Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Serviciul de Ambulanță, Spitalul Județean Alba, primării, școli și alte instituții publice din județ. CONDIȚII


Publicat

munca birou

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

POSTURI VACANTE:

Primăria orașului Zlatna

– arhitect şef al oraşului

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură, urbanism sau în domeniul inginerie civilă cu studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului şi cursuri de formare profesională continuă de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor, în condiţiile art. 36 indice1 lit. c) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanism, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 3 iulie 2019

Concurs: 17 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Serviciul de Ambulanță Județean Alba – 3 posturi

– director de asistent șef

Condiții pentru candidați: sunt asistenți medicali generaliști principali; au cel puțin 5 ani vechime ca asistent medical în servicii de ambulanță; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

– director medical

Condiții pentru candidați: sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină; sunt confirmați cel puțin medic specialist; au minim 3 ani vechime în specialitatea respectivă; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

– director tehnic

Condiții pentru candidați: sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil tehnic; au cel puțin 3 ani vechime în specialitatea studiilor; sunt absolvenți ai unui curs de perfecționare în domeniul managementului, organizat de o instituție acreditată, din țară sau străinătate, sau studii de masterat în domeniul management sanitar sau titlul de doctor în management.

Termen limită după înscrieri: 28 iunie, ora 12.00

Concurs: 8 iulie, ora 12.00, proba scrisă; 10 iulie, ora 12.00, susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 11 iulie, ora 12.00, interviul de selecție.

Toate probele se desfășoară la sediul S.A.J. Cluj, cu sediul în Cluj-Napoca, str. Horea nr. 55.

Relații suplimentare, la sediul S.A.J. Alba, la Biroul R.U.N.D.S., telefon 0258/834.211, fax 0258/834.211, persoana de contact – Fenișer Ana, secretar al comisiei de concurs.

Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia (22 posturi)

– șef serviciu – Serviciul Informatică și Statistică Medicală

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în specializarea informatică; vechime în specialitatea studiilor -7 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 27 iunie 2019

Concurs: 5 iulie 2019, ora 10.00 proba scrisă; 10 iulie 2019, ora 10.00 proba interviu.

asistent medical debutant PL la Secția medicină internă – Compartiment endocrinologie

asistent medical debutant PL la Bloc operator (ortopedie și traumatologie)

asistent medical debutant PL la Compartiment diabet zaharat, nutriție și boli metabolice

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliccalc prin echivalare conform G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; fără vechime; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care vor ocupa posturile, să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 10:00: testare psihologică; 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 9 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 12 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

asistent medical debutant PL la Laborator radiologie și imagistică medical

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat, diplomă de școală sanitară postliceală sau echivalentă sau diplomă de studii postliceale prin echivalare conform H.G. nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenților liceelor sanitare, promoțiile 1976-1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare; fără vechime; certificat de membru O.A.M.G.M.A.M.R.; adeverință pentru participare la concurs, eliberată de către Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali, urmând ca persoanele care vor ocupa posturile, să prezinte avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unui document.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 3 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 11 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

registrator medical debutant la Compartiment urologie

registrator medical debutant la Compartiment diabet zaharat, nutritive și boli metabolice

registrator medical debutant la Serviciul de anatomie patologică – Compartiment prosectură

Condiții: studii – diplomă de bacalaureat; cunoștințe generale de utilizare a calculatorului, redactarea unor documente în Word și Excel; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 11 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 16 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 19 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

kinetoterapeut debutant – la Secția Anestezie, Terapie Intensivă;

kinetoterapeut debutant – la Secția neurologie.

Condiții: diplomă de licență în specialitate; autorizație de liberă practică cu avizul anual pe anul în curs; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 27 iunie 2019, ora 10:00: testare psihologică; 5 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 10 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 15 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

infirmieră debutantă la Laborator endoscopie digestive, diagnostică și terapeutică;

infirmieră debutantă la Secția ortopedie și traumatologie;

infirmieră debutantă la Compartiment urologie;

infirmieră debutantă la Bloc operator chirurgie;

Condiții pentru posturile de infirmieră: curs de infirmiere organizat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România sau Curs de infirmiere organizat de furnizori autorizați de Ministerul Muncii, Familiei și Proiecției Sociale cu aprobarea Ministerului Sănătății – Direcția generală resurse umane și certificare. în cazul în care nu posedă diplomă, candidații sunt obligați să facă dovada înscrierii la un curs de infirmier, care se va desfășură în termen de 6 luni; fără vechime.

brancardier (2 posturi) la U.P.U.

Condiții: studii – minimum școală generală; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 12 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 17 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

îngrijitoare curățenie la Laborator radiologie și imagistică medical

îngrijitoare curățenie la Secția gastroenterologie

îngrijitoare curățenie la Secția boli infecțioase

spălătoreasă la spălătorie

agent DDD debutant la Serviciul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale.

Condiții: studii – minimum școală generală; fără vechime.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 9:00: testare psihologică; 15 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 18 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

muncitor necalificat I spații verzi la Serviciul tehnic administrativ și PSM

Condiții: fără vechime; studii – minimum școală generală.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 19 iunie 2019

Concurs: 28 iunie 2019, ora 09:00: testare psihologică; 1 iulie 2019, ora 10:00: proba practică; 4 iulie 2019, ora 10:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul din Alba Iulia, Bd. Revoluţiei 1989 nr. 23, judeţul Alba, telefon 0258/820.825, interior 146.

Unitatea Militară 02401 Alba lulia

– consilier juridic, gradul I A

Condiții: studii superioare de lungă durată, cu o vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani și 6 luni

referent de specialitate, gradul I

Condiții: studii superioare de lungă durată, cu o vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani și 6 luni.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 25 iunie 2019, ora 12:00

Concurs: 3 iulie 2019, ora 08:30: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 09:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul U.M. 02401, Bd. Revoluţiei nr. 25, Alba lulia telefon 0258.834.010 (int. 123).

Primăria comunei Sântimbru

– șofer – treapta I din cadrul Compartimentului Administrarea Domeniului Public și Privat

Condiții: studii medii; să dețină permis de conducere valabil – categoria Tr și categoria B; să dețină aviz psihologic valabil la data concursului de la cabinet autorizat; vechime minimă obligatorie 3 ani și 6 luni ca șofer.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 28 iunie 2019, ora 13.00

Concurs: 8 iulie 2019, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Sântimbru, str. Blajului nr. 187, Județul Alba, telefon: 0258/842.101, e-mail popasintimbru@yahoo.com.

Primăria Comunei Lunca Mureșului

 – muncitor calificat (post temporar vacant, perioadă determinată)

Condiții: nivelul studiilor – medii, școala profesională, cursuri calificare în meseria de lăcătuș; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – 9 ani.

Concurs: 3 iulie 2019, ora 11.00: proba scrisă; 3 iulie 2019, ora 13.00: proba scrisă; 3 iulie 2019, ora 14.00: proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Lunca Mureșului, Județul Alba, nr. 303, telefon: 0258/878.121.

Şcoala Gimnazială „Toma Cocişiu” din Blaj

– muncitor

Condiții: nivelul studiilor – medii; vechime în specialitate – minimum 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 iunie 2019

Concurs: 3 iulie 2019, ora 10.00: proba scrisă; 4 iulie 2019, ora 10.00: proba practică; 5 iulie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Şcolii Gimnaziale „Toma Cocişiu” din Blaj, Bd. Republicii nr. 48, Judeţul Alba, telefon 0258/711.933.

ALTE POSTURI

Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale – Direcția Generală Planificare Bugetară și Management Financiar – Unitatea de Implementare a proiectului „Crearea și implementarea serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei și a excluziunii sociale” – județul Alba

expert județean servicii socialeasistent social

Condiții: studii universitare absolvite cu diplomă de licență în domeniul asistenței sociale; aviz de exercitare a profesiei de asistent social; vechime în specialitatea studiilor: experiență minimă necesară de 5 ani, în specialitatea studiilor (asistență socială); constituie avantaj experiența în aplicarea managementului de caz și în coordonarea/monitorizarea serviciilor publice locale de asistență socială (conform CV).

Concurs: 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 8 iulie 2019, ora 10.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obține la Ministerul Muncii și Justiției Sociale, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, telefon 021/315.72.26, interior 866.

Spitalul Municipal Sebeș

– manager

Condiții pentru candidați: absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ superior medical, economico-financiar sau juridic; absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii; cel puţin 10 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii; nu au fost condamnați pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; sunt apți din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic); nu au împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii.

Temele proiectului de management: planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate la nivelul spitalului; siguranţa şi satisfacţia pacientului; managementul calităţii serviciilor medicale; managementul resurselor umane; performanţa clinică şi financiară a activităţilor spitalului.

Termen limită de depunere a dosarelor la secretariatul Spitalului Municipal Sebeș: 8 iulie 2019

Concurs: vizitarea spitalului de către candidații interesați, însoțiți de directorul medical – 9 iulie; selecția dosarelor și afișarea rezultatelor – 10 iulie, ora 13.00; termen pentru depunerea contestațiilor – 11 iulie ora 13.00; termen pentru soluționarea contestațiilor -12 iulie ora 13.00; publicarea proiectelor de management depuse de candidați pe pagina de web:spitalulsebeș@yahoo.ro secțiunea anunțuri – 12 iulie, după ora 12.00; manifestarea intenției de participare, la adresa de e-mail: concursmanager@yahoo.com – 12-15 iulie: transmiterea întrebărilor referitoare la proiectul de management, cu menționarea candidatului căruia îi sunt adresate, la adresa de e-mail: concursmanager@yahoo.com -12-15 iulie; confirmarea intenției de participare de pe adresa de e-mail:concursmanager@yahoo.com – 17 iulie; susținerea proiectului de management și răspunsul la întrebările comisie -18 iulie ora 9.00; afișarea rezultatelor -18 iulie ora 14.00; termen pentru depunerea contestațiilor – 19 iulie ora 14.00; termen pentru soluționarea contestațiilor – 22 iulie ora 14.00

Relații suplimentare se pot obține la telefon 0258/731.712 sau la sediul Spitalului Municipal Sebeș – serviciul RUNOS

Primăria comunei Roşia de Secaş

– asistent comunitar

Condiții: nivelul studiilor – medii de specialitate; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Concurs: 1 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; 2 iulie 2019, ora 10:00, proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comuna Roşia de Secaş, Str. Principală nr. 458, judeţul Alba, telefon 0258/765.777, 0768/184.504.

Primăria comunei Blandiana

– secretar al comunei

Condiții: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 26 iunie 2019

Concurs: 9 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Autoritatea Sanitară Fitosanitară – Oficiul fitosanitar judeţean Alba

– şef birou

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul din următoarele domenii de licenţă: agronomie, horticultură, biologie sau chimie; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani; să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată, în condiţiile legii.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iunie 2019

Concurs: 1 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria oraşului Ocna Mureş

– auditor, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul Audit Public Intern

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 7 ani; cunostinţe de operare calculator- nivel mediu dovedite pe baza unor documente care să ateste deţinerea competenţelor respective, emise în condiţiile legii.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 18 iunie 2019

Concurs: 2 iulie 2019, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

Primăria comunei Şona

– consilier, clasa I, grad profesional superior la Compartimentul agricol-fond funciar

Condiţii: nivelul studiilor – studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în una dintre specializările: agricultură sau horticultură; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – minimum 7 ani.

Concurs: 24 iunie 2019, ora 11.00: proba scrisă; 27 iunie 2019, ora 11.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Şona, Strada Lungă nr. 2, judeţul Alba, telefon 0258/884.144.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Caz revoltător la Casa de Pensii Alba: Din cauza unui „cod greșit”, o femeie a încasat timp de 16 ani o pensie mai mică

Publicat

Caz revoltător la Casa Judeţeană de Pensii Alba. Timp de 16 ani, o femeie a primit o altă pensie, mai mică decât cea care i se cuvenea legal. Totul din cauza unui funcţionar care a trecut în sistem un cod greşit.

Potrivit Digi24, șefa respectivului angajat al statului spune că nu are timp să verifice tot ce fac oamenii din subordinea sa şi dă vina tot pe pensionară că nu a venit să sesizeze eroarea.

Între timp femeia a aflat că nu îşi va mai putea recupera niciodată toţi banii care i se cuveneau şi pe care nu i-a primit din vina statului român şi a funcţionarilor lui.

Redăm mai jos reportajul Digi24:

Ana Bîrloncea trăiește staul Tăuni din județul Alba. Am găsit-o trebăluind prin gospodărie împreună cu soţul ei. Vizita unei echipe de televiziune nu este un lucru obișnuit. Ne privește deopotrivă intrigată și curioasă.

Ana Bîrloncea, pensionară: Şi apăi, care e treaba atunci?

Reporter: Ştiţi care e treaba? Treaba este că matale te-ai pensionat anticipat, după care te-ai dus să depui acea cerere pentru pensionare la vârstă…

Ana Bîrloncea: La vârstă, da…

Reporter: Și nu ţi s-a înregistrat acea pensionare la vârstă şi matale iei pensia de 16 ani pe anticipată, nu pe pensionarea la vârstă. Şi ei abia acum au descoperit lucrul ăsta.

Ana Bîrloncea: Păi până acum de ce nu au descoperit?

Reporter: Bună întrebare…

Ana Bîrloncea: Până acum de ce nu au văzut, de ce nu au decoperit până acum?

Povestea începe în 2002, când Ana Bîrloncea se pensionează anticipat. Doi ani mai târziu împlinește vârsta legală de pensionare și depune un nou dosar. I se aprobă, iar Casa de Pensii Alba îi emite noua decizie de pensionare – de data aceasta, de pensionare pentru limită de vârstă.

Doar că, din neatenție sau din incompetență, un funcționar a introdus în baza de date un cod greşit. Aşa că, timp de 16 ani, femeia a continuat să încaseze pensia anticipată, adică o sumă semnificativ mai mică decât cea care i se cuvenea.

Reporter: Matale ai crezut până acum că iei pensia pentru vârstă…

Ana Bîrloncea, pensionară: Păi, iau pensia, ce m-am gândit ce pensie iau şi cum?! Am luat pensia, noroc bun.

Neregula a fost descoperită, printre multe altele, în urmă cu câteva luni, după un control făcut la Casa Județeană de Pensii Alba de către Casa Națională de Pensii. Directorul Alexandru Retegan a fost demis. L-am găsit în ultima zi de serviciu strângându-și lucrurile din birou. L-am întrebat de cazul Anei Bîrloncea. Neagă existența lui.

Alexandru Retegan, fost director CJP Alba: Nu există aşa ceva!

Reporter: Nu există?

Alexandru Retegan: Nu există aşa ceva.

Reporter: Cum adică nu există?

Alexandru Retegan: Nu există aşa ceva, aşa cum cum vă spun eu, nu există.

Reporter: Există acel cetăţean?

Alexandru Retegan: Spuneţi-mi-l dumneavoastră. Să vină cu numele, să vină la noi să vedem dacă e aşa cum spuneţi.

Reporter: Deci nu ştiţi de acel cetăţean…

Alexandru Retegan: Păi, de unde să ştim, dacă nu există aşa ceva?

Reporter: Păi, dacă în urma controlului a rezultat că există…
Alexandru Retegan: Nu e adevărat, domnule, asta e poveste, iară, ce Dumnezeu, mă tot provocaţi să vă spun de folclorul ăsta românesc.

În locul domnului Retegan, director al Casei de Pensii Alba a fost numită Cornelia Miclea. Ea recunoaște că problema există şi că angajații instituției, care s-au ocupat de dosarul Anei Bîrloncea, au făcut o mare greșeală.

Cornelia Miclea, noul director executiv: A fost făcută trecerea, a fost emisă o decizie, prin urmare persoana a şi primit decizia respectivă, problema a fost la comunicarea la plată, în sensul că, datorită unei erori informatice, probabil a fost ştearsă de pe fişierul de comunicare la plată. Nu s-a mai verificat acest lucru…

Reporter: Trebuia verificat?

Cornelia Miclea: În mod normal, da

Reporter: Cine trebuia să facă asta?

Cornelia Miclea: Mă gândesc că cei care lucrau în compartimentul plăţi.

Şefa de la compartimentul plăţi ridică din umeri. Acceptă că oamenii din subordine au greşit, dar spune că nu are timp să îi verifice pe toţi. Între timp, funcţionarul care s-a ocupat de dosar a murit.

Acum, nimeni nu mai poate fi tras la răspundere.

Reporter: Dumneavostră ca şef puteţi să verficaţi un astfel de caz?

Șefa serviciului plăţi: Da, dacă aş avea timp să îmi fac treaba efectiv de şef serviciu, da.

Reporter: Timp, în ce sens, adică…

Șefa serviciului plăţi: Adică, timp efectiv pentru că în serviciul plăţi nu există o persoană cu viză CFP, nu există. Eu verific tot ce ar trebui să facă un om cu viză CFP, nu am timp să fac verificările astea. Asta trebuie să facă fiecare operator.

În 2002, la pensionarea anticipată, pensia Anei Bîrloncea a fost de 400 de lei. A crescut până anul acesta la 704 lei. Dacă ar fi luat pensia calculată corect, ar trebuit să ia cu vreo 40 de lei pe lună mai mult.

Poate că multora le pare o nimica toată, dar 40 de lei în plus pe lună la o pensie de 700 de lei chiar înseamnă ceva. Iar, în 16 ani, înseamnă 7.300 de lei, bani care i se cuveneau femeii, dar pe care ea nu i-a primit pentru că, la un moment dat, un funcționar a greșit. Teoretic, sunt bani pe care statul îi datorează Anei Bîrloncea. Pentru ea, 7.300 de lei ar fi fost o adevărată avere.

Ana Bîrloncea, pensionară: Şi acum care-i treaba?

Reporter: Treaba e că trebuie să îţi recalculeze pensia ca să îţi dea nişte bani.

Ana Bîrloncea: Păi să îmi deie, că eu primesc, că şi aşa îmi trebuie că sunt bani puţini. Ce să fac acum?

Reporter: Nu ai ce să faci matale, este o eroare a lor.

Și, totuși, lanțul încurcăturilor și nedreptății nu se rupe aici. După ce au descoperit greșeala și au recalculat, funcționarii i-au înapoiat doar 1.202 lei din cei 7.300.

Reporter: Există un termen de prescriere?

Șefa serviciului plăţi: Da

Reporter: Cât?

Șefa serviciului plăţi: Trei ani.

Reporter: Ooo… Deci, la revedere, deci el nu îşi mai primeşte banii.

Cu alte cuvinte, legea nu permite să i se restituie decât banii pe trei ani în urmă şi nu pe toţi cei 16 ani. Şefa serviciului plăţi ridică din nou din umeri.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: „Aiudul ești tu, trecătorule!”. Expoziție cu lucrări realizate de elevii Cercului de pictură al Centrului „Liviu Rebreanu”

Publicat

În zona centrală a municipiului Aiud a fost amplasată o expoziție stradală cu lucrările realizate de elevi ai Cercului de pictură al Centrului Cultural Liviu Rebreanu Aiud, coordonat de artistul plastic Mihaela Bako.

Vârsta participanților este cuprinsă între 6 și 12 ani iar lucrările din expoziție reprezintă modul artistic în care s-au raportat tinerii la perioada de izolare.

Temele abordate au fost: Vis, Primăvara, Culori și Portretul.

Participanți:

  • Raul Han
  • Bianca Hetea

 

  • Meda Hopîrtean
  • Humay Khalilova (Azerbaidjan)

  • Darius Moloca
  • Carina Pușcaș

  • Nicola Șurcă
  • Tudor Șurcă

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Zile cu soare: PISCINELE din județul Alba, în 2020. PROGRAM de funcționare și cât costă o zi de relaxare

Publicat

În județul Alba majoritate piscinelor s-au deschis. Vă prezentăm câteva din opțiunile pe care le aveți pentru o zi de stat la soare, înot sau relaxare în Alba.

Astoria Pool Park 

Tarife: Accesul costă de 30 lei/ persoană în timpul săptămânii și 40 lei/ persoană în weekend, iar biletul include șezlongul, în limita locurilor disponibile.

De asemenea, clienții pot opta pentru rezervarea unui baldachin (100 lei/ zi), sau a unui loc în VIP Lounge (60 lei/ zi, doar în weekend). Copiii sub vârsta de 5 ani au accesul gratuit.

Anul acesta este obligatorie efectuarea unei rezervări pe site-ul spațiului de agrement.

Program: Complexul acvatic este deschis zilnic, între orele 09:00 și 21:00.

Ștrand Baia de Arieș

Tarife: 10 lei de adult, iar copii și pensionarii platesc doar 5 lei.

Program: zilnic între 9:00 și 20:00.

De asemenea, lângă piscină sunt amanajate terenuri de tenis de câmp, volei sau tenis cu piciorul. Pe terenurile respective se poate juca și fotbal, tariful este de 10 pe oră.

Winner`s Club Ţălnar Alba Iulia 

Tarife: 25 pe zi, șezlongul – 15 lei/zi, copii sub 3 ani au accesul gratuit.

Program: zilnic între 10:00 și 20:00.

Piscina Allegria (fost Hotel Mercur, pe DN1 lângă intersecția cu Vințu de Jos)

Piscina exterioară are lungimea de 20 metri, lățimea de 7 metri și adâncimea de 1.5 metri.

Tarife: 30 de lei în timpul săptămânii, iar în weekend tariful de acces este 40 de lei cu șezlong inclus.

Program: zilnic între 9:00 și 22:00.

Pensiunea Drumul Dragostei (situată între Alba Iulia și Vințu de Jos)

Tarife: 20 de lei pe zi, în timpul săptămânii, 30 de lei în weekend, copii au o reducere de 5 lei.

Program: zilnic între 10.00 și 20:00.

Casa Dives 

Anul acesta piscina este deschisă doar pentru oaspeții pensiunii.

Piscina de la Theodora Golf Club

Tarife: persoanele peste 16 ani- 100 lei, între 7-16 ani- 70 lei, copii între 0-7 ani au accesul gratuit. Tarifele sunt pentru intrarea zilnică, șezlong și prosop gratuit. Oaspeții cazați la Theodora Golf Club au acces gratuit la piscina resortului.

Program: zilnic între 09:00 și 20:00.

Bazinul Olimpic Alba Iulia (Bulevardul Republicii)

Închis până la noi dispoziții.

Baza de Agrement BLAJ

Tarife: Preţul unui bilet/brăţară este de 15 lei/adult şi 8 lei/copiii sub 14 ani, indiferent de numărul intrărilor şi al ieşirilor în/din baza de agrement din ziua respectivă.

Program: Accesul în baza de agrement Blaj va fi valabil în fiecare zi, de marţi până duminică, între orele 09:00 şi 20:30. Excepţie va fi lunea, zi în care baza de agrement este închisă pentru lucrări de întreţinere.

Ștrandul Municipal AIUD (Aiud, strada Băilor nr. 2)

Tarife: 20 de lei pentru adulți, 15 lei pentru copii sub 14 ani.

Program: zilnic între 08:00 și 19:00. Deschidere – vineri 3 iulie.

Ştrand Zlatna

Tarife: Adulți /elevi / studenți – 15 lei / zi
Preșcolari (copii sub 6 ani) – 10 lei / zi

Abonament adulți/elevi/studenți – 10 intrări / 100 lei
– 20 intrări / 180 lei

Abonament preșcolari – 10 intrări / 70 lei

– 20 intrări / 120 lei

Program: 10:00 – 19:00

Complex turistic Elegant – Drumul Dăii, Sebeșel

Tarife: 25 de lei pentru adulți și 2o de lei pentru copii în timpul săptămânii, iar duminica adulții plătesc 30 de lei.

Program: zilnic între 09:00 și 19:00.

La Jockson din Bucerdea Grânoasă

Tarife: 15 lei adulți, 10 lei copii până în 14 ani, și gratuit pentru copii de până în trei ani. De asemenea, persoanele cu dizabilități au acces gratuit.

Program: zilnic între 10:00 și 22:00.

Complexul de Agrement ”Bellavi” Ocna Mureş

Tarife: 20 de lei pentru adulți, 15 lei pentru copii, și 6 lei șezlongul.

Program: între 10:00 și 20:00. redeschidere: vineri, 3 iulie.

Alba24 a extras tarifele de pe siteurile oficiale ale locațiilor, paginile de Facebook, sau a contactat telefonic fiecare unitate. Unele dintre acestea nu au avut modificări de prețuri publicate pe site sau nu au avut numerele de telefon valabile. Material este în curs de actualizare. Dacă aveți sugestii de piscine din Alba sau împrejurimi, nu ezitați să ne contactați.

sursă foto: arhiva alba24.ro, paginile de Facebook ale locațiilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Câţi bani câştigă salariaţii şi firmele din Planul de Investiți și Relansare publicat de Guvern. Măsuri de finanțare

Publicat

bani

Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică (PNIRE) publicat miercuri de Guvern include printre măsuri acordarea unui grant de 2.000 de euro pentru firmele mici – pentru plata chiriilor, utilităților și datoriilor, acordarea unui sprijin în valoare de 500 de euro pentru fiecare angajat care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă și subvenționarea salariilor angajaților cărora li se reduce timpul de lucru.

Microîntreprinderile vor primi granturi de sprijin în valoare de 2.000 de euro fiecare, măsură pentru care Guvernul va aloca un buget de 100 de milioane de euro, potrivit Planului Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, publicat miercuri. Acest sprijin va fi oferit firmelor din toate domeniile, pentru finanţarea cheltuielilor privind stocurile, datoriile către furnizori, chiriile şi utilităţile. Guvernul estimează că vor fi 50.000 de beneficiari.

Pentru schema de ajutor pentru activităţi de comerţ şi servicii afectate de Covid-19 va fi alocat un buget de 160 de milioane de lei, care va merge la finanţarea chiriilor pentru perioada în care desfăşurarea activităţii comerciale sau a serviciilor prestate a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă.

Un buget de 350 de milioane de euro reprezintă granturi pentru firmele din domeniile HoReCa, turism, transporturi, evenimente, pentru repornirea activităţilor economice, iar valoarea unui grant este de maximum 125.000 de euro.

Pentru investiţii şi reconversia economică a IMM-urilor, se vor oferi granturi între 50.000 – 200.000, în industria sanitară, farmaceutică, alimentară, auto, IT, energie, construcţii, transport, turism, confecţii.

Totodată, planul include programe de finanţare nerambursabilă pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor: granturi pentru investiţii pentru microîntreprinderi prin supracontractarea proiectelor din lista de rezervă din Programul Operaţional Regional – Axa 2.1, cu o alocare maximă de 200.000 euro pe proiect, iar bugetul alocat este de 117 milioane de euro.

Vor fi acordate granturi pentru creşterea competitivităţii IMM-urilor prin alocarea suplimentară de fonduri prin Programul Operaţional Regional – Axa 2.2, în valoare de 200.000 – 1.000.000 euro, cu un buget total de 450 milioane de euro; granturi pentru dezvoltarea IMM-urilor prin finanţarea investiţiilor mari în creşterea productivităţii prin Programul Operaţional Regional, între 2 şi 6 milioane de euro şi granturi pentru start-up-uri pentru studenţi în domenii competitive şi inovative, cu valoarea de 40.000 euro pentru două locuri de muncă create şi până la 100.000 de euro pentru cinci locuri de muncă.

Pentru digitalizarea IMM-urilor sunt puse la dispoziţie 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, cu un buget total de 150 milioane de euro.

Totodată, programul Star-Tech Innovation (Noul program Start – UP) va finanţa start-up-urile inovative prin granturi de o valoare estimată la 42.000 euro, de care vor beneficia aproximativ 7.000 de noi IMM-uri. Pentru finanţarea programelor de educaţie digitală a angajaţilor pentru IMM-uri se vor da granturi de 30.000 euro/proiect până la 100.000 euro/ proiect, bugetul total fiind de 30 milioane de euro.

Planul conţine şi scheme pentru dezvoltarea agriculturii şi a industriei agro-alimentare: finanţarea depozitelor de comercializare a produselor agricole, cu 120 milioane de euro, achiziţia de echipamente pentru irigaţii – 6.000 de euro pe beneficiar, în total 48 de milioane de euro; granturi de finanţare pentru antreprenoriatul rural – buget de 200 de milioane de euro; instalarea tinerilor fermieri – buget de 42 de miioane de euro.

Alte programe de finanţare sunt cele pentru investiţii noi – buget de 1,5 miliarde de lei anual până în 2023 şi schema de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională – buget de 450 milioane de lei anual până în 2025.

Totodată, este precizat şi programul IMM Invest pentru garantarea creditelor pentru capital de lucru şi investiţii pentru IMM-uri, cu un plafon de 15 miliarde de lei, garanţii de stat pentru creditarea companiilor mari – 8 miliarde de lei, programe de garantare pentru asigurarea lichidităţilor – 1 miliard de lei, program de garantare a finanţărilor de tip factoring cu regres şi scontarea efectelor de comerţ – 1,5 miliarde lei/factoring; 1,5 miliarde lei/scontare, program de garantare a leasingului de echipamente şi utilaje – 1,5 miliarde de lei.

Salariile angajaților cărora li se reduce timpul de lucru vor fi subvenționate de stat

Măsura de subvenţionare din fonduri europene a salariilor lucrătorilor cărora angajatorii le-au redus programul de lucru a fost inclusă de Guvern în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică.

„Guvernul va asigura plata unei indemnizaţii în valoare de 75% din diferenţa dintre salariul brut al unui angajat prevăzut în contractul individual de muncă dinaintea reducerii programului şi salariul brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii programului de lucru. Măsura se aplică companiilor a căror cifră de afaceri a scăzut cu cel puţin 10% comparativ cu luna similară a anului anterior. Finanţarea acestei măsuri se va acoperi prin Programul SURE”, se menţionează în document.

Măsura a fost solicitată de patronate în contextul flexibilizării programului de lucru, aşa-numitul model german „Kurzarbeit”. Până în prezent, măsura a fost dezbătută de reprezentanţii Guvernului împreună cu patronatele şi sindicatele. Sindicatele s-au pronunţat împotriva flexibilizării programului de lucru în forma propusă de patronate.

500 de euro/angajat pentru achiziționarea de echipamente IT, pentru telemuncă în perioada stării de urgență sau a stării de alertă

Suma este destinată achiziţionării de echipamente IT pentru angajaţii care lucrează în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau în perioada stării de alertă.

Măsura este inclusă în capitolul „Măsuri active de ocupare a forţei de muncă şi de protecţie socială” al PNIRE, cu titlul „Stimularea desfăşurării muncii în regim de telemuncă”, şi prevede „acordarea unui sprijin în valoare de 500 euro/angajat pentru achiziţionarea de echipamente IT pentru angajaţii care desfăşoară activităţi în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă/alertă”.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate