Connect with us
Publicitate

Administrație

Primăria a prezentat un raport succint al proiectului „Respiră Aerul Istoriei”, de promovare a Cetăţii din Alba Iulia

Publicat

Administraţia locală a transmis un raport succint cu realizările din zona Cetăţii Alba Carolina, în ultimii ani şi feed-back-ul proiectului de promovare a vestigiului renovat, „Respiră Aerul Istoriei”. Reprezentanţii primăriei se laudă cu 40.000 de turişti care au vizitat Cetatea în urma promovării acesteia la 7 târguri de turism, naţionale şi internaţionale şi prin materiale de prezentare. Printre performanţele oraşului găsim „Alba Iulia, primul oraş din România în revista Unesco-World Heritage şi prezenţa acestuia în Cartea Recordurilor pentru cea mai mare îmbrăţişare umană în jurul unui obiectiv istoric, la nivel mondial.

Vă prezentăm comunicatul Primăriei Alba Iulia:

„După prea mulţi ani în care a fost <oraşul interzis>, aflându-se în administrarea MapN şi după un lung proces de reabilitare şi punere în valoare, Cetatea Alba Carolina străluceşte din nou. Şi-a redeschis porţile şi îşi aşteaptă turiştii.

Pornind de la premisa că nu e suficient să ai Cetatea pentru a o transforma într-un motor turistic de dezvoltare al oraşului, ci e obligatoriu să o şi promovezi, să ştie şi alţii că există şi cât de mult s-a schimbat, municipalitatea din Alba Iulia a derulat pe parcursul ultimului an o campanie consistentă de promovare a Cetăţii Alba Carolina. Eforturile de promovare turistică sunt susţinute de cifre: peste 40.000 de vizitatori la 7 târguri naţionale şi internaţionale de turism (Bucureşti, Cluj, Braşov şi Lugano, în Elveţia), mai mult de 200 de agenţii de turism contactate, zeci de mii de materiale promoţionale realizate (ghiduri turistice multilingve, broşuri, steguleţe, cărţi poştale, film de prezentare a Cetăţii şi campanii de promovare mediatică, în mediul online, tv şi outdoor). Acestea sunt doar câteva din eforturile imediate ale campaniei de promovare a Cetăţii cu fonduri europene nerambursabile, prin proiectul <Respiră Aerul Istoriei>. Deosebit de îmbucurător este faptul că marea majoritate a vizitatorilor de la standul de promovare turistică al municipiului Alba Iulia au auzit de investiţiile şi schimbările majore din Cetate. Valoarea totală a proiectului accesat şi implementat de Municipiul Alba Iulia a fost de 1.033.249,95 lei.

Deşi proiectul european s-a încheiat, planurile de promovare a Cetăţii continuă şi în următorii cinci ani, prin latura de sustenabilitate a proiectului. Pentru anul 2012 a fost deja alocată suma de 150/000 de lei pentru continuarea acţiunilor de promovare. Demersul nu este unul izolat, municipalitatea având structurat un plan clar de promovare a acestui obiectiv important pentru Alba Iulia şi pentru România.

Alba Iulia este primul oraş din România prezent în revista Unesco World Heritage, precum şi primul municipiu cu un manual de branding propriu, realizat profesional.  În 2009, Alba Iulia a intrat în Cartea Recordurilor pentru cea mai mare îmbrăţişare umană în jurul unui obiectiv istoric, la nivel mondial.

<Din fericire nu suntem singuri în această luptă, avem de partea noastră parteneri serioşi, inclusiv companii de prestigiu din judeţ, care ne susţin şi care au fost alături de noi la târguri, pentru a da şi gust istoriei, indiferent că e vorba de vinuri celebre din regiune sau de produse tradiţionale>, spune Iulia Manolescu-Dan, managerul proiectului <Respiră Aerul Istoriei>.

În paralel cu eforturile de promovare externe, în Cetatea Alba Carolina au avut loc evenimente importante, menite, la rândul lor, să arate lumii noua faţă a Cetăţii. Festivalul Dilema Veche, Festivalul Internaţional de Teatru <Poveşti>, Noaptea Muzeelor şi Zilele Cetăţii Alba Carolina sunt câteva exemple. Beneficiarii direcţi ai tuturor acestor acţiuni sunt albaiulienii.

<Fiecare albaiulian are dreptul să se bucure de Cetatea lui. Împreuna am refăcut Cetatea, tot împreună trebuie să dăm şi viaţă Cetăţii. Pentru că toate eforturile acestea, de refacere şi promovare, nu au fost doar ca să avem un bibelou cu care să îşi facă poze turiştii ci, în primul rând, pentru albaiulieni, să aibă unde să îşi petreacă timpul liber, unde să îşi plimbe copiii sau nepoţii şi unde să se poată retrage din agitaţia oraşului. E limpede că turismul este esenţial pentru Cetate şi pentru dezvoltarea oraşului, însă Cetatea, înainte de a fi un obiectiv turistic, e 100% a albaiulienilor>, a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

4 Comentarii

4 Comentarii

  1. el conquistador

    joi, 29.03.2012 at 07:46

    cetatea nu mai este a albaiulienilor. este a fratilor Sabau….este a pavelelor turcesti, este a dalelor chinezesti si mormintul unui sit arheologic distrus……
    Ceatea era iubita pentru ca era o oaza de liniste si verdeata.
    Acum verdeata nu mai este si locul parcului este luat de parcare.
    Cetatea nu mai este a albaiulienilor ci a masinilor.

  2. jojo

    joi, 29.03.2012 at 19:50

    Domnule Hava daca cetatea este a albaiulienilor atunci nu mai avem restrictii in cetate, nu mai platim accesul in unele zone iar cei care „o pazesc” nu mai sunt atat de aroganti !!!!!!!!!!!!!!

  3. Pingback: 250.000 de lei pentru proiectul “Respiră aerul istoriei”, anul viitor. Bani pentru cheltuieli de personal şi promovarea Cetăţii Alba Carolina | Alba24

  4. Pingback: Proiectul “Respiră aerul istoriei”: Finanţare de 500.000 de lei din bugetul local, anul viitor, pentru promovarea Cetăţii Alba Carolina | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate