Connect with us

Eveniment

Primăria Alba Iulia vrea să angajeze avocați, după ce a fost dată în judecată de STP. Suma solicitată de societatea de transport

sediu primarie drona

Publicat

Primăria Alba Iulia vrea să angajeze avocați, după ce a fost dată în judecată de STP. Societatea de Transport Public din Alba Iulia a înregistrat recent o acțiune la Tribunalul Alba, pentru recuperarea de la administrația locală a unei sume pe care o consideră restantă, de peste 3,1 milioane de lei. 

Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința din 26 noiembrie, un proiect privind încheierea unui contract de consultanță, de asistență şi/sau de reprezentare juridică.

Potrivit documentației, proiectul vizează aprobarea încheierii unui contract de consultanță, de asistență şi/sau de reprezentare juridică cu un cabinet/societate de avocatură, în vederea acordării consultanței, asistenței și reprezentării juridice, în litigiile ce pot apărea în contradictoriu cu Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia - Transport Local (AIDA-TL) și/sau Societatea de Transport Public (STP) S.A. Alba Iulia.

Primăria Alba Iulia vrea să angajeze avocați, după ce a fost dată în judecată de STP

Necesitatea angajării de avocați externi devine cu atât mai evidentă în contextul în care, pe 19 noiembrie, pe rolul Tribunalului Alba a fost înregistrată o acțiune a Societății de Transport Public S.A. Alba Iulia, în calitate de creditor, în contradictoriu cu Primăria Alba Iulia, în calitate de debitor, având ca obiect ordonanţă de plată – O.U.G. nr. 119/2007 / art.1014 C.P.C. ş.u. - 3.128.743,89 lei.

Primul termen în acest dosar a fost stabilit pentru data de 12 decembrie.

Primăria Alba Iulia se pregătește pentru eventuale procese cu STP și AIDA-TL

Potrivit raportului de specialitate, din evidențele Serviciului juridic, contencios administrativ din cadrul Direcției juridice, administrație publică locală, din Aparatul de specialitate al primarului, rezultă că momentan, serviciul gestionează peste 140 de dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată, în curs de soluționare, în diferite stadii procesuale, în care au calitatea de parte UAT - Municipiul Alba Iulia, Consiliul Local al municipiului Alba Iulia și/sau Primarul municipiului Alba Iulia.

În structura organizatorică a Aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, persoanele care ocupă funcțiile publice de consilier juridic din cadrul Serviciului juridic, contencios administrativ (cinci consilieri juridici), din cadrul Direcției Generale Poliția Locală (un consilier juridic), din cadrul Serviciului resurse umane - administrativ (un consilier juridic), din cadrul Direcției venituri (un consilier juridic) și din cadrul Serviciul Contracte Patrimoniu (doi consilieri juridici), au în fișa postului și alte atribuții specifice care privesc buna desfășurare a activității autorității publice locale.

„Fără a pune la îndoială profesionalismul consilierilor juridici, considerăm faptul că, în anumite situații, activitatea acestora și a structurii organizatorice din care face parte fiecare, poate fi serios afectată în cazul apariției unor procese de complexitate mare în care este reclamată instituția noastră, situație care coroborată cu numărul de funcționari publici de specialitate juridică care nu sunt specializați într-un anumit domeniu, poate afecta și alte atribuții ale acestora, sau imposibilitatea ca aceștia să poată acoperi la un nivel corespunzător apărarea intereselor autorității publice.

Având în vedere complexitatea speței, cu impact semnificativ din punct de vedere financiar, și multitudinea procedurilor care se efectuează într-un dosar în instanță și a actelor care se întocmesc pentru instrumentarea cauzei (emiterea de întâmpinări, note de ședință, administrarea de probe, audiere de martori, întocmire adrese, iar unde este cazul întocmirea de cereri de chemare în judecată, plângeri penale, etc.), precum și respectarea strictă a termenelor procedurale stabilite de instanțe, în condițiile legii, în toate gradele jurisdicționale, atribuirea în exclusivitate a reprezentării juridice personalului propriu, din Aparatul de specialitate al primarului, nu este posibilă datorită volumului mare de lucru și a complexității activităților juridice din cadrul compartimentelor din care consilierii juridici fac parte, astfel că există situații în care este nevoie să apelăm la servicii specializate de consultanță, de asistență și/sau de reprezentare oferite de către un  cabinet/societate profesională de avocatură, care dispune de resursele profesionale necesare, cu o calificare și experiență corespunzătoare în activitatea de reprezentare sau specializat în diferite domenii ale dreptului”, precizează reprezentanții administrației locale.

Potrivit legii, în situaţii temeinic justificate, în care activităţile juridice de consultanţă, de asistenţă şi/sau de reprezentare, necesare autorităţilor şi instituţiilor publice, nu se pot asigura de către personalul de specialitate juridică angajat în aceste entităţi, pot fi achiziţionate servicii de această natură, în condiţiile legii, numai cu aprobarea consiliilor locale.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

5 Comentarii

5 Comentarii

  1. iobag

    sâmbătă, 22.11.2025 at 09:21

    Nu cred ca exista vreun avocat in toata lumea asta sa-l scoata pe Plesa din incurcatura in care s-a bagat singur. Legea e clara, si a incalcat-o la fiecare pas. Dar la cat nepotism e in toate institutiile statului, nu m-as mira sa ii dea "dreptate" vreun judector.

    Si daca va castiga primaria, cetatenii tot pagubiti vor fi. Asa e cand te joci de-a autobuzele pe banul public. Doar promisiunile marete il mai pot salva pe Plesa, dar dupa cum se misca lucrurile cu alte probleme din oras, probabil nu se va alege nimica nici de promisiunile astea. Mai ales ca e deja la al doilea mnadat. Lumea uita cam repede ca in primul nu a facut nimic.

  2. pilu

    sâmbătă, 22.11.2025 at 10:57

    Mă, nu ne mai aburiți.De unde ați inventat consilier juridic specializat ? Eu dacă am terminat ing. mecanic mă ocup de mecanică, nu de curent. Așa și juristul se ocupă de legi. Dacă ați angajat tot felul de juriști cu pregătire precară, dar nu cred, că ei au dat ”examen”, ce că apare un dosar în plus ? Ce speță complicată este asta ? Pentru începători,da. Dar pentru Primărie toate sunt complicate.

  3. ion lancranjan

    sâmbătă, 22.11.2025 at 11:03

    și al treilea nu ar mai trebui să-l prindă pentru ca așa a promis în campania pentru primul mandat. va candidă doar pentru 2 mandate

  4. Petru

    duminică, 23.11.2025 at 12:24

    Foarte bine. Primăriile își fac de capul lor. Ei taie și spânzură crezând că lor li se cuvine totul, dar nu plătesc pentru servicii.

  5. Un cetatean

    duminică, 23.11.2025 at 20:08

    Dar primaria are deja avocați colaboratori pentru orice specializare. Si are și un serviciu juridic. Este un litigiu comercial, cât poate fi de complex? Ar trebui sa intre în acest dosar șeful serviciului/direcției juridice care ar trebui sa aibă expertiza necesară, dacă ne uitam ce salariu are.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.