Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Posibilă extindere a cimitirului din Alba Iulia, în Dealul Furcilor. Proprietarii de case din zonă se tem că vor avea morminte sub geamuri


Publicat

22500901_1610901318931462_1067007189_nCimitirul din Alba Iulia se extinde foarte aproape de casele din zonă, cu toate că Primăria Alba Iulia nu a primit nici o solicitare în acest sens din partea firmei care administrează locaţia. În această perioadă se execută lucrări însă un răspuns clar și concret despre ce se întâmplă nu a fost dat încă. 

„Până în momentul de față, administratorul cimitirului nu a făcut o solicitare către Primăria Alba Iulia pentru extinderea cimitirului”, este răspunsul primit de la administrația locală la întrebarea dacă se extinde sau nu cimitirul. Totuși, oamenii care locuiesc în zonă spun că din informațiile pe care le au în curând se vor trezi cu mormintele lângă casă. Situația este de-a dreptul sinistră pentru cei care au proprietăți în apropiere, mai ales că nici în momentul de față, fără o posibilă extindere, cimitirul nu îndeplinește condițiile legale. Distanţa de 100 de metri până la zona de locuințe nu este respectată, iar de gardul cu o perdea de arbori nu s-a pus niciodată problema.

Oamenii afectați de această problemă spun că, din informațiile lor, drumul ce desparte acum zona de locuințe de morminte va fi desfiinţat, iar acolo se vor face morminte și o capelă.

Întrebat de această posibilă extindere, în ședința Consiliului Local din octombrie, primarul Mircea Hava a ezitat să răspundă.

„Există o autorizație de demolare, din câte știu nu se construiește nimic acolo, pur și simplu unu și-a cumpărat o proprietate pe care o donează municipiului. Știu că are autorizație, arhitecta șefă va da un răspuns cetățenilor, acum este în lucru. Până la prima casă mi se pare că distanța de la gardul vechi este de 50 sau 80 de metri, nu mai știu exact. Nu mai putem să venim în jos cu el și nu îmi place să discut de situația asta, de cimitire. Știți prea bine în ce situație este orașul cu cimitirul, în câțiva anu nu știu ce o să se facă, poate se dă o lege să schimbe ceva. Nu cred că din treaba asta trebuie să facem o chestiune de Don Quixote.

Normal că se va respecta legea. Acolo cam asta este chestia, trebuie respectată legea legată de distanțe, dar noi nu putem să respectăm legea acum fără proprietatea aia. Cimitirul a fost acolo și casele s-au construit după”, spune Hava.

Potrivit viceprimarului Gabriel Pleșa, noua clădire va fi un spațiu pentru îmbălsămare.

22554229_1610901315598129_122082146_nCasa cumpărată, se pare că de administratorul cimitirului, a fost demolată, iar terenul ar urma să fie donat administrației locale. Fără a avea o informație în acest sens, este evident că, odată ajunsă în administrația primăriei, se poate cere o autorizație pentru a extinde.

Cimitirul nu îndeplinește normele nici în momentul de față. Potrivit Legii 102/2014, Art. (5) „În cazul cimitirelor înfiinţate după intrarea în vigoare a prezentei legi, distanţa minimă admisă între zonele protejate şi gardul care delimitează cimitirul este de 100 m.
(6) Cimitirele se împrejmuiesc cu gard. La cimitirele înfiinţate după intrarea în vigoare a prezentei legi, gardul se dublează cu o perdea de arbori. Între morminte şi gardul cimitirului se va asigura o zonă liberă de 3 m” ori, după cum declară chiar primarul, la Alba Iulia nu există aceste distanțe.

S-au putea interpreta astfel: cimitirul de la Alba Iulia nu este nou înființat, iar legea nu se aplică reatroactiv.

Totuși, în Art. 10 scrie că „La extinderea şi redeschiderea cimitirului care a fost închis se aplică regulile stabilite pentru înfiinţarea cimitirelor”, deci cele mai sus menționate.

Mai mult de atât, orice extindere de acest gen are nevoie, pe lângă o hotărâre de la consiliu local, și de avize.

Ori, nici pentru extinderea din 2015 (atunci s-a aprobat un PUZ pentru o extindere de 1.500 mp, în zona Dealul Furcilor) nu există avize.

„Nu s-a dat aviz, nici atunci (n.r. – în 2015). Nu orice construcție se avizează, dar cimitirul ar fi trebuit sa aibă aviz”, spune Ileana Văcaru, şef compartiment Evaluare factori de risc din mediu, de la DSP Alba.

Pe lângă asta, nu a existat nici consultare publică pentru extindere, cum este normal pentru un PUZ.

În ceea ce privește o nouă avizare pentru extindere, DSP Alba precizează că nu a primit vreo solicitare.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. CIUFU

    sâmbătă, 14.10.2017 at 14:09

    CU UN CREMATORIU E REZOLVATA PROBLEMA SPATIULUI.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

CUGIR

FOTO: Lucrări de modernizare pe mai multe străzi din Cugir. Vor fi amenajate piste de biciclete, stații de autobuz, trotuare

Publicat

Au început lucrări de modernizare pe două străzi din Cugir și sunt în așteptare amenajări pe alte 34 de artere. Proiectul prevede și piste de biciclete, trotuare și spații verzi.

Planurile sunt și de cumpărare a unor autobuze hibride, de amenajare a unor stații cu sisteme e-ticketing și de achiziționare a 70 de biciclete de închiriat pentru cetățeni, gratuit.

Lucrări la străzile Ion Creangă și Ioan Budai Deleanu

Potrivit primăriei, pe aceste două străzi se lucrează la îndepărtarea vechii infrastructuri, în locul căreia va fi turnat asfalt, vor fi amenajate trotuare, piste pentru biciclete și spații verzi.

Tot prin proiect, vor fi amenajate stații de autobuz dotate cu sisteme e-ticketing, de afișaj a timpilor de așteptare şi de deplasare a autobuzelor.

Urmează lucrări pe alte 11 străzi

Lucrări similare vor fi pe toate străzile pe care circulă autobuzele: Victoriei, Stadionului, Tineretului, Griviței, Rozelor, Alexandru Sahia, Nicolae Bălcescu, Râul Mic, Mihai Viteazul, 1 Decembrie 1918 din Cugir și strada Principală din Vinerea.

A fost stabilit un grafic de execuție astfel încât să nu fie create blocaje și să existe întodeauna rute alternative.

Lucrările vor continua în curând cu străzile Mihai Viteazu și Râul Mic, urmând ca ordinea executării să fie evaluată constant pentru asigurarea traficului rurtier și pietonal.

Cele 13 străzi fac parte din rețeaua de transport public de călători care va fi modernizată în baza unui proiect cu o valoare de 57,2 milioane lei.

Termenul de finalizare a investiției este stabilit pentru anul 2023.

În baza proiectului, pe lângă modernizarea infrastructurii stradale, vor fi achiziţionate autobuze hibrid şi staţii cu sisteme e-ticketing, de afișaj a timpilor de așteptare şi de deplasare a autobuzelor. Totodată, vor fi implementate sisteme de management al traficului, inclusiv prin monitorizarea video al acestuia. Pentru încurajarea deplasărilor cu bicicletă, vor fi achiziţionate 70 de biciclete pe care cetăţenii le pot utiliza cu titlu gratuit.

De anul viitor: lucrări pe alte 23 de străzi din Cugir

Primăria a semnat contract și pentru modernizarea altor 23 de străzi. Proiectul tehnic ar trebui să fie gata în 3 luni și apoi în alte 24 de luni să fie executate lucrările.

Sunt vizate străzile: Pârâului, Carpați, Livezii, Dorului, Nuferilor, Horea, Traian, Fagului, Crinului, Crângului, Munteniei, Lacului, Cooperatorilor, Ștrandului, Biruinței, Gheorghe Lazăr, Decebal, Mihail Kogălniceanu, Mărășești, Ioan Slavici, George Coșbuc, Gheorghe Asachi și Libertății.

Vor fi lucrări de: refacere a carosabilului, reabilitare a trotuarelor, amenajarea de piste pentru bicicliști, introducerea canalizației, rețele de alimentare cu apă(unde este cazul) și de canalizare pluvială.

Contractul este în valoare de peste 12.200.000 lei, semnat cu Elis Pavaje S.R.L.

Modernizarea zonei urbane arondate Școlii ”Singidava”

Investiția face parte dintr-un proiect mai amplu privind revitalizarea și îmbunătățirea calității vieții din zona urbană arondată Școlii Singidava, în valoare totală de peste 27.000.000 lei.

Pe lângă modernizarea infrastructurii stradale arondate instituției de învățământ, prin proiect se vor reabilita, moderniza și echipa corespunzător cele două corpuri de clădire ale Școlii Singidava (clădirea școlii din strada Alexandru Sahia nr. 16 și clădirea din strada Gheorghe Asachi nr. 13A). Pentru acestă a două componentă, contractul de execuție a fost semnat cu Asocierea Tobimar Construct SRL- S.C. SMA Construct SRL.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Klaus Iohannis anunță măsuri mai restrictive în toată țara: Singurul mod pentru diminuarea răspândirii COVID

Publicat

Președintele Klaus Iohannis susține marți o declarație de presă la Palatul Cotroceni.

Printre cele mai importate declarații ale președintelui a fost cea în care a precizat că miercuri va convoca o ședință cu toți responsabilii de gestionarea a pandemiei pentru a decide o serie de măsuri restrictive.

Președintele Iohannis a spus că măsurile restrictive sunt singurele care mai pot diminua răspândirea virusului.

Principalele declarații:

18.863. nu este un simplu număr, sunt 18863 de inimi de români care de astăzi bat cu teama de necunoscut. Fiecare dintre ei cu familii și oameni dragi care poate au luat și ei boala.

574. Nu este un simplu număr, sunt 574 de inimi de români care au încetat să mai bată fiindcă au pierdut lupta cu acest virus ucigaș. Oameni care visau, își făceau planuri de viitor, lasă acum în urmă lacrimi și disperarea celor care le plâng moartea. Oameni care îi pierd pe cei care îi iubesc fără să mai apuce să își ia rămas bun, care îngroapă acum alături de cei dragi și o parte din sufletul lor.

1805. Nu este un simplu număr. Sunt oameni care luptă pentru fiecare gură de aer.

Toate acestea sunt doar raportările zilei de astăzi. În realitate, sunt milioane de români afectați, cu viețile schimbate, de multe ori ireversibil din cauza acestei pandemii.

Spitale arhipline, secții de ATI care nu mai fac față, medici epuizați.

Acest coșmar ne arată din păcate că din păcate valul 4 este mult mai pesimist.

Campania de vaccinare s-a mișcat mult prea lent.

Pregătirile au fost deficitare.

Acum ceea ce mai contează este să reușim să depășim această cumpănă.

Cifrele confirmă că nu s-a făcut ceea ce a trebuit până acum.

Am decis să convoc mâine o ședință cu toți responsabilii pentru instituirea unor măsuri clari restrictive, singurele care mai pot diminua răspândirea infectărilor.

Orice alte teme trec în plan secund, nimic nu este mai presus de viață.

Medicii din spitalele noastre duc o luptă epuizantă pentru viață.

Am solicitat ajutor extern și suntem recunoscători tuturor statelor care ne vin în sprijin.

Vaccinarea este singura soluție care vedem că funcționează în toate statele în care pandemia a fost redusă.

Vaccinurile anti-COVID sunt sigure și eficiente la fel cum și formele severe și decesele sunt reale și dramatice.

Conspirațiile și teoriile fake news fac extrem de mult rău celor încurajați să refuze tocmai soluția care le-ar salva viața.

Sunt necesare măsuri urgente care să stopeze transmisia comunitară intensă, fie că vorbim de certificatul verde, fie alte măsuri care să reducă mobilitatea și interacțiunea umană, nu trebuie să mai pierdem nicio clipă în a le asuma și aplica, indiferent cât de nepopulare ar părea.

Dragi români, știu că este foarte greu, dar nu vă pierdeți speranța. Am fost solidari, am trecut cu bine peste cele mai cumplite încercări. O putem face și acum. Vaccinați-vă, purtați mască, evitați aglomerațiile, păstrați distanța socială cât mai mult timp posibil. Suntem în al 12-lea ceas. Să ne protejăm și să salvăm viețile celor apropiați.

în actualizare.

În aceeași zi, a fost raportat cel mai mare număr de infectări noi, decese și pacienți la ATI.

Este vorba despre18.863 cazuri noi de coronavirus în ultimele 24 de ore.

Rata de pozitivare este de 23,27%, potrivit datelor furnizate de Grupul de Comunicare Strategică.

Noi recorduri negative: în ultima zi au fost înregistrate 574 decese de persoane infectate cu COVID-19, iar la terapie intensivă sunt internate 1.805 de persoane.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Toți studenții Universității din Alba Iulia trec în sistem ONLINE. De când va intra în vigoare măsura și pentru cât timp

Publicat

La doar două săptămâni după începerea cursurilor la Universitatea ”1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în noul an universitar, instituția decide trecerea activității în sistem online, integral.

Reamintim că municipiul a ajuns la incidență de peste 13 la mia de locuitori.

De luni, 25 octombrie, studenții și masteranzii urmează să aibă doar cursuri online, a declarat pentru alba24.ro, rectorul Universității ”1 Decembrie 1918”, Daniel Breaz.

Daniel Breaz a mai precizat că măsura va fi luată pentru două săptămâni. Apoi, în funcție de evoluția pandemiei se va lua o decizie cu privire la modul în care studenții Universității vor fi prezenți la cursuri.

La începutul anului universitar, în 4 octombrie, UAB anunța că regulile pot fi schimbate în funcție de evoluția pandemiei.

Măsura va fi luată oficial, miercuri, 20 octombrie în cadrul unei ședințe de senat a unității superioare de învățământ.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Măsura 1 – Microgranturi pentru PFA, ONG, SRL și profesii liberale, din 25 octombrie. Cum se obține ajutorul de 2.000 de euro

Publicat

Programul Microgranturi se va lansa în data de 25.10.2021 și va ramane deschis o perioada de 30 de zile calendaristice.

SRL-urile, PFA-urile, profesiile liberale, întreprinderile individuale și alți potențiali solicitanți ai microgranturilor de câte 2.000 de euro vor trebui să îndeplinească o serie de condiții la finanțare, prevăzute în Procedura de implementare a Măsurii 1, ediția a doua, publicată vineri de Ministerul Economiei, ca document oficial și final.

Procedura de implementare a sesiunii nr. 2 aferente măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, precum și alte măsuri în domeniul fondurilor europene, din 15.10.2021.

Important: preînscrierea pe platforma specială va putea începe din data de 18 octombrie.

Microgranturile se acordă, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții cumulative:

a)au desfășurat activitate curentă/operațională înainte de data depunerii cererii de finanțare, cel puțin din anul 2019, cu excepția PFA/CMI pentru care începerea activității poate să fi avut loc până la data de 1 februarie 2020;

b)respectă condiția de la art. 6, lit b) din O.U.G. nr. 130/2020, cu modificările și completările ulterioare, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, în contextul crizei provocate de COVID-19, cu excepția beneficiarilor ajutorului de stat prevăzuți la art. 3.2 alin. (1), lit. b) și c) din prezenta procedură;

c)își mențin activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub formă de microgrant;

d)nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019;

e)nu depășesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru măsuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei în contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de către Comisia Europeană;

Cine poate accesa programul de Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021

  • Întreprinderile mici și mijlocii care fac dovadă prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019;
  • Întreprinderile Individuale și a Întreprinderile Familiale;
  • PFA, ONG-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexă nr. 1 la OUG nr. 130/2020;
  • PFA/CMI, dacă au fost implicate în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea și tratamentul pacienților diagnosticați cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, că urmare a raspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 82/2020;
  • Persoanele care desfășoară profesii liberale Autorizate și reglementate prin acte cu putere de lege ( lista orientativă) – Arhitect / Avocat / Asistent Medical Generalist / Asistent Medical/ Asistent Social / Auditor Energetic Pentru Clădiri / Auditor Financiar / Biochimist în Sistemul Sanitar / Biolog în Sistemul Sanitar / Chimist în Sistemul Sanitar / Consilier în Proprietate Industrială / Consultant Fiscal / Contabil Autorizat / Diriginte De Șantier / Executor Judecătoresc / Expert Contabil / Expert Criminalist / Expert Tehnic Judiciar / Expert Tehnic Extrajudiciar / Evaluator Autorizat / Farmacist / Fizioterapeut / Kinetoterapeut / Fizioterapeut / Fiziokinetoterapeut / Fizioterapeut / Profesor De Cultură fizică medicală / Fizioterapeut / Balneofizio-Kinetoterapeut / Geodez / Interpret Limbaj Mimico – Gestual / Logoped / Moașă / Mediator / Medic / Medic Dentist / Medic Veterinar / Notar Public / Optician-Optometrist / Practician în Insolvență / Practician În Medicină Complementară / Alternativă / Psiholog / Restaurator / Sociolog / Specialist În Domeniul Amenajării Teritoriului și Urbanismului / Tehnician De Proteze Și Orteze / Tehnician De Proteze Auditive / Tehnician De Aparatură Medicală / Traducător / Interpret Autorizat De Ministerul Justiției / Expert În Fizică Medicală / Fizician Medical / Fizician În Sistemul Sanitar.

Ce coduri CAEN sunt eligibile pentru SRL, PFA și ONG

  • CODURILE CAEN ELIGIBILE pentru PFA și ONG pot fi consultate AICI: Domenii-De-Activitate-Eligibile
  • Sunt eligibile SRL-urile din toate domeniile de activitate

ATENŢIE: Sunt eligibili în cadrul prezenței sesiuni și aplicanții care au participat la prima sesiune a măsurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii primei măsuri care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude;

De asemenea, sunt eligibili și aplicanții care au participat la finanțare în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” și nu au fost plătiți, precum și beneficiarii măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” care au fost plătiți și au rambursat integral valoarea grantului pînă la momentul semnării acordului de finanțare aferent prezenței sesiuni, dacă rambursarea sumelor primite nu s-a efectuat că urmare a unei nereguli/fraude.

Cheltuielile eligibile prin progamul Microgranturi

  • Cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
  • Datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
  • Cheltuieli privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare;
  • Cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de baza, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
  • Cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva raspândirii virusului sars-cov- 2;
    Cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natură mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
  • Cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
  • Cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
  • Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabila.
  • Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după dată semnării contractului.

Cheltuieli care NU sunt eligibile:

  • Cheltuielile aferente salariilor,
  • Achiziţiilor de bunuri second-hand,
  • Achizițiile în sistem leasing,
  • Cheltuielile cu chiria activelor corporale, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe baza de contract încheiat, pentru sediul social/punctul de lucru unde se desfășoară activitatea pentru care se solicită finanțare.

Documente Necesare Pentru Depunerea Cererii De Finanțare Nerambursabilă Microgranturi 2021:

Pentru a verifică eligibilitatea ne sunt necesare următoarele:

  • Pentru S.R.L. – Bilanț 2019
  • Pentru PFA – Declarația D200
  • Pentru CMI – Balanță și Bilanț 2020
  • Pentru ONG – Balanță 2020

Noutate: Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului,  dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare.

DOCUMENTE: 

ProceduraSESIUNEA2MICROGRANTURI13102021.doc
Anexa-1-FormularInscriereM1-6.docx
  Anexa-2-Contract-de-finantareM1-6.doc
–  Anexa-3-AdeverintaCMIPFAcovidM1-6.docx
Anexa-4-listaaimmaipeM1-6.doc
Anexa-5-DeclaratieIMM-M1-6.doc
Anexa-6-Calcul-intreprinderi-M1-6.doc
Anexa-7-Declaratie-ajutor-de-stat-M1-6.doc
Anexa-8-Raport-de-progresM1-6.docx
–  Anexa-9-ModelImputernicireM1-6.docx

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate