Administrație
Primăria a prezentat un raport succint al proiectului „Respiră Aerul Istoriei”, de promovare a Cetăţii din Alba Iulia

Administraţia locală a transmis un raport succint cu realizările din zona Cetăţii Alba Carolina, în ultimii ani şi feed-back-ul proiectului de promovare a vestigiului renovat, „Respiră Aerul Istoriei”. Reprezentanţii primăriei se laudă cu 40.000 de turişti care au vizitat Cetatea în urma promovării acesteia la 7 târguri de turism, naţionale şi internaţionale şi prin materiale de prezentare. Printre performanţele oraşului găsim „Alba Iulia, primul oraş din România în revista Unesco-World Heritage şi prezenţa acestuia în Cartea Recordurilor pentru cea mai mare îmbrăţişare umană în jurul unui obiectiv istoric, la nivel mondial.
Vă prezentăm comunicatul Primăriei Alba Iulia:
„După prea mulţi ani în care a fost <oraşul interzis>, aflându-se în administrarea MapN şi după un lung proces de reabilitare şi punere în valoare, Cetatea Alba Carolina străluceşte din nou. Şi-a redeschis porţile şi îşi aşteaptă turiştii.

Deşi proiectul european s-a încheiat, planurile de promovare a Cetăţii continuă şi în următorii cinci ani, prin latura de sustenabilitate a proiectului. Pentru anul 2012 a fost deja alocată suma de 150/000 de lei pentru continuarea acţiunilor de promovare. Demersul nu este unul izolat, municipalitatea având structurat un plan clar de promovare a acestui obiectiv important pentru Alba Iulia şi pentru România.
<Din fericire nu suntem singuri în această luptă, avem de partea noastră parteneri serioşi, inclusiv companii de prestigiu din judeţ, care ne susţin şi care au fost alături de noi la târguri, pentru a da şi gust istoriei, indiferent că e vorba de vinuri celebre din regiune sau de produse tradiţionale>, spune Iulia Manolescu-Dan, managerul proiectului <Respiră Aerul Istoriei>.

În paralel cu eforturile de promovare externe, în Cetatea Alba Carolina au avut loc evenimente importante, menite, la rândul lor, să arate lumii noua faţă a Cetăţii. Festivalul Dilema Veche, Festivalul Internaţional de Teatru <Poveşti>, Noaptea Muzeelor şi Zilele Cetăţii Alba Carolina sunt câteva exemple. Beneficiarii direcţi ai tuturor acestor acţiuni sunt albaiulienii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
el conquistador
joi, 29.03.2012 at 07:46
cetatea nu mai este a albaiulienilor. este a fratilor Sabau….este a pavelelor turcesti, este a dalelor chinezesti si mormintul unui sit arheologic distrus……
Ceatea era iubita pentru ca era o oaza de liniste si verdeata.
Acum verdeata nu mai este si locul parcului este luat de parcare.
Cetatea nu mai este a albaiulienilor ci a masinilor.
jojo
joi, 29.03.2012 at 19:50
Domnule Hava daca cetatea este a albaiulienilor atunci nu mai avem restrictii in cetate, nu mai platim accesul in unele zone iar cei care „o pazesc” nu mai sunt atat de aroganti !!!!!!!!!!!!!!
Pingback: 250.000 de lei pentru proiectul “Respiră aerul istoriei”, anul viitor. Bani pentru cheltuieli de personal şi promovarea Cetăţii Alba Carolina | Alba24
Pingback: Proiectul “Respiră aerul istoriei”: Finanţare de 500.000 de lei din bugetul local, anul viitor, pentru promovarea Cetăţii Alba Carolina | Alba24