Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Posturi VACANTE în administrația din Alba. Instituțiile publice care ANGAJEAZĂ. Condiții, acte necesare, calendar


Publicat

job

O parte a instituțiilor publice din Alba organizează concursuri pentru ocuparea mai multor posturi vacante de bugetari. Asistent universitar, referent, consilieri juridici, sau consilier în cadrul instituției Avocatul Poporului sunt doar câteva dintre posturile vacante. Pentru ocuparea lor însă potențialii candidați trebuie să îndeplinească mai multe criterii precum studiile și vechimea în muncă. 

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr.5, judeţul Alba, organizează concurs în vederea ocupării pe perioadă determinată (01.10.2018 – 31.08.2020) a postului vacant de asistent de cercetare, COR211307, cu normă întreagă de 8 ore/zi (160 ore/lună), din cadrul proiectului „Tehnologii inovative pentru recuperarea avansată a materialelor din deşeuri de echipamente informatice şi de telecomunicaţii – Cod proiect PN-III-P1-1.2-PCCDI-2017-0652.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivel studii – superioare de lungă durată, specialitate studii – Ingineria Mediului.

 Concursul se va organiza conform calendarului următor:

31 august 2018, ora 16.00 termenul limită de depunere a dosarelor;
11 septembrie 2018, proba scrisă;
data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.
Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
curriculum vitae.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Informaţii suplimentare se pot obține la sediul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen, nr.5, judeţul Alba, telefon 0258/806.276.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, Județul Alba organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale de execuție vacante, de referent de specialitate, grad IA la Direcţia Administrativă, Baza de Agrement.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei – minimum 7 ani.
 Concursul se va organiza conform calendarului următor:

30 august 2018, data limită de depunere a dosarelor;
07 septembrie 2018, ora 10.00 proba scrisă;
11 septembrie 2018, ora 14.00 proba interviu.
Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
curriculum vitae.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Municipiului Blaj din Blaj, Piața 1848 nr. 16, Județul Alba, telefon 0258/710.110.

Unitatea Administrativ Teritorială – Municipiul Blaj, Județul Alba organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției publice de execuție vacantă, de consilier juridic, clasa I, grad profesional principal – Biroul Juridic Contencios.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:

studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe juridice;
vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani.
 Concursul se va organiza conform calendarului următor:

30 august 2018: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
10 septembrie 2018, ora 10:00: proba scrisă;
12 septembrie 2018, ora 14:00: proba interviu.

Unitatea Administrativ – Teritorială Municipiul Sebeş organizează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a funcțiilor publice de execuție vacante, din cadrul Direcţiei Poliţia Locală Sebeş, după cum urmează:

poliţist local, clasa I, grad profesional asistent – Compartiment Circulaţie Rutieră;
poliţist local, clasa I, grad profesional debutant – Compartiment Circulaţie Rutieră;
poliţist local, clasa I, grad profesional debutant – Compartiment Evidenţa Persoanelor, Baze de Date, Juridic;
poliţist local, clasa III, grad profesional superior – Compartiment Ordine Publică, Pază Obiective.
Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei publice sunt:

poliţist local, clasa I, grad profesional asistent – Compartiment Circulaţie Rutieră:studii universitare de licenţa absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durata, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice, ştiinţelor economice sau administraţiei publice;
vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minimum 1 an;
aviz psihologic valabil pentru îndeplinirea funcţiei publice de poliţist local.
poliţist local, clasa I, grad profesional debutant – Compartiment Circulaţie Rutieră:studii universitare de licenţa absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durata, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice, ştiinţelor economice sau administraţiei publice;
aviz psihologic valabil pentru îndeplinirea funcţiei publice de poliţist local.
poliţist local, clasa I, grad profesional debutant – Compartiment Evidenţa Persoanelor, Baze de Date, Juridic:studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice, ştiinţelor economice sau administraţiei publice;
aviz psihologic valabil pentru îndeplinirea funcţiei publice de poliţist local.
poliţist local, clasa III, grad profesional superior – Compartiment Ordine Publică, Pază Obiective:studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minimum 7 ani;
aviz psihologic valabil pentru îndeplinirea funcţiei publice de poliţist local.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

29 august 2018, ora 16:00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
12 septembrie 2018, ora 11.00: proba scrisă;
18 septembrie 2018, ora 11.00: proba interviu.

Instituţia Avocatul Poporului organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale de execuție, vacante de :

consilier (1 post – nivel superior, la nivel teritorial, Centrul zonal Alba):
consilier (1 post – nivel superior, la nivel teritorial, Centrul zonal Bacău);
consilier (1 post – nivel superior, la nivel teritorial, Centrul zonal Bucureşti).
Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
d) are capacitate deplină de exercițiu;
e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

 Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

nivelul studiilor: superioare.
vechime: specialitate medic primar sau medic specialist, în activitate sau pensionar.
Concursul se va organiza conform calendarului următor:

31 august 2018, ora 14.00: data limită pentru depunerea dosarelor;
10 septembrie 2018, ora 10:00: proba scrisă de specialitate;
14 septembrie 2018, ora 10:00: proba interviu.
Conform art. 6 al Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar de concurs care va conține următoarele documente:

cererea de înscriere la concurs adresată conducătorului autorității sau instituției publice organizatoare;
copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează;
adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
curriculum vitae.
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.

În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.

Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.

Relaţii suplimentare pot fi obţinute de la sediul instituţiei Avocatul Poporului din București, str. Eugeniu Carada nr. 3, sectorul 3, telefon 021/312.71.27.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Dacia Jogger, cel mai nou model de familie al mărcii, disponibil la comandă. Detalii și elemente de design

Publicat

Noul vehicul de familie Dacia Jogger poate fi comandat începând din 1 decembrie în întreaga reţea de agenţi autorizaţi ai mărcii, a anunțat compania.

Dacia Jogger este disponibil cu două motorizări – noul motor pe benzină TCe 110 și motorul ECO-G 100 -, iar prețul de pornire pornește de la 13.990 de euro.

Prezentat în premieră mondială la începutul lunii septembrie la Salonul Internațional al Mobilității de la Munchen, Jogger este disponibil pe piaţa din România în două configurații – cu 5 şi cu 7 locuri – şi în două versiuni de echipare: Essential şi Comfort. Acestora li se adaugă, încă de la lansare, o serie limitată, intitulată „Extreme”, care cuprinde elemente de design specifice.

Jogger dispune de două motorizări: propulsorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100 şi noul motor TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop și sunt conforme normei Euro 6D Full.

Prețurile variază între 13.990 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential în configurație cu 5 locuri, echipată cu motorul ECO-G 100 şi 16.950 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort în configurație cu 7 locuri, echipată cu motorul TCe 110.

În ceea ce priveşte Seria Limitată „Extreme”, aceasta afișează prețuri cuprinse între 16.800 Euro (TVA inclus) în cazul variantei cu 5 locuri şi motorizare ECO-G 100 şi 18.000 Euro (TVA inclus) pentru configurația cu 7 locuri şi motorizare TCe110.

Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km. Primele livrări sunt programate în luna martie 2022, conform companiei.

”Vehicul polivalent, Dacia Jogger preia atribute aparținând a trei categorii diferite de modele : lungimea unui break, spațiul interior al unui monovolum și liniile unui SUV. Jogger este așadar <inclasabil>. Ca vehicul destinat familiilor, el oferă cel mai bun raport preț/spațiu interior din categorie, în timp ce numeroasele posibilități de utilizare îi subliniază caracterul polivalent”, spun cei de la Dacia.

Design și dimensiuni

Jogger dispune de o parte frontală verticală, cu o grilă amplă, specifică mărcii Dacia, de aripi față și spate profilate și de o capotă cu bosaje proeminente. Ampatamentul mare și consolele scurte dau impresia că roțile sunt amplasate aproape de extremitățile vehiculului.

Eleronul situat în partea superioară a hayon-ului conferă vehiculului un aspect dinamic. Luneta hayonului este încadrată de blocurile optice dispuse pe verticală și a căror bază curbată urmărește profilul aripilor spate.

Barele de pavilion, pasajele roților bine reliefate și garda la sol înaltă (200 mm la gol) îi permit modelului să fie în largul său pe toate tipurile de drum.

Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale.

Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.

Interior

Pentru a accentua impresia de spațiu interior, planșa de bord beneficiază, pe întreaga sa lățime, de un bandou orizontal realizat din material textil. Acest element de decor este disponibil începând cu al doilea nivel de echipare al modelului. Deasupra bandoului se află tabloul de bord și ecranul multimedia iar sub el, amplasate ergonomic, butoanele de comandă (climatizare, asistență la conducere). Același material textil îmbracă și cotierele ușilor față.

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.

Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului.

Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate.

Spațiile de depozitare și reglarea scaunelor

Dacia Jogger dispune de spații de depozitare al căror volum util însumează 24 de litri. Printre acestea se numără un torpedo închis, cu un volum de 7 litri, spațiile prevăzute în partea inferioară a ușilor față și spate, în care pot fi depozitate sticle de un litru, un compartiment închis cu volumul de 1,3 litri, precum și șase suporturi de pahare.

Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

Versiune hibridă, în 2023

În 2023, gama de motorizări va fi completată de o versiune hibridă. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de această tehnologie și care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piață. Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un <e-motor> și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric.

Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere). Alte avantaje : – O tracțiune 100% electrică la demaraj. – O conducere confortabilă datorită transmisiei automate. – O mare simplitate în utilizare, datorită adaptării automate a modului de conducere pentru optimizarea confortului la volan și a consumului

Echipamente de serie

Dacia Jogger vine cu mai multe posibilități de conectivitate: un suport pentru smartphone, un ecran TFT de 3,5” și, în funcție de versiune, până la trei prize de 12 V pentru încărcarea diverselor dispozitive electronice. În echiparea de serie, modelul dispune de limitator de viteze cu comenzi pe volan și de sistem de aprindere automată a farurilor.

Echipamente opționale

În funcție de piață, Dacia Jogger poate fi echipată, opțional, cu scaune față încălzite, cu sistem de climatizare automat cu afișaj digital, card de acces mâini libere cu descuierea de la distanță a portbagajului și cu aprinderea farurilor. La acestea se adaugă senzorii de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz, camera de marșarier, frâna de parcare electrică, senzorul de unghi mort și senzorii de asistență la parcarea cu fața și cu spatele.

sursa: hotnews.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Potirul euharistic din care s-a împărtășit protopopul greco-catolic Ioan Simu, la 1 decembrie 1918, expus la muzeul din Sebeș

Publicat

Exponatul lunii decembrie 2021 la muzeul din Sebeş este potirul euharistic din care s-a împărtăşit Ioan Simu, protopopul greco-catolic al Sebeşului, la 1 decembrie 1918, înainte de plecarea la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia.

În ziua de 1 Decembrie 1918, înainte de plecarea spre Alba Iulia, locuitorii români ai Sebeșului au participat la Sfânta Liturghie care s-a oficiat în fiecare dintre cele două biserici ale orașului, ortodoxă și greco-catolică, despărţite doar de râul Sebeş.

La fel cum se întâmpla în fiecare duminică, în cadrul liturghiei, preoţii s-au cuminecat. După terminarea serviciului divin, participanții s-au deplasat in corpore în Piaţa Mare a oraşului, unde a fost oficiat un Te Deum, la care au slujit, împreună, cei doi protopopi, Ioan Simu (greco-catolic) şi Sergiu Medean (ortodox), după care delegația Sebeșului a pornit spre Alba Iulia.

Ioan Simu (1875-1948), protopop și președinte al Consiliului Naţional Român din localitate, a folosit pentru a sluji şi pentru a se împărtăşi un potir euharistic care, după moartea sa, survenită la 30 de ani după acele evenimente, a avut o soartă mai puțin obișnuită. Urmașul său în scaunul protopopesc al Sebeşului, preotul Teodor Radu, în contextul desființării de către comuniști a bisericii greco-catolice, la sfârșitul anului 1948, a ales să ascundă vasul liturgic în podul bisericii, sub o grindă, unde a rămas timp de decenii. A fost descoperit abia în anii ’70 ai secolului trecut, de părintele Petru Brudea, cu ocazia unor reparaţii la acoperiş. Ulterior, potirul a intrat în patrimoniul Muzeului Municipal „Ioan Raica” Sebeş, acest valoros artefact fiind propus publicului ca exponat al lunii decembrie.

Potirul euharistic, confecţionat din argint

Potirul euharistic este confecţionat din argint, prin turnare, și a fost realizat din trei părţi, lucrate separat și asamblate ulterior. Acestea au fost îmbinate folosindu-se un şurub introdus prin interiorul piciorului. Vasul liturgic are înălţimea de 27 cm, iar grosimea metalului, variază de la 1 la 4 mm.

Talpa potirului este circulară, având diametrul de 14,8 cm, partea sa inferioară fiind tratată sub forma unei scotii cu baza profilată. Deasupra acesteia se află un registru decorativ, de forma unei semicalote, împărţit în zone egale cu ajutorul a trei lobi sugeraţi, realizați în relief, pe care se află tot atâtea cruci stilizate. Câmpurile delimitate astfel sunt ornamentate cu elemente de decor vegetal, realizate tot în relief, în fiecare dintre ele fiind redate instrumentele utilizate la supliciul Mântuitorului.

Astfel, sunt figurate stâlpul infamiei, cu biciul şi beţele folosite pentru a-l lovi în curtea Praetorium-ului, atunci când a fost dus în faţa lui Pilat din Pont, cununa de spini, piroanele, ciocanul şi cleştele, utilizate la crucificare şi, respectiv, scara care a servit la montarea plăcuţei cu inscripţia INRI. Acestora li se adaugă trestia, cu buretele în vârful ei, cu ajutorul căreia i s-a dat să bea oţet, precum şi suliţa cu care a fost străpuns. La interior, pe marginea tălpii, este gravat textul „Poporulu eclesiei gr.c. dein Sabesiu, 1869”. Elementele decorative amintite acoperă și fusul potirului.

Piciorul acestuia este decorat cu patru noduri, cu diametre şi dimensiuni diferite, realizate din succesiuni de profiluri de tip scotie și tor. Acestea din urmă au muchiile decorate cu motivul torsadei (al funiei), ornament cu dublu rol, decorativ şi funcţional, asigurându-se astfel o mai bună aderență la manipulare.

În partea superioară a piciorului se află cupa, nedecorată, susținută de un suport ajurat, tot din argint, ornamentat cu vrejuri de viţă-de-vie, dispuse în patru registre verticale, în formă de inimă, delimitate unele de altele de câte un ciorchine.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Nouă sportivi de la CS Unirea Alba Iulia au obținut 15 clasări pe podium, la două importante competiții de taekwondo

Publicat

Nouă sportivi ai CS Unirea Alba Iulia au obținut 15 clasări pe podium la două importante competiții de taekwondo, desfășurate în perioada 26 – 28 noiembrie la București.

Astfel, la competiția cu participare internațională „Generația 24”, un număr de 6 sportivi ai CS Unirea Alba Iulia au ocupat podiumul, în vreme ce la Campionatul Balcanic 9 practicanți de arte marțiale de la clubul albaiulian s-au clasat între primii 3, la categoriile lor.

„Participarea unui practicant a fost posibilă la ambele competiții. Precizăm că toți cei 6 concurenți care au ocupat primele locuri la competiția ”Generația 24” au reușit să se impună și la Campionatul Balcanic, făcând astfel mare cinste clubului nostru”, au transmis reprezentanții CS Unirea Alba Iulia.

Sportivii secției de taekwondo sunt pregătiți de către antrenorul Alin Moldovan.

Rezultate pentru CS Unirea Alba Iulia la competiția internațională ”Generația 24”:

  • Popa Andrei – categoria de greutate -36 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 1;
  • Vas Karina – categoria de greutate -33 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 2;
  • Cret Karina – categoria de greutate -44 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 2;
  • Boloage Alecsandru – categoria de greutate -49 kg categoria de vârstă ”cadets” – locul 2;
  • Cetean Eduardo – categoria de greutate -41 kg, categoria de vârstă ”cadets” – locul 3;
  • Galea Mario – categoria de greutate -49 kg categoria de vârstă ”cadets” – locul 3.

Rezultate pentru CS Unirea Alba Iulia la Campionatul Balcanic:

  • Dobârtă Roxana – categoria de greutate -44 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 1;
  • Jelea Eduard – categoria de greutate -25 kg, categoria de vârstă ”children” – locul 3;
  • Popa Andrei – categoria de greutate -41 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 3;
  • Vas Karina – categoria de greutate -36 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 3;
  • Cret Karina – categoria de greutate -44 kg, categoria de vârstă ”youth junior” – locul 3;
  • Cetean Eduardo – categoria de greutate -41 kg, categoria de vârstă ”cadets” – locul 2;
  • Fara Alex – categoria de greutate -45 kg, categoria de vârstă ”cadets” – locul 3;
  • Boloage Alecsandru – categoria de greutate -49 kg, categoria de vârstă ”cadets” – locul 3;
  • Galea Mario – categoria de greutate -49 kg, categoria de vârstă ”cadets” – locul 3.

”Rezultatele sportivilor noștri, la cele două competiții, sunt peste așteptări. Antrenorul Alin Moldovan a reușit să construiască o comunitate sportivă frumoasă, tânără și unită. Munca în echipă face diferența! Felicitări tuturor!”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Primele suspiciuni de Omicron în România. Trei români sosiți din Africa de Sud au fost confirmați cu COVID-19

Publicat

Trei persoane care au sosit în România din Africa de Sud au fost confirmate ca fiind infectate cu COVID-19. Un jucător al echipei de rugby CSM Știința Baia Mare, sosit în România din Africa de Sud, a fost confirmat pozitiv cu virusul SARS-COV-2, iar ulterilor, încă două persoane au fost confirmate ca fiind infectate, după ce au afectuat testele PCR.

Ministerul Sănătății anunță retestarea sportivului: Se află în izolare, sub observație medicală

„Ministerul Sănătății informează că, cei 29 de sportivi repatriați din Africa de Sud, care au sosit la Baia Mare, au fost testați și li s-au asigurat condițiile pentru carantinare, conform metodologiei stabilite de către INSP.

Unul dintre spotivi a fost depistat pozitiv și se află în izolare, sub observație medicală, fiind asimptomatic. Acestuia i s-a recoltat o nouă probă care va fi trimisă mâine pentru secvențiere la Institutul National de Cercetare Medico- Militară „Cantacuzino” București”, se arată într-un scurt comunicat al instituției.

DSP și Ministerul Sănătății au confirmat încă două cazuri de COVID-19 în rândul celor care au sosit din Africa de Sud. Cele două persoane sunt de asemenea în carantină, în Vaslui, respectiv Brașov, iar autoritățile au efectuat anchetele epidemiologice în vederea stabilirii contactilor direcți.

Cele trei persoane care au venit din Africa de Sud au confirmate pozitiv după ce au efectuat testul PCR.

În urma testelor rapide efectuate pe aeroportul Otopeni, nu a fost detectat niciun caz de infecție.

sursa: digi24.ro, agerpres.ro

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate