Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Previziune economică: În România anului 2050, un salariat va susține 1,74 pensionari


Publicat

O previziune economică ne arată că în România anului 2050 un salariat va susține 1,74 pensionari, în condiţiile în care la nivelul anului 1990 raportul dintre cele două părți era de 0,3. Datele rezultă dintr-un studiu care subliniază cât de important este pilonul II de pensie.

„În primul trimestru al acestui an, am elaborat un studiu care vorbeşte pe larg despre importanţa, dar şi despre beneficiile pe care le aduc asigurările de viaţă şi pensiile private atât societăţii, cât şi individului în sine. Dacă vorbim despre Pilonul II, din studiu rezultă că un astfel de sistem e o necesitate. Mai exact, elementul esenţial care duce la nevoia de avea un sistem de pensii, completat prin demografie. Demografia nu este o chestiune specifică României, ci este valabilă şi pentru Europa. Dacă ne uităm la modul cum a evoluat populaţia României din 1990 şi până azi şi la prognozele pentru anii următori, vedem că vârsta mediană era în 1990 de 33 de ani, azi este de 41 de ani, iar în 2050 va fi de 47 de ani. Aceste lucru aduce o povară asupra sistemului redistributiv, ceea ce numim Pilonul I. La orice moment, există un grad de dependenţă între indivizii care trebuie să primească pensie şi cei care muncesc şi susţin acest sistem. Astfel, raportul în 1990 era de 0,3, adică un angajat trebuia să susţină pensia a 0,3 pensionari, în timp ce, în 2050, raportul va fi de 1,74. Asta arată o creştere a gradului de dependenţă şi nevoia unui astfel de sistem de pensie”, a precizat Tudor Grecu, partener audit&assurance în cadrul KPMG, companie de consultanţă care a întocmit raportul respectiv, potrivit digi24.ro.

Conform sursei citate, în timp ce în Europa se urmăreşte ca pensia să nu fie mai mică de 70% din ultimul salariu, în România procentajul ajunge la 52%, în care este inclusă şi contribuţia de la Pilonul II, de 15% la o valoare a contribuţiei de 3,75% cât este în prezent.

„Momentul ieşirii la pensie înseamnă că ultimul tău salariu va fi urmat de prima ta pensie. Pentru Europa se consideră că raportul care trebuie urmărit să fie de 70%, adică pensia să nu fie mai mică de 70% din ultimul salariu. În România, un individ care începe munca în 2008 şi are un salariu mediu până în 2040, când trebuie să iasă la pensie, la momentul pensionării va avea din Pilonul I un procent de 37% din ultimul salariu, iar din Pilonul II un procent de 15%, la o contribuţie de 3,75%. Dacă avem o contribuţie de 6%, la Pilonul II procentul va fi 20%. În concluzie, mesajul general este că, pe de o parte, Pilonul II este o necesitate, iar pe de altă parte, Pilonul II e un fenomen de succes care trebuie continuat în sensul în care a fost construit în 2008”, a spus reprezentantul KPMG.

Din datele publicate joi de Coaliţia pentru Dezvoltarea României rezultă faptul că, în acest moment, fondurile româneşti de pensii au deţineri de circa 19 miliarde de euro la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), echivalentul a 20% din acţiunile liber tranzacţionate şi asigurând astfel 15% din lichiditate. De asemenea, peste 30 de companii româneşti îşi finanţează dezvoltarea şi datorită investiţiilor realizate pe Pilonul II, precizează sursa citată.

sursă: Digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

SCANDAL la Blaj: Un tânăr care trebuia să stea în carantină a ieșit afară și a spart geamul unei benzinării. De la ce a pornit

Publicat

politie noaptea

Un scandal la o benzinărie din Blaj a avut loc în noaptea de 21 spre 22 ianuarie. Mai exact, un tânăr care a venit din Franța și care trebuia să stea în carantină, a ieșit afară, a mers în benzinăria respectivă, și a început un scandal cu unul dintre angajați. 

În timpul scandalului, tânărul a spart cu pumnul unul dintre geamurile benzinăriei. 

Potrivit IPJ Alba, în noaptea de 21/22 ianuarie 2021, în jurul orei 01.00, polițiștii din Blaj au fost solicitați să intervină la o stație de carburanți din oraș unde un tânăr a spart un geam.

Din primele cercetări a rezultat că între angajatul stației și un tânăr de 18 ani, din Blaj, a avut loc o discuție contradictorie, context în care tânărul a lovit cu pumnul un geam al stației. Cu ocazia verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că tânărul ar fi trebuit să fie la domiciliul său, ca urmare a carantinării, după ce a revenit din Franța.

Față de el, polițiștii au luat măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 1.000 de lei, în conformitate cu prevederile Legii 55 din 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea pandemiei de COVID 19, iar fapta de distrugere face obiectul cercetărilor în cadrul unui dosar penal.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cinci șoferi au rămas fără permise joi, după ce s-au angajat în depășiri neregulamentare pe drumurile din Alba

Publicat

Cinci conducători auto au rămas joi fără permis pentru că s-au angajat în depășiri neregulamentare. În urma unor astfel de manevre, în anul care a trecut, în județul Alba, și-au pierdut viața 3 persoane, iar 8 au fost rănite grav. Activitățile polițiștilor pentru creșterea siguranței rutiere continuă. La sfârșitul acestei săptămâni se va acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Potrivit IPJ Alba, joi, 21 ianuarie, polițiștii rutieri din județul Alba, sprijiniți de polițiștii de ordine publică au acționat, în principal, pentru depistarea conducătorilor auto care au pus în pericol siguranța traficului rutier prin faptul că s-au angajat în depășiri în zone în care această manevră este interzisă și semnalizată prin marcaje și indicatoare rutiere.

Polițiștii au depistat 5 conducători auto care au efectuat această manevră fără să țină seama de interdicții și i-au sancționat cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei, iar complementar a fost luată măsura suspendării permiselor de conducere pentru o perioadă de 30 de zile.

În anul 2020, în județul Alba, depășirea neregulamentară a fost cauza de producere a 8 accidente grave de circulație în urma căra 3 persoane și-au pierdut viața, 8 au fost rănite grav, iar 9 au fost rănite ușor.

La sfârșitul acestei săptămâni polițiștii vor acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Șoferul surprins pe contrasens pe autostrada A3 acum câteva zile, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat

Publicat

Șoferul care mergea pe contrasens acum câteva zile,pe autostrada A3, Gilău-Turda, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat. Asociația Pro Infrastructură cere implicarea autorităților.

Bărbatul a intrat greșit pe autostrada, între Gilău şi Turda  și-a continuat drumul pe banda a doua, chiar dacă de mai multe ori a fost la un pas de accident.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură se pare că șoferul a făcut accident cu o mașină care circula regulamentar, la câteva secunde după ce a fost filmat.

 

Menținându-și sensul de mers pe banda a doua iar un alt șofer care circula regulamentar l-a ocolit în ultimul moment, evitând un accident cu consecințe grave.

La câteva secunde după ce a fost surprins pe filmare, șoferul inconștient a implicat într-un accident. Bărbatul a intrat în coliziune frontală cu o altă mașină. Din fericire nu au fost consecințe grave.

 

Asociația Pro Infrastructura cere intervenția autorităților, explicând pe pagina oficială de Facebook aceste fenomen, care se pare că este des întâlnit pe autostrăzile din România.

,,Circulația pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulți șoferi ajung din greșeală în această situație chiar și în Germania sau SUA.

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!”

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect constient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze.

La prima vedere autoritățile nu au ce face ca să evite astfel de cazuri, că doar nu putem lua măsuri pentru fiecare șofer care încalcă legea în mod grosolan.

Dar acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem așadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă.

Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!

Asociația Pro Infrastructura cere Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa revizuiască semnalizarea rutieră în noduri.

De asemenea cerea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen.

Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi” se arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Sursa: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Flavius Lazăr

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Economiei promite ZERO TAXE pe salariul minim, din 2022. ”Românii fac salariul aproape jumi-juma cu statul”

Publicat

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim, angajaţii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul, de aceea, din 2022, va începe aplicarea măsurii privind zero taxe pe salariul minim în diferite sectoare ale economiei, afirmă ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Mediului de Afaceri, Claudiu Năsui.

“Primesc zilnic mesaje şi comentarii care întreabă despre măsura pe care deja o promovăm de mai bine de doi ani, respectiv #zerotaxepesalariulminim.

Vezi și Ministrul Economiei: Casele de marcat puse în funcțiune sunt deductibile din impozit. Măsura se aplică pe perioada 2018-2021

Am vorbit constant despre asta: cea mai mare problemă economică a României este sărăcia. Povara fiscală mare asupra celor mai mici salarii este una dintre cauzele majore ale gonirii românilor de pe piaţa oficială a muncii şi chiar din ţară.

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE

Prea mulţi oameni trăiesc în sărăcie cu toate că muncesc 40 de ore pe săptămână. România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE, românii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul. La fiecare leu câştigat, statul opreşte aproape 45 de bani.

Acest lucru ar fi mai uşor de tolerat dacă serviciile oferite în schimb ar fi unele impecabile, însă adevărul este că, pe lângă taxarea dureroasă a muncii, românii mai plătesc şi TVA, accize şi alte taxe şi impozite.

Citește și Ministrul Economiei: Introducem IMPOZIT ZERO pe salariul minim din agricultură. Măsura ar putea fi aplicată începând din 2021

Acestea sunt câteva din motivele pentru care ne-am luptat să cuprindem această măsură în programul de guvernare. Ceea ce am obţinut nu este ideal, dar este un început: din 2022 vom începe aplicarea măsurii în diferite sectoare ale economiei”, a scris ministrul, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Claudiu Năsui: “Suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă

El a adăugat că “suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă (procentul de oameni care, deşi au un salariu, nu se ajung cu banii de la o lună la alta) şi pe al doilea loc la numărul de oameni aflaţi în sărăcie sau risc de sărăcie, la mică diferenţă faţă de Bulgaria.

“Lucrurile acestea nu se rezolvă reinventând roata şi testând iar soluţii care au eşuat în trecut. De asemenea, soluţia nu este creşterea salariilor din pix prin decrete de stat.

Pentru a avea cu adevărat un impact pozitiv, trebuie să venim cu reforme curajoase ce pun contribuabilul pe primul loc. Netaxarea primilor 2.230 de lei (sau cât este salariul minim) pentru fiecare angajat este un mare pas în asigurarea bunăstării tuturor românilor”, a explicat Năsui.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate