, o precizare: ai uitat de trenurile private care nu apar in mersul trenurilor cfr( si de calatori si de marfa)
abbilbal
marți, 16.08.2011 at 21:07
Bună seara domnule Alexandru. Ai dreptate. Dar perfectă dreptate. Trenurile private circulă la semnal de bloc, unul după altul de nici nu le poţi vedea. Mai ceva decât în 1989 când circulau la interval de 10 minute. Trenurile statului, nu cele private. Spre exemplu astăzi am văzut două trenuri private şi câteva rapide. Că doar se cunosc. Ş-apoi traficul pe centură chiar în condiţii normale se desfăşoară cu coloane de la pasarelă la drumul Drâmbarului pe ambele sensuri.
abbilbal
marți, 16.08.2011 at 21:15
PS @ alexandru. Ce-i aia lopată şi cum se foloseşte? Americanii tot cu lopata au lucrat la pasarela lor? Că doar şi pasarela tot pod este numai că nu trece peste apă.
alexandru
miercuri, 17.08.2011 at 08:03
care pasarela a americanilor?daca tot dai exemplu numeste te rog proiectul si durata de executie sa putem face o comparatie.eu iti dau un exemplu: extragerea unei grinzi de pe pasarela dureaza o zi.avem in jur de 25 de grinzi de inlocuit. se extrag cu macara de mare capacitate, apoi trebuie evacuate de pe santier, se construieste tunel protectie pentru traficul de sub pasarela( feroviar si rutier.se consolideaza pilonii( timp uscare beton -o luna).se aduc alte grinzi-transport agabaritic. se monteaza noile grinzi: macara mare capacitate, zile de montaj etc.apoi se executa strat beton deasupra grinzilor.pentru ca vorbim de o constructie speciala, cu tensiuni, arcuiri,miscari laterale etc, stratul de beton se usuca cam in 2 luni.apoi urmeaza turnarea asfaltului.pe langa astea: montaj trotuare, iluminat public, conducte de cabluri ingropate in trotuare, testari ale lucrarii etc.sa nu uit consolidari ale reazemelor din capetele pasarelei propiu zise.in total cam doua saptamani ca la americani. te rog sa imi dai numele proiectului si durata de executie, vreau sa verific cum s-a reusit constrcutia unei pasarele in 2 saptamini.lucrarea este executata de firma concefa, care are la activ mai multe poduri executate in tara: pod cfr peste raul olt, pod peste gara din sibiu, reparatii capitale podurile dunarene.
abbilbal
miercuri, 17.08.2011 at 10:38
@ alexandru La americani nu era vorba de construirea unei pasarele ci de repararea unei autostrăzi suspendate aflate sub circulaţie. Lucrarea nu a durat doar două săptămâni ci ceva mai mult, dar nici de ordinul lunilor. Că nu ştiţi de ea nu vă faceţi probleme. Nu are importanţă. Oricum noi nu avem dotarea care o au ei sau chinezii.
Dar dintre lucrările care le-aţi enumerat şi care într-adevăr necesită timp, câte se pot executa în paralel?
Marius
joi, 18.08.2011 at 13:44
10 luni mi se pare ok pt un pod, probabil pavat manual, cu mozaic.
ce mi se pare exagerat e sa blochezi o echipa de 3 muncitori intre 9 si 16, atat timp. ar fi putut fi implicati in alte proiecte urbane, gen un giratoriu la mijlocul urcarii pe motilor, niste banci in santuri in zona unde nu au acces vizitatorii etc
sunt sigur ca daca era de 4 benzi ar fi fost gata mai repede, cu 2 benzi e o chstie de arta in miniatura, trebuie lucrat cu grija, cu lopeti mai micute.