Connect with us
Publicitate

Eveniment

Primăria Alba Iulia cumpără biciclete electrice inteligente și terminale de bike sharing. Unde vor fi amplasate și cât vor costa

Publicat

Primăria Alba Iulia cumpără 240 de biciclete electrice inteligente și 12 terminale de bike sharing, pentru proiectul de mobilitate – lotul II. Acestea urmează să fie amplasate pe bulevardele Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii și pe strada Gheorghe Pop de Băsești. Valoarea investiției se ridică la peste 5,1 milioane de lei.  

Primăria Alba Iulia a lansat pe 8 iunie, în SEAP, o licitație pentru furnizarea și punerea în funcțiune a echipamentelor și dotărilor pentru sistemul bike sharing prevăzut în cadrul proiectului: „Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban – Municipiul Alba Iulia, lotul II – loturile 1, 2 și 3”.

Valoarea totală este estimată la 5.148.019,56 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, vor fi achiziționate următoarele echipamente și dotări:

  • terminal bike sharing – 12 buc. (3 buc. pentru lotul 1 / 5 buc. pentru lotul 2 / 4 buc. pentru lotul 3)
  • soclu metalic pentru montaj terminal – 12 buc. (3 buc. pentru lotul 1 / 5 buc. lotul pentru 2 / 4 buc. pentru lotul 3)
  • soclu metalic pentru conectare cu dock – 12 buc. (3 buc. pentru lotul 1 / 5 buc. lotul pentru 2 / 4 buc. pentru lotul 3)
  • dock inteligent galvanizat pentru bicicletă smart – 240 buc. (75 buc. pentru lotul 1 / 90 buc. pentru lotul 2 / 75 buc. pentru lotul 3)
  • soclu metalic pentru dock – 240 buc. (75 buc. pentru lotul 1 / 90 buc. pentru lotul 2 / 75 buc. pentru lotul 3)
  • rasteluri individuale de biciclete – 60 buc (15 buc. pentru lotul 1 / 25 buc. pentru lotul 2 / 20 buc. pentru lotul 3)
  • bicicletă electrică inteligentă cu computer de bord – 240 buc. (75 buc. pentru lotul 1 / 90 buc. pentru lotul 2 / 75 buc. pentru lotul 3)

Specificațiile bicicletelor inteligente electrice

Potrivit documentației, bicicletele inteligente electrice vor putea fi închiriate dintr-o stație de bikesharing și returnate în alte stații sau chiar în apropierea unei stații dacă aceasta este ocupată. Acestea se vor putea returna și într-o zonă marcată pe hartă, fără a fi lăsate la o stație special amenajată – sistemul va dispune de geofencing (zonă de protecție).

De asemenea, sistemul de localizare prin GPS va permite urmărirea fiecărei biciclete, fiind principalul mod de prevenție împotriva furturilor și vandalismului.

Bicicletele vor avea o formă ergonomică, cu cadru de tip unisex, confecționat din aliaj de aluminiu ușor. Acestea vor avea elementele de identificare specifice municipiului Alba Iulia.

Fiecare bicicletă va fi dotată cu un coș pentru transport, cu o capacitate de minim 15 kg.

Bicicletele inteligente electrice vor dispune de o baterie de tip Li-ion de minim 14 Ah, 500 Wh, 36 V, incapsulată în interiorul cadrului, ce va avea o capacitate de încărcare de minim 70% după 1.000 de cicluri de încărcare.

Motorul bicicletei va fi de 250 W, 36 V, cu clasa de securitate IP 65 și va putea propulsa bicicleta până la o viteză de 25 km/h. Bicicleta va avea integrat în cadru un afișaj care va indica nivelul de încărcare al bateriei.

Sistemul de schimbare a angrenajului de mișcare va fi compus din minim 3 viteze, iar maneta de schimbare a vitezelor trebuie să fie ușor de folosit, fiabilă. Sistemul de frânare va fi cu role pe butuc. Șaua va dispune de opțiuni de reglare a înălțimii și sistem antifurt pentru scoaterea acesteia de pe bicicletă.

Roțile bicicletelor vor avea dimensiunea de 26 inch, această caracteristică conducând la creșterea manevrabilității.

Bicicletele vor fi dotate cu sistem de iluminat, sistem de avertizare acustică, cric și apărători de noroi.

Cum se vor putea închiria/debloca bicicletele

Pentru a putea închiria/debloca o bicicletă va fi necesară scanarea codului QR cu ajutorul aplicației mobile, atingerea computerului de bord a bicicletei cu o cartelă/smart card RFID sau închirierea prin intermediul aplicației aferentă terminalului.

GPS-ul incorporat în computerul de bord va permite urmărirea fiecărei biciclete, închirierea, parcarea și returnarea bicicletei în mod flexibil, folosind aplicația de închiriere mobilă.

Cardul de utilizator va permite integrarea în sistemul de transport public și va face utilizatorul să se simtă parte a unui concept de mobilitate de tipul MAAS – „mobility as a service”.

Cu ajutorul cititorului RFID la nivelul computerului de bord, sistemul de bike-sharing va putea fi integrat în viitor în sistemul de transport public al municipiului, folosind o cartelă unică de călătorie pentru toate modurile de transport. Utilizatorii vor putea închiria cu ușurință o bicicletă de la un terminal sau direct la bicicletă folosind un card smart.

Unde vor fi amplasate stații de bike-sharing

Potrivit documentației, cele 12 stațiile de bike-sharing de pe lotul II de mobilitate urmează să fie amplasate pe:

  • Lotul 1
    • B-dul Republicii – zona Bazinului Olimpic, zona intersecției cu strada Gheorghe Șincai, zona intersecției cu strada Tudor Vladimirescu

  • Lotul 2
    • B-dul Revoluției 1989 – între intersecția cu strada Vasile Goldiș și B-dul Transilvaniei, zona intersecției cu B-dul Transilvaniei, zona intersecției cu strada Cloșca, zona intersecției cu strada Vânătorilor, zona intersecției cu strada Calea Moților

  • Lotul 3
    • strada Gheorghe Pop de Băsești (zona Colegiului Tehnic Apulum)
    • B-dul Încoronării (zona intersecției cu strada Apulum, zona intersecției cu străzile Take Ionescu și Traian, zona magazinului Penny – Gară)

sursa foto reprezentativă: pixabay.com

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate