Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Serviciul de Ambulanță, Spitalul Județean Alba, primării, școli și alte instituții publice din județ. CONDIȚII


Publicat

muncaacasa

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

POSTURI VACANTE:

Primăria orașului Zlatna

– arhitect şef al oraşului

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură, urbanism sau în domeniul inginerie civilă cu studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului şi cursuri de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor, în condiţiile art. 36 indice1 lit. c) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanism, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 3 iulie 2019

Concurs: 17 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Serviciul de Ambulanță Județean Alba – 3 posturi

– director de asistent șef

Condiții pentru candidați: sunt asistenți medicali generaliști principali; au cel puțin 5 ani vechime ca asistent medical în servicii de ambulanță; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

– director medical

Condiții pentru candidați: sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină; sunt confirmați cel puțin medic specialist; au minim 3 ani vechime în specialitatea respectivă; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

– director tehnic

Condiții pentru candidați: sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil tehnic; au cel puțin 3 ani vechime în specialitatea studiilor; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

Toate probele se desfășoară la sediul S.A.J. Cluj, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Horea nr. 55.

Relații suplimentare, la sediul S.A.J. Alba, la Biroul R.U.N.D.S., telefon 0258/834.211, fax 0258/834.211, persoana de contact – Fenișer Ana, secretar al comisiei de concurs.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia (22 posturi)

– șef serviciu – Serviciul Informatică și Statistică Medicală

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în specializarea informatică; vechime în specialitatea studiilor -7 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 27 iunie 2019

Concurs: 5 iulie 2019, ora 10.00 proba scrisă; 10 iulie 2019, ora 10.00 proba interviu.

asistent medical debutant PL la Secția medicină internă – Compartiment endocrinologie

asistent medical debutant PL la Bloc operator (ortopedie și traumatologie)

asistent medical debutant PL la Compartiment diabet zaharat, nutriție și boli metabolice

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliccalc prin echivalare conform G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; fără vechime; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care vor ocupa posturile, să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 10:00: testare psihologică; 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 9 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 12 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

asistent medical debutant PL la Laborator radiologie și imagistică medical

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; fără vechime; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care vor ocupa posturile, să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 3 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 11 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

registrator medical debutant la Compartiment urologie

registrator medical debutant la Compartiment diabet zaharat, nutritive și boli metabolice

registrator medical debutant la Serviciul de anatomie patologică – Compartiment prosectură

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unor documente în Word și Excel; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 11 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 16 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 19 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

kinetoterapeut debutant – la Secția Anestezie, Terapie Intensivă;

kinetoterapeut debutant – la Secția neurologie.

Condiții: diplomă de licență în specialitate; autorizație de liberă practică cu avizul anual pe anul în curs; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 10:00: testare psihologică; 5 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 10 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 15 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

infirmieră debutantă la Laborator endoscopie digestive, diagnostică și terapeutică;

infirmieră debutantă la Secția ortopedie și traumatologie;

infirmieră debutantă la Compartiment urologie;

infirmieră debutantă la Bloc operator chirurgie;

Condiții pentru posturile de infirmieră: curs de infirmiere organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau Curs de infirmiere organizat de furnizori autorizați de Ministerul Muncii, Familiei și Proiecției Sociale cu aprobarea Ministerului Sănătății – Direcția generală resurse umane și certificare. în cazul în care nu posedă diplomă, candidații sunt obligați să facă dovada înscrierii la un curs de infirmier, care se va desfășură în termen de 6 luni; fără vechime.

brancardier (2 posturi) la U.P.U.

Condiții: studii – minimum școală generală; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 12 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 17 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

îngrijitoare curățenie la Laborator radiologie și imagistică medical

îngrijitoare curățenie la Secția gastroenterologie

îngrijitoare curățenie la Secția boli infecțioase

spălătoreasă la spălătorie

agent DDD debutant la Serviciul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale.

Condiții: studii – minimum școală generală; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 9:00: testare psihologică; 15 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 18 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

muncitor necalificat I spații verzi la Serviciul tehnic administrativ și PSM

Condiții: fără vechime; studii – minimum școală generală.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 1 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 4 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Unitatea Militară 02401 Alba lulia

– consilier juridic, gradul I A

Condiții: studii superioare de lungă durată, cu o vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani și 6 luni

referent de specialitate, gradul I

Condiții: studii superioare de lungă durată, cu o vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani și 6 luni.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 iunie 2019, ora 12:00

Concurs: 3 iulie 2019, ora 08:30: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 09:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul U.M. 02401, Bd. Revoluţiei nr. 25, Alba lulia telefon 0258.834.010 (int. 123).

Primăria comunei Sântimbru

– șofer – treapta I din cadrul Compartimentului Administrarea Domeniului Public și Privat

Condiții: studii medii; să dețină permis de conducere valabil – categoria Tr și categoria B; să dețină aviz psihologic valabil la data concursului de la cabinet autorizat; vechime minimă obligatorie 3 ani și 6 luni ca șofer.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 28 iunie 2019, ora 13.00

Concurs: 8 iulie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Sântimbru, str. Blajului nr. 187, Județul Alba, telefon: 0258/842.101, e-mail popasintimbru@yahoo.com.

Primăria Comunei Lunca Mureșului

 – muncitor calificat (post temporar vacant, perioadă determinată)

Condiții: nivelul studiilor – medii, școala profesională, cursuri calificare în meseria de lăcătuș; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – 9 ani.

Concurs: 3 iulie 2019, ora 11.00: proba scrisă; 3 iulie 2019, ora 13.00: proba scrisă; 3 iulie 2019, ora 14.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Lunca Mureșului, Județul Alba, nr. 303, telefon: 0258/878.121.

Şcoala Gimnazială „Toma Cocişiu” din Blaj

– muncitor

Condiții: nivelul studiilor – medii; vechime în specialitate – minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 iunie 2019

Concurs: 3 iulie 2019, ora 10.00: proba scrisă; 4 iulie 2019, ora 10.00: proba practică; 5 iulie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Şcolii Gimnaziale „Toma Cocişiu” din Blaj, Bd. Republicii nr. 48, Judeţul Alba, telefon 0258/711.933.

ALTE POSTURI

Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale – Direcția Generală Planificare Bugetară și Management Financiar – Unitatea de Implementare a proiectului „Crearea și implementarea serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei și a excluziunii sociale” – județul Alba

expert județean servicii socialeasistent social

Condiții: studii universitare absolvite cu diplomă de licență în domeniul asistenței sociale; aviz de exercitare a profesiei de asistent social; vechime în specialitatea studiilor: experiență minimă necesară de 5 ani, în specialitatea studiilor (asistență socială); constituie avantaj experiența în aplicarea managementului de caz și în coordonarea/monitorizarea serviciilor publice locale de asistență socială (conform CV).

Concurs: 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Ministerul Muncii și Justiției Sociale, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, telefon 021/315.72.26, interior 866.

Spitalul Municipal Sebeș

– manager

Condiții pentru candidați: absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior medical, economico-financiar sau juridic; absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii; cel puţin 10 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii; nu au fost condamnați pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; sunt apți din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic); nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Temele proiectului de management: planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului; siguranţa şi satisfacţia pacientului; managementul calităţii serviciilor medicale; managementul resurselor umane; performanţa clinică şi financiară a activităţilor spitalului.

Termen limită de depunere a dosarelor la secretariatul Spitalului Municipal Sebeș: 8 iulie 2019

Concurs: vizitarea spitalului de către candidații interesați, însoțiți de directorul medical – 9 iulie; selecția dosarelor și afișarea rezultatelor – 10 iulie, ora 13.00; termen pentru depunerea contestațiilor – 11 iulie ora 13.00; termen pentru soluționarea contestațiilor -12 iulie ora 13.00; publicarea proiectelor de management depuse de candidați pe pagina de web:spitalulsebeș@yahoo.ro secțiunea anunțuri – 12 iulie, după ora 12.00; manifestarea intenției de participare, la adresa de e-mail: concursmanager@yahoo.com – 12-15 iulie: transmiterea întrebărilor referitoare la proiectul de management, cu menționarea candidatului căruia îi sunt adresate, la adresa de e-mail: concursmanager@yahoo.com -12-15 iulie; confirmarea intenției de participare de pe adresa de e-mail:concursmanager@yahoo.com – 17 iulie; susținerea proiectului de management și răspunsul la întrebările comisie -18 iulie ora 9.00; afișarea rezultatelor -18 iulie ora 14.00; termen pentru depunerea contestațiilor – 19 iulie ora 14.00; termen pentru soluționarea contestațiilor – 22 iulie ora 14.00

Relații suplimentare se pot obține la telefon 0258/731.712 sau la sediul Spitalului Municipal Sebeș – serviciul RUNOS

Primăria comunei Roşia de Secaş

– asistent comunitar

Condiții: nivelul studiilor – medii de specialitate; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 1 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 2 iulie 2019, ora 10:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comuna Roşia de Secaş, Str. Principală nr. 458, judeţul Alba, telefon 0258/765.777, 0768/184.504.

Primăria comunei Blandiana

– secretar al comunei

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 26 iunie 2019

Concurs: 9 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Autoritatea Sanitară Fitosanitară – Oficiul fitosanitar judeţean Alba

– şef birou

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul din următoarele domenii de licenţă: agronomie, horticultură, biologie sau chimie; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani; să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată, în condiţiile legii.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iunie 2019

Concurs: 1 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria oraşului Ocna Mureş

– auditor, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul Audit Public Intern

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani; cunostinţe de operare calculator- nivel mediu dovedite pe baza unor documente care să ateste deţinerea competenţelor respective, emise în condiţiile legii.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iunie 2019

Concurs: 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria comunei Şona

– consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul agricol-fond funciar

Condiţii: nivelul studiilor – studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în una dintre specializările: agricultură sau horticultură; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – minimum 7 ani.

Concurs: 24 iunie 2019, ora 11.00: proba scrisă; 27 iunie 2019, ora 11.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Şona, Strada Lungă nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/884.144.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan: „Boala sistemului public este supraîncărcarea cu personal”. Economii, în urma reorganizării

Publicat

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a declarat că sistemul public din România este supraîncărcat cu personal, astfel că pierderile sunt foarte mari.

Acesta a dat exemplu instituţia pe care o conduce şi a subliniat că în urma reorganizării s-au economisit 6 milioane de euro în numai un an.

„Boala sistemului public din România este supraîncărcarea cu personal, atât din punct de vedere al numărului de angajaţi, dar şi al salariilor în anumite sectoare unde sunt mult mai mari decât în sectoarele private. Ca atare, pierderile sunt foarte mari şi, practic, ce se întâmplă, gândiţi-vă că într-o comunitate locală, unde toţi banii care se încasează din taxe şi din impozite se duc pe cheltuielile de personal ale unei primării şi poate nici nu le acoperă, înseamnă nu că acea primărie există pentru cetăţeni ca să le ofere servicii, ci că cetăţenii există pentru ca oamenii ăia din primărie să aibă nişte posturi călduţe sau nu”, a declarat Ilie Bolojan, duminică, la Prima TV.

Bolojan susține că economisirea banilor rezultată din reduceri de personal se poate vedea în investiţii.

„Asta este o mare problemă şi dacă am putut să realizez în aceşti ani multe proiecte de investiţii este pentru că am avut grijă de banii pe care îi colectam de la contribuabili. Inclusiv prin reducerea cheltuielilor de personal. Aceste cheltuieli sunt de ordinul milioanelor de euro. La municipiul reşedinţă de judeţ pot să fie între 13 milioane de euro cum este la Oradea sau pot să ajungă la 25 milioane de euro într-un oraş identic ca mărime, ori dacă în fiecare an ai o economie de 10-12 milioane de euro la cheltuielile de personal, asta înseamnă nişte lucrări care se văd în oraş. Asta este o problemă pentru care noi nu reuşim să livrăm investiţii, performanţă în administraţie şi pentru că oamenii nu văd că din banii lor se face ceva, nu mai au încredere în lumea politică”, a declarat președintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a mai precizat că cu doar jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean a angajat noi proiecte şi a început noi lucrări.

„Ce am făcut, practic, cu jumătate din angajaţii de la Consiliul Judeţean, s-a dovedit că nu s-a întâmplat nimic la Consiliu, dimpotrivă, am angajat alte proiecte, am început alte lucrări. Se poate face şi cu jumătate din oameni. Efectul este că economia doar la 80 de angajaţi care nu mai sunt a fost de 1.200.000 de euro într-un singur an de zile, ceea ce înseamnă într-o localitate din judeţul Bihor, un pod peste Crişul Repede, în Bulz se termină anul acesta un pod care nu ar fi putut fi finanţat, dacă nu am fi avut aceşti bani”, a declarat Bolojan.

Întrebat cum au fost angajaţi aceşti oameni, Ilie Bolojan a spus că o parte dintre ei au fost angajaţi pe filieră politică.

„Cum au fost angajaţi aceşti oameni, ce randamente au avut, este cât de poate de clar. Chiar dacă au fost oameni competenţi, practic nu aveau de lucru. Ori a ţine un om, chiar dacă este competent cu salarii fără să aibă de lucru, nu este o chestiune normală. O parte au fost pe filieră politică, o parte au fost angajaţi de-a lungul anilor. Gândirea a fost ca instituţiile publice să fie o bază de angajări. Aceste angajări se pot transforma în voturi, se pot transforma în agenţi politici. Aveam un număr de structuri adiacente cu vreo 80 de angajaţi, am concediat vreo 60 dintre ei, deci cu 20 de angajaţi facem exact aceleaşi lucruri pe care le făceam cu 80, dar vă puteţi imagina ce înseamnă asta în cheltuieli”, a declarat preşedintele CJ Bihor.

Ilie Bolojan a precizat că 6 milioane de euro este economia într-un singur an, la Consiliul Județean Bihor, după ce s-au făcut reduceri de personal. „Doar la nivelul CJ Bihor, în cursul acestui an, economiile la salarii, prin aceste reorganizări, înseamnă 6 milioane de euro. Faceţi nişte multiplicări, dacă s-ar face asta în multe locuri şi aţi vedea câte sume de bani pot fi eliberate pentru investiţii pe care le văd cetăţenii noştri”, a declarat Bolojan.

sursa: g4media.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Zile numărate pentru mașinile cu motoarele diesel și pe benzină. Ar mai putea fi vândute în UE doar 14 ani de acum înainte

Publicat

scumpiri

Mașinile noi cu motoare diesel și pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar 14 ani de acum înainte, conform noilor obiective de emisii discutate la Bruxelles. Planurile de retragere au devenit mult mai agresive, ca de altfel întreg programul de reducere a amprentei de carbon în Uniunea Europeană.

Oficialii Comisiei Europene discută stabilirea unui obiectiv de emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa. „Bruxelles-ul pregătește condamnarea la moarte a motoarelor termice”, precizează publicația Politico, care citează trei oficiali europeni.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero în 2050. Însă acum, oficialii Comisiei analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, arată sursele citate.

Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie și țările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii.

Și asta deoarece, deși mulți producători de automobile au început să producă mașini electrice, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Spre exemplu, Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler și BMW sunt printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la combustia internă.

Lobby-iștii intră în acțiune

Reacțiile din partea puternicei industrii auto germane au sosit imediat. Șeful unui important grup de lobby al producătorilor auto a declarat că noile ținte ar duce nu doar la sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și al mașinilor hibride plug-in. Reprezentanții constructorilor auto spun că planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapidă la vehiculele pe baterii, fără a lua în considerare alternativele.

„Dacă veți vrea să cumpărați o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Mașina va avea motor electric, chiar dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor Auto.

Constructorii auto cer Uniunii Europene și statelor membre ca, înainte de a anunța interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare și să facă autovehiculele electrice mai atractive. Dar, din cauza temerilor tot mai mari cu privire la schimbările climatice, Comisia este nevoită să ia măsuri radicale.

Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90 la sută până în 2050. Și având în vedere că mașinile au un ciclu de viață de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină pentru a atinge această țintă în 2050.

sursa: politico.eu, digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Valeriu Gheorghiță: Se estimează o nouă creștere a numărului de cazuri de COVID-19. Când ar putea avea loc aceasta

Publicat

Coordonatorul campaniei de vaccinare în România, medicul Valeriu Gheorghiță avertizează că se estimează o nouă creștere a numărului de cazuri de COVID-19. Cel mai probabil creșterea va avea loc la sfârșitul lunii august – începutul lunii septembrie și va fi vorba despre varianta indiană (delta) a SARS-CoV-2.

Valeriu Gheorghiță a explicat la Digi 24 că experiența prin care trece Marea Britanie în acest moment arată că această infecție se răspândește cu precădere în rândul persoanelor nevaccinate și nu este întâmplător că această tulpină este prezentă îndeosebi la persoanele tinere din Marea Britanie, unde procentul celor nevaccinați este destul de crescut.

„Mesajul este de a completa, într-adevăr, schema de vaccinare. Marea Britanie, astăzi, a redus acel interval între cele două doze de la 12 săptămâni la 8 săptămâni, pentru a accelera vaccinarea celor care au primit o primă doză, tocmai că s-a observat această tendință de a afecta persoanele care au primit o singură doză”, a afirmat Valeriu Gheorghiță.

Premierul britanic Boris Johnson a anunțat săptămâna trecută că va amâna cu patru săptămâni, până la 19 iulie, ridicarea ultimelor restricţii impuse în Anglia pentru combaterea epidemiei de coronavirus, din cauza unei creşteri a cazurilor legate de variantă delta, apărută iniţial în India. Varianta delta a coronavirsului a ajuns din India în peste 70 de ţări şi este pe cale să devină dominantă la nivel global, avertizează Organizaţia Mondială a Sănătăţii.

sursa: digi24.ro, hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Grupul Skepsis va reprezenta Alba Iulia și România la cel mai important festival internațional de teatru de tineret din Bulgaria

Publicat

În perioada 25 – 29 iunie, cu sprijinul Casei de Cultură a Studenților Alba Iulia, trupa de teatru Skepsis va participa cu spectacolul „Îl cunoașteți?”, la cea de-a XIX-a ediţie a Festivalului Internaţional de Teatru de Tineret VREME, organizat la Vratsa, Bulgaria.

Festivalul are loc la fiecare doi ani grație unui parteneriat de lungă durată între Primăria orașului Vratsa, Centrul de Tineret și Trupa de teatru TEMP, avându-l pe Georgi Vrabchev ca și Director Artistic. Este un eveniment non-competitiv, fiind considerat unul dintre cele mai importante evenimente din Europa dedicate promovării trupelor tinere și creării de legături și colaborări între tinerii artiști. Grupurile invitate își prezintă spectacolele și participă la ateliere intensive de formare și aprofundare a artei actorului, coordonate de profesioniști cu experiență care oferă și un feedback critic asupra performanței individuale și de grup.

Despre ceea ce înseamnă acest eveniment și despre importanța organizării unei noi ediții în periaoda dificilă pe care o trăim acum, ne spune Georgi Vrabchev, Director Artistic al festivalului și Regizor al trupei de teatru TEMP: „Festivalul Internațional VREME are în spate 34 de ani și 18 ediții. A XIX-a ediție ne bate acum la ușă. În toți acești ani la festival au participat 40 de țări și 11.000 de tineri artiști de pe patru continente și-au prezentat arta. Scopul nostru a fost mereu acela de a crea un festival care să ofere un cadru cât mai larg și mai bogat pentru schimbul de experiență și de idei, pentru discuții constructive, pentru a învăța mereu ceva nou prin atelierele și cursurile pe care le avem. Anul acesta, când trăim timpuri mai grele, este cu atât mai important să oferim tinerilor artiști șansa de a avea o scenă pe care să-și etaleze munca și să se încarce pozitiv cu energie și inspirație din ceea ce se crează împreună, din natura magică a teatrului. Fiecare ediție este o doză de teatru pe care o primim și de care avem nevoie pentru a simți că suntem vii și pentru a putea depăși cenușiul cotidianului. Acum, mai mult ca oricând poate, simțim nevoia de a juca împreună, de a fi aproape prin artă, de a ne bucura de un nou început și de a merge înainte!”

Grupul Skepsis va participa la această ediție cu spectacolul „Îl cunoașteți?”, un spectacol de teatru absurd care ne vorbește despre paradoxul limbajului și despre dificultatea de a crea legături reale cu ceilalți.

„Am ales un spectacol pe care îl vom juca în limba engleză și care transmite un mesaj puternic legat de vremurile în care trăim și în care distanțarea socială crează pericolul unei distanțări emoționale între oameni. Vorbim și folosim cuvinte pentru a comunica, însă atunci când încercăm să creem o legătură profundă cu noi înșine sau cu ceilalți, cuvintele ne scapă, sensurile se evaporă, emoțiile ne copleșesc, frica ne modifică. Conștientizarea provoacă durere… durere pentru superficialitatea în care ne-am complăcut și regretul pentru ceea ce am pierdut. Un spectacol care ne îndeamnă să prețuim ceea ce avem mai bun ca oameni, să ne depășim teama și să spunem ceea ce avem de spus până nu este pea târziu.” – Viorel Cioflică (Grupul Skepsis).

Un aspect demn de menționat este faptul că Grupul Skepsis a fost selectat a patra oară consecutiv pentru a participa la acest eveniment important, fapt despre care organizatorul ne transmite:

„Grupul Skepsis va fi alături de noi pentru a patra oară consecutiv, conferind un plus de strălucire evenimentului și familiei festivalului nostru. Cu expresia lor artistică unică, simțul delicat al umorului, al ironiei și, mai ales, al autoironiei, ei reușesc mereu să aducă zâmbete pe fețele tuturor. Îi considerăm artiști veritabili, care au răspuns cu succes provocărilor noastre și care au dovedit că pot crea un spațiu teatral în orice cadru avut la dispoziție. A avea un spectacol de-al lor în programul nostru înseamnă întotdeauna a avea experiență teatrală autentică și un public pe deplin satisfăcut”.

Prin această participare, Grupul Skepsis continuă misiunea de ambasador cultural al municipiului Alba Iulia, în programul evenimentului având loc o seară interculturală în care participații își prezintă localitatea de proveniență și o întâlnire oficială a coordonatorilor fiecărui grup cu Primarul orașului Vratsa.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate